Power Pair stratejisiyle bir adım öne çıkanlar:
Hepsiemlak, SuperStep, Koçtaş ve Türk Hava Yolları
Rekabette öne çıkmak için pazarlama stratejilerini yapay zeka ve veri analitiği ile güçlendirmek çok önemli hale geldi. Google Ads'in sunduğu "Power Pair" stratejisi, yani Maksimum Performans ve Arama kampanyalarının bir arada kullanılması, pazarlama performansını yükseltmek isteyen işletmeler için güçlü bir araç olarak öne çıkıyor.
Bu makalede, Hepsiemlak, SuperStep, Koçtaş ve Türk Hava Yolları gibi önde gelen markaların Power Pair stratejisi ve yapay zeka destekli pazarlama çözümleriyle nasıl başarılı olduklarını inceleyeceğiz. Markalar, bu stratejinin çeşitli sektörler ve hedefler için nasıl çalıştığını gösteriyor.
Rekabetin yoğun olduğu emlak sektöründe, potansiyel müşterilerin anlık ihtiyaçlarını belirlemek ve karşılamak büyük bir zorluk haline geldi. Hepsiemlak, bu sorunu çözmek için dijital reklam stratejilerini yapay zeka tabanlı bir yaklaşıma dönüştürdü. Google, Modern Power Pair stratejisini kullanarak Arama Ağı'nda Geniş Eşleme'ye geçti ve Maksimum Performans kampanyalarını ana performans kanalı olarak belirledi. Bu, yeni kullanıcı kazanımını ve arama ağına erişimi artırarak önemli başarılar sağladı.
Maksimum Performans kampanyalarının başarısını geliştirmek için Google Yapay Zeka tarafından geliştirilen kreatifler kullanıldı. Bu, görsel yaratıcılığın eksikliklerini gidererek kampanya performansını ve erişimini artırdı. Bu entegrasyon nedeniyle, reklamların performansı "zayıf"tan "mükemmel"e yükseldi ve bir dizi temel performans ölçütünde önemli iyileştirmeler oldu. Kampanyanın başarısı, markanın yapay zeka odaklı yaklaşıma olan güvenini güçlendirdi; tıklama oranı ", dönüşümler 7 ve yatırım 0 arttı.
Geniş eşleme stratejisine geçiş, Google Ads reklamlarında 10 kat daha fazla dönüşüm sağlarken markanın dönüşüm maliyetlerinde # düşüş yaşadı. Google Ads'in yapay zeka tabanlı özellikleri sayesinde hem bütçe tasarrufu sağlandı hem de dönüşüm oranları yükseldi. Hepsiemlak Digital Marketing Manager Yasemin Ayna, "Gelecekte de bu tür yenilikçi teknolojilerin kullanımını sürdürerek rekabet avantajımızı korumayı planlıyoruz" diyor.
Koçtaş, Türkiye'nin önde gelen yapı marketlerinden biri olarak, geniş ürün yelpazesi ve pazaryeri dönüşümüyle birlikte artan ürün sayısı nedeniyle reklam yönetiminde zorluklar yaşadı. Bu nedenle, yapay zekanın gücünden yararlanarak büyüyor. Google, bu engelleri aşmak ve karlı büyüme, maksimum satış geliri ve yeni müşteri kazanımı hedeflerini gerçekleştirmek için yapay zeka destekli reklam çözümlerine yöneldi.
[youtube::APLs5DbWVmg]
Koçtaş, yapı market algısından çıkarak ev-yaşam kategorisine de odaklandı ve böylece yeni müşteriler kazandı. Bu sayede, yapı market dışındaki ev-yaşam kategorilerinde uygun müşterileri hızlı bir şekilde elde ederek stratejisini destekledi.
Koçtaş, akıllı teklif stratejisi ve geniş eşleme kullanarak arama ağı kampanyalarında erişimini artırdı ve dönüşümlerde gözle görülür bir yükseliş elde etti. Maksimum Performans kampanyalarında, yüksek değerli yeni müşteri edinme özelliğini kullanarak değer odaklı bir yaklaşım benimsedi ve gelir maksimizasyonunda başarıyı yakaladı. Koçtaş, bu stratejiler sayesinde hedef kitlesine daha etkili bir şekilde ulaşabilir ve kampanya yatırımlarından maksimum verim elde edebilir.
Koçtaş, yapay zeka destekli Power Pair çözümlerini kullanarak elde ettiği başarıyı verilerle desteklemektedir. 2024'ün ikinci çeyreğinde maliyet/kazanç oranında 1 artış ve dönüşüm oranında 5 artış gösterdi.
