Lokal SEO Nasıl Yapılır ?

Eylül 10, 2018 -

Google'da yerel sıralamanızı yükseltme

Yerel sonuçlar, bulundukları konuma yakın olan işletmeleri ve yerleri arayan kullanıcılara görünür. Bu sonuçlar, Haritalar ve Arama'da birçok yerde görünür. Örneğin, mobil cihazınızda "İtalyan restoranı" şeklinde bir arama yaparsanız, büyük olasılıkla yerel sonuçları görürsünüz. Google, yakında bulunan ve ziyaret etmek isteyebileceğiniz bir restoranı göstermeye çalışır. Aşağıdaki resimde, Google bazı seçenekler önermek için yerel sonuçları kullanır.

Vayes ile Google Benim İşletmem'i kullanarak işletmenizin yerel sıralamasını yükseltebilirsiniz.

İşletmenizi bulamıyor musunuz? Bilgilerinizi daha iyi hale getirin.

İşletmenizin bölgenizdeki alakalı aramalarda görünmediğini fark edebilirsiniz. Müşterilerinizin yerel arama sonuçlarında işletmenizi görme sıklığını en üst düzeye çıkarmak için, Vayes Dijital ile Google da yapılması gerekenleri tamamlayabilirsiniz. Google Benim İşletmem'de işletme bilgileri sağlayıp bu bilgileri güncellemek, işletmenizin Google sıralamasını yükselterek Arama ve Haritalar'daki görünürlüğünüzü artırabilir.

Google en iyi kullanıcı deneyimini sunalbilmek için Lokal aramalarda yani yerel sonuçlar her için aramalarda en alakalı sonuçlara öncelik vermektedir. Google için alaka çok önemlidir, bu sayede doğru ve eksiksiz bilgilere sahip firmaların doğru aramalarla eşleşmesi daha olasıdır. Şu şekilde düşünmenizi Vayes olarak tavsiye edebiliriz;

yaptığınız işi, bulunduğunuz yeri ve sizleri ziyaret edebilecekleri zamanlar hakkında müşterilerinize daha fazla bilgi edinmesi için işletme bilgilerinizi eksiksiz girmelisiniz. Fiziksel adres, telefon numarası ve kategori gibi (ancak bunlarla sınırlı olmayan) bilgiler girin.

Güncel Olun!

İşletmenizde bilgiler vs. değişiklikler oldukça bu güncellediğinizden emin olun. İşletme bilgilerinizi düzenlemek için Vayes 'e ulaşabilirsiniz.

Google Haritalarda ve Arama ağında yani Google da kullanıcılara daha çok görünme için ve bu durumu en üst düzeye çıkarabilmek adına işletme konumlarınızı güncelleyin ve aktif tutun.

Lokal SEO için doğru çalışma saatleri girin

Tatiller ve belirli günlerdeki özel çalışma saatleriniz dahi google aralamalarında değerlidir ve açılış saatlerini girmek ve güncellemek, potansiyel müşterilerin, ne zaman açık olduğunuzu bilmelerine ve açık olduğunuzdan emin olarak işletmenizi ziyaret etmelerine olanak tanır. 

Lokal SEO için Yorumları yönetin ve yanıtlayın

Müşterilerinizi yanıtsız bırakmayın, en önemli kriter müşteriye değer vermektir. İşletmeniz hakkında yapılan yorumlara yanıt vererek müşterilerle etkileşim halinde olun. Yorumları yanıtlamanız, müşterilerinize ve işletmeniz hakkında yazdıkları geri bildirime değer verdiğinizi gösterir. Müşterilerinizden gelen kaliteli ve olumlu yorumlar işletmenizin görünürlüğünü artırır ve potansiyel müşterilerin işletmenizi ziyaret etme olasılığını yükseltir. Müşteriler için yorum yazma bağlantısı oluşturarak geri bildirim bırakmaları için onları teşvik edin. Nasıl yapılacağına dair bir dijital pazarlama stratejisi geliştirmek için Vayes Dijital 'e başvurun

Yerel SEO için Fotoğraf ekleyin

Müşterilerinizin sizi çok iyi tanıyabileceği fotoğraflar ekleyin. Girişlerinize fotoğraf eklemek kullanıcılara ürün ve hizmetlerinizi gösterir, işletmenizin hikayesini anlatmanıza yardımcı olabilir. Doğru ve ilgi çekici resimler, potansiyel müşterilerinize aradıkları ürün veya hizmetleri işletmenizde bulabileceklerini de gösterebilir. İşin içine müşterilerinizi de katın ve onlar ile ilgili çalışmaları da yerleştirin. 

