Sosyal Medya Paylaşımlarında Görsel Kullanımı
Sosyal medya yönetiminde en önemli konu başlıklarından birisi görsel seçimidir. Sosyal medya paylaşımlarında kullanılacak olan doğru görselin seçilmesi, ilgili görselin boyutlandırılması ve kullanılacak yazı fontunu seçmek sosyal medya yönetimi ile ilgilenenlerin günlük iş akışında ana gündemi oluşturuyor. Dünyanın en büyük infografik üreticilerinden biri olan neomam’ın yaptığı araştırmaların sonuçları görsel kullanımının önemini ortaya seriyor;
- Bilgi bombardımanı: İnsanların hayatında daha fazla sözcük var, 1986’dan günümüze insanlara bahsedilen sözcük sayısı 5 kat artmış. Ortalama bir insana günde 174 gazete dolusu sözcükten bahsediliyor. Durum böyleyken, insanlara yazılı olarak çok da yüklenebilme şansınız yok.
- İnsanlar hızlı yaşıyor: Eskiye oranla çok daha hızlı yaşıyoruz. Kabul etmek gerekir ki etkileşim için çok daha kısa zamana ihtiyacımız var. Görsel içerik doğal olarak daha kolay etkileşim sağlıyor.
- Teknoloji kolaylığı: Eskiden bilgisayar ve diğer araçlar çok yavaştı. Kaliteli görselleri ya açamıyor ya da görselleri yeterince hızlı işleyemiyordu. Üstelik internet de çok yavaştı. Oysa günümüzde her türlü teknik problem aşılmış durumda. Artık görsel içeriği de yazılı içerik kadar hızlı iletebiliyoruz.
- Beynimiz görseli daha iyi anlıyor: Yapılan araştırmalara göre bir insan bir görseli saniyenin 10’da 1’i sürede anlayabilirken, 200-250 kelimelik bir metni 60 saniyede okuyabiliyor. Bu yüzden imajlarla mesajınızı vermeniz daha kolay ve daha akılda kalıcı oluyor.
- Görselle problemler çözülebiliyor: Trafik işaret ve levhalarını örnek gösteren neomam, levha yerine yazı konulduğunda 90 km/s hızla giden bir sürücünün bunu okuyup, anlamasının imkansız olduğunu belirtmiş. Görselle bir problem çözme yolu olarak da zehirli ilaç ya da kullanım yaşı gibi bilgileri ilacın üzerine yazdığınızla bunu görselle tarif etme durumundaki farkı ifade etmiş.
- Web sitelerinde daha etkili: Web sitelerinde etkileşim için görseller metinlere göre G daha etkili.
- Sosyal medyada daha etkili: Fotoğraf kullanılan postlar Twitter‘da 5 daha fazla retweet edilirken, Facebook’ta paylaşılan içeriklerin yüzde 87’si fotoğraflı.
Sosyal Medya Paylaşımlarında Görsel Kullanmanın Önemini Anladık, Peki Bu Görseller Nasıl Olmalıdır?
Markalar için sosyal medya paylaşım görsellerinin profesyonel ekipler tarafından hazırlanması gerekir. Verilmek istenilen mesajı ‘en kısa cümlelerle’ doğru görselin üzerine yerleştirin.
Yani görselleri birer haber manşeti gibi kullanın. Paylaşımın alt bağlantı kısmında ya da üst bilgi kısmında olması gereken başlığı görsel üzerine yazın. Başlık ilgi çekici olmalı ve merak uyandırmalı.
Görsel üzerindeki yazılı mesaj rahatlıkla okunabiliyor olmalı. Arka plan renginden veya yanlış boyutlandırmadan kaynaklanan okunma zorlukları olmamalı. Görsel üzerindeki metin olabildiğince az olması, okunma ve tıklanma oranını artırır. Derdinizi ne kadar az kelime ile anlatırsanız o kadar fazla ilgi çekecektir ve paylaşımınızın etkileşimi ile doğrudan etkilidir.
Mesela; bir dermatologsunuz ve botoks üzerine bir paylaşımda bulunmak istiyorsunuz. Paylaşım için konuyu ve markanızı en iyi şekilde anlatacak görseli seçmeniz gerekir. Sonra üzerine yazacağınız yazının, görenlerde ilgi ve merak uyandıracak bir halde olması gerekir.
Bu yazı ‘botoks ile kırışıklıklardan kurtulmak mümkün müdür?’ gibi bir soru cümlesi olabilir. Tabi yazılacak olan yazının görselin neresinde olacağı, hangi renkte olacağı, hangi yazı fontunun kullanılacağı gibi başlıklar da etkili bir görsel oluşturmada oldukça önemlidir.
Görsellerde kurumsal kimliği yansıtan logo da yer almalıdır. Yapılan paylaşıma ciddiyet, kurumsallık ve güven katacağından şüpheniz olmasın. Tabi logo kullanımı ancak dikkatli ve ölçülü bir biçimde kullanıldığında istenilen etkiyi gösterecektir.
Logonuzu paylaşımı görecek olan takipçilerin gözüne sokar gibi büyük ölçülerde ve görselin yanlış bir noktasında kullanmak, yaptığımız paylaşımı oluşturmak istediğiniz ciddiyet ve güven duygusunun aksine samimiyetsiz bir paylaşıma dönüşebilir. Bu nedenle logo kullanımına da dikkat edilmesi gerekir.
Markalar da artık sosyal medyaya gereken değeri verip, yıllarca imaj iletişimi için yapmış olduğu yatırımları sosyal medyada basit hatalar yüzünden yitirmemeli ve sosyal medyaya basit bir bakış açısı ile önemsiz bir detaymış gibi bakmamalı.
Unutmayalım ki sosyal medya her geçen gün daha fazla önem kazanmakta ve geliştirilen özellikleri ile markalar için daha cazip bir hale gelmektedir. Bu cazibe merkezinin en önemli parçası da sizi ve markanızı en iyi yansıtacak olan görsellerdir.