Genel olarak, SEO, Google, Bing ve diğer arama motorlarında sıralamanızı geliştirmenize yardımcı olan herhangi bir etkinliktir. 3.9 milyar internet kullanıcısı ve her gün 3.3 milyardan fazla arama yapıldığını düşündüğünüzde iyi bir rütbenin güvence altına alınması kolay değildir. İşte bu yüzden SEO teknikleri işletmeler için çok önemlidir.
Arama motorları her zaman arama algoritmalarını değiştiriyor ve web sitenizin bazı yönlerden değerini farklılaştırıyor. Bu, SEO yöneticilerinin karşılaştığı zaten zor olan göreve ek bir karmaşıklık katmasını ekler.
Bu nedenle, temel SEO tekniklerini içeren bu kılavuzu bir araya getirdik. SEO çabalarınızı bunlara odaklayarak, web siteniz rekabetçi kalabilir ve güçlü bir sıralamada kendine yer bulabilir.
Peki Nedir SEO Taktikleri ?
1. Rakip Analizini Yapın
Sıralamanıza yardımcı olabilecek en etkili SEO taktiklerinden biri, kapsamlı rakip araştırma ve analizleridir. İlk adım, temel rakiplerinizi sektör, coğrafya, anahtar kelimeler veya diğer ilgili faktörlerle tanımlamaktır.
Kapsamlı bir analiz, rakibinizin başarılı olduğu alanları keşfetmenize ve muhtemelen faydalanabileceğiniz zayıflıkları ortaya çıkarmanıza yardımcı olacaktır.
Yaptığınız rakip analizleri aşağıdaki birincil etkinlikleri içermelidir:
- Anahtar Kelime Analizi : İyi SEO'nun en önemli faktörlerinden biri olarak, rakiplerinizin anahtar kelime kullanımını analiz etmek kesinlikle çok önemlidir.
- Link Oluşturma Analizi : Bir diğer önemli SEO faktörü olan link kurma, bir sitenin SERP sıralamasını iyileştirmek için hayati öneme sahip.
- İçerik Analizi : Rakiplerinizdeki sitelerin içeriğine bir göz atın. Ne kadar sıklıkla yeni içerik yayınlarlar? Blog yayınlarının uzunluğu nedir? İçeriği nasıl yapılandırılmıştır? Rakibiniz arama sıralamalarında daha iyi performans gösteriyorsa, en değerli görünen içerik uygulamalarını taklit etmeye değer olabilir.
2. Geri Bağlantılarınızı Analiz Edin
Geri bağlantılar iyi bir SEO stratejisinin paha biçilmez bir parçası olmakla birlikte, tüm geri bağlantılar eşit olarak oluşturulmaz. Bazıları doğal olarak diğerlerinden daha iyi performans gösterme eğilimindedir, bu yüzden performanslarını izlemek önemlidir.
Bu, en değerli geri bağlantı türlerini sıfırlamanıza yardımcı olur. Veya hangi sitelerin en yüksek kalitede trafiği sağlama eğiliminde olduğunu anlayın.
3. Mobil için Optimize Edin
Mobil arama pazarı hız kesmeden hızla büyüyor. 2017 yılında cep telefonları web trafiğinin lideri olmasıyla beraber günümüzde tüm web trafiğinin yarısından fazlasını bu cihazlar oluşturuyor.
Mobil geliştirme için bir dizi standart var - hantal mobil sitelerden çok daha çağdaş ve görsel teknik olarak zarif "responsive tasarım.”
Ancak, sadece iyi görünmek yeterli değil. Sitelerin de hızlı yüklenmesi gerekir, aksi halde ziyaretçileriniz sinirlenir ve ayrılır. Bu performans hedefleri göz önünde bulundurulduğunda, Google, bir dizi başka teknoloji şirketi ile birlikte, Hızlandırılmış Mobil Sayfalar sunmak için açık kaynaklı bir proje olan AMP' yi tanıttı.
Stripped-down HTML biçimini kullanan Google, AMP tarafından optimize edilmiş sayfaların yüzde 85 daha hızlı yüklendiğini iddia ediyor. Dolayısıyla, web sayfalarınızı henüz mobil cihazlar için optimize etmediyseniz, harekete geçme zamanı şimdi.
4. Güvenli HTTP kullanın
Şifreleme için Köprü Metni Aktarım Protokolü'ne (HTTPS) geçmenin birçok avantajı vardır:
Güvenlik ve Gizlilik : Kullanıcılar ve sunucularınız arasındaki iletişimi güvenceye alarak, üçüncü şahısların bu bağlantıya zarar verme olasılığı büyük ölçüde azalır. Bu, hem kullanıcılarınızdan hem de web tarayıcılarından daha yüksek düzeyde bir güven ile sonuçlanır.
Gelişmiş Sıralama : Artan güvenilirliğiniz sayesinde, HTTPS’de değişiklik yapan çoğu site, arama sıralamalarında küçük bir artış görmeyi bekleyebilir. Google’ın arama sonuçlarında güvenli siteler önerme olasılığı daha fazla olduğundan, zaman içinde daha fazla sayıda tavsiye ve trafik görmeyi de bekleyebilirsiniz.
5. Sayfa Hızını Optimize Edin
İnternet hızları arttıkça, web sitesinin performansının ana kullanıcılardan beklentileri de artmaktadır. Adobe tarafından yapılan bir araştırmaya göre, kullanıcılar yüklenmesi uzun sürerse, web sitelerini yüzde 40 oranında kapatıyorlar ve siteye geri dönüş yapmıyorlar.
Neyse ki, kolayca uygulanabilecek olan ve yükleme süresini azaltmak için yapabileceğiniz birçok şey var. Bunlardan en önemlisi görüntüler için yüksek sıkıştırma kullanmaktır. Küresel kullanıcıların, yerel sunucunuzu pinglemeden içeriğinize erişmesine yardımcı olmak için bir İçerik Dağıtım Ağı (CDN) bile kullanabilirsiniz.
6. Sesli Arama için Optimize Edin
Mobil cihazlar için optimize etme çabalarınızın bir parçası olarak, daha iyi sesli arama işlevselliğini entegre etmek iyi bir fikirdir.
Google asistan, Siri ve Alexa gibi asistanlar bu kaynaklardan gelen bilgileri okuyacak ve genellikle kaynağı da belirtecek şekilde, sesli aramaya odaklanmanın nihai hedefi “En İyi Metin Parçacığı” için bir kaynak olarak düşünülmelidir.
7. Yapısal Verileri Kullanın
Web sitesi tarayıcıları yıllar içinde çok daha gelişmiş ve yetenekli hale gelmiştir. Bununla birlikte, bazen bir insan için açık olan şey bir makineye tamamen açık gelmeyebilir. Sonuç olarak, zaman zaman, site tarayıcıları sitenizi indekslerken hata yapabilir veya verileri ihmal edebilir. Çözüm, elbette, yapılandırılmış verileri kullanmaktır.
Yapılandırılmış verileri kullanmak, web sitenizin kodunu tek bir düzende biçimlendirmekten başka bir şey değildir. Arama motoru tarayıcıları sitenizi dizine eklediğinde, “expected” biçimde ortaya konulduğundan, daha zengin miktarda veri toplayabilecektir.