Artık her kesimden kullanıcının günlük alışkanlığı haline gelmiş olan Instagram Hikayeler özelliği gelişmeye devam ediyor. Özellikle son bir yıl içinde oldukça fazla yenilik eklenen hikayelerde daha önce; soru-cevap, anket, test gibi hem hikâye içeriğini oluşturan kişinin hem de bu içerikleri takip eden ve gören kişilerin etkileşime geçmesini sağlayan yenilikler yapılmıştı.
Bu alanda yapılan yenilikler ise çok kısa süre içerisinde benimseniyor ve hemen hemen tüm kullanıcılar tarafından çok hızlı bir şekilde kullanılmaya başlanıyor. Böylece Instagram etkileşimi arttırmak için yaptığı bu değişikliklerde amacına ulaşıyor denilebilir.
Bu kez, yine etkileşim arttırmaya yönelik bir hamle olarak düşündüğümüz hikayelere “sohbet” etiketi özelliği eklendi. Belirli bir konuda takipçileri ile sohbet etmek veya geniş bir değerlendirme yapmak için görüş alışverişinde bulunmak isteyen kullanıcılar için bu özellik oldukça işlevsel olabilir.
Konum, bahsetme gibi diğer etiketleri hikayemize ekleyebildiğimiz açılır ekranda bulabileceğimiz ve hikayemize ekleyebileceğimiz sohbet etiketi sayesinde hikayemizi gören kişiler bu etikete tıklayarak sohbete katılabilecek.
Ancak bu katılımlar içeriği, yani hikâyeyi paylaşan kişinin denetiminde olacak tabii ki. Ayrıca sohbet etiketinin sahibi istediği zaman bu sohbeti sonlandırabilecek. Bu sohbet Instagram DM üzerinden oluştuğu için aslında kullanıcıların alışık olmadığı bir durum değil. Sadece hızlı bir plan yapmak, bir konu hakkında birden fazla kişi ile sohbet etmek isteyenlerin işlerini kolaylaştıracak bir yenilik.
Bu yenilik sayesinde de hikayeler üzerinden kurulan bağ gittikçe kuvvetlenmiş oluyor. Hikayelerde yaratılan etkileşim ortamı; belirli butonlara tıklamasını istediğimiz takipçilerimizden artık gelin chat odasında bu konuyu konuşalım noktasında gelmiş durumda.
Bu da aslında tam olarak Instagram’ın istediği şey. Her ne kadar yakın zamanda mesajlaşma için çıkarttıkları "Direct" uygulamasını kapatmış olsalar da, kullanıcıları birbiri ile konuşmaya, sorular sormaya, hatta sohbet odasında buluşturmaya, yani etkileşime sokmaya kararlılar gibi görünüyor.
Aslında bu yeniliklere ihtiyacı da var Instagram’ın, çünkü son dönemde herkesin bildiği gibi yavaş yavaş bir satış platformuna dönüşmeye başladı. Böyle bir ilerleyişin aktif kullanıcılarını kaçırmasından çekinen
Instagram, mümkün olduğunca organik bağları geliştirecek işler yapmaya devam etmeli. Kullanıcılara buranın bir “sosyal ağ” olduğunu unutturursa, reklam verenlere sunacak bir kullanıcı kitlesi kalmayabilir.
Bu nedenle kısa süre içinde gördüğümüz bunca gelişmeye yakın gelecekte yenilerinin ekleneceğini söyleyebiliyoruz.