Programatik Pazarlama Nedir?

Ağustos 16, 2020 -

Dijital dünya, hedef pazarınıza ulaşmanız için sayısız fırsat sunar. Gelişmeye ve değişmeye devam ederken, yeni yöntemler, pazarlama bütçenizi yeni müşterilerle etkileşime geçmek için kullanma yöntemlerinizi sürekli olarak geliştirmektedir.

Programatik reklamcılığı anlamak için, reklam satın almanın temellerine geri dönmek faydalı olacaktır. Metin yazarı Paul, medya satın alma departmanını yeni sekreter Peggy'ye açıkladığında, kurgusal Madison Avenue reklam ajansı Sterling Cooper'ın etrafında dönen ödüllü TV dizisi Mad Men'den başlamak için daha iyi bir yer olamaz.

“Aslında tüm sarsıntı bu. Fikir, kampanya veya jingle satmıyorlar. kâr marjıyla medya satıyorlar. "

[youtube::OxkCnacM15c]

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Dijital pazarlamadaki en etkili gelişmelerden biri programatik pazarlamadır. Bu, belirli müşterileri ziyaret ettikleri belirli bir sayfada hedeflemenizi sağlayan bir pazarlama türüdür.

Peki, programatik pazarlama nedir ve nasıl çalışır? Ve şirketinize ne gibi faydaları olabilir? Bu gelişmiş, otomatikleştirilmiş strateji ve kuruluşunuzun kârlılığı üzerindeki potansiyel etkisi hakkında her şeyi öğrenmek için okumaya devam edin!

Programatik pazarlamaya başlamak ister misiniz? Vayes 'in programatik hizmetleri hakkında bir stratejistle konuşmak için hemen +90 212 855 94 04 numaralı telefondan bizi arayın veya programatik pazarlama hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Programatik pazarlama nedir?

Programatik (Programmatic) pazarlama, sizin için reklam envanteri satın alan otomatikleştirilmiş, gerçek zamanlı bir teklif verme sürecini kullanan, belirli bağlamlarda belirli kullanıcılara reklam vermenize olanak tanıyan, böylece hiper hedefli, süper etkili reklamlarla sonuçlanan gelişmiş bir pazarlama stratejisini tanımlar.

Programatik Pazarlama Hakkında Daha Fazla Bilgi Edinin

  • Programatik Reklamcılık Nasıl Çalışır?
  • Gerçek Zamanlı Teklif Verme nedir? (Ve Nasıl Çalışır)?
  • Görüntülü Reklamcılık Nedir?
  • Programatik Reklamcılık için Profesyonel Hizmetler

Programatik pazarlama nasıl çalışır?

Bir kışlık mont, Kanada'nın bir kısmının üzerinde noktalar bulunan ana hatlarının yanında oturuyor. Ceketi içeren yırtık bir tablet, iki çizim arasında oturuyor.

Bir ziyaretçi programatik pazarlama için ayarlanmış bir sayfaya girdiğinde, programatik pazarlama pazarı, ilgilenen şirketlerin bu sayfaya bir reklam koymak için teklif vermesi için bir açık artırma düzenler. Bu, reklam gösterimi açık artırması olarak da bilinir.

Sayfaya giren kişi bir şirketin hedef pazarına girerse, şirket açık arttırmaya girer. Birçok reklamveren bu reklam konumu için rekabet edecek, ancak yalnızca bir şirket bu konumu kazanabilir. En çok teklif veren firma pozisyonu kazanır ve reklamları sayfada görünecektir.

Bu işlemin en önemli kısmı otomatik olmasıdır. Bu birkaç dakikadan uzun sürüyor gibi görünebilir, ancak milisaniyeler içinde gerçekleşir. Açık artırmanın kazananı, sayfa kullanıcı için yüklenmeden önce belirlenir.

Şirketler maksimum tekliflerini önceden belirledikleri için bu gerçekleşebilir. Rakipleri gibi ödemek istedikleri tutarı belirlerler. Bir reklam spotu mevcut olduğunda, teklifler spot için uygun olan iş için karşılaştırılır ve hesaplanır.

Şirketin reklamı yüklendiğinde sayfada görünecektir. Reklam, yalnızca bireysel kullanıcı üzerinde bir izlenim bırakabilir, ancak yine de değerlidir. İlgili içerik olması nedeniyle kişinin reklama tıklama ihtimali de yüksektir.

Programatik pazarlama nasıl çalışır?

Bu kafa karıştırıcı bir süreç gibi görünebilir, ancak milisaniyeler içinde gerçekleşen kolay bir süreçtir. Programatik pazarlamanın nasıl çalıştığını açıklayan adımların basitleştirilmiş bir versiyonu burada.

