Site Dışı (Off-Page) SEO Nasıl yapılır ?

Haziran 13, 2018 -

Sayfa içi ve teknik SEO taktikleri, web sitenizin arama görünürlüğünü iyileştirmek için ihtiyacınız olan tek şey değildir. Ayrıca, etki yaratmak ve SERP'lerde daha yüksekte görünebilmek için güçlü bir site dışı off-page SEO stratejisine sahip olmanız gerekir.

Bu yeni yazımızda, site dışı SEO stratejinizi aşağıdaki tekniklerle nasıl geliştireceğinizden bahsedeceğiz..

  • Ziyaretçi blogu
  • Kırık bağlantı edinimi
  • Markadan bahsetme bağlantısı edinimi
  • Rakip araştırması
  • İş ve sosyal medya profilleri
  • Sosyal medya pazarlamacılığı
  • Etkili pazarlama

Site dışı SEO yada Off-Page SEO Nedir?

Off-Page SEO teknikleri (site dışı SEO teknikleri), web sitenizin arama sıralamalarında daha yüksek görünmesine yardımcı olabilir.

Ancak, sayfa içi SEO’nun aksine, sayfa dışı SEO sitenizin veya içeriğinizin kendisini optimize etmeyle ilgili değildir. Bunun yerine, web sitenizin otoritesini artırmak için web sitenizin taktiklerini kullanır.

Sayfa içi ve sayfa dışı SEO arasındaki farkı açıklamak için:

Sayfa İçi SEO (On-Page) SEO ,

Arama tarayıcılarına bir web sitesinin ne hakkında olduğunu işaret eder, arama motorlarının, bir sayfanın iyi ve uygun bir sonuç olduğu için iyi bir arama sonucu olduğunu görmesine yardımcı olur.

Site Dışı SEO (Off-page SEO),

Bir web sitesinin önemli ve değerli olduğunu gösteren tarayıcıları işaret eder, arama motorlarının, bir sayfanın iyi bir arama sonucu olduğunu görmesine yardımcı olur çünkü marka ve web sitesi yetkili ve popülerdir şeklinde sinyaller taşır.

Bir örnekle;

Linkedin'i bir benzeşme olarak kullanalım.
Linkedin profilinizdeki bilgileri site içi SEO olarak düşünün. Diğer insanlara neyle ilgili olduğunu ve neyin iyi olduğunu söyler. Ama insanlar tarafından size verilen onaylar ise site dışı SEO yani off-page SEO'dur. Kendin hakkında söylediklerini doğrulayan bir güven oyu olarak değerlendirilebilir, bu örnek gayet açıklayıcı oldu :)


Sayfa dışı SEO'nun amacı, arama motorlarının web sitenizin güvenilir olduğunu işaretleme kurgusudur ve bu nedenlede arama sonucunun iyi bir site olduğunuz kanısı ile yukarıda görünmektir.

Bu güven ve yetkiyi iki temel faktörle oluşturuyorsunuz: bağlantılar ve itibari değer.

Link Oluşturma için Off-Page SEO Teknikleri

Arama motorlarını web sitenizin güvenilir, değerli ve yetkili olduğunu göstermenin en iyi yolu, sitenize geri bağlantılar yani backlinkler sağlamaktır.

Yukarıdaki Linkedin örneğimizde olduğu gibi, arama motorları sitenizin bağlantılarını bir onay olarak görür. Siteniz başka bir site tarafından bağlanacak kadar değerli olduğundan, arama motorları bunu sitenizin alakalı ve güvenilir olduğuna dair bir işaret olarak kabul eder. Bu yüzden bağlantı kurma, en önemli sayfa dışı SEO tekniklerinden biridir.

Tüm bağlantıların eşit değerlere sahip olmadığını not etmek önemlidir. Bazı linkler arama motorlarında diğerlerinden daha fazla etkiye sahiptir.

Arama motorları, aşağıdakilere bağlı olarak değişen seviyelerde bağlantılar sağlar:

  • Sitenin yetkilendirilmesi. Daha yetkili sitelerden gelen linkler daha fazla değere sahiptir.
  • Bağlantı sayfasındaki içeriğin bağlantılı siteyle ilgisi. Markanız, sektörünüz ve bağlantılı içeriğinizle alakalı sayfaların bağlantıları daha fazla değere sahiptir.
  • Linkin bağlantı metni. Bağlantılı sayfada markanıza veya içeriğinize ilişkin çapa metinli bağlantılar daha fazla değere sahiptir.
  • Bağlantı sitesine bağlantı sayısı. Büyük bir backlink profiline sahip sitelerin bağlantıları daha yüksek bir değere sahiptir.

Bir bağlantı oluşturma stratejisi oluştururken, ilgili içerik ve ilgili bağlantı metni ile yetkili sitelerden yüksek kaliteli backlinkler elde etmeye odaklanın .

Bir web sitesinin yetkisini ölçmek ve bağlantının değerini belirlemek için sitenin Alexa Sıralamasını düşünün değerlendirin. Alexa Rank, bir sitenin çevrimiçi olduğunu gösterir.

