İnstagram Reklam Ücretleri 2021

Ekim 21, 2020 -

Instagram Reklam Ücretleri ve Ücretlendirme deki kriterler nelerdir?

Bize en çok gelen sorulardan biri de instagram reklam fiyatlarını ve fiyatı etkileyen faktörleri nelerdir ? ve Reklamlara ne kadar ödeme yapğacağım ?

İnstagramda reklam vermek istiyorsunuz ve neler reklam ücretinizi yükseltir yada hangi optimizasyon işlemlerini yaparsanız reklam bütçeniz daha makul olur ?

Okumaya ve takip etmeye devam edin bu yazımızda İnstagram reklam ücretleri ile ilgili tüm bilgileri baştan sona anlatıyoruz.

Son zamanlarda dijital pazarlama hızla katlanarak büyüdüğü bir gerçeği yaşamaktayız,

Instagram reklam fiyatları yada ücret konusu, Instagram reklamlarıyla ilgilenen kişilerin en çok sorduğu sorularından biridir.

Şuan sizde bu sayfada yer alıyorsanız ve yazımızı okuyorsanız, instagram’da reklam vermek isteyen potansiyel bir reklam veren olacaksınız değil mi ?

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Instagram'ın 1 milyardan fazla aktif aylık kullanıcısı olduğunu biliyor muydunuz ?

Facebook'un sahip olduğu bu sosyal medya platformu, işletmenizin ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgilenen potansiyel müşterilerle bağlantı kurması için harika bir fırsattır. Instagram reklamları ile daha fazla müşteriye ulaşabilir ve işinizi büyütebilirsiniz.

Instagram'da reklam vermenin maliyeti nedir?

Ortalama olarak, işletmeler 0,20 ila 10 Birim arasında ödeme yapmayı düşünebilirler. Şirketinizin ne kadar rakam ödeyeceği aslında, TBM veya BGBM gibi teklif verme modelinize ve Instagram'ın reklamınızı ne kadar iyi performans gösterdiğine bağlı olmaktadır.

Instagram reklamlarının maliyeti hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız okumaya devam edin! 
Bu kılavuz, Instagram reklamlarının maliyetini, Instagram reklam fiyatlandırmasını neyin belirlediğini, Instagram reklam maliyetlerinin Facebook ile karşılaştırıldığında nasıl olduğunu ve daha fazlasını kapsar!

Instagram reklam maliyetlerinizi düşürmek için profesyonel yardım için Vayes Digital ile iletişime geçin. Sektör ortalamasını Yüzde 390 geride bırakan bir müşteri öneri puanıyla, sosyal medya reklamcılığı için güvenilir bir tercih olabilir. 

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Instagram reklamlarınızı güçlendirmek için çevrimiçi olarak bizimle iletişime geçin veya+90212 855 94 94 numaralı telefondan bizi arayın !

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Instagram reklamlarının maliyeti nedir?

Yapılan reklamın türü modeli vb. özellikler ile teklif modeline bağlı olarak ortalama olarak Instagram reklam maliyeti 0,20 ila 10 Birim arasında ve belki daha yukarıda olmaktadır. TBM veya tıklama başı maliyet için, reklamverenler tıklama başına 0,20 ila 2 Birim seviyelerinde ödemeler yapabilir (Birim ülke değerlemesi ile ülkenin para birimi olarak düşünülebilir). BGBM veya gösterim başı maliyet için, reklamverenler 1000 gösterim başına 6-10 Birim ödeme yapabilirler.

Instagram reklam maliyetleri ve Facebook reklam maliyetleri

Facebook ve Instagram, reklam için kullanılabilen en büyük sosyal medya ağlarından ikisidir, bu yüzden ikisini karşılaştırmak mantıklıdır. İşletmeniz için en uygun maliyetli seçeneği ve hedef kitlenize ulaşmak için en iyi platformu hangisi sunuyor?

Aşağıdaki tabloda iki platformu (ve fiyatlarını) karşılaştırın:

SOSYAL AĞTBMBGBM

Instagram

0,50 - 4,00 Birim 

6-8 Birim 

Facebook

1 Birim 

8-10 Birim 

Instagram ve Facebook reklamlarının maliyetini göz önünde bulundurmanın yanı sıra, her platformun demografisine bakmak faydalı olacaktır. Facebook hemen hemen her yaş grubuna ulaşabilirken, Instagram daha çok 25 ila 29 yaşları arasındaki izleyici üyelerine ulaşma konusunda mükemmeldir .

