Dijital pazarlama faaliyetlerini sürdüren B2C markaların açısından Instagram’ın son özelliği oyunun kurallarını değiştiren bir hamle olarak kabul edilebilir.
Tüm işletmelerin kullanımına açılmadığından (özellik, ABD’de seçilen bazı bölgelerde test ediliyor), “Instagram Alışveriş” (Instagram Shopping) bir postta yer alan ürünleri etiketlemenizi sağlıyor. Bu sayede, etiketlenen her ürün potansiyel alıcının daha fazla bilgi öğrenmesini edinmesini sağlayacak şekilde onu ürünün detayına yönlendiriyor.
Oldukça etkileyici değil mi? “Instagram Alışveriş”i daha fazla ürün satmak amacıyla kullanabilmenizi sağlayacak dört yöntemi sizler için özetledik. Bundan sonra artık “Daha fazla öğrenmek için biodaki linke tıklayın” demenize gerek kalmayacak!
İÇERİĞİNİZİ DAHA KEŞFEDİLEBİLİR HALE GETİRİN
Instagram’da alışveriş keşfetme dönemi başlıyor. Hiç kimse sizden, sizin varlığınızdan haberdar olmadığı sürece birşeyler satın alamayacaktır.
İşte size markanızı ve ürünlerinizi potansiyel müşterileriniz tarafından görülebilir hale getirmeniz için öneriler:
Hashtag’ler Kullanın
Hashtagler, Instagram’da bireylerin içerik aramak için en yaygın kullandıkları yöntemlerden biridir ve yapılan çalışmalar en az bir hashtag kullanılan postların hashtag kullanılmayan postlara oranla çok daha fazla etkileşim aldığını göstermektedir. Aslında, doğru hashtagleri kullanmak markanızın ilgili müşteri kitlesine ulaşmasını sağlayacaktır. Peki, hangi hashtagleri kullanmanız gerektiğini nasıl bileceksiniz?
Öncelikle rakiplerinizin hangi hashtagleri kullandığını kontrol edin. Bu sayede kendi kullanacaklarınıza ek yeni hashtagler de keşfedebilirsiniz. Ya da tam tersi aynı hedef kitle için rekabet etmek istemeyebilir ve de kullanmak için farklı hashtagler arayabilirsiniz.
Sektörünüzde etkili kişilerin kullandıkları hashtagleri kullanabilirsiniz. Bu kişiler sizin hedef kitlenizle zaten bağ kurmuş olan kişilerdir, o yüzden işi bilenden öğrenmenizde fayda olabilir.
İlgili hashtagleri de değerlendirin. Sizin başarılı olduğunuz konularla ilgili hashtagleri kullanan postları inceleyin. Bu sayede ilerleyen zamanlarda yapacağınız paylaşımlarda dahil edebileceğiniz hashtaglerle ilgili fikir sahibi olabilirsiniz.
Lokasyon Etkileri Kullanın
Instagram hikâye kısmındaki yeni lokasyon etiketleri sayesinde daha çok aranmada görünebilir, bu sayede potansiyel müşterilerin sizi daha kolay bulmalarını sağlayabilirsiniz. Hatta etiketlediğiniz bölgenin hikâye aramalarında da sizi keşfet bölümünden bulabilirler.
TUTARLI BİR ALIŞVERİŞ DENEYİMİ OLUŞTURUN
Instagram’dan alışveriş yapabilmek için bugün hala kişinin alışverişi tamamlayabilmesi için uygulamadan çıkması gerekiyor. Bir arayüzden diğerine gitmek de kafa karışıklığına sebep oluyor. Bu noktada kullanıcı deneyimi daha sorunsuz hale geldiğinde satın alma ihtimali de artmış olacaktır.
Bunu da ancak Instagram hesabınızın görünümünü arama sonuç sayfanızın (landing page) görünümüyle çok benzer hale getirdiğiniz zaman sağlayabilirsiniz. Bunu sağlayamadığınız takdirde, müşteride sanki yanlış bir sayfaya tıklamış izlenimi oluşacaktır.
Bu noktada Oak+Fort kendi marka stilini ve renklerini Instagram içeriğine öyle güzel entegre etmiş ki Instagram profili ile websitesi birbiri ile çok uyumlu.
HİKAYELERİNİZDE INSTAGRAM ALIŞVERİŞ POSTLARINIZI DUYURUN
Kullanıcılara ürününüzle ilgili kamera arkası görüntüler vermek heyecan oluşmasını sağlayacaktır.
Instagram hikayeler kısmını ürününüzün oluşturulması sürecindeki kreatif süreçleri göstermek amacıyla kullanabilirsiniz, ya da nasıl kullanıldığını göstermek amaçlı demolar koyabilirsiniz. Ya da takipçilerinizden öncesinde sorularını göndermelerini isteyerek bir soru cevap oturumu yapabilirsiniz. Ancak, videolarınız sonuna mutlaka bir eylem butonu (CTA-call to action) ekleyerek takipçilerinizi son postunuza yönlendirin, böylece “Instagram Alışveriş” özelliği ile satın almalarını sağlayabilirsiniz.
KALİTELİ ETKİLEŞİM OLUŞTURMAYA ODAKLANIN
Instagram algoritması çok beğeni ve yorum alan postları öne çıkarmaktadır, yorumlar beğenilere oranla daha ağırlıklı olarak derecelendirilmektedir. Bunun da sebebi, yorumların takipçilerin daha fazla efor sarf etmesinden kaynaklanmaktadır.
“Instagram Alışveriş” içeriğinizin mümkün olduğu kadar çok takipçiniz tarafından görülmesini istiyorsanız, onların sizin postunuzla etkileşimini artırmak için ilgi uyandıran manşetler kullanmalısınız.
Onlara sorular sorabilir, düşünce ya da deneyimlerini paylaşmalarını isteyebilir ya da bir arkadaşlarını etiketlemelerini rica edebilirsiniz. Bunun için ayrıca yorum yazmalarını gerektirecek ya da yine bir arkadaşlarını etiketlemelerini isteyeceğiniz çekilişler ya da yarışmalar düzenleyebilirsiniz.
Instagram’ın aktif 800 milyon kullanıcısı bu platformu yeni markaları ve ürünleri keşfetmek için kullanıyorlar. O yüzden artık onların bu platformu ürünleri satın almak amacıyla da kullanmalarının zamanı çoktan geldi.
Bu özelliğe hızla entegre olmak sosyal mecralarda var olan markaların birincil hedefi haline gelmeli, ama bu yolculukta bir bilene de danışmak lazım değil mi? Sizlere bu yolda destek olacak bir web ajansı ile dijital dönüşüm yolculuğuna çıkmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz.