Türkçe karakterli domainler SEO çalışmalarını olumsuz olarak etkilemektedir. Eğer sizde Türkçe bir domain kullanmak istiyorsanız lütfen bir kez daha düşünün. Türkçe'de yer alan ''ç,ö,ğ,ü,ı,ş" gibi harflerin bulunduğu domainler tam performans gösteremez.
Türkçe domainler global olmadığı için yazılan sistemlere tam uyumlu olarak çalışmamaktadır. Bu şekilde bir domain sahibi olduktan sonra form gönderme ve alma işlemlerinde oldukça fazla sorun yaşayacaksınız. Belki de bu sorunlar çözemeyeceğiniz kadar büyük olacak. SEO içinde uyumsuz olan bu yapıdaki domainleri biz önermiyoruz.
Belkide sadece markanızın kopyalanmaması için bu şekilde bir domain alıp orjinal ingilizce yapıdaki domaine yönlendirme yapabilirsiniz.
Örnek:
ornek-uygulama.com şeklinde bir firmanız olduğunu varsayalım.
Bu firma isminin Türkçe versiyonu olan örnek-uygulama.com domain adresini satın alabilir ve ana domaine yönlendirebilirsiniz.
Bu şekilde bir çalışma sadece marka isminin güvenliği içindir. SEO için pek bir katkısı bulunmaz. Google'da en üst sıralara çıkmak istiyorsanız uzmanında altın öneriler içeriğimize göz atmalısınız.
SEO Uyumlu Domain Nasıl Olmalı?
- Mümkün olduğunca kısa olmalı. Kısa domainler daha değerlidir.
- Domainde tire (-) kullanılmamalı. Aksi takdirde spam olarak algılanabilir.
- Domainde mümkünse anahtar kelime kullanılmalı.
- Domain geçmişine bakılmalı. Daha önce spama girmiş domain olabilir.
- Eski bir alan adı satın alıyorsanız geçmişini araştırmalısınız.
Kısa,özgün ve akılda kalıcı bir domain bulmak tabiki zor. Ama burasıda sizin yaratıcılığınızda saklı. Unutmayın ki bir firmanın ismi en önemli etkenlerden birisidir. Bundan dolayı seçiminizi çok iyi yapmalısınız. Domainde anahtar kelimenin geçmesi için pekte zorlamaya gerek yok. Eğer kısa bir marka isim bulduysanız kesinlikle satın almalısınız.