Google Ads, kullanıcılarına dört değişik anahtar kelime seçme alternatifi sunuyor.
Tam eşleme alternatifinde yapılan Google aramasında, kullanılan kelimeler ile sizin anahtar sözcüğünüzün birebir örtüşmesi gerekiyor.
Sıralı eşlemede belirttiğiniz anahtar sözcüklerin sırasını bozmadan başına ve sonuna ek gelebilecek biçimde Google araması yapılırsa reklamınız tetikleniyor.
Geniş eşlemede belirttiğiniz anahtar kelimelerin sıralamasının veya hepsinin Google aramasında geçmesinin bir önemi olmuyor, eş anlamlı versiyonları dahi tetiklenebiliyor. Geniş eşleme düzenleyicide ise bir sıralamanın önemi yok, ancak her bir kelimenin Google aramasında geçmesi gerekiyor. Ek olarak araya, başa ve sona kelimeler alabildiği aramalarda da reklamlarınız tetikleniyor. Anahtar kelime kullanımı konusunda kararsızlık yaşıyorsanız sizin için önemli olan anahtar kelimeleri listenize ekleyip geniş eşleşme düzenleyiciyi tercih edebilirsiniz. Tabii, bütçenizi unutmadan…
Yapmak istediğiniz Ads kampanyasıyla hiç ilgisi olmayan ya da görünmek istemediğiniz kelimeler için negatif anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Bunun yardımıyla belirlediğiniz negatif anahtar kelimeler ile aramalar yapıldığında reklamınız gösterilmiyor ve gereksiz tıklamalardan kaçarak bütçenizi daha doğru yönetiyorsunuz.
E-ticaret markaları çoğu zaman negatif anahtar kelime kullanmayı tercih etmiyor, çünkü reklamlardan yeterince verim alamıyor. Aslında hedef kitlenize daha basit ve daha az maliyetlerle ulaşabilmeniz negatif anahtar kelimelerden geçiyor. Bu sebeple Google Ads reklamalrınızı siz yönetmiyor iseniz Google reklamları konusunda deneyimli bir sosyal medya ajansı ile çalışmayı tercih etmenizi şiddetle tavsiye ederiz.
Şahin Yıldız - Google Ads Uzmanı