Sayı ne kadar düşük olursa, etki o kadar yüksek olur. Örneğin, Google'ın Alexa Rank'ı “1” dir, çünkü çevrimiçi olarak en yetkili sitedir.

Bir siteyi araştırmak ve Alexa Sıralamasını bulmak için Alexa'nın Site Genel Bakış Tool'unu kullanın . Hem küresel hem de ABD sıralamasını bulmak için site URL'sini girin.

Bağlantı yapınızı ölçtüğünüzde ve izlediğinizde, güçlü Alexa Sıralamasına sahip sitelerden aldığınız bağlantılara daha yüksek bir değer verin.

Ziyaretçi Bloglama

En etkili sayfa dışı SEO tekniklerinden biri de konuk blog oluşturmadır, çünkü hem bağlantı kurma hem de itibar oluşturma konusunda yardımcı olur.

Başka bir web sitesi veya blog için bir misafir yayını yazdığınızda, site genellikle web sitenize yazı veya yazar biyografisine geri dönmenizi sağlar.

Bu bağlantı, backlink profilinize bir site ekler. Adınız ve markanız başka bir web sitesinde yayınlandığından, itibar yaratan ek bir avantajla birlikte gelir.

Bu taktiği uygulamak için, iyi bloglama fırsatları yaratabilecek siteler bulmaya başlayın . Sitelerin listesini bulmak için Alexa'nın Kitle Çakışma Aracı'nı kullanın. Rakiplerinizin en fazla 10'unun URL'sini girin ve aynı kitleyi paylaşan sitelerin bir haritasını alın. Bu listedeki siteler , bir bağlantı kazanmak ve ideal izleyicilerinizin önüne geçmek için kullanabileceğinizden bildiğiniz gibi , ideal konuk blog siteleridir .

Blog dışı sayfa SEO teknikleri

Bir sitenin yetkili olduğundan ve kazandığınız bağlantının yüksek SEO değerine sahip olduğundan emin olmak için, Alexa Sıralamasını görmek için bir siteye tıklayın. Bu veriler, sitenin ulaşmaya değer olup olmadığını görmenize yardımcı olacaktır.

misafir blog sitelerini analiz edin

Bir sitenin iyi bir kitle çakışması ve güçlü çevrimiçi otorite nedeniyle uygun olduğunu belirledikten sonra , bir ilişki oluşturmak ve siteye bir gönderi göndermek için sosyal medya bloguna katılmayı deneyin .

seyir turu bulmak ve ulaşmak

Marka Mansiyonu Bağlantı Alımı
Ziyaretçi bloglaması, sitelere ulaşarak ve içeriğinizi başka sitelerde yayınlayarak ve söz konusu siteye link vererek bağlantı kazanmanıza yardımcı olur. Ancak markanız popüler veya büyüyorsa, başka web sitelerinde daha önce de belirtilmiş olabilirsiniz.

Sitenizde bahsettiğiniz siteleri bulmak için markanızı, ürün adlarınızı ve sloganlarınızı arayın. Bir sitenin markanızdan bahsetmiş olduğunu ancak size geri bağlanmadığını tespit ederseniz, onlara ulaşın ve kopyalarında bir bağlantı eklemelerini isteyin.

Bozuk Bağlantı Toplama
Link oluşturma fırsatlarını araştırmanın bir başka yolu da, kırık bağlantıları olan siteleri aramaktır. Bazı durumlarda, bir web sitesi bir kaynağa veya kaynağa yalnızca daha sonra bağlantı verilen sayfanın kaldırılmasını veya kaldırılmasını sağlar. Bu, sitelerinde kırık bir bağlantıya ve bunun yerini almanıza olanak tanır.

Endüstrinizle veya konunuzla alakalı olan siteleri arayın ve bağlantıları kopuk ( Kırık Bağlantı Oluşturucu veya Çek Bağlantılarım gibi araçları kullanarak ). Sitenizde bir kaynağa yol açabilecek kırık bir bağlantıya rastlarsanız, o siteye ulaşın. Onları kırık linkten haberdar edin ve sitenize olası bir değişiklik yapın.

Rakip Araştırması
Daha fazla bağlantı oluşturma fırsatları bulmak için rakiplerinize bakın ve hangi sitelerin bunlarla bağlantılı olduğunu görün. Rakiplerinizin backlink portföyüne baktığınızda, sitenizin aynı web sitelerinden bağlantılar kazanması için fırsatlar bulabilirsiniz.

Bir sitede bir yarışmacı varsa (bir makale toplaması, dizin listesi veya öne çıkan gönderide), sitenin sitenizi de içermesi ilginizi çekebilir. Bu sitelere ulaşın ve markanızdan bahsetmek ve link vermek için bunları kullanın.

