Klinik Açmadan Önce Yapılması Gerekenler

Kasım 28, 2019 -

Muayenehane açmadan önce yapmanız gerekenler neler?

Hekimlerin ve uzmanların büyük bir çoğunluğunun ileriye dönük planlarından bir tanesi kendilerine ait bir muayenehane açmaktır.

Muayenehane açma sürecine girmelerindeki en büyük etkenlerinden biri de uzmanlıklarını rahatça icra edebilme isteğidir. Maddi getirisi düşünüldüğünde muayenehane açmak, sağlık sektöründe gerçekleştirilmeye değer başarılardan birisi olarak kabul edilir.

Fakat muayenehane açmak oldukça zorlu bir iştir. Uzmanlığınızın yanında bir iş kadını/ adamı gibi düşünerek dikkatli adımlar atmanız gerekir. Muayenehane açmadan önce takip edilmesi gereken bazı adımlar diğer sektörlerde bir iş yeri sahibi olmak ile ortak noktalar içerebilir.

Peki muayenehane açarken nelere dikkat etmek gerekir?

Muayenehanenizin başarı olması olması için yapmanız gerekenler nelerdir?
Tüm bu soruların cevaplarını sizler için derledik.

1- Muayenehane de bir işletmedir! İş planınız hazır mı ? .

İlk adımınız detaylı bir iş planı geliştirmek olmalıdır. Bu plan, muayenehanenizin alt yapısını oluştururken bir kılavuz gibi hareket ederek finansal açıdan da bir plan dahilinde ilerlemenizi sağlar. Öncelikle olası tüm giderlerinizin neler olacağını belirleyerek maddelendirin.

Daha sonra tüm bu giderlerin ortalamasını içeren bir tahminde bulunun. Bunu yaparken gelecek üç yıl içerisinde muayenehanenizden elde etmenizin mümkün olduğu bir gelir miktarını da hesaba katın. Potansiyel gider ve gelir karşılaştırması yapın. Bu gider tahminini yaparken mutlaka muayenehanenizde bulunması gereken malzemelerden, muayenehanenizin kirasına kadar ortalama olarak her şeyi hesaba katmalısınız.

Daha net bir sonuç elde etmek için tüm bu gerekli kıstasların ortalama fiyatlarını internette araştırarak daha isabetli bir tahminde bulunabilirsiniz. İş planınıza mutlaka hedef kitlenizin tanımını da ekleyin.

Bu adım, muayenehanenizi ne tür hasta ve danışanların ziyaret edeceğini /etmesini istediğinizi belirlediğiniz noktadır. Daha sonra pazarlama stratejinizi düzenleyin. Muayenehanenizi nasıl bir marka haline getireceğinizin üzerine düşünün.

Bu adımda neleri hesaba katmanız gerektiğinden sonraki adımlarımızda detaylı olarak bahsedeceğiz.

Tüm bunları yapmanın ve düzenlemenin kulağa oldukça zorlu ve bunaltıcı geldiğinin farkındayız. Bu süreçte iş geliştirme ve strateji uzmanlarından yardım alabilir, avukatınıza danışabilirsiniz.

2- Muayenehaneniz/Kliniğiniz için en uygun konum neresi düşündünüz mü ?

Şimdi muayenehaneniz için uygun konum belirleme kısmına odaklanabilirsiniz. Bir ev alacağınız ya da kiralayacağınız zaman konum en önemli kriteri oluşturur.

Açmayı düşündüğünüz muayenehaneniz için de aynı kural geçerlidir. Konum burada da kritik bir rol oynar.

Bu aşamada düşünmeniz ve karar vermeniz gereken birçok etken bulunmaktadır.

En önemlisini ise belirlediğiniz hedef hasta ve danışanlar oluşturmaktadır. Muayenehanenizin başarısı, hastalarınızın veya danışanlarınızın konumunuza yakınlığı ile direkt olarak alakalıdır.

Bu sebeple muayenehanenizin konumu seçerken, sağlık hizmetini sağlayan taraf olarak kendi ihtiyaçlarınızı ve daha önemlisi hasta veya danışanlarınızın ihtiyaçları hakkında düşünün.

Bunu yaparken aşağıdaki maddeleri hesaba katmanız gerekmektedir: *Nüfus verisi: Potansiyel lokasyonları belirlemeden önce araştırma yapmanız gerekir. Hedeflediğiniz hastaların veya danışanların tam olarak nerede konumlandıklarını belirleyecek araştırma yapın.

Yerel demografik verilere bakarak, ilgilendiğiniz konum ile onların konumlarını karşılaştırın.

Örnek verecek olursak, diyelim ki muayenehanenizi açmak istediğiniz bölgede nüfus giderek artıyor. Nüfus artış olan bölgelerde sağlık hizmeti almak isteyenlerin talebinde de bir artış olur.

