Dijital çağın önemli parçalarından olan sosyal medya günlük hayatımızın merkezine yerleşmiş olmakla birlikte herkesin belli kitlelere hitap etmesi rekabet ortamı oluşturuyor. Binlerce kişiyle benzer kulvarlarda yarıştığımız sosyal medya hesaplarında kendimize özgü ve kaliteli bir imaj sergilemek için yapmamız gerekenler oldukça fazla, haydi gelin birlikte inceleyelim…
1- Fotoğraf Kullanımı
İnsanlar sosyal medyayı biraz da “göz atarak” inceliyor. Bu yüzden fotoğraf sosyal medyada önemli bir parça. Paylaştığınız her postu fotoğrafla paylaşın. Fotoğraflı sosyal medya içerikleri, fotoğrafsızlara göre yüzde 70’in üzerinde etkileşim yaratıyor. Öte yandan mobilde önce fotoğraf görünüyor ve ekranda ciddi yer kaplıyor. İçeriklerinizi paylaşırken, imajın gücünden yararlanın ve dikkat çeken fotoğraflar, imajlar, renklendirmeler kullanmaya dikkat edin.
2- Doğru Zamanı Yakalayın
Sosyal medyada, kesin doğru paylaşım zamanı diye bir şey yok, ancak markanız için genel olarak daha yoğun etkileşim yaratan saatleri bulmak analiz yaparak mümkün. Burada asıl konu kendi hedef kitlenizin nelerden hoşlandığı ve yaygın olarak hangi saatlerde aktif olduğu. Örneğin öğrencilere yönelik bir hizmetiniz söz konusuysa öğleden sonra okul çıkış saatlerinde paylaşım yapmak etkili olabilir. Ya da çocuklu ev hanımları hedef kitlesi için, çocuklar okula gittikten sonraki saatler mantıklı olabilir.
3- Videolar, Gifler Kullanın
Türkiye tartışmasız bir video ve gif ülkesi. Elinizde materyal varsa ya da video ve gif üretmek için maddi kaynağınız yeterliyse ne olursa olsun düzenli video ve gif paylaşımında bulunun. Etkisini tahmin edemeyeceğiniz kadar olumlu düzeyde göreceğinize şüpheniz olmasın.
4- Tek Platformdan Hepsini Yönetmeyin
Birden fazla sosyal ağda hesabınız olabilir ki pek çok markanın birden fazla ağda hesabı oluyor. Bu hesapları tek bir merkezden yönetebileceğiniz, tek tıkla hepsinden birden paylaşım yapabileceğiniz platformlar bulunuyor. Bu platformlar kesinlikle hayat kurtarıyor ve kolay işlem yapma avantajı sağlıyor. Ancak içerik paylaşırken, her içeriğinizi aynı anda hepsinden birden paylaşmanızı tavsiye etmiyoruz. Bunun 2 nedeni var.
- Her ağın kendine göre farklı takipçi ve vakit geçirme sebebi bulunuyor. Örneğin Instagram için hazırladığınız eğlenceli içerik ya da gif, büyük bir ihtimalle Linkedin için uygun olmayabilir. Bu yüzden her ağ için ayrı ayrı içerikler üretip, ayrı ayrı paylaşmanız daha verimli olacaktır.
- Sosyal ağların hepsinde farklı fotoğraf boyutları ve içerik tipleri olabiliyor. Facebook için uygun fotoğraf boyutu aynı zamanda Twitter için uygun değil. Ya da Facebook’ta karakter sınırlaması yok ama Twitter’da var. Bu tür sorunlarla karşılaşmamak için her ağ için ayrı paylaşım yapmanızı öneriyoruz.
5- Sürekli Reklam Yapmayın!
Sürekli görmek genellikle insanları rahatsız eder ve sizi takip etmekten vazgeçebilirler. Sosyal medyada insanların vakit geçirmesinin temel amacı keyif almak. Sürekli reklam içeren postlar yerine biraz daha kendi bağlamınızı koruyan içerikler paylaşmaya çalışın.
Çok daha fazlası için bize ulaşın… :)