"Ekonomik zorluklar, tüketicilerin fiyat hassasiyetini artırmasına neden oldu ve bu da satın alma kararlarını zorlaştırdı, satın alma kararlarını zorlaştırdı ve markaya olan sadakatini azalttı. Perakendecilerin gelirlerini artırmak için Google'ın yapay zeka destekli çözümlerini kullanarak bu değişen tüketici davranışlarına uyum sağlamaları kritik, Ek olarak, "Akıllı teklifler, geniş eşleme ve yeni müşteri kazanımı çözümleriyle Arama reklamlarımızı ve Maksimum Performans kampanyalarımızı daha da optimize ederek, hem mevcut müşteri tabanımızı büyütmek önemli.
SuperStep, pazarlama stratejisinde hedef kitlesini doğru belirlemeyi ve yeni müşteri kazanımını önceliklendiriyor. Bu amaçla, Google Ads'in sunduğu çeşitli kampanya türlerini kullanarak markanın dijital dönüşüm yolculuğunda önemli ilerlemeler kaydetti. Bu aşamalardan geçerken, SuperStep, arama ağı kampanyaları yoluyla ürünlerini arayan müşterilere ulaşmayı hedefliyordu. Daha sonra, Maksimum Performans ve Arama Ağı'nın gücünü birleştiren Power Pair ikilisinin yanı sıra Talep Yaratma kampanyaları yoluyla müşterilere daha fazla ulaşmayı başardı.
[youtube::DeXWlcw4GZo]
SuperStep, yüksek değerli yeni müşteri edinimi beta çözümüyle Maksimum Performans kampanyalarını yeni müşteri kazanımına odaklandı. İşlem başına maliyet değerleri, yeni müşteri, yüksek değerli yeni müşteri, eski müşteri ve yüksek değerli eski müşteri segmentlerini kapsadı. Ek olarak, yapay zekaya dayalı optimizasyon özellikleri, hedef kitle seçenekleri, görünürlük sağladığı alanlar ve yapay zekaya dayalı optimizasyon özellikleri, Talep Yaratma kampanyalarının etkili sonuçlara ulaşmasına yardımcı oldu. Bu çok yönlü strateji, dönüşüm değerinde neredeyse üç kat artış ve dönüşüm oranlarında 6'lık bir artış sağladı.
SuperStep'in bu projedeki en büyük başarısı, müşterilerini daha iyi tanımak ve her bir segment için işlem başına maliyet değeri belirlemek için segmentlere ayrılması oldu. Bu, kampanya bazında 5000 yeni müşteriyi görerek optimizasyonlarını kolaylaştırdı. Bu proje, kişiselleştirilmiş değerlerin ve müşteri segmentasyonunun önemini bir kez daha ortaya koydu.
Kampanya düzeyinde müşteri analitiğimizi optimize ederek, kullanıcıları yeni müşteriler, geri gelen müşteriler ve yüksek değerli yeni müşteriler gibi farklı kategorilerde inceleyebiliyor ve her bir segment için özel stratejiler geliştirebiliyoruz.
Dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu Türk Hava Yolları, uzun süredir beş kıtada yüzlerce ülkede Dinamik Arama Ağı reklamlarıyla Google envanterinde yer aldı. Bununla birlikte, bu kampanyaların yönetimi ve optimizasyonu artık uzun bir süreç gerektirir. Maksimum Performans kampanyalarının sunduğu yapay zeka destekli optimizasyon özellikleri ve çok kanallı erişim, bu sorunu çözdü.
[youtube::ImRPb5pA-bg]
Projenin başlangıcında, dijital müşteri etkileşimini artırmak, web sitesindeki dönüşüm oranlarını artırmak ve marka bilinirliğini artırmak amaçlanmıştı. Bu hedefleri gerçekleştirmek için çok kanallı bir dijital pazarlama stratejisi kullanıldı. Google envanterindeki kullanıcı verilerinden yararlanmak ve yapay zekanın kişiselleştirilmiş kampanyalar oluşturmak için YouTube, Search, Display reklamlar, Discover ve Gmail pazarlaması kanallarını entegre bir şekilde kullanarak, Google envanterindeki kullanıcı verilerinden yararlanıldı.
Maksimum Performans'a geçen kampanyalar e dönüşüm değer artışı ve ` dönüşüm artışı gördü. Bu başarı, yapay zekayı ve müşteri verilerini etkili bir şekilde kullanarak kişiselleştirilmiş kampanyalar yapmanın önemini bir kez daha ortaya koydu. Ek olarak, hedef kitlelerin farklı mecralarda nasıl davrandığını daha iyi analiz etme olanağı sağladı.
Maksimum Performans'ın direkt olarak performansı artırmaya odaklanan yapay zeka sistemi, bütçenin yüksek ROAS'larla en verimli şekilde kullanılmasına olanak sağlıyor.
Bu başarının ardından Türk Hava Yolları, dijital pazarlama stratejisini geliştirmeyi planlıyor. Müşteri deneyimi, veri ağırlıklı yapay zeka kullanılarak daha da özelleştirilecektir. Performans kampanyalarında hedefleme gücü, talep yaratma kampanyalarında oluşturulan benzer kitle segmentleriyle birinci taraf verileri genişleterek artırılabilir.