Schema Nedir?

Ocak 25, 2018 -

Arama motorlarında yapılan SEO çalışmaları her geçen gün farklılaşıyor. Bu özelliklerin birçoğu pek bilinmiyor. Bu noktada Schema yapılandırılmış veri entegrasyonu da son zamanlarda ön plana çıkmış bir teknik olarak karşımıza çıkıyor.

Schema yapılandırılmış veri entegrasyonu, Google, Bing, Yandex ve Yahoo gibi büyük arama motorlarının bir araya gelip oluşturdukları ve web sitelerinin daha iyi anlaşılmasını sağlayan bir yapıdır.

Başka bir deyişle Schema bir tür mikro veriyle uygulanan biçimleme yöntemidir. Arama motorları botlarının tarayacakları sayfaları daya iyi yorumlaması için arama motorlarına yardım eder. Schema yapılandırılmış veri entegrasyonu son zamanlarda çok kullanan tekniklerden biri haline gelmiştir.

Arama motorlarında üst sıralarda yer alabilmek için gerekli olan etiketleri sitemizdeki sayfalarda kullanmamız gerekiyor. Schema veri entegrasonu için gerekli etiketlere schema.org adresinden ulaşabiliyoruz. Aslında Schema’yı bu noktada sitemizdeki sayfalara eklenen etiketlerin yer aldığı bir kütüphane gibi düşünebiliriz.

Schema ile ilgili 2 önemli bilgi:

  • Yapılandırılmış veri entegrasyonu kullanan sitelerin, arama sonuçlarında ortalama 4 sıra daha yukarıda çıktığını, Searchmetrics tarafından yapılan bir çalışma ortaya koymuştur.

  • Webteki sitelerin sadece yüzde 0.3’ü yapılandırılmış veri kullanmaktadır.

Peki Schema Ne İşimize Yarıyor ve Nasıl Kullanılıyor?

Yapılandırılmış Veri (Schema) sitenizin arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmasını sağlıyor.

Burada dikkat etmeniz gereken bir konu ise neyi ön plana çıkarıyor olduğunuz. Eğer satış yapan bir firma iseniz ürün resimlerini, açıklamaları ve fiyatı ön plana çıkarmanız gerekiyor.

Eğer sürekli makale yayınladığımız bir siteniz varsa ve ziyaretçiler okudukları makalelere puan veriyorsa bunu ön plana çıkarabilirsiniz. Video yayınlayan bir siteniz varsa video açıklaması ve süresini ön plana çıkarmanız daha uygun olacaktır.

Mikrodata (Mikro Veri) nasıl kullanılır?

İnsanlar web sitenizi ziyaret ettiğinde yeni şeyler öğrenir, ama bu arama motorlarında mümkün değildir. Çünkü, arama motorları insan değildir ve içerikleri okuyarak her hangi bir şey anlayamaz.

Fakat Schema mikrodatasını kullanırsanız, arama motorları "Bu web sitesinde birçok ürün var ve bu ürünleri inceleyen insanlar var" olarak anlayabilir ve bunu arama sonuçlarına dökerler.

Schema'nın Avantajları?

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Schema sayesinde Google gibi büyük arama motorlarında üst sıralarda çıkabilirsiniz.

  • Zengin içerikler, arama motoru sonuç sayfasında daha sık görünmenizi sağlayabilir.

  • Schema kullanımıyla sayfanızda ziyaretçilerinizin kalma süresi artarsa Google size snippet adı verilen yıldızlardan verebilir.

  • Web sitenize arama motorlarından daha kolay ulaşılabilir.

Google Sitenizi Optimize Etmenize Yardımcı Oluyor

Schema 4 büyük arama motorunun önemsediği bir konu ve hazırladığınız özgün içerikleri pazarlayabilmek için yapılan yönlendirmeleri uygulamak gerekiyor. Bu yönlendirmeler bize büyük bir avantaj salıyor. Çoğu Webmaster veri işaretlemeyi tercih etmiyor veya doğru düzgün kullanamıyor.

Google, Schema üzerindeki işlemleri kolaylaştırmak için bize sitemizin arama motorlarının gözünden nasıl göründüğünü gösteriyor ve bunu için bize servisler sunuyor. Google’ın bizlere sunduğu servisler Yapısal Veri İşaretleme Yardımcısı ve Yapısal Veri Test Aracı.

Schema.org Sözlüğünü Kullanma

Sözlükte birçok terim bulunuyor, ama bu terimlerden başlıcalarını öğrenmeniz gerekmektedir.

itemprop="url" terimi ile, eklendiği a etiketinin, bir başka sayfaya yönlendirdiğini arama motorlarına gösterebilirsiniz.

itemprop="name" içeriğin adını göstermenizi sağlar.

itemprop="description" içeriğin açıklamasını göstermenizi sağlar.

itemprop="price" eğer satış yapıyorsanız, o içeriğin fiyatını gösterir.

itemprop="reviews" içerik hakkında yapılan incelemelerin olduğunu gösterir.

itemprop="bestRating" içeriğin alabileceği en yüksek inceleme puanını gösterir.

itemprop="ratingValue" içeriğin aldığı inceleme puanını gösterir.

Bunlar sadece başlıcaları, daha fazla Schema terimi görmek istiyorsanız lütfen tıklayabilir ya da bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

Etiketler
  • SEO

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.