Google haritalarda sıralama nasıl belirlenir ?

Google da lokal sonuçlar yada haritalarda sıralama, öncelikli olarak konuya göre alaka düzeyi, konuma göre uzaklık ve önem faktörüne dayalıdır. Yapılan google harita aramanıza ilişkin en iyi eşleşmenin bulunması için bu bahsi geçen faktörlerin hepsi kullanılabilmektedir. Örnek vermek gerekirse, Google algoritmaları, aradığınız konunun bilgisine sahip olarak mesafe ayarlaması yapar, yani aradığınız şey yakındaki işletmelerde yok ise uzaktaki işletmeyi sizin aramalarınıza göre yukarı çıkarmaktadır.

Google sıralamalarında : Alaka düzeyi

Google da yükselmek için alaka düzeyi lokal bir kaydın yapılan aramalarla ne kadar iyi eşleştiğini anlatmaktadır. Google sıralamaları ayrıntılı ve eksiksiz işletme bilgileri eklemekten geçer, Google'ın işletmeniz hakkında daha fazla bilgiye sahip olması ve kayıtlarınızın alakalı arama sonuçlarıyla eşleşmesi demek olabilir.

Google Haritalarda Yükselmek için : Uzaklık

Aramalarda önemli konulardan biride mesafedir, yapılan her aramanın ilgili konum ile mesafesi kontrol edilir. Kullanıcılar tarafından yapılan aramada konum girilmez ise, Google uzaklığı değerlendirmek için potansiyel kullanıcıların bulunduğu konum hakkında daha önceden kaydedilenleri baz alır ve hesaplama yapar.

Haritalarda yükselmek için : Konu Önemi

Aramalarda önem dediğimiz kısım, bir işletmenin marka bilinirliği gibi düşünülebilir. Bazı lokasyonlar, yerler, işletmeler diğerlerine göre daha fazla öneme sahip olabilir ve google arama sonuçları, bunu yerel - lokal sıralamada yansıtmaya gayret eder.

Örnek ile; önemli tarihi alanlar, kent simgesi oteller veya birçok kişi tarafından bilinen tanınmış markalara ait mağazalar da yerel arama sonuçlarında öneme sahip olabilir.

Önemi belirlemek için de Google'ın bir işletmeyle ilgili olarak web'den edindiği bilgiler çok kıymetlidir bu hususta dikkat edilenler şu şekildedir: bağlantılar kontrol edilir, makaleler kontrol edilir ve dizin kayıtları gibi temel değerlere bakılır. Google da yapılan yorum sayısı ve puanı, yerel arama sıralamasında dikkate alınmaktadır. Yorum ve puanların artması, bir işletmenin yerel sıralamasını büyük olasılıkla artıracaktır. Web sonuçlarındaki konumunuz da dikkate alınan bir faktör olduğundan, en iyi SEO uygulamaları yerel arama optimizasyonu için de geçerlidir.

Unutmayın!

Google'da doğal sonuçlarda daha iyi bir yerel sıralama için talepte bulunmak ya da ödeme yapmak mümkün değildir.

Sıralama sistemini herkes için olabildiğince eşit ve adaletli hale getirme Google için çok önceliklidir ve arama algoritmasının ayrıntılarını gizli tutma konusunda elimizden geleni yapmaktadır, dolayısı ile hiçbir firma sizlere 1. sayfa 1. sıra garantisi veremez eğer böyle bir durum söz konusu ise tercihinizi ve değerlendirmelerinizi baştan yapmanızı tavsiye ederiz.

Bir SEO ya mı ihtiyacınız var ?
O halde bu makale sizlere yardımcı olabilir tıklayın 

Etiketler
  • SEO

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.