Örneğin branşınız çocuk sağlığı ve hastalıkları ise, çocuklu ailelerin taşındığı ya da daha fazla olduğu bir bölgeyi seçmek daha verimli olacaktır.

*Rekabet: Sağlık hizmeti alacak olan hastaları/danışanları düşünürken aynı zamanda kiminle rekabet edeceğinizi de kontrol edin.

Kendi branşınızdaki diğer hekim veya uzmanların kimler olduğunu bulun. Verdikleri hizmetleri ve konumdaki etkilerini inceleyin.

Düşündüğünüz lokasyonda sizin branşınızda olan çok fazla hekim ve uzman var mı?

Eğer cevap evet ise, sizin sağladığınız hizmetlere benzer ya da onlarla aynı hizmetleri mi sunuyorlar?

Online kanallarda bulunur bir durumdalar mı? Tüm bunlara dair bulacağınız yanıtlar, muayenehanenizin lokasyonunu belirlerken ve sonrasında atacağınız adımlar konusunda öngörü sahibi olmanıza yardım eder.

*Ulaşılırlık: Muayenehaneniz için seçeceğiniz konum, hastalar/danışanların ulaşımları konusunda elverişli olmalıdır.

Örneğin mevcut hasta ve danışanlarınız civar şehirlerden ya da ilçelerden geliyorsa, yeni konumunuzu seçerken muayenehahenizin otobüs duraklarına, metroya, tren istasyonlarına yakın ya da anayol üzerinde olmasına dikkat edin.

Temel kurallardan bir tanesi, muayenehanenizin sizden randevu alacak olan hasta ve danışanların yerleşim alanından maksimum 45 dk uzaklıkta olmasıdır.

İnsanların kolayca muayenehanenize ulaşmaları ve onu bulmaları randevuya dair olan streslerini azaltır.

Bu sayede sizden randevu alarak muayenehanenize ulaşan hasta veya danışan gereksiz bir stres yaşamadan olumlu bir deneyim elde etme yolunda ilk adımı atar.

Bunun yanında muayenehanenizin estetik açıdan yeterli olmasını da göz önünde bulundurmalısınız.

Hastalara ve danışanlara rahat edecekleri bir muayenehane sunmak, bir daha sizden randevu almalarını etkileyen bir faktördür.

Bunun yanında muayenehanenizin sizin de en çok zamanınızın geçtiği yer olacağını düşünürsek, orada kendinizi rahat hissetmeniz ve çalıştığınız yeri sevmeniz öncelikleriniz arasında yer almalıdır.

Muayenehanenizdeki bekleme odası için mobilya alırken hastalarınız veya danışanlarınız için rahat, uygun ve sıcak bir ortam oluşturmanın öncelik olduğunu unutmayın.

Muayenehane tasarımında dikkat etmeniz gereken noktaları öğrenmek için konu ile ilgili e-kitabımıza buradan ulaşabilirsiniz.

3- Muayenehane / Klinik  açarken hangi resmi belgeler evraklar gerekli ?

Tüm yasal prosedürler ve yapılması gereken işlemler eksiksiz olarak yapılmalıdır.

Bu sürecin uzayabilme ihtimali göz önünde bulundurularak iş planlamasına dahil edilmelidir.

Gider planlaması yaparken bu plana dahil etmeniz gerekenlerden bir tanesi de muayenehane açma işlemlerini başlatmanız için sizden istenen belgelerdir.

Gider hesaplaması yaparken mutlaka bu belgelerin temini sırasında ne kadar bütçe gerektiği hesaplayın.

Muayenehanenizin konumunun önemi kadar, bulunduğu binanın gerekli belgelere ve raporlara sahip olması da önemlidir.

Ekstra bir iş yükü istemiyorsanız, muayenehanenizi açmaya karar verdiğiniz binanın bu belgelere uygunluk gösterdiğinden emin olun. Gerekli belgelerin neler olduğuna göz atmak için tıklayın

4- Muayenehanenizde / Klinik için Teçhizat Önemli

Muayenehanenizde bulunması gereken malzemelerin listesini yapın. Zorunlu olan malzemelerin yanında sizin uzmanlığınıza ya da branşınıza uygun malzemelerin neler olduğunu belirleyin.

Özel bir tedavi yöntemi konusunda uzmansanız elinizin altında hizmetin gerektirdiği uygun malzemelerin bulunması gerektiğini unutmayın.

Bu malzemelerin fiyatlarını mutlaka internette karşılaştırın. Devren kiralık olan muayenehanelerde tüm bu gerekli malzemeler hali hazırda olabilir.

Bu gibi bir durumda ise iş planınıza geri dönün ve hangisinin sizin bütçeniz ve gelecek kazancınız için daha verimli olacağına karar verin.