Biri bir sayfayı tıklar.
Sayfanın sahibi, bir açık reklam yeri için teklif vermek için bir açık artırma düzenler.
Pazar yeri, spot için rekabet eden reklamverenler arasında bir açık artırma düzenler.
Spot için en çok teklif veren reklamveren, reklamlarını gösterme hakkını kazanır.
Kazanan reklam web sitesinde mevcuttur.
Müşteriler reklamı tıklar ve satın alır.

İşletmenizin programatik pazarlamadan elde edeceği çok sayıda fayda vardır.

Programatik pazarlama avantajları


1. Frekansı ayarlayın

Teklifinizi belirlediğinizde, sıklığı ve zamanı ayarlayabilirsiniz. Ulaşmak istediğiniz kişilerin tipik olarak gün içinde İnternet'te gezindiğini biliyorsanız, kampanyanızı yalnızca niteliklerinize uyan reklam noktaları için teklif verecek şekilde uyarlayabilirsiniz.

Bu, işletmeniz için büyük bir avantajdır çünkü hedef pazarınıza daha da fazla odaklanmanızı sağlar. Onlara, çevrimiçi olacakları günün kesin saatinde ulaşabilirsiniz.

Aynı zamanda para israf etmenizi de engeller. Hedef pazarınızdaki insanların görmeyeceği reklamlara para yatırmayacaksınız. Bu, hedef pazarınıza daha iyi ulaşmak için paranızı harcamanızı sağlar.

2. Fiyatı ayarlayın

Bu yöntemin bir başka yararı da ödemek istediğiniz tutarı ayarlayabilmenizdir. Tıpkı tıklama başına ödeme (TBÖ) reklamcılığında olduğu gibi, ödemeye hazır olduğunuz maksimum teklifinizi siz belirlersiniz.

Bu, programatik pazarlamayı işletmeniz için esnek bir seçenek haline getirir. Biri reklamınızı tıkladığında ödemek istediğiniz tutarı siz belirlersiniz.

Bu, işletmeniz için harika bir seçenektir çünkü bütçeyi siz belirlersiniz. Ne kadar harcayacağınızı kontrol edebilirsiniz. Bu, yalnızca ulaşmak istediğiniz kişilere para harcamanızı sağlar.

Fiyatı belirlediğinizde, reklam kampanyanız üzerinde daha iyi kontrol sahibi olabilirsiniz.

3. Alakalı gösterimler

Programatik pazarlamayla, yalnızca alakalı gösterimler için ödeme yaparsınız. Hedef pazarınızdaki bazı kişilere ulaşmayı umduğunuz bir kapsamlı kampanya oluşturmuyorsunuz. Bu yöntem, yalnızca alakalı gösterimler almanızı sağlar.

4- Gösterimler ve programatik pazarlama

Almak istediğiniz minimum gösterim sayısını ayarlayabilirsiniz. Bu, kampanyanızın hedeflerine ulaşmanızı sağlamaya yardımcı olur.

Yalnızca alakalı gösterimler için ödeme yaptığınızda, gizleme olasılığı en yüksek olan kişilere ulaşmak için para yatırırsınız. Bu, işletmeniz için daha iyi bir yatırım getirisi (ROI) elde etmenizi sağlar.

Programatik pazarlama, belirli bir kitleyi hedeflemenizi sağlar.

Bu, pazarlama yapmanın etkili bir yoludur çünkü hedef kitlenizde ne tür içeriğin yankı uyandırdığını anlayabilirsiniz. Hangi içeriğin insanları reklamınıza tıkladığını ve hangi içeriğin hedef kitleniz üzerinde olumlu bir izlenim bıraktığını görebileceksiniz.

Ayrıca bu çalışmayla reklamlarla daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaratabilirsiniz. Programatik reklamlar ile müşterilere ulaşmak için özel reklamlar kullandığınızdan, reklamı tıklama olasılıkları daha yüksektir. Reklamlar, dönüşüm sağlama olasılığı en yüksek olan kişilere yöneliktir, böylece pazarınızı daha iyi hedefleyebilirsiniz.

5. Hedefler belirleyin

Bu tür pazarlama, hedefler belirlemenizi sağlar. Reklamlarınızı, gelen geçen herkese ve reklama döneceklerini ümit ettiğiniz insanların önüne çıkarmıyor oluyorsunuz. Bunun yerine, ulaşmak istediğiniz net ve belirli bir hedefi seçebilirsiniz.

Hedefe ulaştığınızda, bu hedefi gerçekleştirmenize yardımcı olacak belirli kişileri hedefleyebilirsiniz. Hedefiniz, marka bilinirliğinden dönüşüme kadar her şey olabilir. Çeşitli hedefler belirleme yeteneği, bunu çok yönlü bir seçenek haline getirir.

6. Farklı ortamlarla kullanabilirsiniz

Programatik pazarlama birçok yönden çok yönlüdür. En uygun seçeneklerden biri, programatik pazarlamayı farklı ortamlarda kullanma becerisidir.

