Merhaba! Sosyal medya dünyasındaysanız, sosyal medya danışmanının ne olduğunu çok iyi bilmelisiniz.
Nasıl olunacağını bilmek istiyorsanız, o zaman kesinlikle doğru yerdesiniz. Hadi şimdi okumaya devam edin !
Bu yazımızda size bir sosyal medya uzmanının tüm rollerini ve tüm becerilerini kendi işinde başarılı olmak için nasıl bir sosyal medya danışmanlığı olması gerektiğine dair fikirler bulabileceksiniz.
İş hakkında biraz daha fazla bilgi edinmek isteyenler burada kalmaya devam edebilirsiniz.
Şimdi tüm ayrıntılara girmeden önce, sosyal medya uzmanı ile alakalı önce tüm temel bilgilerimizi haydi beraber güncelleyelim.
Sizce sosyal medya uzmanı nedir yada kimdir ? veya en önemlisi, sosyal medya danışmanlığı nedir?
Kesin tanım istiyorsanız, sosyal medya danışmanlığı, müşterilere sosyal medya yardımıyla ulaşmak ve onlarla etkileşimde bulunmak için kullanılabilecek süreçler bütününün yönetimi olarak tanımlanabilir.
Neredeyse her işletmenini farkında olmasada sosyal medya danışmanlığına ihtiyacı bulunuyor yani burada potansiyel bir açık iş talebi görünüyor.
Firmalar, markalar kendi bünyelerine tam zamanlı bir sosyal medya uzmanı alabilcekleri gibi, bu işi dijital pazarlama ajanslarına da devredebilmekteler. Öte yandan freelance olarakta hizmet verenler de bu konuda bulunmaktadır.
Bununla birlikte, sosyal medya kullanımı ve erişimin günden güne daha da artmasıyla birlikte, sosyal medya danışmanlığına yada uzmanlarına şu anda açık talepkar ve popüler bir alan olması durumu yaşanmaktadır.
İşletmelerin, işletmenin başarısı için sosyal medya danışmanlarını işe almaya daha fazla odaklanmasının nedenlerinden biri de budur. Doğru sosyal medya uzmanı yada doğru dijital pazarlama yönetimi işletmenin geleceği için önemlidir.
Birçok işletme bu konunun gücünün dahi farkında olmadan profesyonel sosyal medya uzmanlığı yada danışmanlığı almadan istenilen performansın dışında kalarak sosyal medyanın gücünün farkına varamamaktalar.
Belki şunu duymuşsunuzdur, bizim bir tanıdığımız firma var onlar internetten bu işlere girmişler ve satışları artmış bizde bunu yapalım :)
Evet bu işi tetikleyen her ne kadar bizler anlatmaya çalışsakta bu işte başarılı olmuş yada o şekilde görünen işletmelerin influencerlığının katkısı yadırganamaz.
İşletmeler Neden Sosyal Medya Danışmanlarına İhtiyaç Duyar?
Şimdi aklınızdan geçmesi gereken en önemli soru, insanların neden sosyal medya danışmanlarını işe almaları gerektiğidir.
İşe bakış açısı herkes tarafından kolayca yapılabilir bu sosyal medya yönetimi, nedir ki yani küçük çocuklar dahi yapıyor biz bu kadar bütçeyi bu işe mi ayıracağız yada bu işi bir dijital pazarlama ajansına mı vereceğiz nasıl yani bunları daha önce duydunuz değil mi ?
Bugünlerde küçük yaşta çocuklar dahi sosyal medyada kendi profillerine sahipler ve oldukça iyi idare ediyorlar değil mi ne var ki bu işte bu kadar abartılan, bu vb. cümleler duymaya başlıyorsanız oradan uzaklaşmanızı şimdiden tavsiye edebiliriz, bırakın bu işi kendileri yapmaya yada bir tanıdın yeğeni vardır bunu yapacak o bir denesin bu işi yapmayı :)
Eğer bir ticari düşünce yada işletme düşüncesi ortada ise ve iş söz konusuysa, dikkat edilmesi gereken alınması gereken bazı hususlar vardır. Bu iş ne olursa olsun, uygun planlama , strateji ve işi yönetme düşüncesi bu işe fayda sunacaktır.
Sosyal Medya üzerinden kar elde etmek bir rastgele bir iş değildir ve bu nedenle işletmelerin ilgili sosyal medya platformlarını uygun şekilde yönetebilecek ve onlar için kar sağlayabilecek bir uzmana ihtiyacı kesinlikle vardır.
