Google Algoritma Güncellemeleri

Nisan 08, 2020 -

Google'ın algoritmaları, arama dizininden veri almak ve bir sorgu için mümkün olan en iyi sonuçları anında sunmak için kullanılan karmaşık bir sistemdir.

Arama motoru, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'ler) alaka düzeyine göre sıralanmış web sayfaları sunmak için algoritmalar ve çok sayıda sıralama sinyalinin bir kombinasyonunu kullanır.

Google, ilk yıllarında algoritmalarında yalnızca bir avuç güncelleme yaptı. Artık Google her yıl binlerce değişiklik yapıyor. Bu güncellemelerin çoğu o kadar hafiftir ki, tamamen fark edilmezler. Ancak, bazen arama motoru SERP'leri önemli ölçüde etkileyen büyük algoritmik güncellemeleri sunar:

2020 Google Algoritma Güncellemeleri

22 Ocak 2020

Featured Snippet Deduplication

Google'dan Danny Sullivan , Twitter üzerinden, öne çıkan bir snippet konumundaki web sayfalarının artık normal organik listelerde tekrarlanmayacağını doğruladı . Bu değişiklik, dünya çapındaki tüm arama listelerinin yüzde 100'ünü etkiledi.

13 Ocak 2020

Ocak 2020 Temel Güncelleme

Google'dan Danny Sullivan, bir tweet aracılığıyla geniş bir çekirdek algoritma güncellemesinin yayınlanmak üzere olduğunu duyurdu . Google, diğer tüm geniş çekirdek algoritma güncellemeleriyle aynı kılavuzu tekrar sağladı.

2019 Google Algoritma Güncellemeleri

9 Aralık 2019

BERT (Dünya Çapında)

Google'dan Danny Sullivan tweet attı. BERT dünya çapında piyasaya sürülmeye başladı ve şu dilleri içeriyordu: Afrikaanca, Arnavutça, Amharca, Arapça, Ermenice, Azeri, Bask, Belarusça, Bulgarca, Katalanca, Çince (Basitleştirilmiş ve Tayvan), Hırvatça, Çekçe, Danca, Felemenkçe, İngilizce Estonca, Farsça, Fince, Fransızca, Galiçyaca, Gürcüce, Almanca, Yunanca, Gücerat Dili, İbranice, Hintçe, Macarca, İzlandaca, Endonezyaca, İtalyanca, Japonca, Cavaca, Kannadaca, Kazakça, Khmer, Korece, Kürtçe, Kırgızca, Laoca, Letonca , Litvanyaca, Makedonca Malay (Brunei Darussalam & Malaysia), Malayalam, Maltaca, Marathi, Moğolca, Nepalce, Norveççe, Lehçe, Portekizce, Pencapça, Rumence, Rusça, Sırpça, Seylanca, Slovakça, Slovence, İspanyolca, Svahili dili, İsveççe, Takalotça, Tacikçe, Tamilce, Telugu dili, Tay dili, Türkçe, Ukraynaca, Urduca, Özbekçe ve Vietnamca.

25 Ekim 2019

BERT Güncellemesi

Google , son 5 yıl içinde Google aramasında en büyük değişiklik olarak adlandırılan BERT Güncellemesini açıkladı . Google, arama sorgularını daha iyi anlamak için BERT modellerini kullanır. Google, bu değişikliğin hem arama sıralamalarını hem de öne çıkan snippet'leri etkilediğini ve ABD İngilizcesi aramalarının yüzde 10'unda BERT (Transformatörlerden Çift Yönlü Kodlayıcı Temsilleri anlamına gelir) kullanılacağını söyledi.

24 Eylül 2019

Geniş Çekirdekli Algoritma Güncellemesi

Google'dan Danny Sullivan, bir tweet aracılığıyla geniş bir çekirdek algoritma güncellemesinin birkaç saat içinde yayınlanacağını ve kullanıma sunulmasının birkaç gün süreceğini açıkladı. Google'ın rehberliği, diğer tüm temel algoritma güncellemeleriyle aynı idi.