Uzmanlığınız dışında gerekli olan malzemelerden birkaçı da bilgisayar ve diğer iletişim araçlarıdır. Hasta ve danışan kaydı tutmaktan randevu planlamasına kadar birçok sebepten dolayı ihtiyacınız olan bilgisayarı, olacaksa asistanınız ve kendiniz için temin etmelisiniz.

5- En önemli adım ödeme nasıl alacaksınız ? Kredi kartı - Nakit 

Muayenehanenizde ödeme yöntemi olarak neleri kabul edeceğinizi belirleyin.

Nakit ödeme yöntemi yanında eğer kredi kartı ve banka kartı ile ödeme kabul edecekseniz, bunun için öncelikle bankaya başvurmalı ve bir pos cihazı temin etmelisiniz.

Bunun yanında yine hangi sigortaların geçerli olacağını belirlemek için sigorta şirketleri ile iletişime geçmelisiniz.

Hekimler ve uzmanlar için online başvuru formları bulunduran sigorta şirketleri ile başvurunuzdan sonra anlaşmalı olarak çalışmaya başlayabilirsiniz.

6- Hastalar muayenehane - kliniğinizi nasıl bulacak ?

Bir hekimin/uzmanın online kanallarda bulunması, hastane bünyesinde çalışırken, hekimden/uzmandan çok hastanenin kaygıları arasında yer alır.

Buna uygun adımlar atan hastaneler ise online görünürlüğe yatırım yaparak, hasta ve danışan randevularını kontrol edebildikleri yazılımlar kullanmayı tercih etmektedirler.

Artık muayenehane sahibi olmayı düşünüyorsanız ise hasta ve danışanların sizi nasıl bulacakları konusuna karar vermeniz gerekiyor.

Önceleri hekim/uzman seçmek yerine hastane seçen ve sizi tanımadan randevularını alan hasta veya danışanlar artık size uzmanlığınız, hizmetler ve muayenehanenizin lokasyonu üzerinden ulaşmaya başlayabilir.

Muayenehane sahibi olurken düşünmeniz gerekenlerden biri de bu hasta veya danışanların online sağlık aramaları sonuçlarında bulunur olmaktır.

Uzmanlık, hizmet ve bölge üzerinden online sağlık aramaları yapan hasta ve danışanların karşısına çıkmak ise online görünürlüğünüzü geliştirmekten geçer.

Online görünürlüğünüzü geliştiren çalışmaların arasında ise uzmanlığınıza özel web sitesi, sosyal medya hesapları, tarafsız platformlardaki profilleriniz ve Google Ads yer alır.

Birbirine rakip olmaktan çok, birbirini tamamlayıcı olarak online görünürlüğünüzü geliştiren tüm bu uygulamalara ayıracağınız bütçeyi iş planınıza ekleyerek sistemli bir şekilde ilerleyebilirsiniz.

Bunun yanında eğer hastaneden ayrılarak muayenehane açıyorsanız ya da adres değişikliği yapıyorsanız; hali hazırda hastanız/danışanınız olan kişilere toplu SMS gönderimi yaparak onları değişikliklerden haberdar edebilirsiniz.

Bu sayede sizi ilk aşamada bulamayan hastalarınıza/danışanlarınıza da ulaşarak muayenehane açtığınıza dair bilgilendirirsiniz.


Dijital pazarlama aksiyonları ile hasta veya danışanların sizi bulmaları sonucunda atacakları bir sonraki adım olan randevu alma işlemine ise, kısa ve kolay bir yöntemle ulaşmak istediklerini aklınızda bulundurun.

Kararlarını veren hastalar/danışanlar sizden randevu almak için farklı yöntemleri tercih edebilir. Bunların arasında yer alanlardan bir tanesi de online randevu takvimidir.

Muayenehane açtıktan sonra kendinize ait bir online hasta/danışan randevu sistemi ile çalışarak iş yükünüzü azaltın.

Daha önce çalıştığınız hastanede bu iş ile ilgilenen bir departman ya da yazılımlar sizin uğraşmanıza gerek kalmadan bu işi yapıyordu.

Kendi muayenehanenizi açmayı düşündüğünüz andan itibaren ana odağınızı randevu alan hasta ve danışanlar oluşturur. Bu randevu verme işlemini sistematik ve çakışma olmadan sürdürmek için ise bir yazılımdan yararlanmanız gerekir.

Her koşulda yeni hastalar ile tanışmak ve yeni muayenehanenizi daha bilinir kılabilmek üzere bir pazarlama planı da yapmalısınız.

Bu işi de uzmanlarına emanet ederek sizin de kendi işinize odaklanmanız en iyi yöntemler arasındadır. 

Peki en iyi doktor yada muayenehane dijital pazarlama yönetimi yapan yeri - ajansı nasıl bulurum derseniz bu kriterleri de anlatan yazımıza göz atmak için tıklayabilirsiniz.

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.