Google Aramalarında Üst Sıraya Çıkmak (Altın Değerinde Öneriler )

Kasım 04, 2019 -

Google arama motorunda yapılan sorgular her geçen gün artıyor. Arama motorunda yapılan sorguların artmasıyla birlikte rekabet ortamı kızışmaya başladı. Bu rekabet ortamından sıyrılmak ve en üst sıralara çıkmak için aşağıdaki belirttiğimiz yönergeleri izleyin.

Madde Madde Google'da Üst Sıralara Çıkmak

1. Kullanıcı Deneyimi

Google bir arama motoru olarak kullanıcılara en kusursuz sonuçları göstermek için çalışmaktadır. En iyi sonuçları ziyaretçilerine sunmak için her geçen gün algoritmasını geliştirmektedir.

Google Kullanıcı Deneyimi

Milyonlarca bilgi arasından en iyilerini seçmek ve bulmak Google'ın görevidir. Bu görevi yerine getirebilen Google, bundan dolayı şuan en popüler arama motorudur. Çünkü Google arama sonuçlarında her zaman aradığınızı en iyi şekilde bulabilirsiniz.

Peki bu sizin için neyi ifade ediyor ?

Bundan biz şu şekilde bir sonuç çıkarabiliriz. Google ziyaretçilerini çok önemsiyor ve bundan dolayı sitemize gelen kullanıcıları önemsemeli ve en doğru bilgiyi sunmalıyız.

Şimdi sizlerle birlikte kullanıcı deneyimini artırmak için neler yapabiliriz buna bir göz atalım. :)

1.1 ) Site Performansı

Sitenizin hızlı olması büyük bir kullanıcı deneyimi etkenidir. Sitenizdeki her hangi bir sayfanın 3 saniyenin üzerinde açılması sizin için etkileri olumsuz olacaktır.

Çünkü yapılan araştırmalara göre 3 saniyenin üzerinde açılan sayfalarda kullanıcıların yüzde 50'si direk çıkıyor. Sizin için gelmiş bir kitleyi sadece siteniz yavaş diye yarısını kaybedemezsiniz.

Zaten bu şekilde kitleyi kaybederseniz. Google'da sıralamayı da rakipleriniz karşısında kaybedersiniz.

Peki sitemin hızlanması için ne yapmalıyım ? diyorsanız bu içeriğimiz yan sekmede açın ve şuan okuduğunuz içerik bittikten sonra kontrol edebilirsiniz.

Unutmayın ki sitenizin hız performansı SEO'da en önemli etkenlerden birisidir.

1.2) Kaliteli ve Nitelikli İçerik

İçerik kraldır. Bunu hiç bir zaman unutmayın. Sitenize gelen ziyaretçiler içerikleri beğenmeyip hemen çıkış yaparsalar sıralamanız olumsuz olarak etkilenir. Bundan dolayı her zaman en kaliteli içerikleri üretmeye çalışın. Rakiplerinizi analiz edin. Her zaman rakiplerinizden bir adım önde olun.

Google'da Zirveye Çıkın

Backlinko kurucusu Brian Dean'a göre kaliteli bir içerik minimum 1890 kelimeden oluşmalı. Fakat 1890 kelimeye ulaşmak için gereksiz kelime kullanmamalısınız. Aksi takdirde bu yaptığınız çalışma SPAM olarak algılanabilir. Siz sadece nitelikli ve özgün makaleler yazmaya çalışın. Hiç bir zaman kolaya kaçıp başkasının makalesini kopyalamayın! Çünkü Google bunu da fark edecektir. Sırf bu yüzden siteniz o hayal ettiğiniz yerlere gelemeyecektir. Siz siz olun sadece özgün ve kaliteli içerikler üretin.

Not: Yabancı dilde ki bir blogdan çeviri yaparak içerik eklemeniz Google tarafından farkedilecektir.

1.2.1) Kaliteli İçerik Nasıl Üretilir ?

Kaliteli içerik üretmek için öncelikle bol bol kaliteli sıkıştırılmış görseller kullanın. İçeriğiniz görsel açıdan zengin olsun. Telif hakkı olmayan ücretsiz görsellere freepik.com adresinden erişebilirsiniz.

Üreteceğiniz her içerik için video çekebilirseniz eğer buda sizin için çok iyi olacaktır. Youtube video arama motorundan gelecek olan trafik web siteniz için olumlu olacaktır. Zaten içeriği yazarak üretiyorsunuz bunu birde video formatına çevirin ve daha fazla kitleye erişin.

