Bugün, küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) yüzde 60 inden fazlası , tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığına yatırım yapmaktalar.
Bu işletmlerden birçoğu, reklam harcamalarını Google Ads üzerinden planlayarak yönetmekteler(daha önce Google AdWords olarak bilinir). Google Reklamlar, harcanan her 1 ABD doları için 8 ABD doları tutarında etkileyici bir yatırım getirisi (ROI) sunarken birçok işletme Google Ads ın maliyetini ve Google Ads a ne kadar yatırım yapılması gerektiğini her geçen gün daha fazla merak ediyorlar.
Ücretsiz Google AdWords Eğitiminden yararlanmak ve içeriğimizdeki kuponlardan faydalanmak için bu yazıyı ziyaret edebilirsiniz.
Ortalama olarak, şirketler google reklamlarında ayda 9000 ila 10.000 ABD doları harcıyor bunun yanında ortalama tıklama başına maliyet (TBM), Google Arama ağında 1 $ ile 2 $ arasında değişiyor ve bu malıyet Google Görüntülü Reklam Ağı'nda 1 $ ' ın altında kalıyor.
Şimdi, Google Ads fiyatlandırması hakkında, nasıl çalıştığından ve diğer şirketlerin yaptığı harcamalar ile ilgili bilgilere daha yakından bakalım.
Google Ads Fiyatlandırma Faktörü
Google reklamlarının maliyeti ne kadardır?
İşletmeler ücretli reklamcılıkta ayda ortalama 9000 ila 10.000 dolar harcarken, “Google reklamlarının maliyeti ne kadardır? " sorusunu yanıtlayacak tam bir cevap yoktur. Bunun nedeni Google Ads in gerçekten özelleştirilebilir bir reklam platformu olmasından kaynaklanmaktadır.
Platform sayesinde ne kadar harcadığınız ve ne zaman harcadığınız üzerinde aşırı kontrole sahipsiniz bununla birlikte reklam harcamalarınızı uygun gördüğünüz anda gerçek zamanlı olarak artırabilir veya azaltabilirsiniz. Bu nedenle Google Ads in fiyatlandırma esnekliği rakiplerine oranla en büyük avantajlarından biridir.
İşletmeler Google Ads e ne kadar harcıyor?
Çoğu şirket, google reklamlarında ayda 9000 ila 10.000 dolar harcama yapıyor olsa da, özelde reklam harcamalarını farklı şekillerde kullanıyorlar. Şirketlerin faaliyet gösterdikleri Sektörler, ürünler, hizmetler, rakipler vb. faktörler Google Ads maliyetlerini etkilemektedir.
Google Ads Fiyatlandırma
Çoğu durumda, daha yüksek TBM'ye sahip endüstriler Google reklamlarına daha fazla harcama yapar. Örneğin, tüketici hizmetleri sektörü, tıklama başına ortalama yaklaşık 7 ABD doları ödeyerek sektördeki işletmeleri aylık Google Reklam harcamalarını artırmaya zorlayabilir.
Şirketler ayrıca aşağıdakiler de dahil olmak üzere ek Google reklam maliyetlerine sahip olabilirler:
Profesyonel PPC Yönetimi
İşletmeler PPC' ye yatırım yaparken, bir PPC Ajansı ile ortak olmaları çok sık rastlanan bir durumdur. Vayes gibi bir PPC ajansı, Google Ads ve Microsoft Advertising gibi platformlarda ücretli reklam kampanyalarınızı geliştirir, başlatır ve yönetir.
PPC kampanyalarınızı yönetmenin bir parçası olarak, PPC ajansınız sizden aylık bir yönetim ücreti talep edecektir. Bu oran aylık 350 $ ile 5000 $ arasında değişmektedir ve aylık reklam harcamalarınızı içermez.
Bazı durumlarda, ajansınızın yönetim ücreti reklam harcamalarınızın bir yüzdesi olacaktır.
Örneğin: Ortalama olarak bu yüzde bir şirketin reklam harcamalarının yüzde 12 ila 30 udur. Bu nedenle, 5000 $ ' lık bir reklam harcamanız varsa ve ajansınız aylık reklam harcamalarının yüzde 12'sini ödeme olarak talep ediyorsa, reklamlara 5000 $ harcamaya ek olarak ajansınıza ayda 600 $ ödeyeceksiniz.
PPC Yönetim Yazılımı
İşletmeler aynı zamanda WordStream , Shape veya Acquisio gibi ücretsiz ve ücretli PPC yazılımları ile PPC yönetimini kolaylaştırabilir. İsteğe bağlı olsa da, bu araçlar şirketinizin teklifleri optimize etmesine, reklamları değerlendirmesine ve daha pek çok şeye yardımcı olabilir.
