Web siteleri, işinizi pazarlamanın en iyi ve en uygun maliyetli yollarından biridir. Bu nedenle, web sitenizi içerik bakımından yaptığınız işle ilgili olarak alakalı, hızlı ve güvenli tutmak kısaca güncel kalmasını sağlamak çok önemlidir.
Bunun yanında web tasarımındaki eğilimler neredeyse her gün değişmektedir, bu yüzden bunlara ayak uydurmak da tıpkı içerikte ve web sitenizi ayakta tutan teknolojilerde olduğu gibi oldukça önemlidir. Düzenli tasarım güncellemeleri size gerçekten hem zamandan hem de paradan tasarruf sağlayabilir. Ayrıca web'de gezinirken tutarlılık, özellikle teknoloji konusunda bilgili olmayanlar için oldukça büyük önem arz etmektedir.
Aynı şekilde, Google gibi arama motorları en iyi arama sonuçlarını sunmak için algoritmalarını sürekli olarak güncelliyor. Web sitenizi bu güncellemelere en iyi şekilde uyacak şekilde güncellemek, 2020 de sitenizin sıralamasını korumak için önemlidir. Vayes olarak sizin için 2020 yılında web sitenizi neden güncellemeniz gerektiği 7 nedeni derledik.
İçindekiler
Web Tasarımda Görsellik
Web Tasarımınızın görünümü işletmenizin doğrudan bir yansımasıdır. Kendinizi ve şirketinizi kendi alanınızda bir otorite olarak konumlandırmanız gerekir. İlk izlenimler bu vizyonu tasvir etmek için çok önemlidir, bu nedenle web sitenizi en son tasarım trendlerinden haberdar olmak için düzenli olarak yeniden tasarlamanız önemlidir.
Benzer şekilde, siteniz eski ve kötü yapılandırılmış görünüyorsa, potansiyel müşteriler bilinçaltında işinizin eski ve kötü yapılandırılmış olduğunu düşünebilirler. Web siteniz, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi ziyaretçileriniz tarafından daha fazla bilgi edinmeye teşvik eden ve potansiyel olarak sizi tercih etmelerine veya ürünlerinizi satın almalarına yönlendiren olumlu bir ışık altında vurgulanmalıdır.
Web siteniz ayrıca güzel görünecek ve birden fazla cihaz türünde gezinmek için kolay olacak şekilde tasarlanmalıdır. Ziyaretçilerin web sitenizi bir masaüstü bilgisayardan, dizüstü bilgisayardan, tabletten veya cep telefonundan görüntülemesine bakılmaksızın, bu cihazların her biri için dinamik olarak ayarlanması gerekir. Potansiyel müşterileri yabancılaştırmak istemezsiniz, bu nedenle tüm modern cihazları barındıran duyarlı bir tasarım sürdürmeniz zorunludur.
Web Tasarımda Güvenlik
Web sitelerinin saldırıya uğradığı hakkında sürekli hikayeler duymaktayız. En çok duyulanlar ve medyanın gördüğü genellikle web sitenizi kimin hacklediğini ve neden yaptığını gösteren korkunç bir mesaj gösteren tahrif edilmiş bir ana sayfa içerir.
Ancak, bilgisayar korsanlarının web sitenizi tehlikeye atmak için kullandığı birçok gizli yol vardır. Bazen web sitenizin arka ucuna sızarak web sitenizi bir spam sunucusu olarak kullanılabilirler,
Bu da web sitenizin bir taramayı yavaşlatacağı ve sonunda web sitenizin kara listeye alınması anlamına gelir. Kara liste, web adresinizin dünyanın her yerindeki sunuculardaki diğer kullanıcıların web sitenizi ziyaret etmesini ve size e-posta mesajları göndermesini engelleyen yaramaz listelere eklendiği anlamına gelir. Tahmin edebileceğiniz gibi, bu işiniz için büyük bir sorun olabilir.
Sizi, web sitenizi ve e-postanızı saldırıya uğramaktan korumak için yapabileceğiniz en önemli şeylerden biri, web sitenizin yazılımının güncel kalmasını sağlamaktır.
WordPress, Joomla, Drupal veya başka bir içerik yönetim sistemi (CMS) veya elle kodlanmış dosyalar kullanıyor olun, bu programların ve yazılımların modern teknolojilere uyduğundan emin olmanız gerekir.
