Kalite Puanı 10 da 10 Nasıl Yapılır ?

Şubat 10, 2020 -

İnternet reklamlarında en büyük payı alan Google Adwords yeni adı ile Ads tarafında işler nasıl işliyor?

Reklamlar nasıl sıralama alıyor? Bilmek isterseniz yazının devamını okuyabilir, geleceğin pazarlama yöntemlerini şimdiden keşfedebilirsiniz.

[youtube::H4O4xoFXhfo]

Google da reklam sıralamaları oluşturulurken mühendislerinin sürekli geliştirdiği bir algoritma ile hareket edilir. Reklam sıralamalarında etkili faktörlerden sadece biri Reklam Kalite Puanıdır. Ad ranks yani reklam kalitesi algoritması belirlenmiş parametrelere göre çalışır. Google Reklam vermek istediğimiz zaman örnekle;

"Çiçek satın alma" yazdınız ve arattırdınız diyelim. Google reklam platfomu üzerinde sıralama ile sizin ekranınıza sonuçlar gelir. Bu sonuçların oluşma sebeplerinden biri bu yazımızda belirttiğimiz gibi Google Reklamları Kalite Puanı mıdır ? şimdi bunu görüyor olacağız.

Reklam puan sistemi size 1 ile 10 arasında bir değer vererek çalışmaktadır.

Google Gözünden Kalite Puanını Açıklayalım :

Kalite puanı; reklamlar, anahtar kelimeler ve açılış sayfalarınızın kalitesine ilişkin bir tahmindir. Yüksek kaliteli reklamlar, maliyetlerin düşmesini ve daha iyi reklam konumları elde edilmesini sağlayabilir.

1-10 arası bir ölçek kullanılarak bildirilen Kalite Puanınızı ve bileşenlerini hesabınızın "Anahtar Kelime Analizi" alanında görebilirsiniz.

Reklamlarınız ve açılış sayfalarınız kullanıcı için ne kadar alakalı olursa daha yüksek Kalite Puanı alma olasılığınız o kadar artar. Kalite puanı, reklam açık artırmalarında ki genel performansınıza yönelik toplu bir tahmindir. Reklam Sıralamasını belirlemek amacıyla açık artırma sırasında kullanılmaz.

Muhtemelen şu soru aklınıza takıldı:

Kalite Puanı, Reklam Sıralaması için açık artırma zamanında kullanılmaz. Demişsiniz ama yukarıda sıralama belirler bu şekilde belirtilmemişti ?

Hesabınızda gösterilen 1-10 arası Kalite Puanı, reklam açık artırmalarında ki genel performansınızın toplu tahminidir.

Reklam Sıralamasını belirlemek amacıyla açık artırma zamanında kullanılamaz. Açık artırma zamanında reklam Sıralaması hesaplanırken beklenen tıklama oranı, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyiminin gerçek zamanlı, açık artırmaya özel kalite hesaplamaları kullanılır.

Yalnızca açık artırma zamanında bilinmesi mümkün olan öğelere dayanan bu faktörler, kullanıcı deneyiminin kalitesi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.

şeklinde bir yorumu Google 'ın kendisinden alıyoruz.

Kalite Puanı, yardımcı bir entrümandır temel bir performans göstergesi yerine geçmemektedir.

Nedenine gelinirse: Reklamlarınızın ve anahtar kelimelerinizin ne kadar sağlıklı durumda olduğunu gösteren Kalite Puanınız, örnekle bir otomobil motorunun durumunu gösteren ikaz ışığı gibidir.

Hesap yönetiminin odağı olması gereken ayrıntılı bir metrik olarak tasarlanmamıştır. İkaz ışığı sadece problem var demektir, ama bu motorun neresinde ne olduğu manasını taşımamaktadır.

Dolayısı ile bu konuda işi iyi bilen bir ekibe ihtiyaç duyabilirsiniz.

  • Her ne kadar Google reklam paneli kullanımı kolay görünse de uzmanlık ve tecrübe isteyen bir yapıdır.
  • Şunu aklınızda resmedin lütfen F1 yarış araçları da bildiğiniz araçlar gibi pedallara ve direksiyona sahiptir.
  • Ancak sıradan bir sürücünün yarış aracını nasıl sürebileceğini sizler değerlendirebilirsiniz.
  • Yarış aracında tam performans için iyi bir pilota işi bırakmalısınız.
  • Kalite puanı ile ilgili açıklamalarımıza ve doğru bilinen yanlışları anlatmaya devam edelim.
  • Şunu çok iyi anlamalıyız Google ne yapmak istiyor amacı nedir ?

İyi bir reklam oluşturma; kullanıcılar, reklam verecekler ve hatta Google dahil herkesin işine gelmektedir. Yani Google Ads te bu mantığın üzerine yerleşmiştir. Bunu yapmak için Google Algoritmaları reklamları kaliteli mi değil mi anlamlandırmaya çalışmaktadır.

