LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.
İçindekiler
- Sosyal Medya Yönetimi Nedir ?
- Sosyal Medya Yöneticisi Nedir ?
- Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemlidir ?
- Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır ?
- Sosyal Medya Yönetimi PDF
- Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemlidir ?
- Sosyal Medya Yönetim Ajansı
- SMM Ne Demek ?
- Sosyal Medya Yönetimi Eğitimi
LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.
Sosyal Medya Yönetimi Nedir ?
Sosyal medya yönetimi, Facebook, Instagram ve Twitter gibi sosyal medya platformlarında yayınladığınız içeriği oluşturma, yayınlama ve analiz etme ve bu platformlardaki kullanıcılarla etkileşim kurma sürecidir. Ücretsiz ve ücretli araçların yanı sıra profesyonel sosyal medya yönetimi hizmetleri ile sosyal medya yönetimini kolaylaştırabilirsiniz.
Sosyal Medya Yöneticisi Nedir?
Bir sosyal medya yöneticisi, bir sosyal medya ajansında danışman, şirket içi çalışan veya ekip üyesi olarak çalışıyor olsun, sosyal medya pazarlaması, reklamcılığı ve yönetimi konusunda yetenekli bir profesyoneldir. Takipçilerinizi veya sosyal medya gelirinizi artırmak gibi sosyal medya hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olurlar.
Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemlidir?
- Maliyet: Pazarlama bütçeniz ne olursa olsun, sosyal medya uygun maliyetli bir girişimdir. Sosyal medya ağlarına katılmak, içerik göndermek, kullanıcı yorumlarına yanıt vermek ve daha fazlası ücretsizdir. Sosyal medya reklamcılığı bile, hedef kitlenize ulaşmak ve çevrimiçi bir takipçi kitlesi oluşturmak için karlı bir kanal sunar.
- Erişim: Facebook'tan LinkedIn'e kadar sosyal medya ağları sizi dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılarla bağlayabilir. Niş kitlelere ulaşmak için Pinterest gibi sosyal medya platformlarını da kullanabilirsiniz. Geleneksel pazarlama ve reklamcılık, erişim - veya fiyat - veya sosyal ile eşleşemez. Bu nedenle sosyal medya yönetimi işletmeler için olmazsa olmazlardandır.
- Kullanıcılar: Sosyal medyayı pazarlama stratejinize dahil etmek, pazarlama girişimlerinizi kullanıcı davranışıyla uyumlu hale getirmenize olanak tanır. Örneğin, insanların yüzde 74'ü artık satın alma kararları verirken sosyal medyayı kullanıyor. Ayrıca, insanların yüzde 80'i satın alma konusunda sosyal medya aracılığıyla tavsiye alıyor.
- Performans: Pazarlamacılar ve işletme sahipleri, sosyal medya pazarlaması ve reklamcılığının performansı konusunda hemfikirdir. Şirketler sosyal medya aracılığıyla markalarını oluşturabilir ve hatta potansiyel müşteriler ve satışlar üretebilir. Örneğin, işletmeler arası (B2B) pazarlamacıların neredeyse yüzde 45'i Facebook aracılığıyla bir müşteri kazandı. Sosyal medyanın birden fazla avantajı ile pazarlama stratejiniz için düşünmeye değer.
İnsanların yüzde 74'ü satın alma kararı verirken sosyal medyayı kullanıyor.
Sosyal Medya Yönetimi PDF
Genel anlamda ücretli ve ücretsiz olarak 2 türe ayrılmış sosyal medya yönetimi pdf veya e-kitaplarına internette basit ve kısa araştırmalara sonucunda ulaşabilirsiniz, eğer eğitim almak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemlidir ?
