Grafik Tasarımda İnfografikin Büyük Önemi

Ocak 17, 2019 -

Gelişimini sürdüren bu bizim için büyük ama evren için küçük dünyamızda tasarım her yerde. Binalarda, tabelalarda, gazetelerde, reklamda, kampüslerde, sosyal medyada, evlerimizde ve ofislerimizde her gün harika tasarımlar görüyoruz. Mükemmel tasarım, duyularımızı uyandırma ve zihinlerimizi açma gücüne sahiptir.

Tasarımın çekirdeği görsel iletişimdir. Görsel iletişim, bir fikri verimli ve etkili bir şekilde iletmek için bilgileri grafiksel olarak temsil eder. Dünya büyümeye devam ederken ve yeni fikirler, sorunlar ve teknolojiler ortaya çıktıkça, yalnızca yerel bölgemize ve topluluklarımıza değil, aynı zamanda tüm dünyaya geniş bir bilgi yelpazesi dağıtma göreviyle karşı karşıya kalmaktayız. Bu bilgiyi iletmenin çeşitli yolları vardır, ancak en etkili araçlardan biri infografiktir. İnfografik evrensel semboller, resimler, görsel veri formları ile bir hikaye anlatmak için kısa form metnini birleştirir. İnfografiklerin aşağıdakiler gibi birçok amacı vardır:

- Belirli izleyicilerle etkileşimde bulunmak

- Belirli bir konu veya konu hakkında izleyicileri eğitmek,

- Bir toplulukta olumlu değişiklikler yapmak,

- Bir ürün satmak ve bir marka veya fikri teşvik etmek.

Bazı infografikler bilgi sağlamak için yaratılmıştır, ancak infografiklerin çoğu izleyiciden bir şeyler yapmasını istemektedir. Bu istekler eylem çağrısı olarak bilinir. Bir harekete geçirme çağrısı, katılım, hayır kurumlarına bağış yapma, bir ürün satın alma, bir alışkanlığı değiştirme ve hatta bir sosyal medya profilini teşvik etme isteği olabilir. Bu harekete geçirme ifadelerinin herhangi bir sınırı yoktur.

Grafiğinizi görüntüledikten sonra bir izleyicinin yapmasını istediğiniz herhangi bir şey olabilir. Kısa form metnini resimlerle eşleştirmek, bilgiyi iletmenin en etkili yoludur; infografikler karmaşık fikirler iletmek için mükemmel bir araçtır. Dokusal bir şekilde düşünmüyoruz. Çocuklar, metni okumayı ve yorumlamayı öğrenmeden önce görüntüler yoluyla öğrenirler. İnfografik sınıflandırması altında günlük olarak yayınlanan 10.000'den fazla resim bulunmaktadır.

İnfografikler olarak yayınlanan çoğu resim aslında infografikleri yansıtmayabilir. Metin veya metin tabanlı görüntüyü çevreleyen birkaç resim içeren makalelerdir. Bu tür makaleler ve metin tabanlı görüntüler çok önemlidir ve tasarımda önemli bir yere sahiptir, ancak tanım gereği bunlar infografik değillerdir. İnfografikleri, birçok imge ve metne dayalı görsel içeren makalelerden eşsiz kılan, tasarıma, evrensel sembollere ve anlayışa verilen önemdir. Görüntüler, metinlerden çok daha evrensel olarak anlaşılır. Görüntü, dil engellerini, kültürel engelleri ve okur yazarlık engellerini aşar. Ayrıca belirtmek gerekirse; sadece bir makaleye birkaç görüntü dahil etmek, evrensel bir mesajı iletmek için yeterli değildir. Bu görüntü, evrensel sembollerin örneklerini gösterir.

İnfografiklerin en çok kullanıldığı alanlardan birisi olan trafik levhaları infografik dünyasının önemini gözler önüne sermektedir. Çoğu insan bu sembolleri yol ve dikkat işaretleri olarak tanır. İzleyicinin dikkatli olması gerektiğini anlayabilmesi için metin eklemeye gerek yoktur. Ne tür bir önlem alınması gerektiği konusunda daha fazla bilgi sağlamak için metin eklenebilir, ancak istenen iletiyi anlamak için metne gerek duyulmamaktadır. Ayrıca trafik levhaları evrensel bir infografiktir.

Şirketler için oluşturulan infografikler ise evrensel değildir. O tarz oluşturulan infografiklerde bağlam sağlamak için metinler kullanılır, böylece bir izleyici amaçlanan mesajı anlar. İnfografiklerde yer alan görüntü ve semboller en önemli unsurlardır. Harika tasarımın bu kadar önemli olmasının nedeni budur. Tasarımcılar hem görsel hem de hoş bir tasarım yapmakla yükümlüdürler, ancak aynı zamanda amaçlanan mesajı da mükemmel şekilde iletirler. İnfografik tasarımında, tasarımcının her iki görevi yerine getirmesi gerekirken, imgenin, tasarımın ve metnin tümünün infografik hedefine ulaşmak için birlikte uyumlu şekilde çalışmasını sağlar. Net sembolizmi çekici bir tasarımla birleştirmek en iyi sonucu verecektir. İnfografik tasarımında estetik, hikayeyi anlatmak için seçilen görüntülerle çalışır.

Sonuç olarak infografik, dünyamızda evrensel veya yöresel olarak çok yaygın kullanılan ve insanları bilgilendirmesi açısından hem metinsel hem de görsel bir öğretici tasarım çalışmalarıdır. İnsanların bu tarz bir tasarıma ihtiyaç duyması ve yaygın olarak kullanması birçok alanda kolaylık sağlayarak, yaşam başarı oranını yükseltmektedir.

 

Etiketler
  • Web Tasarım

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.