Gittigidiyor Mağaza Açma Ve Satış Yapma Rehberi 2021

Aralık 01, 2020 -

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

E-ticaret siteleri, dijital çağda olmamızın getirdiği dönüşümle birlikte en çok talep gören internet siteleri arasında yer alıyor. Gittigidiyor, 5 Şubat 2001’de Sıfır Risk Sistemi ile kapılarını üreticilere ve tüketicilere açan bir site. Bugüne kadar 13 milyon üzerinde satış yapan site, e-ticaret sisteminin öncüleri arasında sayılabilir. 2011 yılında ise E-bay tarafından satın alınan Gittigidiyor sitesi hem tüketiciyi hem de üreticiyi koruyan sıfır risk sistemi ve mesafeli satış sözleşmesi sayesinde en çok tercih edilen e-ticaret siteleri arasında yer alıyor. Önceleri genellikle büyük esnafın tercih ettiği bu site, günümüzde küçük ölçekli firmalar tarafından daha fazla tercih ediliyor. Böylelikle dört duvar arasındaki ürünler, Türkiye’nin her yerine kolay ve güvenli bir şekilde ulaştırılıyor.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

[youtube::iUPbKvimq3A?t=317]

Gittigidiyor’da Mağaza Açmak Zor mu?

Gittigidiyor sitesinde bir mağaza açmak istiyorsanız yapmanız gerekenleri bilmek gerekiyor. Bunun için öncelikle site içerisinde yer alan kuralları okumalısınız. Bu kuralları okuduktan sonra mağaza açmaya karar verdiyseniz, bu işlem çok kısa bir süre içerisinde halledilebiliyor. Bunun için öncelikle siteye normal üye olarak değil, satıcı olarak kayıt olmanız gerekiyor. Bu kaydı tamamlamak için ise bazı bilgilere sahip olmanız önemli. Ardından listeleme ile ilgili bilgileri edinerek doğru ürün tanıtımı yapmalısınız. Hangi ürünü nereden satışa çıkaracağınızı bilmek, site içerisinde daha sonradan karşılaşabileceğiniz problemleri önler. Listeleme işlemini tamamladıktan sonra ise ürün bilgilerinin yazılması ve kategorilendirilmesi aşamasını tamamlamanız gerekiyor. Bu aşamadaki tüm bilgileri doğru ve özenli bir şekilde girdikten sonra artık Gittigidiyor’da mağaza açma işleminin zor bir işlem olmadığını görüyorsunuz. 

Gittigidiyor’da Mağaza Nasıl Açılır?

Bir işletme sahibiyseniz ve siz de ürünlerinizi Türkiye’nin dört bir yanına ulaştırmak istiyorsanız öncelikle Gittigidiyor sitesinde mağaza açmanın detaylarını bilmeniz gerekir. Gittigidiyor sitesinde satış yapmak için öncelikle siteye satıcı olarak kaydolmalısınız. Kayıt formunda sizden bazı bilgiler istenecektir. Bu bilgileri şöyle sıralayabiliriz;

E-posta ve cep telefonu bilgileriniz: Gittgidiyor herhangi bir durumda size ulaşmak için bu kayıt formunda yer alan e-posta ve iletişim numaranızı kullanır. Bu yüzden bu bilgiler mutlaka güncel, eksiksiz ve hatasız olmalıdır.

Kullanıcı adı: İşletmeler tarafından genellikle firma adı kullanılarak oluşturulan kullanıcı adı, özenli bir şekilde seçilmelidir. Kullanıcı adı bilgisi daha sonra değiştirilemez. Bu yüzden bu kısım üzerinde biraz düşünülerek, tek bir seferde belirlenmelidir.

Kişisel bilgiler: Kayıt tamamlandıktan sonra sitede satış yapmak için kişisel bilgilerinizi de sisteme tanımlamanız gerekiyor. Bunun için “Bana Özel Bilgilerim” sekmesine tıklayarak bu bilgilerin girişini yapın. Kişisel bilgiler adres bilgisi, cep numarası onayı, hesap numarası ve fatura bilgilerinden oluşuyor. Bu bilgiler detaylı olarak incelemek gerekirse;

Adres Bilgisi: Satış yaptıktan sonra bazı müşterilerin ürün iadesi veya ürün değişimi taleplerini karşılamak için bu adres bilgisinin güncel olması önemli. Adres bilgisi bu noktada doğru bir şekilde girilmezse, Gittigidiyor’un kargo anlaşmalarından yararlanmaları maalesef mümkün değil.

Cep Numarası: Güvenilir bir işletme sahibi olarak hizmet veriyorsanız, Gittigidiyor’un “cep telefonu onayı” rozetini almadan bu işe başlamayın. Daha önce sisteme girmiş olduğunuz cep telefonu numaranıza gelecek bir kod ile bu rozeti edinebilirsiniz. Bu durum mağazanızı ziyaret edecek müşteri kitlesinin size olan güveninin artmasını sağlar.

