İşletmelerin pek çoğu işletmeleri için sosyal medyanın öneminin farkındalar. Sosyal medya yönetimini işletme içerisinde organize etmeyi tercih eden firmalar olabildiği gibi bu hizmeti profesyonel sosyal medya ajanslarından almayı daha doğru bulanlar da oluyor.
İşletme içerisinde organize etmek diğer seçenek ile kıyaslandığında şirket için yeni bir birim ve maliyete yol açabilecektir. Bu sebeple daha verimli sonuçlar alabilmek ve de iç maliyetleri düşürmek için pek çok işletme sosyal medya yönetimlerini sosyal medya ajanslarına yaptırmayı tercih edebiliyorlar. Siz de firma olarak sosyal medya ajansıyla çalışmayı daha doğru buluyor iseniz bu yazımızda potansiyel partneriniz olacak ajansla ilgili nelere dikkat etmeniz gerektiğini kısaca özetlemeye çalışacağız.
Katılım
Değerlendirme yaptığınız ajansla ilgili öncelikle bir araştırma yapmanızı tavsiye ederiz.
- Facebook Business Manager sayfaları var mı?
- Sosyal medya hesaplarında aktifler mi? Düzenli olarak güncelleme yapıyorlar mı?
İşini iyi yapan bir sosyal medya ajansı kendi platformlarında müşterileri için kullandığı benzer teknikleri kendi sosyal medya çalışmaları için de aktif bir şekilde kullanıyor olmalıdır.
Tavsiye ve Referanslar
Online yorumların oldukça popüler olduğu çağımızda ağızdan ağıza iletişimin en etkili pazarlama araçlarından biri olduğunu söylemek yanlış olmaz. Yapılan araştırmalar, kişilerin kişisel temasta oldukları insanların yorumlarından daha fazla online yorumlara güvendiklerini göstermektedir. Bu yüzden sosyal medya ajansını seçerken bireysel olarak tavsiyelerin yanısıra online ortamda o ajansla ilgili yapılan yorumlara da bir göz atmanızı tavsiye ederiz.
Portföy
Tavsiye ve referanslar kadar ajansın daha önce ya da mevcutta yapmış olduğu işler de değerlendirmek için oldukça önemli kriterlerdendir. Geçmişte yapmış oldukları kampanyalardan yola çıkarak sizin firmanız için ne kadar uygun bir ajans oldukları hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz.
- Genellikle ne tür kampanyaları yürütüyorlar?
- Sosyal medya dışında arama motoru reklamları da yürütüyorlar mı?
- Arama motoru tarafında Türkiye’de bildiğiniz gibi en aktif kullanılan platform Google. Google sertifikaları ve partnerlikleri bulunuyor mu?
- Yürüttükleri kampanyaları sıkı bir şekilde takip ederek raporlama yapıyorlar mı?
- Kampanyaların sonuçlarında dönüşler nasıl olmuş?
Bu tarz temel sorulara alacağınız cevaplar, sizin için de yürütecekleri kampanyalar için sizin de önden değerlendirme yapmanıza fayda sağlayacaktır.
Uzun Vadede Kazançlarınıza Bakın
Pek çok firma yapacakları dijital çalışmalardan anında sonuç almak ister. Bu konuda şunu belirtmek isteriz: “Güzel sonuçlara ulaşmak zaman ister”. Sosyal medya ajansınıza da karar verirken anlık memnuniyetinize göre bir tercih yapmamanızı tavsiye ederiz.
Özellikle de size çok kısa sürede büyük vaadler sunan kişilerden uzak durmanız ileride olması muhtemel olumsuz sonuçlardan sizi koruyacaktır. Sosyal medyada başarı yakalamak, birçok araştırmayı da beraberinde getiren uzun ve gayretli bir yolculuktur. Bu yüzden sizin uzun vadeli beklentilerinize yatırım yapmaya hevesli, sizinle aralıksız bir şekilde çalışacak bir sosyal medya ajansını tercih etmelisiniz. Diğer müşterileri ile yaptıkları çalışmalar neticesinde onlara sağladıkları kazanımlarına göz atmanız bu konuda size bir fikir verecektir.
Sosyal medya ajansını seçerken dikkat edilecek kriterler elbette çoğaltılabilir, bu yazımızda kısaca size dikkat etmeniz gereken bazı temel unsurlardan bahsetmeye çalıştık. Daha detaylı bilgilendirme için bizlere ulaşabilirsiniz.