Bu nedenle, işletmeler işlerini hizmetlerini kendi sosyal medya sayfalarda çok uygun bir şekilde hazırlandığından emin olmalıdır. Sosyal medya danışmanlığı yada uzmanlığı esastır.
Bu bakış açısı ile sosyal medyanın tüm konularını ele alma konusunda uzman ile çalışmak işi doğru sonuca götürecek en büyük etkendir. İşletmenizi sosyal medyada tanıtmadan önce bilmeniz gereken tüm önemli ayrıntıları "düşünür, tasarlar ve öne çıkarmak" onlar için görev olmalıdır.
Sosyal medya uzmanı ne iş yapıyor? hangi becerilere sahip olmalı ?
Sosyal medyanın faydalarından yararlanmak isteyen birçok işletme var ve bu yüzden bir sosyal medya danışmanı - uzmanı ile çalışmak istiyorlar. İşte sosyal medya danışmanlarının işlerinde başarılı olmak için sahip olması gereken bazı beceriler:
Planlama ve Strateji
İşin stratejisinden başlayalım. Başarılı olmak için uygun bir strateji ve planlama yoksa hiçbir işletmenin başarılı olması beklenemez. Sosyal medya danışmanlarının, bir işletmenin başarısı için uygun bir strateji oluşturabilmeleri için strateji ve planlama becerilerine sahip olmaları en önemli etkenlerdir.
Grafiker ile sosyal medya uzmanı arasındaki farkları görmezden gelmeyin. Eğer sadece tasarım yaparak paylaşımlarda bulunmayı düşünüyorsanız siz aslında bir sosyal medya uzmanına değil bir tasarımcı arayışında olabilirsiniz.
Sosyal Medya Yönetiminde mükemmel bir stratejiye sahip olmak, işletmelere kesin olarak uzun vadeli büyük faydalar getirecektir. Bunun içinde işletmenin vizyonunu olması önemli ölçüde etkili faktördür. Sosyal Medya dan ben zaten dönüş alamam ama boşta kalmasın birşeyler yapalım diyen bir işletmenin ilerleyeceği nokta çok gelecek vaad etmeyebilir.
Facebook , LinkedIn , Twitter vb. için doğru stratejiyi bilmek ve iş hedefiyle entegre etmek, başarılı Sosyal Medya Kampanyaları yürütmek için çok önemlidir. Her platformu ayr ayrı değerlendirdiniz mi ? Yani Linkedin ile instagram kullanıcılar aynı düşünce ve değerdedir diyorsanız o zaman bir yerde hata var demektir.
İçerik Oluşturma ve Gönderme
Artık hepimiz biliyoruz ki içerik her türlü işte kraldır en güçlü enstrumandır aynı şekilde sosyal medya yönetimi - pazarlamasında da durum kesinlikle böyledir.
İçerik oluşturma, sosyal medyada başarı kampanyaları yapmanın çok önemli bir parçasıdır. Farklı içerik türleri ve bunların tüketiciler üzerindeki etkilerine bir göz atın!
Sosyal medya danışmanlarının, müşteriler için cazip ve çekici olacak içerik oluşturmak için size uygun tavsiyelerde bulunmaları için bir gereklilik olmasının nedenlerinden biri de budur.
Sosyal Medya Danışmanı, farklı sosyal ağlarda en alakalı ve ilgi çekici içeriği üretmek için metin yazarlarıyla ve içerik ekibiyle birlikte çalışırlar.
Topluluk İnşaa Etme
Sosyal Medya Yönetmede başarının en önemli parçalarından biri doğru topluluk - hedef kitle oluşturmaktır. Bir işletmenin, markanın kimliğini oluşturmaya yardımcı olan bir grup sadık takipçiye ve hayrana ihtiyacı olacaktır.
Takipçi satın almaktan vazgeçin bu sizi iyi bir yere getiremez, Hindistandaki takipçilerin sayfanıza yararı değil zararı olabilir.
Sosyal medya uzmanları - danışmanları - ajansları , işletme için bir topluluk oluşturabilecek ve bir grup insana nasıl ulaşabildiğinden emin olarak işi yürütmesi ile mükemmel bir yol verim artışı olacaktır.
Bu danışmanlar, fikirlerini ve ürünlerini sunabilmeleri için ilgili toplulukların oluşturulmasında işletmeye yardımcı olacak ve işi geliştirebileceklerdir.
