Sosyal Medya Yönetiminde Doğru Strateji

Mayıs 30, 2019 -

Facebook ve Instagram’da işletme hesaplarından yapılan paylaşımlar eskisi kadar görünür değil farkında mısınız?

Erişim oranları gün geçtikçe düşüyor. Bunun başlıca sorumlusu elbette ki “algoritma”. Yapılan değişiklikler neticesinde dünyanın en büyük sosyal medya platformu olarak adlandırabileceğimiz Facebook artık kullanıcılarına akışta arkadaşlarının ve aile bireylerinin paylaşımlarını öncelikli olarak gösteriyor. Bu da aynı zamanda markaların, işletmelerin paylaşımlarının  daha az erişim alarak daha az gösterilmesi anlamına geliyor elbette.

2018 senesinin başında Zuckerberg bu konuda yaptığı bir açıklamada kullanıcıların işletmelerin daha az içeriğine maruz kalacaklarını belirtmişti. Bu sayede insanlar arasında daha anlamlı etkileşimler ortaya çıkacağını düşünüyorlardı. Tabi bu durum yalnızca Facebook değil, aynı zamanda diğer sosyal medya platformları için de geçerli. Bu da sosyal medya paylaşımlarının eskisi kadar fazla kişiye ulaşmadığı anlamına geliyor.

Geçmiş senelere bakıldığında Facebook organik erişim oranları çok hızlı bir düşüş yaşadı;

Facebook Organik Erisim Dususu

2012 senesinde oran yüzde 15’in üzerinde iken 2016 ortalarına gelindiğinde yüzde 2lere kadar gerileyen bir oran ile karşı karşıya kalındı demek mümkün, bu oranın giderek azaldığını da hesaba katarsak giderek “0” a doğru yaklaşılacağını iddia etmek çok da yanlış olmaz. Peki burada Facebook bize neyi anlatmak istiyor? Elbette ki en net cevap: “Sponsorlu gönderiler”. Mevcut takipçilerimize paylaşımlarımızı eskisi kadar göstermek mümkün hale gelmiyorsa artık bunu bir ücret karşılığında yapar hale geldik. Hatta etrafınızda sıkı sosyal medya kullanıcılarından şu ifadeleri de duyar hale geldik: “Zaten takip ettiğim hesabın sponsorlu gönderileri önüme çıkıyor, bu nasıl bir durum?” Aslında tam da söylemek istediğimiz durum bu. Siz o hesabı takip ediyor olabilirsiniz, ancak her gönderisini ne kadar aktif bir sosyal medya kullanıcısı olsanız dahi algoritma görmenize müsaade etmiyor.

Peki bu durumun önüne geçmek için neler yapılabilir?

Sosyal Medya Reklamları ile İçeriklerinizi öne çıkarmak için bir bütçe ayırın:

Takipçilerinize erişebilmenin en iyi yöntemlerinden bir tanesi sponsorlu içerikler ve öne çıkarılan gönderilerdir. Bu erişim organik bir erişim olmamakla birlikte özellikle hedef kitlenizde farkındalık oluşturmak için iyi bir yoldur. Bu sayede mevcut takipçilerinize ek olarak yeni takipçi de kazanma olasılığınız artmış olacaktır. Yeni takipçiler de sayfanızdaki paylaşımlara göz atacak ve hakkınızda daha iyi fikir sahibi olacaktır.

Bu aşamaya gelmişken sayfada gönderilerinizin de önemine kısaca değinmek isteriz. Erişim oranlarının giderek azalması sayfanızdaki gönderilere önem vermemeniz anlamına elbette gelmiyor. Sayfa gönderilerinizin özgünlüğü, yapmış olduğunuz işi, vermiş olduğunuz hizmeti yada satmış olduğunuz ürünü en iyi şekilde anlatması, sayfanıza gelen takipçilerin sizin neler yaptığınız hakkında fikir sahibi olması açısından çok çok önemli bir durum. Buradan da aslında şu sonuca varabiliriz: “Çok değil, ama etkin ve özgün içerik oldukça önemlidir.”

Maddemiz üzerinden devam edecek olursak, reklamların, özellikle de sosyal mecralardaki reklamların önemi cidden büyük. Nielsen’in 475’in üzerinde online reklam kampanyası üzerinde gerçekleştirdiği bir araştırma sonucunda kişilerin Instagram reklamlarını diğer online reklamlara kıyasla hatırlama oranlarının 3 kat daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır.

Reklamlarla ilgili son olarak belirtmek istediğimiz husus ise mobil uyumlu hale getirilmesinin önemidir. Sosyal medya kullanıcılarının yüzde 80’inin bu mecralara mobil cihazlar üzerinden eriştiklerini düşünürsek kullanıcı deneyimi açısından bu durum vazgeçilmez bir unsur haline gelmiştir.

Sosyal Medya da Influencer çalışmaları yapın: 

Influencerlar sosyal medya dünyasının tabiri yerinde ise “rock star”ları haline gelmişlerdir. Onlarla çalışmak sizi doğrudan hedef kitlenize ulaştırabilir. Peki, siz de markanızı daha geniş kitlelere duyurmak için bu kaynaktan nasıl faydalanabilirsiniz?

Öncelikle her influencer sizin için çalışmaya uygun bir aday olamaz. Sizin markanızla örtüşecek kişileri bulmanız önemli. Bu sayede yapmış olduğunuz ortaklık onların da takipçilerinin gözünde para alıp iş yaptı görüntüsünden biraz olsun sıyrılmalarına imkan verecektir. Yoksa alakasız her markanın ürün yada hizmetini paylaşan bir influencer takipçileri gözünde çok de güvenilir bir durumda olmamaktadır. Bu mantıktan hareketle, sürekli sponsorlu içerikler paylaşan influencerlardan uzak durmanızı şiddetle tavsiye ederiz. Bu tarz influencerların çalıştıkları kişiler konusunda çok da hassas davranmadıklarını anlamanız çok da zor değil aslında.

Bu tarz kişilerle çalışmaya karar verilirken düşülen en büyük hatalardan biri de takipçi sayısı. Çalışmayı planladığınız kişilerin takipçi sayıları sizi yanıltmasın. Sayıdan ziyade gönderilerinin etkileşimlerine bakmanızı şiddetle tavsiye ederiz.

Etiketler
  • Facebook Reklam

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.