Programatik pazarlamayı kullanma nedenleri

Bunu masaüstü, mobil, videolar veya uygulamalarda kullanabilirsiniz. Bu, programatik pazarlamayı harika bir seçenek haline getirir çünkü reklamlarınızı en uygun araca göre uyarlayabilirsiniz.

Daha fazla hedef kitlenizin mobil cihazlarda arama yapacağını ve göz atacağını biliyorsanız, reklamlarınızı onlara en iyi şekilde ulaşmak için özelleştirebilirsiniz. Bu, hedef kitlenizin en çok kullandığı ortam aracılığıyla insanlara ulaşmanızı sağlar.

Programatik pazarlamanın geleceği nedir?

İşletmenizin boyutu ne olursa olsun, programatik pazarlama önemli bir potansiyel gösterir. Yurt dışı şirketler şimdiden programatik pazarlamaya yılda çok ciddi rakanlar ile yatırım yapıyorlar ve bu sayı artmaya devam ediyor ve programatik pazarlamanın reklam stratejileri üzerindeki gücünü ve etkisini gösteriyor .

Çevrimiçi reklam stratejinizi geliştirmek istiyorsanız, devam edin ve programatik pazarlamayı deneyin.

Süreci şirket içinde başlatabilirken, Vayes gibi programatik bir hizmet sağlayıcısının yardımıyla süreci hızlandırabilirsiniz . Reklam uzmanlarımızdan oluşan deneyimli ekibimizle kampanyalarınızı oluşturmanıza, başlatmanıza ve yönetmenize yardımcı olabiliriz.

Programatik pazarlama için öneriler

Programatik pazarlamayı kullanmayı düşünüyorsanız, bunun sizin için doğru seçim olup olmadığını merak ediyor olabilirsiniz. Pazarlama planınıza uyacak mı? Kampanyanızla hangi fırsatlar mevcut.

Bir tür görüntülü pazarlama kullanmıyorsanız , bu, bunu yapmak için harika bir fırsattır. Görüntülü pazarlama, işletmeniz için yeni potansiyel müşteriler kazanma yeteneğine sahiptir. Henüz görüntülü pazarlamayı kullanmadıysanız, bu, yeni potansiyel müşteriler edinmeniz ve marka bilinirliğinizi artırmanız için bir fırsattır.

Bunu bütçe dostu bir seçenek olarak kullanabilirsiniz. Daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak istiyorsanız, ancak kısıtlı bir bütçeniz varsa, bu, şirketinizin finanssal hesabını bozmayacak bir seçenektir.
Yeni potansiyel müşterilere ulaşabilir ve bunu uygun maliyetli bir şekilde yapabilirsiniz.
Sosyal medyada reklam vermek istiyorsanız, bu işletmeniz için bir seçenektir. Hedef kitlenizdeki insanları hedeflemek için LinkedIn ve Facebook gibi siteleri kullanabilirsiniz. Bu sitelerde yeniden pazarlama yapmak birçok şirket için başarı getirir.

Sitenizi en çok kimin ziyaret ettiğini görmenizi sağlayan bir izleme özelliği kullanın. Bu size işinizle kimin ilgilendiği konusunda iyi bir fikir verecektir. Ardından, bu bilgilerle, bu insanlara ulaşmak ve dönüşüm sağlamalarını sağlamak için programatik pazarlamayı kullanabilirsiniz.
Vayes programatik dijital pazarlamayı sizin için kullanabilir,
Programlı dijital pazarlamayı kullanmaya hazırsanız şimdi harekete geçin. Programatik kampanyalar oluşturma deneyimi olan, tam hizmet veren bir dijital pazarlama şirketiyiz.

Reklam uzmanlarımızdan oluşan ekibimiz bilgi ve deneyimlerini kampanyanıza getirecek. İşletmenizin ihtiyaçlarına ve hedeflerine uyacak özelleştirilmiş bir plan alacaksınız.

Müşterilerimize başarı getirmeye kararlıyız. Geçtiğimiz beş yılda, müşterilerimiz için milyonların üzerinde gelirler ve çok ciddi sayıda fazla potansiyel müşteri elde ettik. Müşterilerimizin başarısını ilk sıraya koyar ve onlara mümkün olan en iyi sonuçları elde etmek için çalışırız.

Müşterilerimiz de yaptığımız işi seviyor. Çeşitli sektörlerden birçok müşteri referansımız var. Bizimle ortak olmanın nasıl bir şey olduğunu görmek için onlara göz atın!

Programatik pazarlamaya bugün başlayın

Programatik pazarlama, işletmeniz için harika bir fırsattır. Programatik pazarlamayı nasıl kullanabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, çevrimiçi olarak bizimle iletişime geçin veya bugün +90212 855 94 94 numaralı telefondan bir strateji uzmanıyla konuşmak için bizi arayın .

Sizden haber almak için sabırsızlanıyoruz!

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.