Reklam kampanyanızla en iyi sonuçları elde etmek için çabalarınızı en fazla değeri sunan sosyal medya ağına odaklayın. Tek bir platformda daha azına reklam verebilirken, müşterilere ulaşma fırsatını kaybedebilir ve kar haneniz için gerçekten önemli olan potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz.

Soru: Instagram'ın reklam maliyetleri buna değer mi?

Yanıt: Evet.

Instagram'ın reklam maliyetlerinin fiyata değer olmasının birkaç nedeni şunlardır:

Instagram reklamları daha yüksek tıklama oranlarını (TO'lar) korur
Reklam harcamalarınızı ağlar arasında bölebilirsiniz, ancak Instagram, TO'lar söz konusu olduğunda en iyi performansı sunma eğilimindedir. Örneğin, Fortune tarafından yapılan bir araştırma , Instagram reklamlarının diğer sosyal medya ağlarından 2,5 kat daha yüksek bir TO'ya sahip olduğunu keşfetti.

Elbette, TO'larınız reklamlarınızın yanı sıra hedef kitlenize de bağlı olacaktır.

Instagram reklamları gelişmiş hedefleme seçenekleri sunar

Facebook gibi Instagram da işletmenize gelişmiş hedefleme seçenekleri sunar.

Reklamlarınızdan daha yüksek getiri elde etmek için, yerden ilgi alanlarına kadar bu hedefleme seçeneklerini kullanabilirsiniz. Örneğin, sporla ilgilenen herkesi hedeflemek yerine, bu ilgiyi voleybolla ilgilenen kişilere daraltabilirsiniz.

Instagram reklamları daha yüksek sipariş değerleriyle satışlar yaratır

Instagram reklam maliyetlerinin fiyat etiketine değer olmasının bir başka nedeni? Sonuçlar.

Kısa süre önce yapılan bir çalışmada Shopify, Instagram kullanıcıları için ortalama sipariş değerinin 65 Birim olduğunu keşfetti. Facebook önemli miktarda sosyal medya satışı oluştursa da, ortalama sipariş değeri Instagram'dan 55 Birim olarak - 10 Birim daha düşük oldu.

Bununla birlikte, Facebook reklamlarının Instagram reklamlarından daha pahalı olduğunu unutmayın.

Instagram reklamları en yüksek etkileşimi kazanır

Forrester tarafından yapılan bir araştırma, Instagram'ın diğer ağlara kıyasla etkileyici katılım oranları elde ettiğini de buldu. Instagram, Facebook'tan on kat daha fazla etkileşim oranı sunarak etkileşim oranları söz konusu olduğunda liderdir.

Bir ağ ile etkileşime giren kişileriniz olduğunda , işletmenizin reklamlardan yararlanmasına olanak tanır. Doğru kullanıcıları hedefleyen reklamlar oluşturabilirseniz, sayfanız gibi reklamınızı tıklamalarını veya ürününüzü satın almalarını sağlayabilirsiniz.

Instagram reklamları yüksek dönüşüm oranları sağlar

Instagram reklamları, daha yüksek sipariş değerleri oluşturmanın yanı sıra, diğer ağlardan daha yüksek dönüşüm oranlarını da korur. Instagram reklamları için ortalama dönüşüm oranı Yüzde 1.08 olduğunu . Buna karşılık, Pinterest reklamları için ortalama dönüşüm oranı Yüzde 0,54 ve Twitter reklamları için Yüzde 0,77'dir.

Instagram reklamlarının maliyeti buna değer olsa da, Instagram'dan harika sonuçlar elde etmenin harika bir reklam kampanyası gerektirdiğini unutmamak önemlidir.

Instagram reklamlarından istediğiniz sonuçları alabilmek için stratejinizi sürekli geliştirmeniz ve optimize etmeniz gerekiyor.

Instagram reklam maliyetlerini ne belirler?

Bu dört temel faktör Instagram reklam maliyetlerinizi belirler:

1. Teklif miktarı

Teklif tutarınız, bir Instagram reklam kampanyasına ne kadar harcadığınızı etkiler. Potansiyel müşteriler edinmek için ne kadar ödemek istediğinizi belirlemelisiniz. Teklif tutarınız, ne kadar harcadığınızı da etkiler.