Ücretli bir PPC yönetim aracını tercih ederseniz, fiyatlar aylık 15 ile 800 dolar arasında değişiyor.
Artık Google Reklamlarının maliyetlerinin temelleri hakkında bir geçmişe sahip olduğunuza göre, Google Reklamlarının işletme maliyetini etkileyen reklam açık artırması hakkında daha fazla şey öğrenmeye hazır mısınız?
Google Ads nedir?
Daha önce Google AdWords olarak adlandırılan Google Ads, Google’ın PPC reklam platformudur.
Reklamlar oluşturmak, belirli anahtar kelimeler için teklif vermek ile birlikte Google Ads gerçek zamanlı olarak gerçekleşen bir açık artırma sisteminde çalıştığı için reklamınıza yapılan her tıklama için ne kadar ödeme yapmak istediğinizi belirlemek için kullanabilirsiniz.
Kullanıcılar seçtiğiniz bir anahtar kelimeyi aradığında, teklifiniz diğer reklamverenlerin o anahtar kelime için teklif ettiklerinden yüksekse, reklamınız, arama sonuçlarının en üstünde, bunun ücretli bir sonuç olduğunu belirten küçük bir etiketle birlikte görünecektir.
Google Reklamlarının en iyi yanı, yalnızca bir kullanıcı reklamınızı gerçekten tıkladığında ödeme yapmanızdır. Kaç kez görüntülendiği veya kaç kişinin göreceği fark etmez yalnızca biri web sitenizi tıklayıp ziyaret ettiğinde ödeme yaparsınız.
Günlük ve aylık bütçeleri kampanya bazında da ayarlayabilirsiniz. Bu nedenle, teklif vermek için trend bir anahtar kelime ve yayınlanmak üzere bir reklam bulduktan sonra, kampanyanızın belirli bir bütçeyi aşmayacağınızı bilerek çalışmasına izin verebilirsiniz.
Google Reklamları nasıl çalışır?
Google Reklamlarının maliyetini araştırırken, platformun nasıl çalıştığını anlamak önemlidir. Bunun nedeni, Google’ın açık artırma sisteminin tasarımının Google Reklam maliyetinizde bir rol oynaması ve bu sistemi anlamanız kampanyalarınız için gerçekçi bir bütçe oluşturmanıza yardımcı olabilir.
Google Reklamları, reklam yerleştirmeyi ve maliyeti belirlemek için bir açık artırma modelini kullanır. Bir kullanıcı Google’da bir şey ararken bir reklam açık artırması başlar. Arama sorgusu, reklamverenlerin aktif olarak teklif verdikleri anahtar kelimelerle eşleşirse, uygun reklamlar açık artırmaya gider.
Açık artırmada, reklam yerleştirme ve tıklama başı maliyet, bir reklamın Reklam Sıralamasına göre belirlenir. Reklamınızın reklam sıralaması iki şeye dayanır: söz konusu anahtar kelime için maksimum teklifiniz ve reklamınızın kalite puanı.
Bu yazıda ayrıntılı olarak Kalite Puanına (QS) girmeyeceğiz, ancak Kalite Puanınızı nasıl artıracağınızı öğrenmek için bağlantıyı ziyaret edebilirsiniz.
Kısa bir genel bakış olarak, reklamınızın QS i, onu tetikleyen anahtar kelimeyle alaka düzeyinin, tıklama oranının (kaç kullanıcının tıkladığına karşılık kaç kullanıcının gösterildiğini) ve kalitesini bir araya getirerek belirlenir.
Öyleyse, Reklam Sıralaması formülü basit bir formüldür:
(Maksimum TBM Teklifiniz) x (Reklamınızın QS i).
Bu nedenle, belirli bir anahtar kelime için maksimum teklifiniz 4 $ ise ve reklamınızın 8 QS i varsa, Reklam Sıralamanız 32’dir.
Google, tıklama başına ne kadar ödeme yapacağınızı hesaplamak için Reklam Sıralamasını da kullanır. Gerçek TBM’nizi hesaplamak için kullandıkları formül:
(Sizin Altınızdaki Reklamın Reklam Sıralaması ) / (QS iniz) + $ 0.01.
Google Ads için nasıl gerçekçi bir bütçe ve teklif ayarlayabilirim?
Şimdi Google Ads ın nasıl çalıştığını tam olarak incelediğimize göre, neden maliyetin duruma göre değiştiğini ve Google Ads in maliyeti nedir? Sorularına pratik bir cevap verebileceğimizi görebilirsiniz. Tüm bunlar bizi Google Ads da reklam verdiğinizde, reklam harcamalarınız üzerinde (çoğunlukla) tam kontrole sahip olabiliriz olgusuna daha fazla yaklaştırmak ta.
