İnternetten Satışta Yeni Akım: Instagram

Kasım 17, 2022 -

İnternet üzerinden satış yapmak isteyen firmaların ürünlerini pazarlayabileceği sayısız platform bulunuyor. Ürün satışı denildiğinde genellikle herkesin aklına e-ticaret siteleri gelir. Ancak günden güne değişen alışveriş alışkanlıkları neticesinde sosyal medyanın kullanımı artmaya başladı. En popüler sosyal ağlardan biri olan Instagram'da bu konuda öne çıkan uygulamalardan biridir. Instagram, dünyanın dört bir yanından milyonlarca kişinin ilgi gösterdiği yeni bir satış kanalı olmaya başladı. Popüler sosyal medya platformu, ilk başlarda kurumsal temsili sağlıyordu. Zaman ilerledikçe müşteri memnuniyetini sağlama, hedef kitleye ulaşma, marka bilinirliğini arttırma ve satış gerçekleştirme aracı olarak da şirketlere fayda sağlamaya başladı.

İnternet üzerinden satış yapmak isteyen firmaların ürünlerini pazarlayabileceği sayısız platform bulunuyor. Ürün satışı denildiğinde genellikle herkesin aklına e-ticaret siteleri gelir. Ancak günden güne değişen alışveriş alışkanlıkları neticesinde sosyal medyanın kullanımı artmaya başladı. En popüler sosyal ağlardan biri olan Instagram'da bu konuda öne çıkan uygulamalardan biridir. Instagram, dünyanın dört bir yanından milyonlarca kişinin ilgi gösterdiği yeni bir satış kanalı olmaya başladı. Popüler sosyal medya platformu, ilk başlarda kurumsal temsili sağlıyordu. Zaman ilerledikçe müşteri memnuniyetini sağlama, hedef kitleye ulaşma, marka bilinirliğini arttırma ve satış gerçekleştirme aracı olarak şirketlere fayda sağlamaya başladı.

Instagram uygulamasının temelleri 2010 senesinin ekim ayında atıldı. İnsanların fotoğraf ve video paylaşımı yaptığı sosyal medya platformu olarak yediden yetmişe herkesin beğenisini kazandı. Her geçen gün kendisini güncelleyerek canlı yayın, IGTV, InstaShop gibi özellikleri bünyesine kattı. Böylece daha farklı ve aktif alanlarda kullanılmaya başlandı. En son eklenen Insta Shop özelliği sayesinde ise tüm markalar Instagram’dan satış yapmaya başladı.

Instagram'da Organik Ürün Satışı Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler

  • Gözlem

Instagram, son zamanlarda e-ticaret sektörünün nabzının attığı en bilindik sosyal medya platformlarından biri haline geldi. Burada satış yapmak için dikkat etmeniz gereken en önemli konu, yüksek satış istatistiklerine sahip mağazaları gözlemlemektir. Sattıkları ürünler, satış teknikleri, kampanyaları ve müşterileri ile olan iletişimlerini mutlaka incelemelisiniz. Söz konusu firmaların satış stratejileri sizlere özgün fikirler oluşturma yolunda yardımcı olur. Başarıya ulaşma şansınız da aynı oranda artış gösterecektir.

  • Satılacak Ürün

Instagram uygulamasında satış yapan binlerce marka bulunuyor. Yani son derece yüksek bir rekabet söz konusu. Bu rekabetten galip çıkabilmek için ise satacağınız ürünler kritik bir önem taşıyor. Revaçta olan ürünlere yönelmeniz işlerinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. Bunun yanında düşük maliyet ve yüksek kar oranına sahip ürünleri tercih etmelisiniz. Bunun için Google, Yandex ve Bing gibi arama motorlarından en çok satılan ürünlere göz atabilirsiniz.

  • Rakip Analizi

Satacağınız ürünlere karar verdikten sonra aynı ürünü pazarlayan firmalar hakkında bilgi toplayın. Instagram'da satış yapmaya başlamadan önce rakip analizi yapmak son derece önemlidir. Rakip firmaların ilgili ürünleri satarken kullandıkları başlıklara ve açıklamalara göz atın. Fiyat politikalarınızı inceleyin. Satış öncesi ve satış sonrası destek çalışmalarını inceleyin. Bu sayede sıfırdan değil kısmen tecrübeli bir şekilde hizmet vermeye başlayabilirsiniz.

  • Hedef Kitle

Instagram'da satış yaparken her ürünün hitap ettiği bir kitle mevcuttur. Bu kitleyi mutlaka iyi tanımanız gerekiyor. Böylece onların dikkatini çekecek paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Dolayısıyla satışlarınız da artacaktır. Hedef kitleyi iyi tanımak aynı zamanda reklam çalışmalarınızda da başarılı sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.

  • İşletme Hesabı

İşletme hesabı, küçük, orta ve büyük ölçekli firmalar tarafından en sık kullanılan hesap türüdür. Burada amaç, kişisel hesaplardan ayrılmaktır. İşletme hesaplarının firmalara sağlamış olduğu pek çok avantaj bulunur. Bunlardan birincisi, markanıza olan güvenin artmasıdır. Bunun yanında etkileşim, gösterim, takipçi ve mesaj gibi konularda detaylı raporlara ulaşmanızı sağlar. Ek olarak firmanızı takip eden kullanıcıların demografik bilgilerini de inceleyebilirsiniz. Bir diğer önemli avantajı ise Instagram’dan satış yaparken e-ticaret sitenize müşterilerinizi yönlendirebilmenizdir.

  • Kurumsal Kimliğinizi Yansıtın

Instagram'da başarılı satışlar gerçekleştirmek istiyorsanız tüm takipçilerinize güven aşılamalısınız. Potansiyel müşteriler ile firmanız arasında bir bağ oluşmasını sağlamak için kurumsal kimliğinizi yansıtmalısınız. Kurumsal logo, düzenli paylaşımlar, kaliteli görseller, trend hashtag'ler ve ilgi çekici post metinleri ile göz doldurmalısınız. Bu faktörler kurumsal bir imaj sergilemeniz açısından yararlı olacaktır. Ayrıca profil fotoğrafınızda mutlaka logonuza yer vermeye çalışın.

Güvenli Ödeme Yöntemi

Tüketicilerin en çok dikkat ettiği konulardan biri ödeme yöntemleridir. Günümüzde en sık kullanılan ödeme yöntemleri kredi kartı ve havale seçeneğidir. İşte tam da bu noktada PayTR devreye giriyor. Web site açmanıza gerek kalmadan yalnızca linkler aracılığı ile satış gerçekleştirebiliyorsunuz. En popüler ödeme sağlayıcılarından biri olan PayTR'ye kaydolduktan sonra ürünlerinizi girebilir ve fiyat belirleyebilirsiniz. Her ürünün kendine özel linki oluşturulacaktır. Bu linkler üzerinden tüm müşteriler kredi kartı ya da havale yöntemini kullanarak ödeme gerçekleştirebilir. Bu sayede hem maliyet açısından tasarruf sağlayacak hem de ödeme kanallarınızı pratik bir şekilde genişleteceksiniz.

 

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.