Instagram'ın daha yüksek teklif tutarları olduğundan, gösterimler ve tıklamalar için daha fazla ödeme yapmaya hazırlıklı olmak istersiniz.

Yalnızca 500 Birim tutarında bir bütçeniz varsa ve teklif tutarınız tıklama başına 2 Birim ise, reklamınız için yalnızca 250 tıklama alabilirsiniz. Öte yandan, 2 Birimlik bir TBM ile 1000 Birimlik bir bütçe, 500 tıklama almanızı sağlayacaktır. Aynı senaryoda, 0,50 Birim tutarında bir teklif tutarına sahip olmak, bu iki bütçe tutarıyla daha da fazla tıklamaya izin verir.

Teklif tutarınız bütçenizi etkileyecek ve bütçeniz de ne kadar teklif verebileceğinizi etkileyecektir. Bu miktarlar, Instagram'da reklam vermenin size ne kadara mal olacağını etkileyecektir.

2. Reklam alaka düzeyi puanı

Reklam alaka düzeyi puanınız, Instagram reklamlarınızın maliyetini de etkileyecektir. Alaka düzeyi puanınız, Instagram'ın reklamınızın reklamınızı görecek olanlarla ne kadar alakalı olduğunu düşündüğüdür.

Instagram, takipçilerine beslemelerinde alakalı içerik göstermek istiyor. Puanınızı, insanların reklamınıza nasıl tepki verdiklerine dayandırırlar.

İnsanlar reklamınıza olumlu yanıt verirse alaka puanınız artacaktır. Tıklama, yorum yapma, beğenme ve daha fazlası gibi eylemleri içerir.

Öte yandan, reklamı gizlemek gibi eylemler olumsuz bir tepkiye neden olur. Bu size daha düşük bir reklam alaka düzeyi puanı verecek ve bu da reklamınızın performansına zarar verecektir.

Alaka düzeyi puanı yüksek olan reklamlar, düşük alaka düzeyi puanlarının üzerine yerleştirilir. Daha alakalı bir reklama sahip olmak, minimum tutara daha yakın ödeme yapacağınız anlamına gelir. Kampanyanız için daha fazla tıklama alacak ve daha fazla potansiyel müşteri çekeceksiniz.

3. Tahmini eylem oranları

Tahmini işlem oranları, Instagram reklam fiyatlarınızı da etkileyecektir. Instagram'a göre bu oran, insanların reklamınız üzerinde hareket etme olasılığına dayanıyor. Esasen, hedef kitlenizin reklamınızla etkileşim kurma olasılığını artırmak istiyorlar.

Bu etkileşimler, tıklama ve dönüştürme gibi eylemleri içerir. Instagram, insanların içeriğinizle etkileşime girmesini ve etkileşimde bulunmasını sağlayacağına inandıkları reklamları tanıtmak istiyor.

Tahmini işlem oranınız Instagram reklam maliyetinizi belirleyecektir.

Instagram, daha fazla kişinin reklamınızla etkileşime girme olasılığının yüksek olduğuna inanıyorsa, reklamınızı ilk sıraya koyacaktır. Bu, daha fazla potansiyel müşteri ve dönüşüm kazanmanıza olanak tanıyan daha düşük bir teklif tutarı alacağınız anlamına gelir.

4. Rekabet

Yarışma her zaman Instagram reklam fiyatınızı etkileyecektir. Belirli bir insan demografisine ulaşmaya çalışırken, her zaman aynı gruba ulaşmaya çalışan rakipler olacaktır. Rakipleriniz Instagram reklam kampanyanızın maliyetinde bir değişikliğe neden olabilir.

Aynı kitleye ulaşmak için teklif veren başka insanlar varsa, bu bir ihale savaşına yol açabilir. Şirketler üst sıralarda yer almak için birbirlerinden daha yüksek teklif vermek zorunda kalacak. Bu, TBM'nizin rakiplere karşı teklif vermeye çalışmak için yükselebileceği anlamına gelir.

Ek faktörler

Instagram'da reklam vermenin maliyetini şekillendirebilecek başka faktörler de var.