2 Haziran 2019

Haziran 2019 Temel Güncelleme

2 Haziran'da Google Search Liaison Danny Sullivan, Google'ın 3 Haziran'da yeni bir geniş çekirdek algoritma güncellemesi yayınlayacağını tweetledi . Ertesi gün Google , güncellemenin yayınlandığını ve önümüzdeki günlerde çeşitli veri merkezlerine yayılacağını doğruladı . Herhangi bir geniş çekirdek algoritma güncellemesinde olduğu gibi, Google bize düzeltilmesi gereken özel bir şey olmadığını söyler, çünkü çekirdek bir güncelleme çok çeşitli faktörleri kapsar.

12 Mart 2019

Mart 2019 Çekirdek Güncellemesi (aka Florida 2)

Danny Sullivan , Twitter aracılığıyla küresel bir geniş çekirdek algoritması güncellemesinin yayınlandığını doğruladı . SEJ, bu güncellemenin özellikle önemli olduğunu ve yılların en büyük Google güncellemelerinden biri olduğunu doğruladı. Sullivan , 9 Mart 2018 güncellemesinin ardından verdiği rehberliği izleyerek bir kez daha tavsiye etti .

13 Şubat 2019

Sevgililer Günü Güncellemesi

Algoritma izleyicileri ve endüstri sohbeti, bu tarihte ve öncesinde bir tür onaylanmamış güncellemenin bulunduğunu belirtti. Bununla birlikte, diğer güncellemelerin aksine, sıralamalarda çoğunlukla olumlu değişiklikler bildirilmiştir.

2018 Google Algoritma Güncellemeleri

31 Ekim 2018

Cadılar Bayramı Güncellemesi (doğrulanmamış)

Bazı web yöneticileri Cadılar Bayramı'nda başlayan ve belki de (doğrulanmamış) bir Google güncellemesini gösteren değişiklikler bildirdiler. Ancak burada önemli bir güncelleme olduğuna dair çok az kanıt vardı. Sohbetçinin en olası nedeni, Ağustos geniş çekirdek algoritması güncellemesinden ve Google'ın sinirsel eşleştirme kullanımını artırmasıydı .

27 Eylül 2018

"Küçük" Bir Güncelleme

27 Eylül'de ( Google'ın 20. doğum günü ), SEO topluluğundaki birçok kişi trafikte önemli artışlar ve düşüşler fark etmeye başladı ve bir çeşit güncellemenin sürdüğünü gösterdi. Ağustos geniş çekirdek algoritması güncellemesinden etkilenen sitelerin bir kısmının iyileşme sağladığı bildirildi. Google'ın Arama İrtibatı Danny Sullivan 29 Eylül'de Twitter aracılığıyla bir çeşit "küçük" güncellemenin gerçekleştiğini doğruladı (ancak geniş bir algoritma güncellemesi değildi).

1 Ağustos 2018

Geniş Çekirdekli Algoritma Güncellemesi

Google, bu yıl üçüncü kez geniş kapsamlı bir algoritma güncellemesinin sunulmasını Twitter üzerinden onayladı. Bunu yaparken, Danny Sullivan , 9 Mart 2018 güncellemesinin ardından sağladığı rehberliği izlemesini önerdi .

Google genel bir sıralama güncellemesi olduğunu ve özellikle tıbbi siteleri hedeflemediğini söylemesine rağmen, bu güncelleme sektördeki bazı kişiler tarafından "Medic" olarak anılmıştır .

16 Nisan 2018

Geniş Çekirdekli Algoritma Güncellemesi

Google , Twitter üzerinden başka bir geniş çekirdek algoritma güncellemesinin yayınlandığını doğruladı ve bunun, içerikle ilgili olan 9 Mart 2018 güncellemesine benzer olduğunu belirtti.

9 Mart 2018

Geniş Çekirdekli Algoritma Güncellemesi

12 Mart'ta Google, Twitter aracılığıyla bir önceki hafta bir "geniş çekirdek algoritma güncellemesinin" sunulduğunu doğruladı . Google ayrıntılara açıkken, Google, değişikliklerin "daha önce ödüllendirilmemiş sayfalara fayda sağlamak" olduğunu ve herkese "harika içerik oluşturmaya devam etmelerini" önerdiğini söyledi.

2017 Google Algoritma Güncellemeleri

12 Aralık 2017

Maccabees Güncellemesi

Arama topluluğundaki bazı kişiler, web sitelerinin 12 ve 14 Aralık tarihleri arasında güncellemeyle sıralama kaybettiğini bildirdi. Google, zaman dilimi boyunca çekirdek algoritmada birkaç küçük değişiklik doğruladı.

