Site içi SEO Nedir?

Ekim 08, 2018 -

   Geçtiğimiz hafta  SEO’dan genişçe bahsetmiştik. Eğer o yazımızı hala okumadıysanız önce bir buraya göz atmalısınız ;)

   Gelelim geçen hafta söz verdiğimiz gibi “Site İçi SEO Nasıl Yapılır”a…

   Öncelikle tüm SEO işlemlerinde anlamamız gereken temel nokta yaptığımız herşeyle birlikte Google’a aslında ne kadar popüler bir site olduğumuzu doğal yoldan göstermek ve konuyla alakalı en doğru bilgilerin web sitemizde olduğunun ispatını yapmak.

   Geçen hafta doğal yoldan nasıl popüler gözükeceğimizi anlattık. 

   Bu hafta üzerinde duracağımız konu ise site içi SEO ile sitemizde mevcut aranan her konunun detayının bizde olduğunu Google’a göstermek.

1-URL kullanımları açıklayıcı olmalı ve gereksiz uzantılar içermemeli

Örn. Vayes.com.tr/a=130/123 gibi

Yukarıda vermiş olduğum örnekteki gibi URL kullanımlarından uzak durmalısınız. URL içeriklerinizin anahtar kelime içermesi oldukça önemlidir.

2-Sayfaya başlarken anahtar kelime kullanın

Örneğin Bu blog yazısının temel amacı “Site İçi SEO” ve ben yazıma “Site İçi SEO” kelimesiyle başladım. Bunun gibi kullanımlarla Google SEO botlarına bu konuyla alakalı içeriğin olduğunu söylemiş olursunuz. 

3-Sayfanızda görsel kullanımını ideal oranda tutun

Eklemiş olduğunuz görsellerin idealliği yani sayfanızda gezen insanları sıkmayacak oranda olması siteden çıkma oranını (bounce rate) düşürür.  Dolayısıyla siteden çıkma oranının düşük olması Google’ın algısında iyi bir sayfa olduğunuz izlenimini bırakır.

4- Kaynak link göstermekten korkmayın

Eklemiş olduğunuz yazıya kaynak göstermek istediğiniz sayfanın linkini vermekten çekinmeyin (Wikipedia.org gibi). Yapılan bir araştırmaya göre sayfandan link çıkışı vermeniz Google‘da sıralamanızı yükseltiyor.

5- Başlıklarınızı belirlerken vurgulu ifadeler kullanın

“2018”, “En iyi”, “En büyük” gibi ifadeler kullanmanız uzun kuyruklu cümleler oluşturmanız demektir. Google’ın bunun için bir öncelik verme durumu yok. Ancak bu gibi ifadelerin çok fazla arandığını hepimiz biliyoruz. 

6- Başlık taglerini mutlaka kullanın

Nedir bu başlık tagleri? H1, H2…H6 bizim başlık taglerimizdir. Bu tagleri sayfamızda kullanmamız bizim sayfamızın SEO’sunu arttıracaktır. Ancak kullandığımız sayılar önemlidir. Örn. her sayfada max 1 adet H1 etiketi olmalı. Max 2,3 H2 etiketi olmalı gibi.

7- Anahtar kelimeyi ilk 100 kelimenin içerisinde geçirin

Sayfanızı ön plana çıkarmak için belirlediğiniz anahtar kelimeyi ilk 100 kelime içerisinde geçirirseniz Google botları kolaylıkla görebilir ve sayfanızın yükselmesi sağlanabilir.

8- Sitenizden link çıkışları yapın/Sitenize backlink alın

Mesela bir örnek verirken kaynak göstereceğiniz sitenin linkini kelimeye verebilirsiniz. Bu sizin web sitenizi daha doğal gösterecektir. Aynı şekilde başka sitelerden de sizin web sitenizin kaynak gibi gösterilmesi sitenin kalitesini arttırıp SEO’ya destek olacaktır.

Temelde yukarıda bahsettiğimiz bilgileri kullanarak web sitenizin SEO çalışmasını yapmış olursunuz. Bu şekilde web sitenizi arama motorlarında daha üst sıralara taşıyarak aramalarda kolayca görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.

Profesyonel SEO Desteği için Bilgi İçin Tıklayın.

Bol şans :)

 

Etiketler
  • SEO

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.