İşiniz için sosyal medya pazarlama planınıza başlamadan önce, sosyal medya kullanımının dağılımına genel bir bakış atmanız gerekir.
Günümüzde sosyal medyanın giderek artan nüfuzu ve kullanımı göz önüne alındığında, hedef kitlenizin çoğunu bulabileceğiniz platformlar pazarlama çalışmalarınıza başlamak için iyi bir yer olacaktır. Bunu yapmak için, hangi sosyal medya platformunun en büyük kullanıcı tabanına sahip olduğunu bulmanız gerekir.
Son istatistiklere bakıldığında Facebook gibi güçlü bir sosyal medya devinin 2019’un üçüncü çeyreği itibariyle 2.3 milyar kayıtlı kullanıcısıyla saltanatını devam ettiği görülüyor. Bu veriler bize bir önceki çeyreğe göre yüzde 3 artış olduğunu gösteriyor. Bu, 3.5 milyar aktif sosyal medya kullanıcısının her üçünden ikisinin aktif Facebook kullanıcısı olduğu anlamına geliyor.
Facebook'un istatistikleri ve sosyal medya sıralaması bize her şeyi açıkça söylüyor. Sadece en aktif kullanıcıları içeren sosyal medya platformu değil, günlük 58.5 dakikayla, YouTube, Instagram gibi diğer en popüler sosyal medya platformlarından bazılarına kıyasla kullanıcıların en çok zaman harcadığı platform olduğu görülüyor.
2019 daki en popüler sosyal medya platformları listesinde ikinci sırayı 2 milyar aktif kullanıcıyla YouTube domine ediyor – Facebook'un yüzde 84'ü.
720,000 saatlik videonun günlük olarak YouTube'a yüklendiği göz önüne alındığında, videonuzun fark edilmesi zor görünebilir. Ancak şu YouTube istatistiklerini de göz önünde bulundurun: YouTube'da günde 1 milyar saat video izleniyor ve kullanıcıların yüzde 90'ı YouTube üzerinden yeni markalar ve ürünler bulduğunu söylüyor.
Üçüncü ve dördüncü en popüler sosyal medya platformları, sırasıyla 1,6 milyar ve 1,3 milyar aktif kullanıcısı olan WhatsApp ve Facebook Messenger. Bu platformlar Facebook ve YouTube'un aksine, mesajlaşma, sohbet ve / veya aramalar için bir platform olarak sınıflandırılırlar.
Sırayı 1.2 milyar kullanıcısı ile Çin'in WhatsAppı olan WeChat takip ediyor, instagram 1 milyar aktif kullanıcısı ile WeChat den sonra kendine 6 sırada yer buluyor. İnstagram, en popüler sosyal medya platformları listesinde göreceli olarak yüksek olmasına rağmen, birleştirilmiş aktif kullanıcı sayısı hala Facebook'takinden daha düşük.
Bu istatistikler, Facebook'un baskın sosyal medya sıralamasında net bir tablo çiziyor. En popüler altı sosyal medya platformunun yarısı olan, Facebook, Facebook Messenger, WhatsApp ve Instagram gibi Facebook işletmeleridir.