8 Eylül 2017

Sonbahar Akışı

Sektör sohbetleri ve SEO izleme araçları, Google güncellemesinin bu tarihte gerçekleşmiş olabileceğini (hala onaylanmamış olduğunu) belirtti. G-Squared Interactive başkanı Glenn Gabe, 8 Eylül'den itibaren trafik ve arama görünürlüğünü etkileyen birkaç önemli Google değişikliği tespit etti.

19 Ağustos 2017

Kalite Güncellemesi

Webmasterlar ve SEO analiz araçları 19-20 Ağustos'ta küçük bir trafik değişiklikliği tespit etti ve bunun başka bir (doğrulanmamış) Google kalite güncellemesi olabileceğini belirtti.

GSQi başkanı Glenn Gabe'nin bir analizine göre, olumsuz etkilenen sitelerin arasında: kategori sayfaları, agresif reklam içeren sayfalar, düşük kaliteli / az içerik ve diğer olumsuz kullanıcı deneyimi öğeleri bulunuyordu.

Google'ın bu algoritmayı 14 Ağustos'ta test etmeye başladığı yönünde bazı spekülasyonlar vardı, çünkü bu tarihte (pozitif veya negatif) etkilenen sayfalar 19 Ağustos'ta daha fazla etkilendi.

9 Temmuz 2017

Kalite Güncellemesi

SEO analiz araçları, 9 Temmuz'da bazı olası (onaylanmamış) Google kalite güncellemesinde küçük bir dalgalanma tespit etti.

25 Haziran 2017

25 Haziran Güncellemesi

Çeşitli SEO analiz araçları, bu tarihte doğrulanmamış olmasına rağmen önemli bir Google güncellemesi tespit etti. Analiz aracı, bu güncellemenin Konumu 6-10'da sıralanan sayfalar için en büyük dalgalanmalara neden olduğunu buldu. Çoğu nişi etkilemekle birlikte, yiyecek ve içecek endüstrisinin en çok etkilendiği bildirildi.

17 Mayıs 2017

Kalite Güncellemesi

17 Mayıs'tan başlayarak yaklaşık bir hafta süren süreçte SEO analiz araçları birçok SERP değişikliği bildirdi. Etki sınırlı görünse de, bu güncellemeden etkilenen siteler agresif / aldatıcı reklamcılık, UX sorunları ve az / düşük kaliteli içerikle ilgili sorunlara sahip olma eğilimindeydi.

7 Mart 2017

Fred Güncellemesi

Google'dan Gary Illyes bu güncellemeye şaka yollu olarak “Fred” demiş ve isim yapışmıştır. Ancak bu algoritma etkilenenler için gülünç bir konu değildi.

Bu büyük algoritma güncellemesi temel olarak düşük değerli içeriği hedefliyor görünüyordu. 24 Mart'ta Illyes güncellemeyi resmen doğruladı. Ancak Google, Fred ile ilgili tüm yanıtların Google'ın Web Yöneticisi Kalite Yönergeleri'nde bulunabileceğini söylemek yerine daha fazla ayrıntıyı paylaşmayı reddetti.

7 Şubat 2017

7 Şubat Güncellemesi

Bu doğrulanmamış büyük güncelleme, Google'ın SERP'lerinde büyük sıralama değişimleriyle sonuçlandı ve bu da bazı web siteleri için büyük artışlar veya düşüşler anlamına geliyordu. Genel olarak, daha kaliteli kullanıcı deneyimi sunan ve daha alakalı web siteleri görünürlüğünü artırdı.

1 Şubat 2017

1 Şubat Güncellemesi

Bu küçük ve onaylanmamış bir Google güncellemesiydi. Bu güncellemeyle ilgili tüm bilgiler gerçeklerden daha spekülasyon olsa da, özel blog ağlarını veya spam içerikli bağlantı oluşturma yapanları hedefliyor gibi görünüyordu.

10 Ocak 2017

Spam Pop-up Reklamları Güncellemesi

23 Ağustos 2016'da Google, mobil cihazlarda arama deneyimine zarar veren müdahaleci geçiş reklamlarını ve pop-up'ları hedefleyecek bir değişikliği duyurdu. Söz verildiği gibi, bu güncelleme 10 Ocak 2017'de yayınlanmıştır. Bu güncellemenin sıralamalar üzerindeki etkisi minimum düzeydedir.