Sonuçları Analiz Etme
İşte burada şimdi bir durun nasıl yani sonuç analiz etmede nedir ? neyin sonucu işte resim video vs. paylaştık gelen gelir giden gider kardeşim ben ötesine bakamam bu benim derdim değil düşüncesi varsa ortalarda işin büyümesi ve sonuç alınmasını beklemeyin, bu işi bu dengede yürütmüyorsanız eğer sadece paylaşım yapılan bir hesap olmaktan öteye gidemezsiniz.
Sonuçları doğru bir şekilde ölçüp analiz ettikten sonra, işletme YG'yi ve karı anlayabilecektir.
Ayrıca, işletmeye yatırdıkları para ve zaman hakkında bir fikir edinebilecekler. İşletmeler için yerel analiz sağlayan ve bazen de yeterince iyi olan sosyal ağlar vardır.
Ancak, her zaman bu otomize analizler yeterli olmayacaktır, işletmenin bazı ek rehberlik ve tavsiyelere ihtiyacı oalcağını bilin.
Sosyal medya danışmanları için çok önemlidir bu konu, Sosyal medya danışmanları işletmeye yaptıkları çabalar ve çabalarından elde edilen sonuçlar hakkında bir resim sunamaz ise yapılan işin bir kıymetinin olmasınıda beklemeyin, müşteriniz sizi anlamayacak ona işi sizin çok iyi anlatıyor olabilmenize bakıyor bu iş, gerektiğinde iş yapmaktan çok markaya yada müşterinize işi gücü bırakıp ne yaptığınızı anlamlandırması için bir uzun toplantı içinde bulabilirsiniz kendinizi.
Metin Yazarlığı
Metin yazımında hem bilim hem de sanatsal düşünce olması gerelidir. Tüm müşterilerinizi markanız tarafından sunulan hizmetleri ve ürünleri satın almaya ikna edecek bir metninizin olduğundan emin olmanız gerekir, peki şimdi bunu nasıl yapacaksınız ?
Sosyal medya danışmanı burada devreye giriyor, metin yazarlığı becerilerinin yardımıyla, müşterileri sunduğunuz hizmetler ve ürünler konusunda ikna etmeye yardımcı olacaklardır.
Ayrıca, ek bir yazar ekibiniz varsa, Sosyal Medya Danışmanı belirli bir sosyal medya kampanyası için en doğru içeriği üretmeleri için onlara rehberlik edebilir ve işi daha da büyütebilirsiniz.
Grafik Tasarımı
Sosyal medya, videoları ve resimleri paylaşabileceğiniz alanlardır, yani düz yazı da atabilirsiniz ama kullanıcılar artık bunu değil daha iyi görselleri videoları ve anlatımlaırı bekliyorlar, gün geçtikçe işin şekli bütünü ile değişiyor, beklentiler de gelişerek değişiyor. Bunun neden önemli olduğunu düşünüyorsunuz derseniz, Videolar ve resimler, markalarınıza gelebilcek daha fazla potansiyel müşteri çekmenin anahtarlarındandır.
Sosyal medya hesaplarınızda işletme için hangi videoları ve resimleri yayınlamanız gerekiyor?
Gönderilecek materyaller hakkında hiçbir fikriniz yoksa, daha iyi karar vermenize yardımcı olacakları için sosyal medya danışmanlarının yardımını alabilirsiniz.
Ücretli Sosyal ve PPC Reklamcılık
Bir Sosyal Medya Danışmanının ücretli sosyal medya platformlarının nasıl çalıştığına dair fikrinin olması gerekir, böylece gerektiğinde ücretli sosyal medya kampanyaları yürütebilir yada bu işi yönetmek üzere kontrol edebilir, entegre PPC reklamcılık organik pazarlamayı güçlendirir, pazarlama kampanyası yayılımı ile daha güçlü sonuçlar alabilmenize yol açar.
Farklı reklam türleri, farklı sosyal medya platformları içinde geliyor, sosyal medya danışmanı Facebook, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Pinterest Reklam türlerini bilmeli ve potansiyel müşteriler ve dönüşümler oluşturmak için bunları nasıl kullanmalıdır bunun cevabının olması gerekiyor.
Sosyal Medya Pazarlama Araçları Bilgisi
Bir Danışman için, Sosyal Medya Pazarlama Yönetimi ve Otomasyon Araçları gerçek nimetlerdir ve sosyal kampanyaların sonuç odaklı ve güçlü hale getirilmesinde anahtar rol oynarlar, eğer ortada bir uygulama olmadan Sosyal medya hesapları yönetilmeye çalışıyorsa size 24 saat dilimi değil en az 36 saat dilimli bir gün takvimi ihtiyaç olacaktır.