Sosyal medya yönetimi birçok nedenden dolayı önemlidir . Her şeyden önce, sosyal ağ tam da budur – sosyal. Bu, sosyal ağda iyi ya da kötü olsanız da, kelimenin dolaştığı anlamına gelir. Sosyal medyada elinizden gelenin en iyisini yapmanız kesinlikle zorunludur, çünkü sosyal paylaşım sitelerindeki sorunlara veya şikayetlere cevap vermediğinizde, sadece şikayeti olan kişiden daha fazlasını paylaşma ve yabancılaşma riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Sosyal medyayı kendi markanızla ilgili sohbetlere katılmak, sektör geneli ve rakipleriniz hakkında bilgi edinmek için kullanmanız da önemlidir. Henüz aktif bir sosyal medya planı izlemiyor olsanız bile, insanların ne söylediği hakkında bilgi alabilir ve sekmeleri tutabilirsiniz ve bu eğilimler, sorunlar ve temel bilgiler için önemlidir. İnsanların şirketiniz hakkında hem iyi hem de kötü ne söylediğini ve ayrıca rakipleriniz hakkında ne söylendiğini bilmenizi sağlar. Ayrıca, mevcut trendler hakkında bilgi edinirsiniz. Şirketinizi sohbetin bir parçası haline getirerek ve neler olup bittiği konusunda güncel kalarak, yalnızca uzmanlığınızı ve güvenilirliğinizi inşa etmekle kalmaz , aynı zamanda şirketinizin olumlu imajını oluşturmaya da yardımcı olursunuz. Şikayetlere yanıt vererek, gerçekleştiğinde hasar kontrolünü de hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Ayrıca sosyal medya, potansiyel müşterilerinizi daha aktif pazarlama programlarınıza maruz bırakmanıza yardımcı olabilir.
Sosyal Medya Yönetim Ajansı
Sosyal medya ajansı, içerik oluşturmaktan yayınlamaya kadar sosyal medya hesaplarınızı yöneten bir şirkettir. Ayrıca, işiniz için hangi platformların en iyi olduğunu ve her birinde ne tür içerik paylaşacağınızı belirlemenize yardımcı olurlar.
Ajansa bağlı olarak, analitik, reklamcılık, marka bilinci oluşturma ve strateji gibi ek hizmetler de sunabilirler.
Bir sosyal medya ajansının sizin için yaptığı en önemli şey, sosyal medyadaki varlığınızı yönetmektir. Bu işlerle başka birinin ilgilenmesi önemlidir çünkü çok zaman alabilir!
Google veya LinkedIn kullanarak bir sosyal medya ajansı bulabilirsiniz. Onları bulduktan sonra, sizinki gibi işletmeler için sosyal medya hesaplarını yönetme konusunda deneyime sahip olup olmadıklarını sorun. Ayrıca hizmetlerini kullanan diğer şirketlerle de konuşmalı ve onlar hakkında ne düşündüklerini görmelisiniz!
Beğendiğiniz bir sosyal medya ajansı bulduğunuzda, çalışmalarından bir örnek sunabileceklerini sorun. İçeriğin kalitesine ve iş hedeflerinize ne kadar uyduğuna bakmalısınız. Yaptıkları çalışmalardan herhangi bir örnek yoksa, çok deneyimli veya bilgili olmadıklarının bir işareti olabilir!
SMM Ne Demek
Sosyal medya pazarlaması (SMM) (dijital pazarlama ve e-pazarlama olarak da bilinir), bir şirketin markasını oluşturmak, satışları artırmak ve web sitesi trafiğini yönlendirmek için kullanıcıların sosyal ağlar oluşturduğu ve bilgi paylaştığı platformlar olan sosyal medyanın kullanılmasıdır. Sosyal medya pazarlaması (SMM), şirketlere mevcut müşterilerle etkileşim kurmanın ve yeni müşterilere ulaşmanın bir yolunu sağlamanın yanı sıra, pazarlamacıların çabalarının başarısını izlemesine ve etkileşim kurmanın daha da fazla yolunu belirlemesine olanak tanıyan amaca yönelik olarak oluşturulmuş veri analitiğine sahiptir.
Sosyal Medya Yönetimi Uzmanlığı Eğitimi
Bu kurs sizi kritik içerik oluşturma ve yönetim becerileri ile donatır. Etkili sosyal medya gönderilerinin nasıl oluşturulacağını ve bir sosyal medya varlığı oluşturmanıza yardımcı olacak güçlü bir markanın nasıl oluşturulacağını öğreneceksiniz. İçeriğinizi yönetmek için devam eden bir süreci nasıl oluşturacağınızı da öğreneceksiniz. Bu, bir içerik takvimi oluşturmayı, gönderilerinizi yönetmeyi ve denetlemeyi, içgörüler ve yineleme için verileri analiz etmeyi ve gönderi etkinliğinin nasıl artırılacağını içerir. Eğer sizde hemen sosyal medya eğitimi alıp bir sosyal medya yönetim uzmanı olmak istiyorsanız Vayes ile iletişime geçebilirsiniz.