2016 Google Algoritma Güncellemeleri

10 Kasım 2016

Adsız Güncelleme

SEO camiasından ve SEO analiz araçlarından alınan veriler, 10 Kasım'da onaylanmayan Google güncellemesinin olduğunu gösterdi.

23 Eylül 2016

Penguin Update 4.0 ve Çekirdek Algoritma Entegrasyonu

Penguin algoritmasındaki son güncelleme, Google'ın temel algoritmasına entegre olduğunu gördü, yani Penguin şimdi web sitelerini ve bağlantıları gerçek zamanlı olarak değerlendiriyordu. Bu güncellemeden en çok etkilenen web siteleri genellikle kalitesiz spam backlink alan sitelerdir.

12 Mayıs 2016

Mobil Uyumluluk Güncellemesi (Mobilegeddon # 2)

İkinci Mobil Uyumluluk Güncellemesi (veya "Mobilegeddon 2"), Google'ın "sıralama sinyalinin etkisini artırır" anlamına gelen ilk mobil uyumlu güncellemesidir.

11 Ocak 2016

Panda Çekirdek Algoritması

Google, Panda'nın yavaşça Panda 4.2 sunumunun bir parçası olarak temel Google algoritmasına dahil edildiğini doğruladı. Başka bir deyişle, Panda artık çalıştıktan sonra Google algoritmasına uygulanan bir filtre değildi, ancak temel sıralama sinyallerinin bir diğeri olarak dahil edildi. Bununla birlikte, bunun Panda sınıflandırıcısının gerçek zamanlı olarak hareket ettiği anlamına gelmediği açıklandı.

2015 Google Algoritma Güncellemeleri

26 Ekim 2015

RankBrain

Nisan 2015'ten beri testte olmasına rağmen, Google bu tarihte resmi olarak RankBrain'i tanıttı. RankBrain, kullanıcılara sorgularına en iyi yanıtı vermelerine yardımcı olmak için arama sonuçlarını filtreleyen bir makine öğrenme algoritmasıdır. Başlangıçta RankBrain, sorguların yaklaşık yüzde 15'i için kullanıldı (çoğunlukla Google'ın daha önce hiç görmediği yeni sorgular), ancak şimdi Google'a girilen hemen hemen her sorguyla ilgilidir. RankBrain üçüncü en önemli sıralama sinyali olarak adlandırıldı.

17 Temmuz 2015

Panda Güncellemesi 4.2 (# 28)

Google, İngilizce sorguların yüzde 2 ila 3'ünü kullanıma sunması ve etkilemesi aylar alacak bir Panda yenilemesi duyurdu. Sunumun yavaş doğası nedeniyle, etkinin ne kadar önemli olduğu veya tam olarak ne zaman meydana geldiği belirsizdir. Bu son teyit edilmiş Panda güncellemesiydi.

03 Mayıs 2015

Kalite Güncellemesi (Phantom Güncellemesi)

Kalite Güncellemesi (veya Phantom Güncellemesi) Google'ın temel sıralama algoritmasında, özellikle Google'ın kalite sinyallerini nasıl değerlendirdiği konusunda onaylanmış bir değişiklikti. İçerik kalitesi sorunları olan web sitelerinin yanı sıra çok fazla reklam barındıran siteler, bu güncellemeden en çok etkilenen görünüyordu.

21 Nisan 2015

Mobil Uyumluluk Güncellemesi (Mobilegeddon)

Mobil Uyumlu Güncelleme (veya "Mobilegeddon"), mobil dostu web sitelerini daha iyi arama sıralamaları ile ödüllendirmek ve mobil cihazlarda arama yapanlara daha iyi sonuçlar sunmak amacıyla yapılan bir güncellemeydi. Bu güncelleme global olarak tüm dilleri etkiledi.

2014 Google Algoritma Güncellemeleri

17 Ekim 2014

Penguin Güncelleme 3.0

Büyük bir güncelleme gibi adlandırılsa da, bu aslında Google'ın Penguen algoritmasının başka bir veri yenilemesiydi. Penguin 3.0, önceki güncellemelerden etkilenenlerin ortaya çıkmasına ve iyileşmesine izin verirken, spamlı bağlantı uygulamalarını kullanmaya devam eden ve önceki güncellemelerin radarından kaçan birçok kişi etkilendi. Güncellemenin tamamen kullanıma sunulması yaklaşık üç gün sürdü ve İngilizce arama sorgularının yüzde 1'inden daha azını etkiledi.