Sosyal Medya Danışmanları için oldukça önemli olan araçlar :
- Buffer
- Sprout Social
- MeetEdgar
- Hootsuite
- IFTTT
- SocialOomph
- Agora Pulse
- Sendible
- eClincher
- BuzzSumo
- Feedly
- Social Pilot
- Oktopost
- CoSchedule
- Tagboard, etc.
Bunlar bir Sosyal Medya Danışmanından sahip olması beklenen becerilerdi. Şimdi, Sosyal Medya Danışmanı'nın iş tanımıyla ilgili önemli bilgiler geliyor, bu yüzden bunlara da derinlemesine bakalım.
Şimdi dikkatli bakın size iş kapsamını bir kaç kariyer sitesinden örnek vereceğiz;
Sosyal Medya Uzmanı İş İlanı - 1
Avrupa’nın en büyük entegre xxxx tesislerinden birine sahip ve xx ülkeye ihracat yapan xxx firmasında görevlendirilmek üzere SOSYAL MEDYA UZMANI aramaktayız.
GENEL NİTELİKLER
- Yazılı sözlü ileri derecede İngilizce bilgisine sahip
- Dijital sosyal medya mecralarını (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Blog) efektif kullanıp yönetebilen
- Eticaret, xx veya hızlı tüketim sektörlerinde Sosyal Medya Yönetimi konusunda en az 2 yıl tecrübeli
- Ajans tecrübesi olan
- Sosyal mecralara uygun içerik üretimi, yönetimi ve sosyal medya reklam kampanyaları konularında iş geliştirmiş olan
- Google Analytics ve Google Adwords konularında deneyimli
- Yaratıcı yönü kuvvetli tercihen metin yazarlığı konusunda deneyimli
- Dijital pazarlama trendlerini ve gelişen teknolojileri yakından takip edecek
- Erkek adaylar için askerlik görevini tamamlamış
- Üniversitelerin ilgili bölümlerinden mezun
Bir dakika ne oldu şimdi biz bir Sosyal Medya Uzmanı ilanına bakarken arada Google Uzmanlığı da serpildi :) Google reklamcılık yetmedi az çokta Analytics görmüşte olunsuna döndü iş.
Sosyal Medya Uzmanı İş İlanı - 2
GENEL NİTELİKLER VE İŞ TANIMI
Özel xxx xxx Hastanesi bünyesinde görevlendirilmek üzere;
- Üniversite ya da yüksekokulların ilgili bölümlerinden mezun,
- Dijital pazarlamanın ve sosyal medyanın dinamiklerine hakim,
- Kurumsal web site ve mobil uygulama güncellemelerini yapabilecek,
- Dijital platformlarda kuruma dair marka iletişim stratejileri geliştirebilecek,
- Sosyal medya hesaplarını yönetecek ve içeriklerinin geliştirilmesi sağlayabilecek,
- Web, Sosyal Medya hesapları için yaratıcı görseller ve tasarımlar üretebilecek,
- Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe After Effects programlarını hızlı ve etkin bir şekilde kullanabilen,
- Video düzenleme programlarına hakim,
- Grafik tasarım bilgisi olan,
- Tercihen sağlık sektöründe deneyimi olan,
- Türkçenin imla ve yazım kurallarına hakim,
- İletişim ve ilişki yönetiminde başarılı, temsil yeteneği güçlü,
- Proaktif yaklaşımla çalışabilecek, dinamik, Prezantabl,
- İş ve süreç takibi konsantrasyonu tam,
- Araştırmacı, detaycı, yenilikçi, üretken,
- Ekip çalışmasına uyum sağlayabilecek,
"Sosyal Medya Uzmanı" aranmaktadır.
Evet evet şaşırmayın, arayış sosyal medya uzmanlığı, ama video programlarında da hakimiyet önemli tabi grafikerlik uzmanlık gerektirmeyen sosyal medya uzmanın da yapabilmesi gereken bir konudur, diyen nicelerini göreceksiniz.
Tabi bunlar dışında birde kombocular vardır. Orada reklamlar, grafik, web sitesi, mobil uygulama, e-ticaret Allah ne verdiyse bilmeniz yönetmeniz dıişında bunları yapıyor olabilmeniz bekleniyor.
Şaşırmayın bunları duyacak, görecek ve yaşayaaksınız ancak bu ekosistemi bozanda ekosistemin içindekiler olmakta sadece müşteri den bu durum kaynaklanmıyor.
