Twitter, kullanıcıların 280 karakter ile sınırlandırılmış "tweet" adı verilen gönderiler yazabildiği bir sosyal ağ olarak ilk kez Jack Dorsey, Noah Glass, Biz Stone, ve Evan Williams tarafından Mart 2006'da oluşturulup Temmuz 2006'da kullanıma açılmıştır. 2013'te en çok ziyaret edilen 10 internet sitesinden biri olmuş ve "internetin SMS'i" olarak tanımlanmıştır. Mart 2016'da 310 milyon aktif kullanıcıya ulaşmış ve her geçen gün daha da popülerleşmektedir.
Twitter gibi en iyi web tasarımlarını tasarlayan en iyi web tasarım firmasını merak ediyorsanız bu içeriğimizi ziyaret edebilirsiniz.
https://www.vayes.com.tr/tr/blog/en-iyi-web-tasarim-sirketleri
Twitter ne için kullanılır?
Twitter bir sosyal medya sitesidir ve temel amacı insanları birbirine bağlamak ve insanların düşüncelerini büyük bir kitleyle paylaşmalarını sağlamaktır.
Twitter, kullanıcıların günümüzün en büyük haberleri ve etkinlikleriyle ilgili hikayeler keşfetmelerini, takip etmekten hoşlandıkları içerik yayınlayan kişileri veya şirketleri takip etmelerini veya arkadaşlarıyla iletişim kurmasını sağlar. Ek olarak, PR ekipleri ve pazarlamacılar Twitter'ı marka bilincini artırmak ve müşterilerini memnun etmek için kullanabilirler.
Twitter Nasıl Çalışır?
Twitter, sizi takip etmeyi seçen herkes tarafından görülebilecek "tweet" olarak bilinen durum güncellemesi gönderebileceğiniz bir sosyal paylaşım sitesi olduğunu yukarıda belirtmiştik. Tweet'in içinde, diğer makalelere veya videolara link verebilirsiniz.
Ek olarak, takip etmeyi seçtiğiniz diğer kişilerin ne gönderdiklerini görmek için Twitter ana sayfanızda gezinebilirsiniz. Örneğin, Twitter'ı yalnızca profesyonel kullanım için kullanabilir ve alanınızdaki endüstri liderlerini takip etmeyi seçebilirsiniz. Alternatif olarak, belki sadece komedyenleri takip eder ve Twitter'ı eğlence kaynağı olarak kullanırsınız.
Tweet Nasıl Gönderilir
Bir şey yayınlamakla ilgileniyorsanız, "Neler oluyor?" Yazan metin kutusuna dokunarak başlayabilirsiniz. Açılan metin kutusunun altındaki simgeleri kullanarak resimler, GIF veya anket ekleyebilirsiniz.
Ne yayınlayacağınızdan emin değilseniz, içeriği kendi kısa kişisel çekimlerinizle birlikte komik bir videonun veya ilginç bir makalenin içeriğine yönlendirmeler yapan URL bırakarak ilk tweetinizi oluşturabilirsiniz .
Hazır olduğunuzda "Tweetle” demeniz yeterli.
Twitter neden bu kadar popüler?
Göreceli yeniliklerine ek olarak, Twitter'ın en büyük çekiciliği tarama dostu olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Yüzlerce ilginç Twitter kullanıcısını izleyebilir ve içeriklerini bir bakışta okuyabilirsiniz. Modern dikkat eksikliğinin yaşandığı dünyamız için bu oldukça idealdir.
Twitter, sisteminin tarama dostu olmasını sağlamak için amaçlı bir şekilde mesaj boyutu kısıtlaması kullanıyor. Her mikroblog tweet girişi 280 karakter veya daha az ile sınırlı. Bu boyut sınırı, tweetlerin taranmasını kolaylaştırmaktadır. Bunun yanında tweetlerin yazımında, odaklanmış ve zeki bir dil kullanımını teşvik eder. Bu boyut sınırlaması Twitter'ı popüler bir sosyal araç haline getirmiştir.
Pazarlamacılar için Twitter
Twitter takipçilerinizi büyütmek ve müşterilerinizle değerli ilişkiler kurmak için çok yararlı bir platform olabilir.
Örnek olarak karakter sınırı, takipçileriniz ve müşterileriniz için işletmenizin yürüttüğü bir web seminerine katılmalarına veya ücretsiz bir e-kitap tanıtımı gibi hızlı ve pratik şekilde hazırlanmış reklamlara ulaşmalarına yardımcı olabilir.
Örnekten de anlaşılacağı gibi, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanıtmak için Twitter’ı kullanabilirsiniz, ancak bunu çok dikkatli yapmanız gerekir. Herhangi bir sosyal medya pazarlama stratejisi gibi, birincil odak yararlı içerik ve artan marka bilinirliği ile birlikte müşterilerinizi kendinize çekmek olmalıdır.
Ek olarak, Twitter'ı hedef kitlenize kişisel ve anlamlı şekillerde bağlanmak için kullanabilirsiniz. Birisi ürünlerinizden veya hizmetlerinden birini belirtiyorsa, yorumlarını "beğenebilir" veya "retweetleyebilirsiniz". Alternatif olarak, bir müşteri Twitter'daki hizmetlerinizden şikayet ederse, durumu gerçek zamanlı olarak düzeltmek için ulaşabilirsiniz.
PR Takımları için Twitter
Halkla İlişkilerde çalışıyorsanız, müşterilerinizden biriyle ilgili duyurular göndermek için Twitter'ı kullanmayı düşünebilirsiniz-örneğin, bir müşterinin ürünü için bir çıkış tarihi veya yaklaşan bir etkinlik hakkında tweet atabilirsiniz.
witter ayrıca, müşterinizin rakiplerinin neler tartıştığını, müşterinizin endüstri trendleri hakkında güncel olmasını ve rakipleriyle daha etkili ve bilgili rekabet edebilmelerini sağlamak için hızlı bir şekilde müşterinizin rakiplerini ve sektörünü anlamanıza yardımcı olabilir.
Son olarak, Twitter, müşterinizle çalışmaya ilgi duyabilecek profesyoneller veya influencer lar ile ağ kurmanıza izin verir.
Bireyler için Twitter
Twitter'ı eğlence amaçlı veya arkadaşlarınızla ve ailenizle iletişimde kalmak için kullanabilirsiniz. En temel haliyle Twitter, tanıdığınız herkese 280 karakterlik toplu bir metin göndermeye benziyor - komik bir hikaye paylaşmak, ilgi çekici bir video yayınlamak veya takipçilerinize bir soru sormak için kullanabilirsiniz. Seçim senin.
Neden Ünlüler Twitter Kullanıyor?
Twitter hem kişisel hem de hızlı olduğu için en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri haline geldi. Ünlüler Twitter'ı hayranlarıyla kişisel bir bağlantı kurmak için kullanıyor.
Katy Perry, Ellen DeGeneres ve ABD Başkanı Trump, ünlü Twitter kullanıcılarının bazıları.
Twitter Olduğundan Çok Farklı
Twitter, anlık mesajlaşma, blog oluşturma ve mesajlaşmanın bir karışımı, ancak kısa içerik ve geniş bir kitleye sahip. Bu nedenle twitter araştırmaya değer bir kanaldır. Yazmayı sevmiyorsanız, bir ünlüyü, belli bir hobi konusunu veya uzun zamandır görmediğiniz bir kuzeninizi merak ediyorsanız, Twitter o kişiyle veya konuyla bağlantı kurmanın bir yoludur.