Sosyal medyada paylaşım yapılırken, yapılan paylaşımın daha fazla insana ulaşması için dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar bulunuyor. Bu noktalara dikkat edildiği takdirde, yapılan paylaşım çok daha fazla kişiye erişim sağlayabilir.
Bu yüzden bu noktalara dikkat etmek oldukça büyük önem taşır. Çünkü artık milyonlarca kişinin kullandığı sosyal medya, kişisel hesapların yanı sıra milyonlarca işletme hesabına da sahip.
Bu yüzden erişilmesi gereken milyonlarca insan varken, fark yaratıp sıyrılması gereken de milyonlarca hesap var. İnsanlara sunduğunuz şeylerin önemi buradan kaynaklanıyor.
Sizin hesabınız gibi binlerce daha hesap varken neden sizin hesabınızı takip etsinler?
Onlara bu noktada bir neden vermelisiniz. Dikkat edilmesi gerekilen noktaların başında fotoğraf seçimi, yazılan metin ve sosyal medya paylaşım saatleri olsa da kullanılan hashtagler de bir o kadar önem taşımaktadır.
Çünkü artık gelişen teknoloji ve uygulamalarla birlikte insanlar belli başlı hashtagleri takip edebiliyorlar. Ve bu hashtagin kullanıldığı gönderi, takip eden kişinin ana sayfasına düşüyor. Bu sayede sayfanızın erişiminin artma şansı oluyor.
Hashtag kullanımında da dikkat edilmesi gerekilen önemli noktalar var.
Hashtagi neye göre ekleyeceksiniz?
Bu oldukça önemli sorulardan birisi. Çünkü eğer paylaşımınız ve hesabınızla ilgili olmayan hashtagler kullanırsanız, kullandığınız hashtagi takip edenlerin ilgi alanına girmediğinden dolayı size bir katkısı bulunmayacaktır. Ayrıca hesabınızla alakasız olan hashtagleri takip eden insanlar sizin gönderinizi gördüğü zaman hesabınıza karşı bir önyargıya sahip olabilir. Bu yüzden erişimin artması için hesabınız ve paylaştığınız gönderi ile doğru orantılı hashtagler kullanmalısınız.
Nasıl hashtag kullanmalıyım?
Hashtag eklerken dikkat etmemiz gereken kısım konu ile ilgisi olan hashtagleri az, öz ve doğru kullanmaktır. Mesela özel bir gün için hesabınızda paylaşım yapacağınızı varsayalım.
Anneler günü için yapacağınız paylaşımda, tema annedir. #Anne olarak hashtag eklediğiniz zaman anneler günü teması olmayan gönderilerin arasında bir rekabete girmiş olursunuz ve gönderinizin keşfedilme oranı düşer. Bunun yerine #annelergünü olarak hashtag eklemek daha net bir alana erişmenizi sağlayacaktır.
Instagram'da en fazla kaç HashTag Kullanılabilir?
Gönderilerinizde kullandığınız hashtag sayısı da gönderinizin ve sayfanızın kalitesini doğrudan etkilemektedir. Instagram ve Facebook gönderilerinde maksimum 8-10 arasında hashtag önerilirken Twitter’da bu sayı 1-2 ye düşmektedir.
Dikkat çekmeye çalıştığımız nokta şu ki; çok fazla sayıda hashtag kullanmanız o kadar çok keşfedileceğiniz anlamına gelmez. Az ve öz hashtag kullanmak sayfamızın kalitesini arttıracağı gibi, takipçi kazanmamıza ve keşfete düşmemize de yardımcı olacaktır.
Bu ve benzeri birçok konuda Profesyonel Sosyal Medya Danışmanlığı için uzman ekibimiz ile bir görüşmek isterseniz hemen bizlere ulaşabilirsiniz.