Featured Snippet'de (Öne çıkarılmış snippet) yer almak için paragraflarınızı maksimum 60 kelimeden oluşturun. 60 kelimelik paragraflar, hem kolay okunabilir hemde snippetlere girme ihtimalinizi artırabilirsiniz.

Google Web Tasarım

İçeriğinizde sıkça sorulan sorular bölümü oluşturun. Üretmiş olduğunuz içerikle ilgili en çok aranan soru öbeklerini cevaplayın. Bu şekilde snippetlara girebilirsiniz ve daha kaliteli bir içerik oluşturmuş olursunuz.

Doğru bir yazım dili kullanın. İçerik üretirken minimum yazım hatası yapmaya çalışın çünkü Google artık bununda farkına varabiliyor. Yapmış olduğunuz yazım hataları nedeniyle içerikleriniz kullanıcılar tarafından beğenilmeyebilir. Ayrıca bundan dolayı hemen çıkma oranınız da artabilir. Siz siz olun hatasız içerik üretmeye çalışın.

İçerik üretirken hemingwayapp adlı editörü kullanabilirsiniz.

1.3) Meta Açıklamaları

Sitenizin SERP (Arama Motoru Sonuç Sayfası) sayfasında güzel bir şekilde indeklenmesi için meta etiketlerini doğru kullanmalısınız.

Meta etiketleri kullanıcının siteye girmeden önce gördüğü ilk yerdir. İlk bakış çok önemlidir. Bundan dolayı etkileyici ve tıklama oranını artıracak meta taglar kullanın.

1.3.1) Meta Title

Makalenizin başlığıdır. SERP'de en çok tıklama oranını etkileyen bölümdür. Maksimum 60 karakter kullanmaya çalışın. İçeriğinizi en iyi şekilde temsil edecek başlığı düşünün ve yazın.

Title'da anahtar kelimeyi kullanmanızın olumlu etkisi kesinlikle olacaktır. Bu 60 karakterlik sınırlı başlık limitimiz de anahtar kelimemizi geçirmeyi unutmayalım.

Mümkün olduğunca ilgi çekici ve tıklama oranını artıracak ilgili başlıklar kullanın.

1.3.2) Meta Description

Açıklama kısmında gözüken meta etiketidir. Maksimum 130 karakter kullanmaya çalışın. Meta açıklamaları içeriğinizin özeti gibidir. Bundan dolayı spam yapmadan içinde sadece anahtar kelimeyi geçirerek bir açıklama oluşturun.

1.4) Tasarım

Sitenizin asarımı kullanıcı deneyimini artıracak şekilde olmalı. Eğer sitenizde kullandığınız renkler sektörünüzle uyumlu değilse kullanıcılar tarafından hoş karşılanmayabilir. Bundan dolayı site tasarımı kullanıcı deneyimi için çok önemli bir etkendir.

Sitenize gelen ziyaretçilerin sitenizde eğlenceli vakit geliştirmesi için özgün bir tasarım yapın. Alışılmışın dışında kaliteli bir web sitesi kullanıcıların dikkatini çekecektir.

Responsive Tasarım

Size şöyle bir örnek vereyim isterseniz. Bazen restoranların menüsü çok kötü bile olsa sırf iç dizaynı yüzünden müşterileri kendisine çekebilir. Sizde sitenizin tasarımına çok önem verin. Her zaman rakiplerinizden bir adım önde olun.

Artık bunu söylemeye gerek var mı bilmiyorum ama hadi yine söyleyeyim. Sitenizin kesinlikle yüzde yüz mobil uyumlu olması gerekli. Sitenizin mobil uyum testini aşağıdaki linkten yapabilirsiniz.

https://www.thinkwithgoogle.com/feature/testmysite/

Peki ya sonra ?

Sitemizi mükemmel hızlı özgün bir tasarıma kavuşturduk. Sitemizdeki içerikler yüzde yüz özgün bir şair edasıyla yazılmış gibi. Her şeyi kusursuz yaptım ama neden benim sitem hala yükselmiyor ?

Endişelenmeyin, zoru başardınız. Kullanıcı deneyimi Google'ın en çok önem verdiği şeydir. Siz bunu başardıysanız gerisi gelecektir. Ama sıradaki adımları uygularsanız süreci hızlandırır ve sonuca ulaşabilirsiniz.

