Google duplike içeriği “Aynı alanadı içerisinde yada farklı alanadlarında, içeriklerlerin tamamen veya önemli ölçüde benzer olması” olarak tanımlamaktadır.
Duplike içerik iki şekilde oluşabilmektedir:
On-site duplike içerik: Benzer yada aynı içeriğin kendi sitenizde birden fazla sayfada tekrarlanmasıdır.
Off-site duplike içerik: Benzer yada aynı içeriğin farklı sitelerde birden fazla sayfada tekrarlanmasıdır.
Bu tarz yinelenen içerikler kolayca tanımlanabilir yada az fark edilebilir şekilde olabilir. Bir açılış sayfasında veya blog yazısında tamamen kopya olarak yer alabilir veya sayfanın kodunda tekrarlanan meta etiketler şeklinde gizlenmiş olabilir. Duplike/yinelenen içerikler genellikle şu durumlarda oluşabilir:
- Kopyalanan veya alıntılanan içerik şeklinde oluşan belirgin hatalar
- Aynı URL’nin birden fazla çeşidi veya www.sitename.com ve sitename.com gibi ayrı sürümler şeklinde oluşan istemdışı hatalar
İstemdışı gerçekleştirilen hatalar tekrarlanan içerikle sonuçlanabileceğinden, düzgün bir şekilde yayınladığınızı düşündüğünüz içerikler için bile duplike/yinelenen içerik denetleyicisi araçlara ihtiyacınız olabilir.
DUPLİKE İÇERİK KÖTÜ MÜDÜR?
Duplike/yinelenmiş içerik web sitenizi 2 şekilde negatif yönde etkileyebilir. Kullanıcıların kötü bir deneyim yaşamalarına sebep olurken sitenizin Arama Motoru Sonuç Sayfası’ndaki (SERPs) sıralamasının kısıtlanmasına da yol açar.
Duplike içerik hem kullanıcılar için hem de arama motorları için kafa karıştırıcı olabilmektedir. Okuyucular aynı içeriği iki kez görmek istemezler. Bunun yanında arama motorları da aynı içeriğin birden fazla sayfada yer alması halinde nasıl bir sıralama yapacaklarını bilememektedirler. Bu iki faktör de arama sıralamasının düşmesine sebep olmaktadır.
Duplike içerik bazen gözden kaçabilmektedir, bu konuda içerik kontrolü yapan bazı araçlar piyasada yer almaktadır.
DUPLİKE/YİNELENEN İÇERİKLER NEDEN VAR?
Bu tarz içerikler bilerek ve kasten kullanılmış olabilirler. Yayıncılar diğer sitelerden kopyala yapıştır yöntemiyle bir web sitesini içerikle doldurarak ilerlemeyi tercih edebiliyorlar. Bazı zamanlarda ise SEO içerikleri kopyalayarak arama motorlarını manipüle edip aramalarda sıralarını yükseltmeye çalışabiliyorlar.
Bazı black hat SEO taktikleri çift taraflı içeriği kasıtlı olarak kötüye kullanıyor olsa da, çoğu zaman, yinelenen içerik yayınlamak kasıtlı bir eylem değildir. Kişiler tamamen bilinçsiz bir şekilde bu hataya düşmektedirler.
Duplike içerik yayınlamada bazı meşru sebepler de ortaya çıkabilmektedir. Bunlar arasında; misafir blog sitelerinde yeniden yayınlama, içerik paylaşma, aynı kopyanın farklı versiyonlarını kullanma gibi sebepler olabilir. Bu tarz duplike içeriği, arama motorlarına bu durumun kasıtlı bir şekilde oluştuğunu bildirebildiğiniz sürece kullanabilirsiniz.
WEBSİTENİZDE DUPLİKE İÇERİĞİ NASIL KONTROL EDEBİLİRSİNİZ?
Web sitelerinde yer alan duplike içeriği kontrol etmek için en etkin yöntem bir yazılım kullanmak yada sitenizdeki problemleri saptayan SEO araçları kullanmaktır. Yinelenen/Duplike içerik bazen göremediğiniz veya farkedemediğimiz yerlerde olabildiği için, duplike içerik denetleyen araçlar bu tarz içerikleri yakalamanıza yardımcı olabilir.