23 Eylül 2014

Panda Güncellemesi 4.1 (# 27)

Google'dan Pierre Far , Panda algoritmasındaki bu güncellemenin “Panda'nın düşük kaliteli içeriği daha kesin bir şekilde tanımlamasına yardımcı olacak birkaç sinyal daha” eklediğini duyurdu . Sorguların yüzde 3 ila 5'ini etkiledi.

24 Temmuz 2014

Pigeon Güncellemesi

Pigeon, Google'ın yerel arama sonuçlarını etkilemek için daha geleneksel web sitesi sıralama sinyallerini kullanmaya başladığını gören önemli bir yerel arama güncellemesiydi. Ayrıca Google'ın mesafe ve konum sıralama parametrelerini de iyileştirdi.

12 Haziran 2014

Payday Loan Güncellemesi 3.0

Büyük ölçüde spam içeren sorguları hedeflemeye odaklanan Google'ın Payday Loan 3.0 güncellemesi, negatif SEO saldırılarına karşı daha iyi koruma içeriyordu.

20 Mayıs 2014

Panda Güncellemesi 4.0 (# 26)

Google'dan Matt Cutts, İngilizce sorgularının yüzde 7,5'ini etkileyen algoritmanın önemli bir güncellemesi olan Panda 4.0'ı duyurdu .

16 Mayıs 2014

Payday Loan Güncellemesi 2.0

Bu, spam içerikli web sitelerini daha iyi hedeflemek için güncellenen Google'ın Payday loan algoritmasının "yeni nesli" idi.

6 Şubat 2014

Page Layout

Google'dan Matt Cutts, sayfa düzeni algoritmasının yenilendiğini duyurdu. Algoritmada herhangi bir değişiklikten bahsedilmedi - Google'ın algoritmayı yeniden düzenlediği ve dizini güncellediği anlaşıldı.

2013 Google Algoritma Güncellemeleri

4 Ekim 2013

Penguen Güncellemesi 2.1

Matt Cutts, Penguin 2.0 algoritması veri yenilemesini açıkladı ve aramaların yaklaşık yüzde 1'ini etkiledi.

26 Eylül 2013

Hummingbird Güncellemesi

Hummingbird güncellemesi, Google'ın temel arama teknolojisine büyük bir revizyon oldu. Google, konuşma aramasının (yani sesli arama) büyümesinin bir sonucu olarak en alakalı sonuçları daha iyi anlamak ve daha karmaşık sorgulara döndürmek için bir yola ihtiyaç duyuyordu. Google, yeni algoritmanın dünya çapındaki aramaların yaklaşık yüzde 90'ını etkilediğini söyledi. Bu güncelleştirme bu tarihte duyurulmuş olsa da, aslında Ağustos 2013'te kullanıma sunuldu.

11 Haziran 2013

Payday Loan Güncellemesi

Google Payday Kredileri algoritması güncellemesi, çoğunlukla gölgeli endüstrilerle (süper yüksek faizli krediler ve avans kredileri, porno, casinolar, borç konsolidasyonu ve ilaçlar dahil) ilişkili spam içerikli sorguları hedefledi. Tamamen kullanıma sunulması yaklaşık 1-2 ay sürdü ve ABD sorgularının yaklaşık yüzde 0,3'ünü etkiledi.

22 Mayıs 2013

Penguin Güncelleme 2.0

Bu, Google'ın Matt Cutts'ın bir blog yayınında açıkladığı gibi Penguin algoritmasının yeni nesiliydi. Bu sürüm, web sitesine yönlendirilen bağlantı spam'ının kanıtı için web sitesi ana sayfasından ve üst düzey kategori sayfalarından daha derin görünüyordu. Penguin 2.0, İngilizce sorgularının yaklaşık yüzde 2.3'ünü etkiledi.