2. Kitleye Erişmek

Bu hazırlamış olduğunuz güzel menüyü artık kullanıcılara sunma vakti geldi. Bu kadar kaliteli içerikler, bu güzel ve hızlı web tasarımı ziyaretçileriniz tarafından çok beğenilecektir. Her şey tamam ise haydi kitleye erişmeye çalışalım.

2.1) Backlink

Sektörünüzle ilgili en kaliteli backlink araştırmasını yapın. Sizin ziyaretçilerinizin hangi sitelerde neler yaptıklarını öğrenin. Daha sonra bu site sahipleriyle iletişime geçerek sizin sitenizin reklamını yaptırmaya çalışın.

SEO'DA ALTIN ONERILER

Yapılacak olan backlink çalışmasında kitlenin etkileşimi çok önemlidir. Bundan dolayı bu sitelerde yapılacak olan reklamlarda çok etkili makaleler hazırlayın. Bu hazırladığınız makale o kadar iyi olsun ki bunu okuyanlar sizin sitenize gelip diğer içeriklerinizi de okusunlar.

Backlink alınımını düzenli yapmaya çalışın. Yıllık planlar çıkartın ve bu planlara uygun bir şekilde satın alımlarınızı yapın.

2.2) Sosyal Medya

SEO'da en önemli noktalardan biriside aslında sosyal medya. Herkesin uzak kaldığı yanaşmak istemediği sosyal medya ki kitleler sizin siteniz için mükemmel bir kaynak.

Sektörünüzle ilgili sosyal medya hesaplarını açın. Bu hesapları aktif şekilde kullanarak kitlelerinize erişin. Bu kitleyi daha sonra sitenize yönlendirerek site içi trafik yaratabilirsiniz.

2.3) Google AdWords

Google arama motorunda organik arama sonuçlarının üstünde yer almak için reklam yapabilirsiniz. Bu yapacağınız çalışma biraz masraflı olsa da direk kitleye erişebilirsiniz.

Siz zaten kaliteli bir içerik oluşturdunuz. Ve bu kaliteli içeriği en güzel tasarıma sahip hızlı bir web sitesinde sunuyorsunuz. Şimdi bu güzel kombinasyonu direk hedef kitlenize sunalım.

Google ADS kullanarak kitlemizin direk önüne çıkalım. Zaten bizim kitlemiz sitemize ziyaret edeceği zaman bizim sitemizden daha çıkamayacak. Çünkü biz en kaliteli ve en okunabilir içerikleri ürettik. Sitemize bu şekilde gelen ziyaretçinin site içerisindeki davranışları bizim sıralamamızı olumlu olarak etkileyecektir.

Eğer Google Adwors kullanmayı bilmiyorsanız ücretsiz rehberimize göz atın. Bu rehber içerikten sonra sizde kolay bir şekilde reklam verebilirsiniz.

3. Güvenilir Olun

Bu kadar yolu boşuna katetmediniz herhalde. Şimdi ufak dokunuşlarla Google'a güvenli bir web sitesi olduğunuzu kanıtlayın.

3.1) SSL Kullanın

Web sitenize gelen kullanıcıların verilerinin çalınmaması için bir güvenlik sertifikası edinin. Unutmayın SSL olmadan bu yaptıklarınızın hiç bir önemi yok.

Google SSL Önemi

SSL sertifikasının Google üzerinde ki etkisi hakkında yazımızı okumanızı tavsiye ederim.

3.2) Whois Bilgilerini Açın

Satın aldığınız domainin whois gizlilik bilgilerini doğru bir şekilde doldurun. Eğer güvenilir bir siteyseniz kullanıcıların bilgilerinize erişmesinde hiç bir sıkıntı yoktur.

3.3) Google Benim İşletmem

Sitenizdeki iletişim bilgilerini doğru olarak doldurun. Sitenizde yer alan adresi google benim işletmem ile doğrulayın.

Doğrulanabilir bir adres ve telefon numarasına sahip olmanız Google tarafında güven teşkil edecektir.

Artık mükemmel içeriklere, güzel ve hızlı bir web sitesine sahipsiniz. Hemde olabildiğince güvenli. Şimdi sabretme zamanı. SEO uzun süreli bir çalışmadır. Bu işlemlerin hepsini uyguladıktan sonra 3.ayda başarının mükemmel sonuçlarına tanık olacaksınız.

Etiketler
  • SEO
  • Popüler Bloglar

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.