Klinik Dijital Pazarlama
Günlük hayatımızda sağlık alanında hizmetler veren klinikler çok fazla tercih edilmekte ve birçok insana sağlık açısından fayda sağlamaktadır. Peki, genel anlamı ile klinik nedir?
Bu İçerik : 16.09.2022 Tarihinde Güncellenmiştir !
LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.
LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.
Klinik, insan sağlığı için kurulan ve tedavi sağlayan küçük hastaneler olmaktadır. Bunun yanında hastanelerde, çok acil durumu olmayan kişilerin ayakta tedavi edildiği yerdir. Günümüzde klinik sağlık sektöründe çok fazla ismi duyulan ve pazarlama konusunda da çok büyük çalışmalar yapılan yerler olmaktadır. Bu anlamda dijital pazarlama ajansı olarak Vayes firması çok farklı pazarlama teknikleri sunarak kliniklerin pazarlama stratejilerine destek vermektedir.
Klinikler diğer büyük hastanelere göre daha küçük çaplı olmakta ve bu da rekabet halinde olan küçük bütçeye sahip kliniklerin pazarlama alanında sonuç odaklı hareket etmelerini sağlamaktadır. Bu anlamda küçük çaplı klinikler dijital pazarlama konusunda mutlaka Vayes firmasından destek almalıdır. Bu sayede hem pazarlama tekniklerini geliştirecekler hem de en doğru yoldan ilerlemiş olacaklar. Bu noktada destekleyici firma klinik ve dijital pazarlama tekniklerini adım adım gerçekleştirmekte ve tüm konularda kliniğe destek sağlamaktadır.
Klinik ve Dijital Pazarlama Teknikleri
Genel olarak baktığımız zaman bir klinik için pazarlama yapılacak olduğu noktada, kliniğin sahip olduğu pazarlama bütçesi açılmadan birçok işe yarar sağlık hizmeti pazarlama taktikleri yapılabilmektedir. Bu noktada kliniğe destek sağlayan dijital pazarlama ajansı firması Vayes çeşitli teknik uygulamalar ile sağlık alanında çok güçlü bir pazarlama stratejisi oluşturmaktadır. Bu durumda klinik ve dijital pazarlama konusunda uzman olan Vayes en doğru pazarlama yöntemleri ile klinik bütçesini zorlamadan yeni bir müşteri kitlesi yaratmaktadır.
Bu durumda ilk başta düşünülmesi gereken konu klinikler hangi konulara hizmet verir?
Buna bağlı olarak da nasıl bir müşteri kitlesi oluşturulabilir. Tüm bu konulara bağlı olarak gerekli dijital pazarlama teknikleri ortaya çıkmaktadır. Bu tekniklerin en başında da web site kurulumu gelmektedir.
Web sitesi kurulumu; eğer birçok farklı kişiye ulaşmak ve tanıtım yapmak istiyorsanız, o zaman klinik olarak bünyenizde bulunan doktorların tanıtıldığı bir web siteye sahip olmak pazarlama stratejilerinin en temelini oluşturmaktadır. Web sitesi sahibi olmadan dijital pazarlama tekniklerinin başarılı olma oranı çok aza inmektedir. Bu konuda web sitesi sahibi olan klinikler Vayes firmasından aldığı dijital pazarlama desteği ile; web sitelerini kolay gezinilebilen ve hastanın aradığını çok kolay bir şekilde bulabildiği bir site haline getirmiştir. Hasta randevu almak için, blog okumak için ya da farklı tıbbi durumlar ile ilgili bilgi sahibi olmak için siteye kolay bir şekilde erişim sağlamaktadır.
Tüm bunlara bağlı olarak dijital pazarlama tekniklerinde mobil uyumlu web sitesi edinmekte son derece faydalı olacaktır. Günümüzde birçok potansiyel hasta mobil cihazlar kullanmakta ve bir konu hakkında arama yaparken mobil cihazlardan yapmaktadır. Bu noktada size profesyonel bir şekilde destek sağlayan dijital pazarlama ajansı Vayes size sağladığı web hizmetlerinde, internet sitenizin mobil uyumlu olmasına çok fazla dikkat etmektedir. Web sitenize destek sağlayan dijital ajans firması aynı zamanda sitenizde SEO taktiklerinin de uygulamasına önem vermektedir.
Klinikler sahip oldukları web sitelerine gelen trafiği izlemek adına Google Analytics kullanmaktadır. Google da başarı sağlamak ve tanıtım gücünü genişletmek bir klinik için en doğru pazarlama tekniği olmaktadır.