İşte bunlardan birkaçı

Tatiller ve etkinlikler: Tatillerde, özellikle yılbaşı gibi tarihlerde rekabet daha yüksektir. Daha fazla şirket, TBM'yi yükselten değerli potansiyel müşterilere ulaşmak için rekabet ediyor. Reklamınızı yayınladığınız zamanı çevreleyen tatilleri ve olayları ve bunun için bütçe ayırmanız gerekir.


Cinsiyet: Kadınlara reklam vermek erkeklerden daha pahalı. Kadınların platformla etkileşime girme ve platformda etkileşim kurma olasılığı daha yüksektir, bu nedenle kadın izleyicilere ulaşmak size daha pahalıya mal olacaktır.


Haftanın günü: Kullanıcılar, hafta sonlarına göre hafta içi günlerde Instagram'da daha fazla etkileşimde bulunur. Bu, bir reklamı Çarşamba günü yayınlamak için Pazar gününden daha fazla ödemeyi beklemeniz gerektiği anlamına gelir.


Pazarınız: Ulaşmayı hedeflediğiniz pazar, Instagram reklam fiyatınızı etkiler. B2B şirketleri için reklam yayınlamak daha pahalıdır çünkü Instagram'da insanlardan daha az işletme vardır. Giyim gibi bazı endüstriler, yüksek rekabet nedeniyle daha pahalıdır.
Bunlar, Instagram reklam fiyatlarınızı etkileyebilecek birkaç ek faktördür.

Instagram reklamları nasıl çalışır?

Instagram reklamları, haber akışlarında ve hikayelerde görünen ücretli içeriklerdir. Instagram reklamları, ürünlerinizle veya hizmetlerinizle ilgilenme olasılığı en yüksek olan kişilere yöneliktir.

İnsanlar Instagram reklamlarını demografik verilerine ve ilgi alanlarına göre görürler. Bu reklamların, kullanıcıların onları reklam olarak zar zor tanıdığı noktaya sorunsuz bir şekilde uyum sağlaması amaçlanmıştır.

İçeriğin ücretli bir reklam olduğuna dair iki gösterge vardır. İlk işaret, şirketin adı altında yazılan "sponsorlu" kelimesidir.

İkinci işaret, resmin altında görünen harekete geçirici mesajdır (CTA) . Bunlar genellikle kampanyanın hedefine bağlı olarak "şimdi alışveriş yapın" veya "daha fazla bilgi edinin" gibi ifadelere sahiptir.

Instagram reklamlarımın maliyetini nasıl düşürürüm?

Sosyal medyada reklam vermek söz konusu olduğunda, bu platformlarda reklam vermenin maliyetini düşürmek için elinizden geleni yapmak istersiniz. İşte Instagram reklamlarınızın maliyetini düşürmenize ve reklamlardan elde ettiğiniz getiriyi en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olacak birkaç en iyi uygulama.

1. Otomatik teklif vermeyi kullanın

Instagram reklamcılığında yeniyseniz, kampanyanız için otomatik teklif vermeyi kullanmak faydalıdır. Kampanyanız için en iyi teklifi almanın kolay bir yoludur.

Kampanyanız için belirlemeniz gereken iyi bir TBM hakkında size bilgi veren daha önceki verileriniz yoksa, otomatik teklif verme işletmeniz için faydalıdır. Kampanyanız için doğru olan teklif tutarını belirlemenize yardımcı olacaktır.

Otomatik teklif vermeyi kullandığınızda, işletmenizin bir reklam yayınlamak için aşırı teklif vermesini engellersiniz. Önceki verilerin eksikliği, en iyi teklif tutarını bilmenizi zorlaştırabilir. Gerçekte yaptığınızdan daha fazla teklif vermeniz gerektiğini düşünebilirsiniz.

Otomatik teklif vermeyi kullanmak, kampanyanıza rehberlik etmenize yardımcı olacak verileri elde edene kadar doğru teklif tutarını belirlemenize yardımcı olur. Instagram reklam maliyetlerinizi düşürmenin harika bir yolu.

2. Hassas hedefleme kullanın

Instagram reklamlarınızı kurduğunuzda amaç, ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgilenecek kişilere ulaşmaktır. Kampanyanız için en iyi sonuçları elde etmek için ideal hedef kitlenize ulaşmak için hassas hedeflemeyi kullanın.