Hesap Numarası: Gittigidiyor’da ürünlerinizi satarak para kazanmak istiyorsanız, üründen elde ettiğiniz kazancın doğru yere yatırılmasını talep etmek en doğal hakkınız. Ürün satışından elde edilen bedelin hesabınıza aktarılması için sisteme hesap numaranızı da kaydetmelisiniz. Fatura Bilgileri: Gittigidiyor, güvenilir olduğu kadar hem tüketiciyi hem de satıcıyı korumak adına fatura kesiyor. Bu sebeple fatura bilgileri satıcı tarafından güncelleştirilmelidir.

Gittigidiyor’da Ürün Listeleme

Yukarıda yer alan işlemleri tamamladıktan sonra sıra geldi ürün listelemeye. Gittigidiyor’da Temel, Pro, Mega, Mega+ gibi satıcı paketleri bulunuyordu. 2019’un Eylül ayında yapılan bir düzenlemeyle, satıcılar arasındaki farkı ortadan kaldırmak için “Standart Mağaza” paketi oluşturuldu. Bu paket ile tüm satıcılar eşit koşullarda ve ücretsiz bir şekilde satış yapabilme imkanına sahip oluyor. Gittigidiyor’da Standart Mağaza Paketi ile satıcıları şu avantajlar bekliyor;

  • Aynı anda çoklu veya tekli olarak 10 bin adet ürünü ücretsiz bir şekilde satışa çıkarma
  • Ürünleri mağaza sahibinin tercihine göre 1 ay, 2 ay, 6 ay ya da 1 sene süreyle listeleme
  • Dört duvardan bağımsız kişisel bir satış platformu
  • Satıcı Performans Paneli

Standart mağaza açan satıcı, ürünü listelemek için “Satış Yap” alanına tıklayarak Listeleme Servisine kaydedilen tüm ürünleri satışa çıkarabiliyorlar.

Kategori Belirleme

Bu adımı tamamlamak, müşteri kitlenizin kategori aramalarında ürününüze ulaşmasını kolaylaştırıyor. Satacağınız ürünün bulunduğu kategoriyi ürün isminizi genel olarak yazıp bulabilirsiniz. Eğer belirlenen kategoriler arasından bir ürün satıyorsanız, mevcut kategorileri de kullanabilirsiniz.

Ürün Açıklaması

Ürününüzü almak isteyen müşterileriniz için ürününüzü en doğru şekilde tanıtmak, satışlarınızı daha da artıracaktır. Bu yüzden ürün açıklaması kısmını doğru ve net bilgilerle doldurmak önemlidir. Eğer renk seçimi, model seçimi gibi seçenekli ürünler satıyorsanız bu kısımda bilgilendirme yapmalısınız. Seçenekli ürünler için Gittigidiyor sitesinde tek bir fiyat belirlenmelisiniz. Bu kısmı da doldurduktan sonra adet seçimi ve ürün bilgilerinin girişini tamamlamalısınız. Sırasıyla renkleri ve adetleri seçtikten sonra, satış formatı belirlemeniz gerekir.

GittiGidiyor Satış Formatları

Mağaza Satış Formatı

Mağaza aboneliği mevcut kişiler tarafından seçilmelidir.

Sabit Fiyat Formatı

Mağaza aboneliği olmayan kişiler tarafından seçilmelidir.

Ürün Bilgileri

Bu kısımda tamamen ürününüzü alacak hedef kitlenize göre belirlenen alanları doldurmalısınız. Ürün fotoğrafları, ürün başlığı, ürünün alt başlığı, ürün fiyatı, stokta kaç adet bulunduğu ve satış türü, ürünün özellikleri, açıklamaları, teslimatta hangi kargo kullanılacağı ve şehir seçimi, ürüne ait kimlik bilgileri bu kısımda doldurulması gereken önemli adımlardır.

Ön İzleme

Tüm alanları doldurdunuz fakat satışta herhangi bir aksaklık olmaması için bir kez daha kontrol etmek istiyorsunuz. Bu talebi gerçekleştirmek için Gittigidiyor tarafından tanımlanmış bir kategori olarak ön izleme ve onay kategorisi oluşturulmuş. Bu kategori, listelenecek ürünün satın alacak kişi tarafından nasıl göründüğünü kontrol ederek, değiştirmek istediğiniz kısımları değiştirebilmenize imkan veriyor. Yanlış veya eksik bir bilgiyle karşılaşırsanız Düzenle butonuna tıklayarak hemen düzenleme yapabilirsiniz. Eğer düzenleme yapmak istemiyor ve ürününüzü satışa çıkarmak istiyorsanız Devam Et butonuna tıklamanız yeterli.