Kliniklerin Dijital Pazarlama Stratejilerinde Sosyal Medyanın Rolü
Bir klinik dijital pazarlama alanında başarı sağlamak için öncelikle bu alanda uzman olarak iş yapan ve son derece önemli bir destekleyici olan dijital pazarlama ajansı Vayes ile çalışmalara başlamalıdır. En başta sosyal medyada aktif olması gereken klinikler için çalışmalar yapılmaktadır. Bu konuda klinik; Facebook, Instagram, Youtube gibi sosyal mecralarda hesaplar açmakta ve bu alandan birçok farklı hasta kazanmaktadır. Bu anlamsa sosyal medya hastalar ile iletişim kurmak ve tüm klinik hizmetlerini duyurmak için en doğru mecra olmaktadır.
Sosyal medya, bir klinik için en doğru tanıtım aracı olmaktadır. Klinikte bulunan bir doktor sosyal medya havuzuna girdiği zaman, kullanıcıların üzerinde çok iyi bir izlenim bırakır ise, takipçileri artmakta ve buna bağlı olarak da hasta sayısı artmaktadır. Sosyal medya platformları kliniklerin potansiyel hastalar ile bilgi paylaşımı yapmasını sağlıyor. Bu noktada da klinikler için sosyal medyanın gücü son derece önemli olmaktadır.
Sosyal medya üzerinden bir kliniğin video yüklemesi dijital pazarlama için son derece önemlidir. Çoğu kişi bilgi almak istediği konu hakkında arama yapacağı zaman Youtube üzerinden aratmaktadır. Bu noktada Youtube algoritmasına uygun bir şekilde videolar yüklemeli ve çok fazla kişiye ulaşması için de haftalık olarak videolar yüklemesi yapılmalıdır. Bu konuda video çekeceğiniz zaman mutlaka ilgi çekici bir başlık yazmalı ve yine video açıklamalarını ve etiketleri de anahtar kelimelere uygun olarak düzenlemelisiniz.
İşte tüm bu dikkat edilecek noktalar bir dijital pazarlama ajansı olan Vayes tarafından yapılmakta, bunlara ek olarak dikkat çekici bir kapak fotoğrafı da tasarlanmaktadır. Tüm bu durumlar sonrasında izlenme sayısı artmakta ve klinik hasta sayısı da buna bağlı olarak artmaktadır.
Kliniklerde Dijital Pazarlama Seçenekleri
Birçok farklı alanda klinik ve dijital pazarlama stratejisi oluşturan Vayes dijital pazarlama ajansı her anlamda destek sağlayan ve kliniklerin potansiyel hastalarını arttırmayı planlayan yöntemler sunmaktadır. Bu yöntemler;
CRM sistemi Kullanımı sağlamak: CRM müşteri ilişkileri yönetimi anlamına gelmektedir. Klinikler müşteri kayıtlarını takip etmek ve iş akışını yönetmek için CRM programından yararlanmaktadır.
Müşterileri sayıları arttıkça manuel şekilde takip etmek zor olduğu için, CRM uygulaması kullanılmaktadır.
Dizin listeleri oluşturmak: Kliniğinizde bulunan yerel dizinlerde listelemiş olmanız son derece önemli bir durum olmaktadır. Tüm bunların dışında doktortakvimi.com gibi tıbbi dizinler içinde de listelenmiş olmanı gerekir. Tüm bunlara bağlı olarak her alandan ulaşılabilir olacaksınız.
Blog Yazmak: Google arama motorunda çok yoğun bir şekilde rekabet ortamı bulunmaktadır. Bu durumda rekabet düzeyi az olan ve Google’da çok fazla şekilde aranan doğru konular bulunarak bunlarla ilgili blog yazıları yazılarak, Google’da öne çıkabilirsiniz. Blog yazıları yazıldığı zaman Google hedeflenmiyorsa bile blog yazıları, mevcut hastalar ile iletişimi geliştirmenin en etkili yolu olmaktadır.
Klinikler İçin Dijital Pazarlamanın Önemi
Genel olarak baktığımız zaman sağlık sektöründe klinikler için dijital pazarlamanın önemi
oldukça fazla olmaktadır. Günümüz şartlarında çoğu kişi bir ürün veya hizmet arayışında olduğu zaman direkt Google'a yönelmekte ve sonra, bu araştırmalarına bağlı olarak hizmet almaktadır. Tüm bunlara bağlı olarak da klinikler bu duruma önem vermekte ve potansiyel hastalarını rakiplerine kaptırmamak adına bir dijital pazarlama ajansından destek alarak, dijital pazarlama stratejilerine başlamaktadır. Bu noktada Vayes hem profesyonel ekibi ile hem de sağladığı teknik destekler ile klinik sahiplerine en doğru yöntemleri uygulamaktadır.
Hem sosyal medya da hem de diğer tüm müşteri iletişim araçlarında başarı sağlamak adına birçok faklı çalışmalar yapılarak, kliniklerin potansiyel hastalara ulaşması sağlanmaktadır. Bunun yanında reklamı da yapılan klinik sahip olduğu bütçeye uygun şekillerde dijital pazarlama teknikleri uygulamaktadır. Ulaştığı kitle ile iletişim halinde kalarak, klinik hizmetlerinden yararlanmaları sağlanmaktadır.