Ayrıca web sitenizin güvenliğine önem veren saygın bir hosting şirketi ile iş yaptığınızdan emin olun. Bunun yanında güvenlikle birlikte gelen bazı ekstra güçlükler vardır, ancak uzun vadede buna değecektir.
İçerik
Kullanıcıların ilk izlenimleri çoğunlukla web sitenizin genel tasarımı tarafından kontrol edilebilir, ancak bu sadece başlangıçtır. Dikkatlerini topladıktan sonra, kullanıcılarınız harika içerikle daha fazla ilgilenmeye başlayacaktır. Sunduğunuz ürünler veya hizmetler hakkında önemli bilgiler verirken yazılı kelimelerinizin ilginç olmasına dikkat edin.
Web sitenizi güncellerken veya yeniden tasarlarken, bu süreç, içeriğinize ince ayar yapmak için harika bir fırsattır. Basit, hedefe yönelik ve etkili bir içerik yazdığınızdan emin olun.
Unutmayın, ziyaretçilerinizin ilgisini çekmek ve onları müşterilere dönüştürmek için sadece 2 ila 4 saniyeniz var bu sadece onları grafiklerle şaşırtmakla ilgili değil ilgilerini çeken anahtar kelimeler ve kelime öbekleri kullanmanız ile ilgilidir.
Etkinlik
Pazarlama açısından web sitenizin etkinliği kritiktir. İstatistiklerinize dikkat etmelisiniz ziyaretçilerin neleri tıkladıklarını, hangi sayfaları ziyaret ettiklerini ve ne kadar süre web sitenizde kaldıklarını analiz edin.
İstatistiklerinizi Google Analytics gibi yaygın kullanılan bir araçla izlemenin yanı sıra, başka yollar da vardır. Dönüşüm izleme ve kullanıcı kayıtları gibi teknikler, ziyaretçilerin web sitenizde nasıl gezindiğini, sizinle iletişim kurmalarına ve potansiyel olarak sizi tercih etmelerine neden olan şeyleri daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.
Web sitenizi daha etkili hale getirmenin harika bir yolu, harekete geçirici mesajlar (CTA) kullanmaktır. Harekete geçirici mesaj (CTA), potansiyel müşterilerinizi web sitenizde bir işlemi tamamlayarak potansiyel müşterilere yönlendirmek için web sitenize yerleştirdiğiniz bir düğme veya bağlantıdır.
CTA'larınızın açıkça tanımlandığından ve ziyaretçileriniz için onları gerçekten takip edecek kadar ilginç olduklarından emin olmanız gerekir. Özetle, ziyaretçilerinizin nihai hedefi bulmasını ve oraya ulaşmalarına yardımcı olmasını kolaylaştırmanız gerekir.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Artık güzel bir tasarıma ve iyi yazılmış bir içeriğe sahip olduğunuza göre, insanların sizi bulabilmesi için SEO ayarlarınızı güncellemeniz gerekiyor. SEO kuralları sürekli olarak değişiyor.
Google'ın algoritmalarını güncellemesiyle ilgili makaleleri okumuş olabilirsiniz. Arama motorları her zaman kendi güncellemelerini yaptığında, web siteniz potansiyel olarak etkilenir. Yeni iterasyonların üstünde kalmanız gerekiyor; ne kadar uzun beklerseniz, dertleriniz o kadar artar.
Web sitenizin görünümünü ve içeriğini güncellediğinizde, bu, SEO ayarlarınızı da güncellemek için mükemmel bir fırsattır.
Bunlar, yeni güncellenen içeriğinizin yeniden değerlendirilmesini içerebilir, ancak yeni tasarımla ilişkili temel kodun güncellenmesini de içerebilir. Web sitenizi yeniden tasarladığınızda, web tasarımcınız sitenizi yeniden oluştururken bu seçenekleri dikkate alması önemlidir.
Web Tasarımda Kullanılabilirlik
Teknoloji değiştikçe ziyaretçi eğilimleri de değişiyor. Örneğin, birkaç yıl önce ortak bir tasarım yönü, web sitenizdeki en önemli bilgilerin "ekranın üst kısmına" alınması gerektiği fikrini içeriyordu.
