İnstagram HİKAYEYİ KEŞFETE DÜŞÜRMEK

Nisan 08, 2020 -

Snapchat ile hayatımıza giren ardından 2016 yılından itibaren Instagram’ın da kendi bünyesine dahil ettiği hikayeler özelliği hala en çok kullanılan sosyal medya paylaşım aracı.

Her gün milyonlarca kullanıcı, hayatından anları, “hikayeleri” bu hikayeler özelliğini kullanarak takipçileri ile paylaşıyor ve milyonlarca kullanıcı da bu hikayeler içerisinde çok kolay bir şekilde gezinebiliyor.

Instagram çok tutulan bu özelliğini bir başka tutulan özelliği ile birleştirmeyi planlıyor. Keşfet alanında daha önce kullanıcının ilgi alanını bir algoritma ile tahmin ederek karışısına ilgili hesaplardan gönderiler çıkartılıyordu.

Instagram Adem Ve Havva

Daha sonra bu alan geliştirilerek IGTV ve alışveriş özellikleri de dahil edildi ve zaman geçtikçe kategorilere ve alt kategorilere ayrıldı. Önceden tek bir keşfet alanı varken ve herkes bu keşfete girerek daha fazla kişiye erişme hedefindeyken.

Şimdi IGTV, alışveriş gibi farklı keşfet kategorileri var. Ayrıca moda, güzellik gibi ilgi alanı kategorileri de keşfet bölümünü ayrıntılandırıyor. Şimdi Instagram, bu keşfet alanına hikayeleri de dahil etmeyi planlıyor.

Bu konuda keşfet deneyiminin yöneticisi pozisyonunda olan Instagram çalışanı Will Ruben; kullanıcıların ilgi alanındaki Instagram’da yayınlanan tüm içeriklerin kendilerine gösterilmesini amaçladıklarını söylüyor.

Bu yenilik ile insanlar çok daha fazla yeni içerik üreticisi ile tanışacak, doğal olarak hikayeler üzerinden devam eden etkileşim oranları artacaktır. Tabii ki hikayeler sekmesindeki reklamların gösterimlerinin artacağı da kesin.

Instagram ise bu konuyu “daha sürükleyici bir deneyim sunmak istiyoruz” sözleri ile özetliyor ve kullanıcıların bu deneyime dahil edilebilmesi için tüm imkanları kullanıyor.

Peki hikayeler keşfet bölümüne geldiğinde nasıl bir algoritma ile çalışacak?

Instagram Like

Keşfet bölümünde ayrı bir kategori olarak gösterilecek olan hikayeler kategorisi içerisinde öncelikle takip ettiğiniz kişilere benzer kişilerin hikayeleri görünecek.

Alışılmış hikaye deneyimindeki gibi bu bölümden hikayeler arasında kaydırarak gezinmek mümkün olacak ve en çok hangi hikayeler ile ilgileniyorsak keşfet bölümündeki sonuçlar buna göre güncellenecek.

Örneğin hikayeler arasında gezinirken en çok futbol içerikli hikayeleri izliyorsanız, keşfet hikayeler bölümünde karşınıza daha çok futbol içerikli hikayeler çıkacak.

Instagram’ın bilgisayar ile görme teknolojisi dediği bu algoritma içeriklerinizi belirli kriterlere göre diğer kullanıcılara gösteriyor.

Öncelikle normal akışta takip ettiğiniz kişilerin gönderileri ile beğeni, yorum gibi etkileşimler tüm Instagram araçlarında benzer içerikler görmenizi sağlayabilir.

Bunun dışında video ve fotoğraflar ile ilgili de ayrıca kriterler mevcut. Özellikle videonun daha etkili olduğu bilgisi yanlış. Çok güzel bir fotoğraf basit bir videoya göre daha fazla kişiye gösterilebilir.

Yine hem video hem görsellerde üzerinde yazı olup olmadığı da önemli bir kriter. Üzerinde yazı olmayan içerikleri daha fazla kişiye gösteriliyor.

Daha sürükleyici bir deneyim için sürekli hale gelen bu yenilikler, önümüzdeki dönemde neler getirecek hep birlikte göreceğiz.

Etiketler
  • Sosyal Medya Yönetimi

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.