Instagram, insanları şu yollarla hedeflemenizi sağlar:

Konum: İnsanları yaşadıkları yere göre hedefleyebilirsiniz. Bu, bir ülke kadar geniş veya bir posta kodu kadar özel olabilir.


Demografi: Demografik bilgiler, potansiyel müşterileri hedeflemenin en yaygın yoludur. Cinsiyet, yaş ve ırk gibi bilgileri içerir.

İlgi Alanları: İnsanlar sosyal medyada etkileşime girdiğinde, ilgi alanlarının nerede olduğunu görebilirsiniz. İster işçilik ister teknoloji olsun, insanları sevdiklerine göre hedefleyebilirsiniz.


Davranışlar: Birisi sitenize göz atmak için belirli adımlar atarsa, onları bu davranışlara göre hedefleyebilirsiniz.


Özel kitleler: Özel kitleler, işletmenize özgü kitlelerdir. Özel kitlelerle, e-posta adresleri gibi bilgileri hedefleme seçeneklerinize aktarabilirsiniz. Bunlar genellikle ürünlerinizle veya hizmetlerinizle zaten ilgilendiğini bildiğiniz kişilerdir.


Benzer kitleler: İşletmenizle ilgilenen insanların türünü bildiğinizde, kendileriyle benzer özellikleri paylaşan kişileri hedefleyebilirsiniz. Bu, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi henüz bulamayan ancak onlarla en çok ilgilenecek kişileri hedefleyebileceğiniz anlamına gelir.

Hassas hedeflemeyi kullandığınızda, ürün ve hizmetlerinizle ilgilenen daha fazla kişiye ulaşırsınız. Bu, reklam kopyanızın onlarla daha alakalı olacağı anlamına gelir, bu da daha yüksek bir reklam sıralaması ve daha düşük bir TBM elde etmenizi sağlar. Ayrıca, dönüşümlerde bir artışa yol açacak ve bu da kampanyayı yürütme maliyetini dengelemeye yardımcı olacaktır.

3. Hedefler belirleyin

Bir pazarlama kampanyası yürüttüğünüzde, kampanyanız için hedefler belirlemeniz çok önemlidir. Hedef belirlemek, reklamınızla neyi başarmak istediğinize odaklanmanıza yardımcı olur.

instagram reklamları kullanırken odaklanılması gereken üç ana hedef vardır.

Farkındalık: Bir farkındalık kampanyası ile işinizi, markanızı, ürününüzü, uygulamanızı veya hizmetinizi çevreleyen farkındalığı artırmaya odaklanacaksınız. İnsanları buna maruz bırakmak ve aşina olmalarına yardımcı olmak istiyorsunuz. Bu kampanya hedefiyle, bir BGBM kampanyası yürütmeye odaklanacaksınız.


Düşünme: Hedefiniz bir değerlendirme ise, hedef kitlenizi daha fazla eğitmeye odaklanacaksınız. Hedef kitlenize, dönüşmelerini sağlayacak daha ilgi çekici bilgiler sağlamak isteyeceksiniz. Bu hedef için, web sitesi tıklamaları, görünümleri kazanmaya ve potansiyel müşterilere ulaşmaya odaklanacaksınız.


Dönüşüm: Birçok şirket, hedef kitlesinin ürünlerini satın almasını, uygulamalarını indirmesini veya hizmetlerini kullanmasını sağlamayı hedefler. Kampanya hedefiniz için dönüşümlere odaklandığınızda, hedef kitlenizin ürünlerinizi hemen satın almasını veya hizmetlerinizi kullanmasını sağlayan etkileyici bir metin sağlamak istersiniz.
Hedefler belirleyerek, daha uyumlu bir kampanyaya sahip olacaksınız. Neye ulaşmak istediğinizi bilirsiniz, bu da daha uyumlu bir reklam metni oluşturmanıza olanak sağlar. Daha iyi reklam metni, daha fazla etkileşim ve daha fazla dönüşüm sağlar.

4. Daha alakalı açılış sayfaları oluşturun

Daha alakalı açılış sayfaları oluşturmak, Instagram reklam maliyetlerinizi azaltmanın bir başka harika yoludur. Birçok şirket, Instagram reklamlarına tıkladıktan sonra ana sayfalarına potansiyel müşterileri yönlendirme hatasına düşüyor. Katılımı teşvik etmez çünkü insanlar reklamla alakalı bir açılış sayfasına yönlendirilmez.