Bu, bir ziyaretçi web sitenizi görüntülediğinde, herhangi bir kaydırma gerektirmeden onlara en önemli özellikleri göstermek istediğiniz anlamına geliyordu. Günümüzde, ziyaretçilerin çoğu cep telefonlarını kullanıyor ve bu da parmaklarımızla eskiye göre daha fazla kaydırma yapmaya teşvik ediyor.
Bir diğer önemli kullanılabilirlik özelliği navigasyonla ilgilidir. Günümüzde çoğu web sitesi, daha büyük ekranlara sahip cihazlarda harika olan yatay gezinmeyi kullanıyor. Ancak tabletler ve akıllı telefonlar gibi daha küçük cihazlarda görüntülendiğinde, navigasyon sisteminin buna göre ayarlanması gerekir.
Modern web siteleri genellikle üç yatay çizgiden oluşan küçük bir simge olan “hamburger menüsü” olarak adlandırılan navigasyonu kullanır. Bu sembol artık evrensel olarak bir menü açan bir düğme olarak tanınmaktadır. Daha küçük cihazlarda menü, her bir menü öğesi arasında parmakla dokunmayı kaldıracak kadar boşluk olacak şekilde dikey bir menü olarak görüntülenir.
Yükleme Süreleri
Bu günlerde, ziyaretçilerinizin web sitenize geldikten sonraki birkaç saniye içinde dikkatini çekmeniz çok önemlidir. Yukarıdaki dört noktanın tümü bu süreçte rol oynasa da, ziyaretçileriniz web sitenizin ilk etapta yüklenmesini beklerken sabırsız hale gelirse hiçbiri geçerli olmayacaktır.
Yükleme süreleri o kadar önemli hale geldi ki Google bile daha iyi arama sonuçları yerleştirmeyle daha hızlı yüklenen siteleri ödüllendiriyor. Evet, bu duyduğunuz doğru web siteniz rakiplerinizden daha hızlı yüklenirse Google sizi arama sonuçlarında daha üst sıralara yerleştirir.
Yükleme sürelerine katkıda bulunan, görüntü boyutları, web sitenizin dosya sisteminin optimizasyonu, sayfa önbelleğe alma ve hatta web barındırma hesabınız gibi birçok faktör vardır. Tüm bu faktörleri optimize etmek için mevcut birçok yöntem vardır.
Çok sayıda yerel müşteriye hizmet veriyorsanız ve web sitenize çok fazla trafik çekiyorsanız, barındırma sağlayıcılarının büyük çoğunluğunu oluşturan "paylaşılan" web barındırmalarından kaçınmalısınız. Web sitenizi hızlandırma seçenekleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için hiç vakit kaybetmeden profesyonel web tasarımcılarımız ve geliştiricilerimiz ile konuşun.
Ne zaman?
Güvenlik, SEO ve içerik güncellemeleri çoğu durumda en az ayda bir kez yapılmalıdır. Web sitenizin sizin ve ziyaretçileriniz için güvenli bir yer olması ve içeriğin doğru ve güncel olması önemlidir.
Kullanılabilirlik ve etkinlik güncellemeleri muhtemelen bir yıllık web sitesi denetimi sırasında gerçekleştirilebilir.
Tasarım yenileme gibi diğer güncellemeler her 2 ila 3 yılda bir önerilir hatta bu süre teknolojik ilerlemeler açısından uzun sürebilir.
Sonuç
Yukarıdaki noktalar, web tasarımınız 2020 yılında güncel, taze ve ziyaretçilere çekici tutmanın birçok yolundan sadece yedi tanesidir. Web sitelerinizin güncellenmesi gereken başka nedenler olsa da, bunlar bunu dikkate almanın bazı zorlayıcı nedenleridir.
Vayes olarak bu özellikleri Web Sitesi hizmetlerimizden kolaylıkla temin edebilirsiniz. Ayrıca, web sitenizi güncellemek için değerli zamanınızı harcamak ve bunları kendiniz ele almakla gözden kaçırdığınız riskleri sizin alıyor ve işinizi yürütmenizi sağlayan Web Sitesi Tasarım ve Geliştirme planlarımız aracılığıyla sürekli güncellemeler ve iyileştirmeler de sağlıyoruz.