Growth Hacking Nedir ? Nasıl Yapılır

Ağustos 30, 2022 -

Growth Hacking Nedir? Nasıl Yapılır?

Firmalar pazarlama yöntemine bağlı olarak büyümeyi hedeflemektedir. Growth hacking de bu amaca gitmekte olan bir pazarlama yöntemidir. Dijital pazarlama yöntemi olan growth hacking nedir? Konusunda daha ayrıntılı bilgilere ulaşmakta fayda vardır. En kestirme yoldan büyümek için kullanılan yöntemlerdendir. Bun planlama daha çok yeni internet girişimlerinde görülmektedir. Ancak Facebook Twitter gibi sosyal medya ortamlarında da Growth hacking çalışmaları yapılmaktadır.

Büyümeyi hacklemek olarak da ifade edilen bu durum yöntemin küçük bütçeler sayesinde hayata geçirilmesi ve kısa sürede hedefe ulaşması durumu vardır. Hem az maliyet hem de hızlıca büyüme gerçekleşmekte olduğu için hack kelimesi kullanılmaktadır.

Growth Hacking Nasıl Yapılır?

Hızlı ve pratik şekilde büyümeyi hedeflemekte olan pazarlama stratejisini firmalar belirli bir model üzerinden uygulamaktadır. Growth hacking nasıl yapılır? Sorusuna kodlamayı cevap olarak vermek çok normal olacaktır. Bu kod açılımı ise şu şekildedir: Acquisition yani yeni kullanıcı kazanımı demektir. Activation yani kullanıcıları aktifleştirme demektir. Retention ise kazanılan aktif kullanıcıları elde tutma demektir. Referral referanslarla kullanıcı kazanma anlamına gelir. Revenue, gelir elde etme demektir.

Bu açılımlar Growth hacking yol haritası olarak bilinmektedir. Firmalar da modeli kendileri için nasıl kurgulamak istediklerine karar vererek planlar yaparak hayata geçirmektedir. Ayrıca bu süreç içinde de farklı teknikler devreye girmektedir.

Growth Hacking Teknikleri Nelerdir?

Şirketlerin hızlı şekilde büyümesi için farklı teknikler vardır. Ancak bu teknikleri temelde üçe ayırabilmekteyiz. Growth hacking teknikleri nelerdir? Sorusunun yanıtını belirtmek gerekirse içerik pazarlaması, reklam çalışmaları ve sosyal medya çalışmaları yöntem olarak belirtilmektedir. İçerik pazarlaması, içerik üretici ile kullanıcı kazanmayı hedeflemektedir. Bu açıdan firmalar analizler sonucu kitlelerine hitap etmekte olan içerikler hazırlamaktadır.

Sosyal medyada da firmalar aynı şekilde belirlemekte oldukları kitle için çalışmalar yapmaktadır. Bu da yeni kullanıcı bulmayı hedefledikleri anlamına gelir. Reklam çalışmaları da bu tekniklerin en kapsamlı olanıdır. Aynı şekilde hedef kitle etkilemek amaçtır. Bu teknikleri verimli şekilde kullanmak için growth hacking nedir? Sorusunun yanıtını en iyi şekilde almakta fayda vardır.

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.