Satış Yapmaya Hazır Olun

Hazırlamış olduğunuz listelemeyi artık satışa çıkarmaya hazırsınız. Yukarıdaki aşamayı başarıyla atlattıktan sonra Listeleme Servisi’ne tıklayarak Listelemeye Hazır Ürünler sayfasından ürününüzü görebilirsiniz. Listeleme servisinde yapacağınız tek şey ürünleri satışa çıkarmak değil. Bu alanda Aktif Satışlar,Yeni Listelenenler, Listelemeye Hazır Ürünler, Satılanlar ve Satılmayanlar kategorileri bulunuyor. Bu kategorileri de satış yaptıkça inceleyebilirsiniz. Eğer listelemeye hazır ürünler sayfasında bulunan ürünü satışa çıkarmak istiyorsanız, o ürünü seçmelisiniz. Seçim yaptıktan sonra Ödeme Sepeti’ne Ekle butonuna tıklayarak seçtiğiniz ürünü sepete ekleyin. Bu aşamadan sonra da Ödeme Sepeti üzerinden hazır olan ürünlerinizi satışa çıkarın.

Gittigidiyor Kaç TL Komisyon Alıyor?

Bir mağaza açtınız, ürünlerinizi listelediniz ve satışa çıkardınız. Gittigidiyor tüm bu hizmetlerin karşılığında mağaza sahiplerden cüzi miktarlarda komisyon alıyor fakat satış yapıldıktan sonra. Yani sattığınız ürünün belirli bir miktarını Gittigidiyor ile paylaşıyorsunuz. Her satıştan sonra ürünün listelendiği kategoriye bağlı olarak bu komisyon ücreti değişiklik gösteriyor. Komisyon Bedeli ve Pazarlama Destek Bedeli olarak alınan komisyonlar standart komisyonlar olarak tanımlanabilir. Pazarlama Destek Bedeli sadece toplamda 22 TL ve üzeri olan listelemelerde geçerli bir bedel. Bunun yanında Günün Fırsatı olarak bir ürün ortaya çıkarılmışsa, bu adreste yayınlanan ürünlerin satışından da Günün Fırsatı Hizmet Bedeli alınıyor. Tüm bunların ışığında Gittigidiyor’un aldığı komisyon için net bir fiyat belirlemek mümkün değil. Bu durum kategorilere ve satılan ürünün fiyatına göre değişiklik gösteren bir durum. Kategori bazında değerlendirildiğinde ise genellikle satış bedelinin Yüzde5’i ile ’i arasında değiştiğini söylemek mümkün.

Gittigidiyor’da Satış Nasıl Yapılır?

Gittigidiyor’da satış yapmak için bir mağaza açmanız gerekiyor. Mağaza açtıktan sonra ise ürün listeleme ve satışa çıkarma işlemleri gerçekleştirilir. Tüm bu işlemlerden sonra ise devreye Gittigidiyor’un ünlenmesini ve gelişmesini sağlayan Sıfır Risk Sistemi giriyor. Satışa çıkarmış olduğunuz ürünler müşteri kitlenize ulaştı, müşterilerinizden biri ya da birkaçı ürününüzü satın alarak ödeme yaptı. Gittigidiyor sitesinden ürününüzün satıldığını içeren bir e-posta güncel e-posta adresinize gönderiliyor. Bu e-posta adresini kullanarak sisteme giriş yapıyorsunuz. Burada Bana Özel/ Bilgilerim kısmına tıklayarak satılmış olan ürünü görebiliyorsunuz. Ürünün bulunduğu alanda, satın alınan ürünün bir satış kodu yer alıyor. Bu kodu kullanarak ürünü kargoluyorsunuz.

Yapılan ödeme direkt olarak hesabınıza aktarılmıyor. Bu durum sitenin güvenilirliğini artırırken, satışların da bu oranda artmasını sağlıyor. Müşteriniz tarafından yapılan Gittigidiyor’da bir havuza aktarılıyor. Siz bu aşamada ürününüzü paketliyor ve müşterinize gönderiyorsunuz. Müşteriniz ürünü teslim aldıktan sonra ürünü doğru ve hasarsız bir şekilde aldığına dair bir onay veriyor. Bu aşamada sistem kategoriye bağlı olarak komisyon kesiyor. Kesilen komisyondan sonra kalan ürün bedeli hesabınıza aktarılıyor. Bazı durumlarda iade, değişim ve iptal gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Bu gibi durumlardan kolaylıkla kurtulmak ve çözüme ulaştırmak için yapabilecekleriniz şunlardan oluşuyor;

Ürünü İptal Etmek İstiyorum, Ne Yapmalıyım?

Mağaza satıcısı olarak ürünlerinizi belirli aşamalar ile iptal etmeniz mümkün.