Rekabet analizi yapmak için Alexa'nın Rekabetçi Backlink Denetleyicisi'ni kullanın . Rakiplerinizin bir ile 10 arasında bir URL girin ve aracı çalıştırın. Rapor, rakiplerinize bağlanan tüm sitelerin bir listesini oluşturur. Hangi sitelerin hangi rakiplerle bağlantı kurduğunu görebilir ve her bir yarışmacıyla bağlantı veren sayfanın gerçek URL'sini görüntüleyebilirsiniz.

rakip backlinks bulmak için sayfa seo tekniği kapalı

İtibar Yaratmak İçin Off-Page SEO Teknikleri
Linkler, arama motorlarına web sitenizin yüksek kaliteli, alakalı ve iyi bilinen olduğunu belirten somut sinyaller gönderir. Ancak, arama motorlarına markanızın veya web sitenizin önemli ve popüler olduğunu göstermek için her zaman bir bağlantıya ihtiyacınız yoktur. Önemli olan birkaç bağlantılı olmayan itibar sinyali de var.

Linkler web sitenizin yüksek kaliteli ve iyi bilinen arama motorlarına somut sinyaller gönderir. TWEET'E TIKLA
İş Sosyal Medya ve Dizin Profilleri
Bir web sitesi kurmak, işletmeniz için bir web varlığı oluşturmanın ilk adımıdır. Bir sonraki adım, bir iş rehberi ve sosyal medya profilleri oluşturuyor. Diğer yetkili sitelerdeki profillerin geliştirilmesi, arama motorlarını yerleşik bir mevcudiyetle meşru bir iş olduğunuzu gösterir.

Ayrıca, bu profiller genellikle sitenize geri bağlantı kurmanıza olanak tanır ve bu da backlink portföyünüzü oluşturmanıza yardımcı olur.

Sektörünüzle ilgili tüm önde gelen sosyal medya ve iş rehberi sitelerinde iş profilleri oluşturun. Bir tuğla-harç işletmesi iseniz, markanızın aramada zengin bir sonuç olarak görünmesine yardımcı olması için bir Google Benim İşletmem sayfası da hazırlayın .

yerel kapalı sayfa seo teknikleri

Sosyal medya pazarlamacılığı
Sosyal medya paylaşımlarının ve beğenilerin sayfa dışı bir SEO faktörü olduğu tam olarak kanıtlanmamış olsa da, sayfa dışı SEO tekniklerinin bir parçası olarak sosyal medya pazarlamasında yer almak için bazı zorlayıcı nedenler vardır.

Güçlü bir sosyal varlık otorite ve itibar oluşturur. Marka hayranları oluşturur, içeriğinizi çevrimiçi yayınlar ve kullanıcıları sitenize geri yönlendirir. Bu, SEO'nuzu iyileştirmek için kanıtlanmış bir korelasyona sahip olan site trafiğinizi ve görünümlerinizi artırır.

Paylaşılabilir içerikler oluşturarak , içeriğinize paylaşım düğmeleri ekleyerek ve etkin sosyal medya sayfalarınıza sahip olarak sosyal medya pazarlamacılığınızı SEO stratejinizin bir parçası haline getirin .

Etkili Pazarlama
Saygınlığınızı inşa etmenin bir başka yolu, çevrimiçi olanların itibarını kullanmaktır. Etkileyici pazarlama yoluyla, diğer etkili markalar ve kişilerle ilişkiler kurabilir ve onları içeriğinizi paylaşmaya ve markanızı tanıtmaya davet edebilirsiniz.

Çevrimiçi içerik oluşturucular içeriğinizi paylaştığında veya markanızdan bahsettiğinde, diğer itibar sürücüleri gibi SEO'da da aynı etkiye sahiptir. Sitenize trafik gönderir, markanızın İnternet'teki sözlerini artırır ve markanıza yetki verir.

Böylece itibarınızı online olarak inşa ettiğinizde, hepsini kendi başınıza yapmayın. Stratejik ortaklıklar bulun ve doğru kitlelerden daha fazla poz almanıza yardımcı olabilecek diğer etkileyici kişilerle karşılıklı olarak yararlı ilişkiler kurun.

Off-Page SEO Tekniklerini Kontrol Edin ve Geliştirin
Off-sayfa SEO teknikleri sadece arama sıralamanızı geliştiren taktikler değildir. Ayrıca, stratejinizin etkinliğini anlamak için izleme ve ölçme gerektirirler.

Çevrimiçi yetkinizin nasıl geliştiğini ve değiştiğini görmek için bağlantılarınızı ve itibarınızı izlemek için sayfa dışı SEO araçlarını kullanmalısınız.

Raporlama ve izleme için Alexa'nın Site Denetim Aracını kullanın . Araç, ayda bir kez sitenizin taranmasını gerçekleştirir ve sayfa dışı SEO'nuzun (diğer birçok SEO faktörünün) durumu hakkında bir rapor sunar. İtibar metriği, etkinizi izlemenize yardımcı olur.

sayfa seo tekniklerini geliştirmek

Rapor ayrıca, bağlantı profilinizin dökümünü de içerir ve diğer sitelere kıyasla karşılaştırır, böylece çevrimiçi ortamda ne kadar rekabetçi olduğunuzu görebilirsiniz.

Etiketler
  • SEO

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.