14 Mart 2013

Panda Güncellemesi (# 25)

Bu güncelleştirme Google tarafından onaylanmadı, ancak analiz araçları yaklaşık olarak bu gün gerçekleştiğini gösteriyor. Google'dan Matt Cutts, Panda'nın doğrudan temel Google algoritmasına dahil edilmesinden önce bunun son güncelleme olacağını öne sürdü. Ancak bunun yerine Panda veri yenilemeleri, Google'dan başka bir onay alınmaksızın 10 günlük bir süre boyunca aylık olarak kullanıma sunuldu.

22 Ocak 2013

Panda Güncellemesi (# 24)

Google , İngilizce sorgularının yüzde 1,2'sini etkileyen Panda veri yenilemesini duyurdu .

2012 Google Algoritma Güncellemeleri

21 Aralık 2012

Panda Güncellemesi (# 23)

Google , İngilizce sorgularının yüzde 1.3'ünü etkileyen bir Panda veri yenilemesini duyurdu .

21 Kasım 2012

Panda Güncellemesi (# 22)

Google, Panda veri yenilemesinin İngilizce sorguların yüzde 0,8'ini etkilediğini doğruladı.

5 Kasım 2012

Panda Güncellemesi (# 21)

Google, dünya çapında sorguların yaklaşık yüzde 0,4'ünü ve ABD sorgularının yaklaşık yüzde 1,1'ini etkileyen bir Panda veri yenilemesini doğruladı.

9 Ekim 2012

Page Layout # 2

Google'dan Matt Cutts , sayfa düzeni algoritmasının güncellendiğini ve İngilizce sorgularının yüzde 0,7'sini etkilediğini açıkladı . Bu güncelleme, potansiyel olarak kurtarılması için ilk Google algoritması sunumu tarafından ziyaret edilen web sitelerine fırsat verdi.

5 Ekim 2012

Penguen Güncellemesi 1.2

Google'dan Matt Cutts , ikinci Penguin algoritması verilerini yenilediğini açıkladı . İngilizce sorguların yüzde 0.3'ünü etkiledi.

28 Eylül 2012

Tam Eşleme Alan Adı Güncellemesi (Domain Update)

Google'ın Tam Eşleme Alan adı (veya EMD) algoritması güncellemesi, spam veya düşük kaliteli tam eşleme alanlarının SERP'lerinden kurtulmaya odaklanmıştır.

27 Eylül 2012

Panda Güncellemesi (# 20)

Bu, Panda algoritmasının tamamen kullanıma sunulması bir haftadan fazla süren ve İngilizce arama sorgularının yüzde 2,4'ünü etkileyen önemli bir güncellemeydi.

18 Eylül 2012

Panda Güncellemesi 3.9.2 (# 19)

Google , sorguların yüzde 0,7'sinden daha azını etkileyen bir Panda veri yenilemesinin piyasaya sürüldüğünü açıkladı.

20 Ağustos 2012

Panda Güncellemesi 3.9.1 (# 18)

Google , Panda veri yenilemesinin sorguların yaklaşık yüzde 1'ini etkilediğini doğruladı .

24 Temmuz 2012

Panda Güncellemesi 3.9 (# 17)

Google , Panda yenilemesinin arama sonuçlarının yüzde 1'ini etkilediğini açıkladı .

25 Haziran 2012

Panda Güncellemesi 3.8 (# 16)

Google , dünya çapında sorguların yaklaşık yüzde 1'ini etkileyen bir Panda veri yenilemesi duyurdu .

08 Haziran 2012

Panda güncelleme 3.7 (# 15)

Google, bu tarihte Panda algoritmasının yenilenmeye başladığını ve ABD sorgularının yüzde 1'inden daha azını ve dünya çapında sorguların yüzde 1'ini etkilediğini doğruladı.

26 Mayıs 2012

Penguen Güncellemesi 1.1

Google'dan Matt Cutts , Penguen algoritmasının veri yenilemesini açıkladı ve İngilizce aramaların yüzde 0,1'inden azını etkiledi. Sıralamalarını ilk Penguin güncellemesi ile düşüren ve bağlantı profillerini temizleme konusunda proaktif olan web siteleri bir miktar iyileşme gördü.

27 Nisan 2012

Panda Güncellemesi 3.6 (# 14)

Google, bu tarihte Panda algoritmasının yenilendiğini doğruladı.

