Google'da Adım Adım Yükselmek

Eylül 22, 2019 -

İşletmenizi arama motoru sıralamalarında yükseltmek ve ziyaretçi  sayınızı artırmak istiyorsanız bu içerikteki bilgiler tamda size göre! Buradaki adımları birer birer uygulayarak sitenizin genel SEO (Arama Motoru Optimizasyonu ) çalışmasını yapabilirsiniz.

1.Adım: Hız Optimizasyonu

Web sitenizin açılış ve tepki sürelerinin hızlı olması ziyaretçileriniz tarafından hoş karşılanacaktır ve sitenizin hemen çıkma oranları düşecektir. Web sitenizin yavaş olması durumunda ise siteye gelen ziyaretçiler uzun süre beklemelere dayanamayıp çıkacaktır ve Google botları sitenizi taramak için harcadığı süre ve enerjiye de artıracağı için hem Google hemde ziyaretçilerin gözünde yavaş ve kullanışsız bir web sitesi olarak anılacaksınız.
Eğer sitenizin hız optimizasyonları yapmasanız gelecek zaman içerisinde arama motorlarında sıralama kaybedecek ve gelen ziyaretçileriniz bir daha dönmeyecektir.
Bundan dolayı seçmiş olduğunuz web tasarım ajansının yapmış olduğu çalışmaları inceleyip ondan sonra karar vermeniz sizin ve firmanız için en iyi ve sürdürülebilir bir tercih olacaktır.

Peki nasıl hız testi yapabilirim ?

Google webmasterlar için oluşturduğu sitede hem hız testi yapabilir hemde sitenin kodlama hatalarını ve bu hataların nasıl düzeltilebileceğini görebilirsiniz.
Hız testi için Google PageSpeed Insights aracını kullanabilirsiniz. Web sitenizin bütün cihazlarda iyi olmasını sağlayınız.
Domain adresini satıra yazdıktan sonra analiz et butonuna tıklayınız çıkan sonuçları inceleyip sitenizde iyileştirmeleri yapınız.

 

Eğer site skorunuz 50 puanın altındaysa sitenizi kesinlikle optimize etmeniz gerekmektedir.

Sitemin hız skorunu nasıl yükseltebilirim ?Sitemin hız skorunu nasıl yükseltebilirim ?

Google PageSpeed Insights aracında sitenizi nasıl iyileştirmeniz gerektiği hangi hatalardan dolayı yavaş yüklendiği çok net bir şekilde belirtilmektedir. Genellikle kullanıcıların en büyük yaşadığı sorunlardan birisi resimlerin optimize edilmemesi ve bundan dolayı sitenin yavaş yüklenmesidir.


1) Resim Optimizasyonu

Resimleri optimize etmek için bir çok farklı program bulunmaktadır. Bu programlardan bizim için en basit ve işlevsel olan irfanview adlı uygulamadır.

Google hız testimizin sonuçlarında yukarıdaki gibi "Resimleri yeni nesil biçimlerde yayınlayın" sorunuyla karşı karşıyaysanız orada belirtilen görselleri irfanview ile yenileyip boyutlarını küçültüp yüklemeniz gerekmektedir.

irfanview indirmek için bu linki kullanabilirsiniz: https://www.irfanview.com/

Öncelikle irfanview uygulamasını açalım sol üstten file -> open küçültmek istediğimiz görseli açalım ve yeniden sol üstte file tıklayarak save for web yazısına tıklayalım. Buradan görselin kalitesine göre ayarlamalar yaparak küçültebilir ve web siteniz için iyi bir tasarruf etmiş olursunuz.

 

Görsellerimizi optimize ettikten sonra web sitemizin hız testlerini yeniden yapalım önceki sonuçlara göre büyük bir gelişme olması gerekmekte. Eğer başka hatalarda var ise bütün hataları onarıp sitemizi kullanıcılara en iyi şekilde sunmak zorundayız. Bu şekilde google arama botlarıda sitenizi en iyi şekilde indeksleyecektir.

2) Oluşturmayı engelleyen kaynakları ortadan kaldırın

Kritik derecede önem arz etmeyen JS/CSS kodlarını erteleyin bu şekilde web siteniz yüklenirken daha az meşgul olarak hızlı birşekilde açılacaktır. JS/CSS kodlarının boyutları çok yüksek ise dosyaları sıkıştırabilir ve gereksiz yüksek boyutlardan kurtulabilirsiniz.

Önemli : Sitenizdeki JS/CSS dosyalarını düzenlerken profesyonel olarak destek almanızı önermekteyiz. Eğer kendiniz yapacaksanız lütfen sitenizin yedeğini alınız.