Bir Instagram reklamı oluşturduğunuzda, reklam öğesi ve reklam bağlantısı uyumlu olmalıdır.

Şık çizme koleksiyonunuzun reklamını yapıyorsanız, reklam bağlantınız insanları botlarınızla dolu bir sayfaya yönlendirmelidir. Onları ana sayfanıza yönlendirmek, oluşturduğunuz reklamla alakalı değildir, çünkü özellikle botlara odaklanmak yerine tüm mağazanıza odaklanır!

Açılış sayfalarının yardımcı olduğu yer burasıdır. Potansiyel müşterileri, reklam içeriğinize göre oluşturulan ve uyarlanmış bir sayfaya yönlendirebilirsiniz.

Alakalı açılış sayfaları daha fazla dönüşüm sağlar. İnsanlar doğrudan reklamda gördükleri ürüne yönlendirildiklerinde, dönüşüm sağlama olasılıkları daha yüksektir. Bu, kampanyanızı yürütmek için ödediğiniz maliyetleri telafi etmenize yardımcı olur.

Gerçekten etkili bir kampanya oluşturmak ve Instagram'da reklam vermenin maliyetini düşürmek istiyorsanız, dönüşümü teşvik eden özel açılış sayfaları oluşturmalısınız.

5. Reklamınızı test edin

Instagram reklam fiyatınızı düşürmek istiyorsanız, reklamınızı test etmelisiniz. Ne zaman bir reklam metni oluştursanız, bu asla reklamınızın en iyi veya en etkili versiyonu olmayacaktır. Mümkün olan en iyi sürümü ortaya koyduğunuzdan emin olmak için reklamınızı test etmeniz çok önemlidir.

Reklamınızı test etmek, daha alakalı reklam metni oluşturmanıza yardımcı olur. Alakalı reklam metni, daha yüksek bir reklam konumu elde edeceğiniz ve bu da daha düşük bir TBM'ye yol açacağınız anlamına gelir. Instagram reklam maliyetlerinizi düşürmenin kolay ve etkili bir yolu.

Instagram reklamlarını nasıl başlatırım?

Instagram reklamları yayınlamaya hazırsanız, reklam yayınlamaya başlamanın üç farklı yolu vardır:

1. Instagram uygulaması içinde

Instagram uygulamasında reklamlara eriştiğinizde, Instagram'da önceden oluşturduğunuz gönderileri paylaşabilirsiniz. Uygulamaya girecek ve tanıtmak istediğiniz gönderiyi seçeceksiniz. Gönderiyi seçtikten sonra, onu bir reklam olarak başlatabilirsiniz.

Tanıtılan gönderinizi başlattıktan sonra, yayınınızı kaç kişinin gördüğünü ve onunla etkileşime girdiğini izlemeye başlayabilirsiniz.

2. Reklam Yöneticisi'nde

Instagram reklamları, Facebook ile aynı Ad Manager aracını kullanır. Bu program aracılığıyla reklam yayınlamak istiyorsanız, bu kolay ve etkilidir.

Reklam Yöneticisi'ni kullandığınızda, kampanyanızı oluşturabilir, kampanyanızda değişiklikler yapabilir ve sonuçları izleyebilirsiniz. Instagram reklam kampanyanızı yürütmenin harika bir yolu.

3. Instagram ortakları

Zamanınız kısaysa veya kampanyanız için fazladan yardıma ihtiyacınız varsa, Instagram ortaklarını kullanma seçeneğiniz vardır. Instagram ortakları, zamanınız yoksa veya bir kampanyayı nasıl yürüteceğinizi bilmiyorsanız kampanyanızı yürütmenize yardımcı olabilir.

Instagram ortaklarıyla, Instagram tarafından incelenen, kendini kanıtlamış uzmanlarla çalışıyorsunuz. Reklam satın almanıza ve değerli yaratıcı öğeler sunmanıza yardımcı olurlar. Deneyimi olmayan işletmeler için harika bir alternatiftir.

Instagram'da Kullanılacak 4 Reklam Türü

Bir Instagram reklam kampanyası yürüttüğünüzde, seçtiğiniz reklam formatlarına sahip olacaksınız. Dört ana reklam türü vardır:

1. Hikaye reklamlar

Hikaye reklamlar, reklamverenlerin ilgilenen kullanıcılara ulaşması için en yeni seçenektir . Her gün 500 milyondan fazla Instagram hesabının hikayeler kullandığını düşünürsek, insanlarla bağlantı kurmak için harika bir fırsat.