24 Nisan 2012

Penguen Güncellemesi

Uzun zamandır beklenen “aşırı optimizasyon” cezası nihayet bugün geldi. Google, Google'ın Web Yöneticisi Yönergeleri'ni ihlal eden agresif web spam yapan web sitelerini (ör. Anahtar kelime doldurma, doğal olmayan bağlantı) azaltmak amacıyla (daha sonra adlandırılmamış) bir algoritma değişikliğinin başlatıldığını duyurdu. Google, bu güncellemenin İngilizce sorguların yüzde 3,1'ini etkileyeceğini söyledi. Sadece iki gün sonra algoritmanın adını öğrendik: Penguen.

19 Nisan 2012

Panda Güncellemesi 3.5 (# 13)

Google'dan Matt Cutts , bu tarihte bir Panda veri yenilemesinin gerçekleştiğini doğruladı .

23 Mart 2012

Panda Güncellemesi 3.4 (# 12)

Google, Panda yenilemesini açıkladı ve sorguların yaklaşık yüzde 1,6'sını etkiledi.

27 Şubat 2012

Panda Güncellemesi 3.3 (# 11)

Google , Panda'nın veri yenilemesini, web'deki son değişikliklere daha “doğru ve hassas” hale getirdiğini açıkladı .

27 Şubat 2012

Venedik Güncellemesi (Venice Update)

Venedik Güncellemesinden sonra Google, arama sonuçlarını arayanın fiziksel konumuna veya IP adresine göre eklemeye başladı. Ayrıca Google, bir sorgunun veya web sayfasının yerel niyet veya alaka düzeyi olup olmadığını daha iyi tespit edebilir.

19 Ocak 2012

Page Layout Güncellemesi

Google'ın sayfa düzeni algoritması güncellemesi ekranın üst kısmında çok fazla reklam bulunan web sitelerini hedefledi. Başka bir deyişle, kullanıcının gerçek içeriği görmek için sayfayı aşağı kaydırması gerekir. Google, bu algoritmanın web sitelerinin yüzde 1'inden daha azını etkilediğini söyledi.

18 Ocak 2012

Panda Güncellemesi 3.2 (# 10)

Google, Panda'nın bu tarihte veri yenilemesinin gerçekleştiğini doğruladı.

2011 Google Algoritma Güncellemeleri

18 2011 Kasım

Panda Güncellemesi 3.1 (# 9)

Google, aramaların yüzde 1'inden daha azını etkileyen küçük bir Panda yenilemesini duyurdu.

3 2011 Kasım

Tazelik Güncellemesi (Freshness Update)

Bu güncellemeyle Google, arama yapan kişilerle daha alakalı olması için daha yeni olan arama sonuçlarının (ör. Güncel etkinlikler, güncel konular, yinelenen etkinlikler) ne zaman sunulacağını daha iyi belirlemek için sıralama algoritmasını değiştirdi. Bu güncelleme aramaların yüzde 35'ini etkiledi.

19 Ekim 2011

Panda Güncelleme 3.0 (# 8)

Google, Panda algoritmasına bazı yeni sinyaller ekledi ve ayrıca algoritmanın web sitelerini nasıl etkilediğini yeniden hesapladı.

28 Eylül 2011

Panda Güncellemesi 2.5 (# 7)

Google Panda algoritmasının başka bir tekrarı. Ardından, 5 Ekim 2011 tarihinde, Google'dan Matt Cutts “önümüzdeki birkaç hafta içinde Panda'yla ilgili bir miktar akış beklediğini” açıkladı . Onaylanan akı tarihleri 3 Ekim ve 13 Ekim'dir.

12 Ağustos 2011

Panda Güncellemesi 2.4 (# 6)

Google'ın Panda algoritması güncellemesi, İngilizce konuşulan tüm ülkeler ve İngilizce konuşulmayan ülkeler (Japonya, Çin ve Kore hariç) için uluslararası olarak kullanıma sunuldu.

23 Temmuz 2011

Panda Güncellemesi 2.3 (# 5)

Google Panda algoritması için başka bir güncelleme.

21 Haziran 2011

Panda Güncellemesi 2.2 (# 4)

Google Panda algoritması için başka bir güncelleme.

9 Mayıs 2011

Panda Güncellemesi 2.1 (# 3)

Sektör ilk önce bu güncellemeyi Panda 3.0 olarak adlandırdı, ancak Google, gelecek 2.x güncellemelerinde olduğu gibi bunun sadece bir veri yenilemesi olduğunu açıkladı.