Google Reklamları Kalite ölçümü, Google da yapılan bir arama sonucunun en yararlı olanlarını en yukarıda gösterme kabiliyetini de aslında oluşturmaktadır.

Bu şekilde, kullanıcılar aramaları ile en alakalı ve ilgili reklamları görebilir. Google reklamları yapanlar ise satın alma potansiyeli daha yüksek olan kullanıcılardan tarafından ziyaret edilebilmektedir.

Bahsettiğimiz yüksek kaliteli puanlı Google Reklamları, tüm eko sistemin daha mutlu olmasını sağlamaktadır.

Google reklamı yapan işletmelere, tıklama başına daha aşağıda maliyet ve reklam uzantılarıyla daha fazla detay sağlamak için çalışır.

Google da reklam yapan işletmeler için reklam kalite puanı da işte tamda burada önemli hale gelir. Ancak bu konuyla alakalı, bilhassa da hesabınızda görünen Kalite Puanı metriği hakkında çok fazla yanlış bilgi piyasada konuşulmaktadır.

Bu içeriğimizi de bu yanılgılardan bazılarını ortadan kaldırmak adına ürettik.

Reklam yapan işletmelerin Kalite Puanı ölçüsünü nasıl değerlendirmeli bunu anlatmaya çalışacağız.

Kalite Puanı ile ilgili şu soruları kendinize sormalısınız

  • Google Reklamlarında belirtilen 1-10 arasında ki Kalite Puanını nasıl değerlendirmelisiniz?
  • Kalite Puanı, gösterim sayısı ve tıklama sayısı gibi sayım verilerinden neden farklıdır?
  • Kalite Puanına neden dikkat etmelisiniz? Bu konuyu neden "takıntı" haline getirmemelisiniz?
  • Kullanıcılarınıza çok iyi ve olumlu bir web sitesi kullanım deneyim sunmak için Kalite Puanını bir kılavuz olarak nasıl kullanmalısınız ?

Son maddeye dikkat edin!

Kullanıcılara ihtiyaç duyduklarını sunarsanız, karşılığında mükemmel bir Kalite Puanı elde edeceksiniz. Bu çok açık değil mi ?Mutlu müşteri üretmeye gayret edin zaten gerisi gelecektir bu kadar takılmayın diyor :)

1-10 arasındaki Kalite Puanının doğrudan açık artırmayla ilişkili olduğunu düşünmek kolaydır.

Fakat, gerçek zamanlı bir açık artırma anında, kullanıcının tam sorgusu ve sorgunun bağlamı gibi birçok ek etken de dikkate alınır. Hesabınızda gördüğünüz Kalite Puanı, reklamlarınızın bir örneği üzerinden hesaplanan ortalama bir değerdir. Bu faktörlerin etkisiyle ortaya çıkan varyasyonu yansıtmaz.

Google Reklam Kalite Puanı, reklam performansınızı iyileştirmenize yardımcı olmak amacıyla üç bileşeni temel alarak yakın zamandaki performansınızı gösterebilir.

  • 1. Beklenen tıklama oranı Reklamınızın tıklanma olasılığı
  • 2. Reklam alaka düzeyi Reklamınızın kullanıcının aramasının ardındaki amaçla ne kadar yakından eşleştiği
  • 3. Açılış sayfası deneyimi Sayfanızın kullanıcılar açısından ne kadar alakalı, şeffaf ve kolay gezinilebilir olduğu Bu bileşenlerin her biri, ortalamanın üzerinde veya altında ya da ortalama düzeydedir.

Kullanıcı Google'da arama yaptığında, Reklam Sıralaması belirlenirken üç bileşenin hepsini yeniden yapılarak sistem sürekli çalışmaktadır.

İyi reklam modelleri iyi sonuçlar getirir, iyi sonuçlar ise işin de reklamlarında kalite puanını artırır. Doğru reklam stratejisi için bir fikrimiz olabilir tanışmak ve kampanyalarınızı belirlemek için bekliyoruz.

Etkin bir reklam yönetimi ile kazancınızı dijitalden dönüşümler alarak artırmayı hedeflemekteyseniz bizlere şimdi ulaşabilirsiniz.

Geçtiğimiz yıl Google'ın yeni ve geliştirilmiş olduğu kalite puanı için güncel rapor yayınladığı dönemi yaşadık. Elimizde inanılmaz bir koz var millet koşun ve bunu görün !

Dijital pazarlama firmaları ve uzmanları eskisi gibi bir sayı görüntülemek yerine eski çalışmaların geçmiş verilerinin çıktılarını alabiliyor.

Kalite puanı başarının sırrı mı?

Hadi Şimdi eğlenceli kısma doğru ilerleyelim; Reklamlarınızı oluşturdunuz mu anahtar kelimeler yazıldı mı ? şimdi kaliteli iş yapıyor muyuz bir kontrol edelim.

