Viral Reklam (Marketing) Nedir? Nasıl Yapılır?

Aralık 11, 2019 -

1999'da Daniel Myrick ve Eduardo Sanchez, efsanevi filmleri olan Blair Witch Projesi için, nispeten yeni İnternet kültürünün mümkün kıldığı yenilikçi teknikleri kullanarak söylentiler çıkarmaya başladılar.

Film, gerçek insanlar tarafından çekilen amatör videolara benzemek için “bulunan görüntüler” tarzının erken bir örneğidir.

Viral Kampanya Nasıl Çalışır?

Myrick ve Sanchez, Artisan Entertainment ile birlikte, görüntülerin gerçekte gerçek olduğunu öne süren bir kampanya oluşturmak için Blair Witch'in gerçekçi görünümüne büyük önem verdi.

Blair Witch Projesinin pazarlama kampanyası, insanları filmin korku/gizem senaryosunun gerçek kayıp kişiler olayı olduğuna ikna etmek için tasarlanmış bir web sitesi kullandı.

Myrick ve Sanchez ayrıca gizem hakkındaki söylentileri yaymak için çevrimiçi mesaj sitelerini etkin şekilde kullandılar.

Kampanya o kadar başarılıydı ki birçok insan filmin sinemalarda gösterime girdiği zamandan sonra bile hala gerçek olayları betimlediğine inanıyorlardı.

Viral Marketing Nedir?

Blair Witch Projesi, yenilikçi, İnternet tabanlı pazarlama kampanyasından kaynaklanan söylentiler sayesinde 1 milyon doların altındaki bir bütçeyle yaklaşık 250 milyon dolar hasılat elde etti.

Viral pazarlama, Blair Witch Projesi'nde olduğu gibi diğer pazarlama yöntemleriyle birlikte kullanılan doğal bir pazarlama stratejisidir. Daha yakından bakacak olursak,

Viral Marketing (Pazarlama) Nedir?

Viral Marketing, virüs gibi yayılan , başka bir deyişle, hızlı ve kişiden kişiye mesajlar yoluyla bir marka veya ürünün ilgi ve potansiyel satışını yaratabilen pazardır. Buradaki fikir, içeriği paylaşmayı seçen kullanıcıların kendisi olması.

Viral Pazarlama Faydalari?

Hızları ve paylaşım kolaylıkları nedeniyle sosyal ağlar bu tür pazarlamanın doğal yaşam alanıdır. Son zamanlarda en yaygın örneğe, YouTube'da hareketli, şaşırtıcı veya muhteşem videoların oluşturulması ve daha sonra Facebook, Twitter ve diğer kanallarda paylaşılması verilebilir.

Bununla birlikte, kullanım veya viral olma nedeni, yayılma ve paylaşma kolaylığı, ancak iki ucu keskin bir kılıçtır.

Bu tür bir kampanyada, kontrolün büyük bir bölümünün kullanıcıların eline geçtiğini ve mesajın yanlış yorumlanma veya parodilenme riskini taşıdığını unutmayınız. Öte yandan, başarılı bir viral kampanya markanızın sonuçları için mucizeler yaratabilir.

Viral Kampanya Nasıl Çalışır?

Viral Pazarlama

Viral pazarlama kampanyalarının gerçekleştirilmesi çok basittir: hedefe çekici gelen bir video veya başka bir içerik türü oluşturun, internete koyun ve onu harekete geçirmek için ilk eylemleri planlayın.

Burada, tek yapabileceğiniz şey paylaşımın ilgi çekmesi ve kullanıcıların deli gibi paylaşmaya başlamasını beklemektir. Bazı durumlarda, virallik, özel kullanıcı tarafından kazara yüklenen herhangi bir videonun aniden popüler hale gelmesi ve İnternette hızla dolaşmaya başlamasıyla olur.

Viral Olmak

Markalar tarafından oluşturulan videoların dağıtım stratejisi için iki odak nokta var: açık veya gizli. Birincisinde, kullanıcı reklam içeriğini ilk izlediği andan itibaren markanın farkındadır, ikincisinde ise markanın katılımı gizlenir ve daha sonra ortaya çıkar.

Gizli pazarlama tekniklerini uygulamanız halinde çok dikkatli olmanız önemlidir; böylece viral kampanya daha sonra size karşı dönebileceği için kullanıcı kandırılmış veya aldatılmış hissetmez.

Hangi stratejiyi seçersek seçelim, asla spam gönderici olmamalı, ne de içeriği paylaşmaya başlamalıyız. Tekrar tekrar mesajı tekrarlamak yerine, en iyi strateji mükemmel yeri ve zamanı bulmak ve “viral sigortanın” kendini yakmasını sağlamaktır.

Viral Pazarlamanın Faydaları

Viral Reklam Nedir?

Viral pazarlama, çevrimiçi dikkat ve ilgi çekmek için hızlı ve etkili bir yoldur. Avantajlar şunları içerir:

İstisnai erişim: Ağızdan verilen sözlerle viral içerik, kampanyalarınızın asla dokunamayacakları pazarlara ulaşabilir.

Doğal yaklaşım: Müşterileriniz viral içeriği arkadaşlarıyla ve ailesiyle paylaşabilir, çünkü yararlı bilgiler sunmak veya duygusal bir deneyimle bağlantı kurmak isteyebilirler. Bu noktada viral pazarlama doğal olarak büyür ve hedef kitleniz için istilacı veya can sıkıcı olmayacaktır.

Düşük maliyetli yatırım getirisi: Viral pazarlamanın etkisi organik olarak genişlediğinde, işletmelerin içeriklerini tanıtmak için fazla yatırım yapmaları gerekmez. Minimum başlangıç maliyeti ile viral pazarlama muazzam sonuçlar doğurur.

Marka oluşturma: Viral içerik, insanları bir işletmeden söz ettirir ve yarattığı etki, orijinal kampanyadan aylar veya yıllar sonra devam eder.

Önemli bir bilgi olarak, viral içeriğin hızlı yayılma niteliği iki ucu keskin bir kılıç olabileceğine değindik.

Bazı mesajların yanlış nedenlerle viral hale gelmesi olasıdır. Bu olduğu zaman, marka itibarınızı korumak zordur. Başarılı viral içeriğin anahtarı, hedef kitlenize hitap edecek şekilde tasarlanmış materyali dikkatlice paylaşmaktır.

Etiketler
  • Sosyal Medya Yönetimi
  • Google Adwords
  • SEO
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.