Bunun yanında Maksimum TBM teklifiniz ve reklamlarınızın kalitesi gibi doğrudan kontrol edebileceğiniz bazı değişkenler var, ancak rakiplerinizin maksimum TBM teklifleri ve reklamlarının kalitesi gibi, gerçekten kontrol edemediğiniz faktörler de vardır.
Yine de hepsi Reklam Açık Arttırmasında. Bu noktaya gelmeden önce, nişinizin ne kadar rekabetçi olduğunu ve nişinizdeki bireysel anahtar kelimelerin ne kadar rekabetçi olduğunu dikkate almalısınız. Maliyetlerinizi düşük tutmak için yaratıcı olabilirsiniz.
Diyelim ki sigorta alanında çalışıyorsunuz ve “araba sigortası” anahtar kelimesi için teklif veriyorsunuz. Bu, ayda milyonlarca kez aranan geniş, rekabetçi bir terimdir, bu nedenle TBM teklifiniz muhtemelen yüksek olur.
Eğer Google Reklam kampanyanızı mümkün olduğunca ucuz tutmak istiyorsanız, bazı anahtar kelime araştırmaları yapabilir ve teklif verebileceğiniz daha az rekabetçi, daha az pahalı anahtar kelimeler bulabilirsiniz . “Yaşlılar için sağlık sigortası” gibi belirli, uzun kuyruklu anahtar kelimeler veya bu satırlar boyunca bir şeyler teklif edebilirsiniz.
Bu anahtar kelimeler daha düşük arama hacmine sahip olacak ve genel olarak daha az tıklama alabileceğiniz net olabilir, ancak genellikle "araba sigortası" gibi geniş ve rekabetçi anahtar kelimelerden daha ucuz olurlar. Ayrıca, özellikle sunduğunuz hizmetleri arayan kullanıcılara bağlanırlar. Google Ads da neden reklam verin?
Google Ads fiyatlandırması işinize, sektörünüze, stratejinize ve rakiplerinize göre değişiklik gösterse ve büyük ölçüde değişse de, platform çok büyük avantajlar sunuyor. Google Reklamları’na başlamayı düşünüyorsanız , ancak bu konuda kararsızsanız, Google Ads avantajları bu durumun üstesinden gelebilir.
Şirketlerin Google Reklamlarına yatırım yapmasının üç nedeni şunlardır:
1. Bütçe kontrolü
Google Reklamları, bütçe kontrolü konusunda diğer birçok reklam kanalını geride bırakmaktadır. Bir Google Ads hesabı oluşturmak veya bir Google Ads kampanyası yayınlamak için kesinlikle hiçbir minimum yatırım gerekmez.
Eğer gerçekten isterseniz, 5 dolarlık bir günlük bütçeyle test kampanyası başlatabilirsin.
Sonuçlarınız, yine, seçtiğiniz niş ve anahtar kelimelerin ne kadar rekabetçi olduğuna bağlı olacaktır, ancak önemli olan bütçenizi gerektiği gibi artırabilmenizdir. Bu, Google Reklamlarının bir sonraki avantajına doğru yol alıyor…
2. Ölçeklenebilirlik
Google Reklamları ile yaptığınız her şey gerçek zamanlı olarak gerçekleşir.
Bu, başarılı bir kampanya tanımladığınız anda ölçeklendirebileceğiniz veya düşük performans gösteren bir kampanya görür görmez aşağı ölçeklenebileceğiniz anlamına gelir. Herhangi bir sözleşmeye, aylık harcamaya veya benzeri bir şeye kilitli değilsiniz.
Ölçeklendirme potansiyeli gerçekten Google Reklamları ile sınırsız. Aylık 500 ABD Doları harcamayla size harika sonuçlar getiren belirli bir kampanyanız varsa, bu 500 ABD Doları'nı 5.000 ABD Doları veya üstü bir sürede artırabilirsiniz!
3. Analytics
Google Reklamlar'daki kampanya performansınızla ilgili tüm son veriye erişebilirsiniz.
Reklamınızın tam olarak kaç kez sunulduğunu, kaç kişinin tıklandığını, tıkladıktan sonra kaç kişinin dönüşüm yaptığını, reklamın günün hangi saatinde başarılı olduğunu, hangi tür kullanıcıların reklamınızı tıkladığıyla ilgili bilgileri görebilirsiniz.
Dahası Google Ads gösterge tablonuzda mevcut olan veri miktarı gerçekten şaşırtıcı boyutta.
Bu, diğer reklam kanallarının belirsizliği ile tam bir tezat oluşturuyor.
Geleneksel reklamcılık türlerinin çoğu - TV, radyo, gazete - son derece sınırlı analitikle birlikte gelir. Kampanyalarınızın ne kadar başarılı olduğunu bilmiyorsunuz, çünkü reklamlarınızı kaç kişinin gördüğünü veya onlar için eyleme geçeceğini bilmiyorsunuz demektir.