Hesabınızda ki her yeni anahtar kelimeye bir başlangıç kalitesi puanı Google tarafından verilmektedir.

Rakibinizden daha yüksek bir kalite puanına sahipseniz, arama motoru sonuçlarında aynı konumu daha ucuz bir fiyat ile sağlarsınız. EBM inanılmaz güzellikte olur. Daha fazla trafik, daha fazla müşteri, daha fazla ciro, daha fazla karlılık, hızlı büyüme ve mutluluk diyebiliriz.

Peki Google nasıl oluyorda sıralama belirliyor?

Reklamınızın arama motoru sonuçları sayfasında son konumunu belirlemek için aşağıdaki formul Google tarafından kullanır. Bu gizli bilgiyi sizler ile paylaşıyoruz :)

Her işin bir matematiği vardır unutmayın.

Kalite Puanı x Maks. TBM = Reklam Sıralaması

Yani, yukarıdaki formül ile, 10 puanlık bir kalite puanınız var diyelim .Rakibiniz sie yalnızca 5 puanlık bir skor alabilmiş. Bu şu demek oluyor yarı fiyata aynı konumda olabilirsiniz.

  • Siz : 10 Kalite Puanı x 1 TL = 10
  • Rakip : 5 Kalite Puanı x 2 TL = 10

Google Kalite Puanı Yükseltmek İçin En İyi 5 İpucu

1. İpucu: Özel reklam metni

Reklam kopyanızı anahtar kelimelerinize göre düzenleyin.

Reklam alaka düzeyini ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek için anahtar kelimenizi reklam metninize dahil etmeye çalışın. Bu da tıklama oranını artırabilir.

Örneğin, [denim gömlek] anahtar kelimesine sahip bir giysi perakendecisi iseniz. Hem kalite puanını hem de kullanıcı deneyimini artırmak için başlıktaki 'Denim Gömlekleri' kullanabilirsiniz.

Özel Reklam Kopyası

Ayrıca, "Ücretsiz Teslimat" ve " İndirim" gibi USP'leri de ekledik.

Bu, reklam alaka düzeyini doğrudan iyileştirmeyecek olsa da, Google'ın kalite puanı türetilirken dikkate alması gereken tıklama oranını artırabilir.

2. İpucu: Ayrıntılı hesap yapısı

AdWords hesabınızı yapılandırın, böylece çok sayıda çok hedefli reklam grubunuz var. Yüksek trafikli anahtar kelimeler için tek anahtar kelime reklam gruplarını kullanmaktan korkmayın.

3. İpucu: Yüksek alakalı açılış sayfalarını seçin.

En iyi kullanıcı deneyimi ve en kısa dönüşüm yolu için hangi açılış sayfasının trafiğe yönlendirdiğini biraz düşünün.

Elektronik satıyorsanız, örneğin, bir HP dizüstü bilgisayarı arayan kullanıcıları ana sayfa yerine HP dizüstü bilgisayar sayfasına gönderin.

4. İpucu: Reklam uzantıları

Tanıdık olmayanlarınız için, reklam uzantıları işletmenizle ilgili ek bilgilerdir. Telefon numaraları, belirli sayfalara bağlantılar, USP çağrısı. Fiziksel olarak mümkün olduğunca çok sayıda reklam uzantısını kullanmayı unutmayın!

Google, yalnızca kalite puanını hesaplarken reklamlara odaklanmakla kalmaz, aynı zamanda uzantıları da dikkate alır!

USP'leri, kullanıcıları yararlı sayfalara yönlendirmek için site bağlantılarını ve sahip olduğunuz tüm harika önerileri göstermek için uzantıları incelemek için çağrıları kullanın.

5. İpucu: OPTIMIZE OPTIMIZE OPTİMİZE EDİN

Reklam kopyanızı sürekli olarak gözden geçirmeyi ve yenilemeyi unutmayın!

Reklamların farklı sürümlerini test etmek, en iyi tıklama oranını nelerin tetiklediğine ve hangi reklam kopyasının en yüksek kalite puanına ulaştığına dair bilgi verebilir.

En iyi uygulama, en iyi performans gösteren reklamları test etmeye devam etmek ve düşük performans gösteren reklamları kaldırmak ve değiştirmek olacaktır. Bu yöntemi kullanarak, zaman içinde reklam performansında sürekli iyileştirmeler görmelisiniz.

Profesyonel Destek Alın !

Google'ın, geçmiş kalite puanındaki iyileştirilmiş görünürlüğü ve 3 bileşeni, reklam verenlerin, yaptıkları değişikliklerin anahtar kelimelerinde ne kadar etkili olduğunu görmek için, elde ettikleri sonuçları optimizasyonlardan ayırmalarına yardımcı oluyor.

Nifty optimizasyonları ve yukarıdaki 5 ipucunu kullanan bazı akıllı AB testleri, 10/10 kalite puanınızı hiçbir zaman kaybetmeden kutlayacaktır!

Etiketler
  • Google Adwords
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.