İnsanlar işletmelerin Instagram hikayelerine de göz atıyor. Aslında, en çok görüntülenen Instagram hikayelerinin yüzde 33'ü işletmelerden. İnsanlar hikayeler işlevi aracılığıyla işletmelerden haber almak isterler, bu nedenle ücretli bir reklama sahip olmak yersiz görünmez.

Bu Instagram hikayeleri ekranı tam olarak kullanıyor. Birisi Instagram hikaye reklamınızı görürse, bunu yalnızca ekranında görür. Hedef kitlenizin reklamınıza tam olarak odaklanmasına yardımcı olur.

Hikaye reklamları, izleyicileriniz için çok etkilidir. Onlarla etkileşim kurarlar ve ürünlerinizi kontrol ederler. Daha yeni bir özellik olmasına rağmen, işletmeniz için değerli sonuçlar elde etme gücüne sahiptir.

2. Fotoğraf reklamlar

Fotoğraf reklamları, Instagram'da en yaygın reklamlardır. Bunlar, kitlenizin Instagram akışında görünen resimlerdir. Instagram fotoğraf reklamları, kare bir çerçeve veya dikey çerçeve içinde görünür.

Daha önce belirtildiği gibi, bu reklamların fotoğrafın altında bir CTA düğmesi ve sponsorlu bir etiketi vardır.

Bu reklamlarla doğru fotoğrafı seçmeniz çok önemlidir. Fotoğrafınızın Instagram tarzına uymasını istiyorsunuz. Stok fotoğrafa çok benzeyen bir fotoğrafa sahip olmak dikkat çekecek ve insanları reklam kampanyanızla etkileşimde bulunmaktan caydırabilir.

Etkili bir kampanyaya sahip olmak için, marka imajınızı somutlaştıran bir fotoğraf seçerek normal bir Instagram gönderisine benzeyen bir fotoğraf seçmelisiniz.

3. Video reklamlar

Video reklamlar, Instagram reklam kampanyanız için başka bir seçenektir. Bunlar, içeriğin video içermesi dışında fotoğraflara benzer şekilde çalışır. Bu videolar 60 saniyeye kadar uzunlukta olabilir.

Videolar, izleyicilerinizin dikkatini çekmek için harikadır. Beslemelerini kaydırıp reklamınıza geldiklerinde, reklam hemen oynamaya başlayacaktır. Hedef kitlenizin dikkatini çekmenin ve reklamınızla ilgilenmelerini sağlamanın harika bir yoludur.

Bununla birlikte, videoların otomatik olarak ses olmadan oynatıldığını unutmamak önemlidir. Kitlenizin önemli bilgileri gözden kaçırmasını istemediğiniz için, video reklamınızı oluştururken bunu düşünmek önemlidir. En önemli bilgilerinizi ilk birkaç saniyede koyarsanız, hedef kitleniz muhtemelen bunu kaçıracaktır.

Instagram video reklamları, hedef kitlenizin ilgisini çekmenin ve işletmenizi kontrol etmelerini sağlamanın etkili bir yoludur.

4. Atlı karınca reklamlar

Dönen reklamlar, hedef kitlenizin reklamınızla etkileşime girmesini sağlamak için harika bir seçenektir. Bu reklamlar, tek bir gönderide birden fazla fotoğraf veya video göndermenize olanak tanır. Hedef kitlenize ürünleriniz için birçok seçenek sunmanın harika bir yoludur.

Diyelim ki yeni bir moda çizgisini tanıtıyorsunuz. Tek bir parçayı sergilemek, çizginin hakkını vermez. Yeni çizgiyi temsil etse de, insanlara giyim hattınızdaki çeşitliliği göstermiyor.

Bir atlıkarınca reklam kullanarak, ürün grubunuzu sergilemek için birden çok fotoğraf ve video kullanabilirsiniz. Daha fazla insanın ilgisini çeken kitle çeşitliliğinizi göstermenizi sağlar. Bir kıyafet, kitlenizin başka bir kıyafet yerine ilgisini çekebilir.

