Hashtag Nedir? Nasıl Yapılır?

Ağustos 20, 2020 -

Sosyal medya Dünya’sını en önemli terimi hashtagdir. Peki ne demektir hashtag? Kim hashtag oluşturabilir? Ne için kullanılıyor?

Hashtagler, bir anahtar kelimeyi veya konuyu sosyal medyada belirtmek için pound veya sayı sembolünün, "#" kullanılması anlamına gelir. Hashtagler Twitter'dan kaynaklandı ve o zamandan beri Instagram, Facebook ve diğer sosyal medya platformlarında yaygınlaştı.

Hashtag

Bunlara bir tür meta veri de diyebiliriz bunlar herkesin Facebook, Instagram ve Twitter gibi sitelerdeki içeriği etiketlemesine izin verir. Hashtagler, kullanıcıların yayınları daha kolay gezebilmelerine ve daha büyük çevrimiçi konuşmalar yapmalarına yardımcı olur.

En iyi web tasarım ajansları hakkında sizi şaşırtacak detaylara erişmek için lütfen bu bağlantıya tıklayınız. https://www.vayes.com.tr/tr/blog/en-iyi-web-tasarim-sirketleri

Hashtagler, herhangi bir konuyu vurgulamanın bir yolu olarak Twitter kullanıcıları arasında doğal olarak ortaya çıktı. Artık Twitter, gönderileri gruplandırmanın ve arama işlevine yardımcı olmanın bir yolu olarak hashtagleri kullanıyor.

Bir hashtag nasıl yapılır/açılır ?

Aslında bir hashtag oluşturmak söz konusu olduğunda, yapabilecekleriniz ve yapamadıklarınızla ilgili pek fazla kural yoktur, ancak bazı spesifikasyonlar hangi platformu kullandığınıza bağlıdır.

Hashtag Nasil Yapilir?

Ancak, özel gereksinimler açısından, bir hashtag bir çok şey olabilir. İnsanların fikrinizi meşgul etmelerini sağlamak için komik veya ciddi olabilir ve ihtiyaç duyduğunuz kadar kısa veya çok olabilir. Etiket, harfler, sayılar ve alt çizgiler içerebilir ve büyük/küçük harf duyarlı değildir.

Ancak, boşluk veya noktalama işareti içeremez. Bazı durumlarda, gömülü büyük harflerin (CamelCase) kullanımı anlamdaki karışıklığı gidermek için kullanılır. Örneğin #vayes, #Vayes veya #VaYes için arama yaparsanız, vayes ile ilgili yayınları kolaylıkla bulabilirsiniz.

Hashtag için en iyi uygulamalar

Farklı etiketler genellikle belirli demografik verilerde kullanılır ve çevrimiçi işletmelere sosyal medya da yaptıkları paylaşımları ve diğer iletişimlerini hedef kitleye hedefleme olanağı sağlar. Hashtagler pazar bölümlendirmesi için mükemmel bir araçtır - işin püf noktası, kullanılacak doğru etiketleri ve bunların nasıl kullanılacağını bilmektir. Doğru etiketleri bulmak için birkaç ipucu:

Hashtag Uygulamaları

Daha geniş bir sosyal medya stratejisinin bir parçası olarak ürünleriniz veya hizmetleriniz için geçerli olan popüler hashtagleri araştırın

Aşırı kullanmayın ya da spam hashtaglerini kullanmayın - eğer hashtagler iyi seçilmişse, gönderim başına iki hash fazlası yeterli olacaktır.

Her kelimeyi öne çıkaran ve okunabilirliği artıran birden fazla kelimeye veya bir cümleye sahip etiketler için Camelcase kullanın.

Paylaşımlarınız ve bağlantılı herhangi bir içerikle ilgili ilgili etiketler kullanın, aksi takdirde çekiş oluşturmak çok zor olacaktır.

Popüler kültürde hashtagler

Hashtagler popüler kültürde kullanımdaki adil paylarını kısa süre içinde gördüler ve sayısız şirket ve blogcular tarafından daha çok trafik sağlamak için kullanıldılar.

Populer Kultur ve Hashtag

Bunun yanında ortaya çıkan bir çok etiket günümüzde çok farklı anlamlara ev sahipliği yapmakta #MeToo gibi en son etiketler, cinsel taciz ve saldırı yaygınlığını vurgularken, #OscarsSoWhite gibi etiketler insanlarda eğlencede çeşitlilik eksikliğine işaret ediyor.

Hashtagler, son birkaç yılda sosyal medya ve popüler kültür ortamını büyük ölçüde değiştirdi. Haber ve medya ortamının da oldukça ilgisini çekmesiyle beraber onlarca sosyal harekete ve girişime ilham verdiler.

Sinir bozucu olsalar da (ciddi olarak bir yazıdaki en fazla üç hashtag çok fazladır), dijital çağda bilgi alma ve yayma biçimimizin etkili bir parçası konumuna yükseldiler. Yani onları kullanın ya da kullanmayın, önemli değil, ancak taşıyabilecekleri potansiyeli bilin ve emin olun kullanmanız düşündüğünüzden daha kolay.

Etiketler
  • Sosyal Medya Yönetimi

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.