Google Müşteri Yorumları Entegrasyonu Nasıl Yapılır ?

Ekim 07, 2019 -

Merhabalar bu yazımızda Google müşteri yorumları e-ticaret sitenize nasıl çekilir örnekler ile anlatmaya çalışacağız. (Ticimax üzerinden)

Diğer platformlarda da benzer kullanımlar mevcuttur.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Google Müşteri Yorumları Nedir?

Google Müşteri Yorumları,  e-ticaret sitenizden alışveriş yapan kullanıcılardan, satın alma işlemleri sonrası geri bildirim almanızı sağlayan ücretsiz bir araçtır. Google Müşteri Yorumları'ndan toplanan puanlar, Google müşteri yorumları rozetinizde görünebileceği gibi satıcı puanınızın alışveriş reklamlarında  gösterilip gösterilmeyeceğini de belirler.  

Google Müşteri Yorumlarını Nereden Ekleyebilir, Düzenleyebilirim?

Google Müşteri Yorumlarını e-ticaret sitenizde kullanmaya başlamak için; Google Merchant Center hesabınızda,  Google müşteri yorumlarını aktif etmeniz gereklidir.  Ardından, e-ticaret sitenizin admin paneline gelerek Ayarlar>Genel ayarlar> Sipariş ayarları bölümünden  ''Google Anket'' parametresini açmalısınız ve ''Merchant Center ID'' bilgisini yazmalısınız. Admin > Ürünler > Ürün yönetimi > Ürün işlemleri >Diğer özellikler alanından ürününüzün tahmini teslim süresini aktif etmeli ve süreyi girmelisiniz.

Google Müşteri Yorumlarında Süreç Nasıl İşliyor?

Satın alınan üründeki tahmini teslim süresine göre siparişini verdikten sonra, '' Xxxx Google merchant center hesap kullanıcı adlı satıcıyla yaşadığınız alışveriş deneyimi nasıldı? '' başlıklı mail, siparişi veren müşteriye Google tarafından iletilir ve müşterinin ankete katılması sağlanır.  İlgili siparişte birkaç ürün varsa ve hepsinin tahmini teslim süresi farklıysa en büyük tahmini  teslim süresine göre mail Google tarafından müşteriye gönderilir.

Yapılan puanlama raporlarına ve anketinizin performansına Google Merchant Center hesabınızdaki kontrol panelinden erişebilir ve durumlarını kontrol edebilirsiniz.

Google Müşteri Yorumlarını Kullanmak

Google Müşteri Yorumlarını kullanarak, sitenizden satın alma yapan müşterilerinizin alışveriş deneyimleri hakkında bilgi alabilir,  sitenizde yapacağınız iyileştirmeler ve performans çalışmaları için Google Müşteri Yorumlarını rehber araç olarak kullanabilirsiniz.  

Google Müşteri Derecenlendirmesi (Puanlaması) e-ticaret sitenizde iyi bir satın alma deneyimi sunduğunuzunda göstergesidir.

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.