Atlıkarınca reklamları kullanmak, reklamlarınıza ilgi ve ilgi uyandırmanın harika bir yoludur. Hedef kitlenize, ürün veya hizmetlerinize bakmaları ve ilgilerini çekmeleri için birden fazla görsel sunacaksınız.

Instagram Reklam Modelleri

  • Görsel Reklamları
  • Stories (Hikaye) Reklamları
  • Video Reklamları
  • Carousel (Dönen, Kaydırmalı) Reklamlar
  • Koleksiyon Reklamları 
  • Keşfet Reklamları
  • IGTV Reklamları
  • Alışveriş Reklamları
  • Reels Reklamları

Instagram Görsel Reklamları ;

Görsel reklamlar, işletmelerin veya firmaların markalarının, ürünlerinin ve hizmetlerinin reklamını yapmak için tek resimleri kullanmalarına olanak tanır.

Instagram Stories (Hikaye) Reklamları ;

Instagram (Stories) Hikayeleri Reklamları , kullanıcıların Hikayeleri arasında görünen tam ekran resim veya video reklamlardır.

Instagram Video Reklamları ;

Görsel reklamlara benzer şekilde ki Reklam Modeli Instagram'daki video reklamlar, işletmelerin veya firmaların kullanıcılara markalarına, ürünlerine ve hizmetlerine daha yakından bakmalarına videolu olarak olanak tanır.

Carousel (Dönen, Kaydırmalı) Reklamlar ;

Dönen reklamlar, kullanıcıların hızlıca sağa sola kaydırabileceği bir dizi resim veya video içerir. Kullanıcıları doğrudan web sitenize yönlendiren bir harekete geçirici mesaj düğmesi veya yukarı kaydırma bağlantısıyla hem feed'de hem de Instagram Stories (Hikayeler)'de görünebilirler.

Koleksiyon Reklamları ;

Koleksiyon reklamları, dönen reklamlar ile alışveriş (e-ticaret) reklamları arasındaki bir kombinasyondur. Koleksiyon reklamları, ürünleri doğrudan bağladığınız ürün kataloğunuzdan gösterir.

Keşfet Reklamları

Keşfet reklamları, kullanıcıların Instagram kullanım alışkanlıklarına göre uyarlanmış kullanıcılarıdan toplanılan veriye göre önlerine çıkan yeni içerik ve hesaplar keşfettikleri platformun bir alanı olan Keşfet sekmesinde görünür. Instagram kullanıcılarının 80%'sinden fazlası her ay Keşfet'e erişiyor, bu nedenle erişim kazanmak için harika bir yer.

IGTV Reklamları ;


IGTV reklamları, bir kullanıcı kendi özet akışından bir IGTV videosu izlemek için tıkladıktan sonra oynatılan video reklamlardır. Videolar en fazla 15 saniye uzunluğunda olabilir ve dikey tam ekran görüntüleme için tasarlanmalıdır (daha fazla IGTV reklam özelliği).

Alışveriş Reklamları ;

Her ay 130 milyon kullanıcının alışveriş gönderilerine dokunmasıyla, Instagram'ın son 1-2 yılda e-ticaret özelliklerini büyük ölçüde geliştirmesine şaşmamalı. Instagram'ın en yeni Alışveriş özellikleriyle, kullanıcılar artık uygulamadan çıkmadan ürünleri görüntüleyebilir ve satın alabilir (Instagram Checkout'un etkin olduğu işletmelerle sınırlıdır).

Reels Reklamları ; 

Reels'in başarılı bir şekilde lansmanı ile Instagram, yakın zamanda Reels içinde reklam verme özelliğini duyurdu

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Vayes Digital ile Instagram reklam maliyetlerinizi düşürün
Instagram reklamcılığı, işletmenizin sunduğunuz ürünleri veya hizmetleri arayan değerli potansiyel müşterilere ulaşması için harika bir yoldur. Instagram'da reklam vermenin maliyetini bildiğinizde, sonuç getiren daha iyi bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz. Instagram reklam kampanyanıza başlamak istiyorsanız, Vayes Digital yardımcı olabilir. Bize ulaşın

İşletmenizin yeni zirvelere ulaşmasına yardımcı olmak için sabırsızlanıyoruz!

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Adobe Kuler kullanarak birbiriyle uyumlu ve ahenkli renkleri seçmek çok kolaydır.