 

2.Adım: Site Sağlığı

Sitenizde bulunan bütün kırık linkleri ve görselleri analiz ederek kaldırmalı ve güncellemelisiniz. Sitenizdeki taranmayan sayfalar ve yavaş sayfaları iyileştirerek google botlarının taramasını kolaylaştırmalısınız.

Site içi linklemede spamdan kaçmalı ve doğal davranmalısınız. Sitenizdeki içeriklerde her kelimeye anlamsız bir şekilde link koymak arama motoru botları tarafından spam olarak algılanmaktadır. Bundan dolayı sitedeki ziyaretçiyi harekete geçirecek ve ziyaretçi için faydalı yönlendirmeler yaparak site içinde kullanıcıyı gezdirmelisiniz.

Sitenizdeki bütün kırık linkler, taranmayan sayfalar, kopya sayfalar, hatalı linklerin hepsini Semrush SEO analiz aracıyla analiz edebilir raporunu pdf olarak alabilirsiniz.

Semrush premium bir uygulamadır ama 30 günlük deneme süresiyle sitenizdeki bütün hataları tespit edip çözüm üretebilirsiniz.

30 Günlük Semrush deneme sürümü için buradaki linki kullanabilirsiniz. https://bloggingx.com/semrush-free-trial/ Üyelik oluştururken kart bilgisi istemektedir. Sanal kart oluşturup giriş yapabilirsiniz.

Semrush üzerinden rakip analizleride yapabilir ve rakiplerinizin açıklarından faydalanarak SEO stratejisi üretebilirsiniz.

3.Adım: Kaliteli, Özgün İçerikler üretin.

Sitenizdeki içerikleri oluştururken özgün olmasına ve okunabilir olmasına çok önem verin. Sitedeki içerikleri detaylı ve kaliteli olanlar her zaman bir adım öndedir. Rakiplerinizi inceleyerek onlardan her zaman daha iyisini yapmaya çalışın. Sitenizdeki ziyaretçilerin içeriklerinizi okurken o içerikte uzun süre durması oradaki bağlantı linklerini kullanması sizin içeriğinizi değerlendirir ve değerli bir içerik arama motorları tarafından ödüllendirilir.

Kaliteli bir içerik oluştururken en çok dikkat edilmesi gerekenlerden biriyse anahtar kelimeleri çok fazla kullanılmasıdır. Eğer rekabeti çok yüksek bir anahtar kelime üzerine içerik üretiyorsanız o kelimenin içerikteki kelimelere oranı Yüzde 3.5-4 olması yeterlidir.

Yurtdışındaki belli başlı sitelerin içeriklerinin kopyalayıp çeviri yaptıktan sonra paylaşmayı hiç denemeyin. Google bu konuda artık çok tecrübeli her dilde analiz yapıp farkı anlıyabiliyor. Eğer kalıcı ve sürdürülebilir bir şekilde arama motorlarına indekslenmek istiyorsanız legal bir şekilde özgün içerikler üretiniz.

 

4.Adım: SERP Sonuçları

SERP (Search Engine Results Page), arama motoru sonuç sayfası anlamına gelmektedir. Herhangi bir kelimede arama yaptığınızda önünüze gelen sayfalara verilen isimdir.

SERP Sonuçlarını etkileyen faktörler:

1: Title - 60 Karakter (Başlık)

Arama motoru sonuç sayfalarında listelenen sitelerin başlık kısmında gözükmektedir. Title 60 karakter uzunluğunu geçmemelidir. Aksi takdirde Title 60 karakterlik kısmı gözükecektir buda kötü bir görüntü oluşturmaktadır.

2: Description - 130 Karakter (Açıklama)

Description oluştururken olabildiğince açıklayıcı ve anahtar kelime ile uyumlu bir şekilde oluşturmanız gerekmektedir.

3: Url (Uniform Resource Locator)

Sayfaların uzantılarını title ile uyumlu bir şekilde içinde türkçe karakterler geçmeden sadece ingilizce alfabeyi kullanarak oluşturabilirsiniz.

5. Adım ve Son

Bütün adımları sırasıyla tamamladıktan sonra son bir kez daha teyit edin. Sitenizi Google arama motorunda daha iyi yönetebilmek ve verilere sahip olabilmek için  sitenizi Google Search Consele ekleyin. Sitenizi ekledikten sonra sitemap.xml haritanızı gönderin ve Google botların işini kolaylaştırın. Belli bir zaman sonra siteniz tam olarak oturacak ve detaylı veriler oluşacaktır.

 

 

Etiketler
  • SEO

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.