11 Nisan 2011

Panda Güncellemesi 2.0 (# 2)

Çekirdek Panda algoritmasına ilk güncelleme. Bu güncelleme, Google kullanıcılarının engellediği siteler gibi ek sinyaller içeriyordu.

23 Şubat 2011

Panda Güncellemesi / Farmer

Daha sonra adlandırılmamış bir Google algoritması güncellemesinin ilk yinelemesi sunuldu (sorguların yüzde 12'si etkilendi), SEO endüstrisini ve birçok büyük oyuncuyu şok etti ve aynı zamanda mevcut olan “içerik çiftliği” iş modelini etkili bir şekilde sonlandırdı. Başlangıçta sektörde Çiftçi (Farmer) olarak adlandırılan Google, lansmandan kısa bir süre sonra güncellemelerin Panda olarak adlandırıldığını ve birincil algoritma atılımını yapan mühendisin adını verdi.

2010 Google Algoritma Güncellemeleri

28 Nisan 2010

Mayıs Güncellemesi (Mayday)

MayDay güncellemesi, Google'ın hangi sitelerin uzun kuyruk sorguları için en uygun olduğunu değerlendirmesinde algoritmik bir değişiklikti. Bu güncelleme 28 Nisan ile 3 Mayıs arasında yayınlandı.

2009 Google Algoritma Güncellemeleri

10 Ağustos 2009

Kafein Güncellemesi (Cafein Update)

Google'ın Cafein güncellemesi, Google'ın verileri daha verimli bir şekilde taramasına ve depolamasına olanak tanıyan ve yüzde 50 daha yeni sonuç veren yeni bir web dizinleme sistemiydi. Geliştiricilere, 8 Haziran 2010 tarihli güncelleştirme resmi olarak kullanıma sunulmadan önce Ağustos 2009'da başlayarak erken erişim verilmiştir.

18 Ocak 2009

Vince Güncelleme

Google'ın Vince güncellemesi, daha önce sıralanan siteler (genellikle daha az yetkili siteler) için büyük marka alanları ilk sayfa sıralamalarını tercih etmek için geniş düzeyli, rekabetçi anahtar kelime terimlerinde hızlı ve dikkat çekici bir değişiklikti.

2005 Google Algoritma Güncellemeleri

15 Aralık 2005

Big Daddy Güncellemesi

Big Daddy (veya Bigdaddy), Google'ın Aralık 2005'te başlayan ve Mart 2006'da tamamlanan altyapısında aşamalı bir güncellemeydi. Bu güncelleme, Google'ın URL standartlaştırma ve yönlendirmeler gibi teknik sorunları ele alma şeklini değiştirdi. Bazı web siteleri, tipik olarak doğal olmayan bağlantı (örneğin, aşırı karşılıklı bağlantı, spamlı bağlantı, ücretli bağlantılar) nedeniyle yeni Big Daddy veri merkezlerine girmedi.

1 Eylül 2005

Jagger Güncellemesi

Jagger, Eylül ayının başlarında backlink odaklı bir dizi güncellemeyle başlayan üç aşamada (Jagger 1, Jagger 2 ve Jagger 3) bir güncellemeydi; doğal olmayan bağlantı kurma, ücretli bağlantılar ve diğer spam türlerini ortadan kaldırmak anlamına geliyordu. Jagger'ın ikinci aşaması Ekim ayında en belirgin etkiye sahipti. Son aşama Kasım ayı sonuna doğru tamamlandı.

2003 Google Algoritma Güncellemeleri

16 Kasım 2003

Florida Güncellemesi

Google'ın Florida Güncellemesi, SEO'da yeni bir döneme işaret etti. Yüksek ticari anahtar kelimeleri sıralamak için önceki on yılın spam içerikli taktiklerini (ör. Anahtar kelime doldurma, aynı marka altında birden çok site kullanma, görünmez metin ve gizli bağlantılar) kullanan web siteleri (trafik yönlendirmek için bağlı kuruluşlara güvenen perakendeciler dahil) sıralamalarını gördü kazançlı tatil sezonundan hemen önce yok oldu.

Kaynak : https://www.searchenginejournal.com/google-algorithm-history/

Etiketler
  • SEO
  • Videolu Blog
  • Popüler Bloglar

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.