Birçok Sosyal Medya Uzmanı arkadaşımız bu kombocu görüntüyü vermekte ve beklentiyi buraya çekmektedir, şimdi siz müşteri olsanız iki teklif var biri diyorki alayını ben yaparım üzerine ofiste birde güzel çay demlerim ki tadından yenmez :)
Diğer alternatifi sormayın o size birçok personel birçok ödeme vs. teklif ediyor.
Siz bir işyeri sahibi yada yönetici olsanız hangisini seçerdiniz ?
Bu sebepten dolayı biz neyi doğru sunarsak yarın onunla karşılaşacağız.
Sonuç
Sosyal medya danışmanları, her işletmenin başarılı olması için artık olmazsa olmaz temel bir gerekliliktir.
Bir işiniz varsa ve uygun bir sosyal medya danışmanlığı rehberliğine ihtiyacınız varsa, herhangi bir sosyal medya danışmanına danışabilir ve gerçek uzmanlar ile çalışarak sonuçlardan menmun olabilirsiniz.
Sosyal Medya Danışmanı olmak istemeniz durumunda, bahsi geçen ipuçlarının Sosyal Medya Pazarlamasında ödüllendirici bir kariyer yapmanıza yardımcı olacağını umuyoruz.
Sosyal medya danışmanı nasıl olunur ?
Haftada dört saat bir plajda çalışmayı ve iki kat daha fazla para kazanmayı hayal ediyorsanız, bu yazımızın tümünü okumaya devam edin güzel tecrübeler ve işin tüm detaylarını burada yayınlamaya gayret edeceğiz.
Evet çok cazip görünen evden, kafeden, plajdan, sahilden, zamansız, patronsuz çalışma gibi duruyor değil mi ?
Genellikle her tüm konularda danışman olmak çok kolay bir iş değildir ve sosyal medyada uzmanlaşmak sizi bu sektörde vazgeçilemez veya aranılan kişi yapması durumu da potansiyel müşterilerin sosyal medya yönetimine bakış açısından dolayı da çok iyi durumda da değil.
Bu makale, başarılı bir sosyal medya danışmanı olmak için nasıl bir yol açacaktır. Sonunda, bir sosyal medya danışmanının ne yaptığını ve sürece nasıl başlayacağınızı net bir şekilde anlamanız gerekir.
Sosyal Medya Danışmanı Olmanın Yararları
Serbest meslek sahibi olmanın birçok avantajı vardır. Genel olarak programınıza, iş yükünüze ve ücretlerinize kendiniz karar verebilirsiniz.
Ayrıca, global tabanlı müşterilerle dünyanın her yerinden çalışabilme durumunuz olacaktır. Bu, programlarında esneklikten hoşlanan veya ihtiyaç duyanlara hitap eder ve cazip görünür.
Kendi işinize sahip olmanın zorlukları sürekli artıyor ve bu zorlukların neler olduğunu da öğreniyor olmanız anlamına geliyor.
Belki başka bir yerde bulamayabileceğiniz sürekli mesleki gelişim bunların başında gelmektedir. Temel olarak kendi kariyer yörüngenizi bu bakış ile tasarlayabilirsiniz.
Genellikle bir fayda olarak lanse edilir sizde şimdi hissedin, kendi işiniz patronu olun! efsane değil mi ? Evet başlık çok güzel ama alınan sorumluluklar gerçekten dikkat edilmesi gereken türden oluyor.
Kendi Patronunuz Olmanın Dezavantajları
Birçok girişimcinin hayatı kendi işinin patronu olma düşüncesi ile fantazilere doğru gider, örnekle tüm gün pijama giymek, istediğiniz zaman işe başlamak ve durdurmak ve dünyayı dolaşmak gibi ama burada şu atlanır bir işletme sahibi olduğunuzu unutmadan bunları yapabilmelisiniz.
Dış kaynak kullanımı için paranız olmadığı sürece, bir işletmeyi çalıştıran tüm muhasebe, faturalandırma, vergi ödemeleri, pazarlama, satış sahaları, içerik geliştirme ve ağ iletişimi yapmanız ilk konulardır.
Kendi patronunuz olduğunuzda, sizi işi tamamlamaya motive eden tek kişi kendinizsiniz. Başkasından bunu beklemeyin, bitmeyen müşteri talepleri ve saat bağımsız talep ve beklentilerde cabası.
Dezavantajları sizi caydırmazsa, sosyal medya yöneticisi olmak sizin için bir iş olabilir.
Bizimle iletişime geçerek profesyonel sosyal medya hesap yönetimi desteği alabilirsiniz.