Kargolama Aşamasında İşlem İptali

Bazı zamanlarda farkında olmadan ürün stokta yokken varmış gibi satış yapılabilir. Bu gibi durumlarda satıcının korunması için Gittigidiyor tarafından satıcılara kolaylık tanımlanmıştır. Kargolama aşamasında ürünü gönderemeyeceğinize karar verdiyseniz Gittigidiyor size iki seçenek sunuyor. Birincisi “Ürün Stokta Kalmadı” ikincisi ise “Ürün Hasar Gördü”. Bu seçeneklerden birini işaretleyerek ürün gönderimini iptal edebilirsiniz. Bu durum Gittigidiyor sitesinden kaynaklanmadığı için ürünü almış olan müşteriniz tarafından hoş karşılanmayabilir. Mağazanıza olan güven bu koşullarda zedelenebilir. Bu sebeple stok ve hasar durumları her an kontrolünüz altında olması gereken bir durumdur. Güncel olmayan stoklar sebebiyle müşteri kaybı yaşamamanız için stok durumunuzu sık sık kontrol etmelisiniz. Hasarlı ürünler için ise paketlemeyi daha özenli yapmanız gerektiğini unutmamalısınız.

Onay Aşamasında İşlem İptali

Ürününüzü sattınız. Satış işlemini onayladınız. Ürününüzü özenle paketlediniz ve kargo şirketine teslim ettiniz. O da ne? Ürününüz birkaç gün sonra size geri gönderildi. Bazı durumlarda kargo şirketlerinin çok yoğun çalışması sebebiyle zamanında teslimat yapamadığı durumlar olur. Ürüne çok daha çabuk ulaşmak isteyen sabırsız müşterileriniz de ürünü iptal edebilirler. Bu gibi durumlarda mağaza sahiplerinin sıklıkla yaptıkları hata durumun alıcı kaynaklı olduğunu göstermeleridir. Oysaki müşterinin eline zamanında ulaşmayan ürünün sorumlusu kargo şirketidir. Bu durumda yapılacak şey “Kargo Teslim Alınmadı” kısmını işaretlemektir.

Alıcı İptal Talebi

Neredeyse en sık karşılaşılacak olan iptal taleplerinden biridir. Müşterinize Gittigidiyor tarafından mağazanızdan ürünü satın aldıktan sonra 24 saat süre tanımlanır. Bu süre içerisinde müşteriniz ürünü almaktan vazgeçerek ve işlem iptal talebinde bulunabilir. Bu talep oluşturulduğunda yine e-posta adresiniz aracılığıyla bilgilendirilirsiniz. Alıcı iptal talebiyle karşılaştığınız durumda talebi sonuçlandırmanız gerekir. Bunun için en kısa sürede bu talebi cevaplamalısınız. Bazı durumlarda satıcıların 24 saatten kısa bir süre içerisinde ürünü kargoladıkları olur. Bu durumda korkmanıza gerek yok çünkü alıcı kargolanan bir ürünü iptal edemez. İptal etmesi için öncelikle kargonun alıcının eline ulaşması gerekir. Alıcının eline ulaşan ürün daha sonra müşteri tarafından iade edilebilir.

İade Süreci

Satış yapıldıktan sonra müşteri bazı nedenlerden dolayı ürün iadesi gerçekleştirmek isteyebilir. Bu durumda alıcının yapması gereken şey ilk önce Çözüm Merkezi’ne ulaşmaktır. Buradan iade süreci başlatılır ve size bir e-posta gönderilir. E-postanın içeriğinde iade süreciyle ilgili bilgiler yer alır. En kısa süre içerisinde bu e-postaya ulaşmanız gerekmektedir. Mağazanızın Çözüm Merkezi sayfasından müşterinizle iletişime geçebilir, hangi konuda sorun yaşadığı hakkında bilgi alabilirsiniz. Yaşanan sorum bir çözüme ulaştırılamıyorsa, işlemi sonuçlandırmanız gerekir.

Alıcı, Çözüm Merkezi üzerinden iade talebi oluşturduktan sonra ürünü size kargolamalıdır. Bu işlemin sonuçlanması için Gittigidiyor’dan satıcı için tanımlanan süre 3 gündür. Bu süre içerisinde ürünün iadesi gerçekleşir ve ürün elinize ulaşırsa “İade ürünü teslim aldım.” linkine tıklayarak işlem sürecini sona erdirebilirsiniz. Bazı durumlarda bu durum 3 iş gününü geçebilmektedir.

3 gün içerisinde ürün size ulaşmamış olabilir. Ulaştığı halde yoğunluktan dolayı iade ürünün işlemini sonlandırmayı unutmuş olabilirsiniz. Bu durumlarda Gittigidiyor hatırlatma sistemini devreye sokar ve İade Onayı Hatırlatma mesajını gönderir. Bu mesaj elinize ulaştıktan sonra Çözüm Merkezi’ni kullanarak müşterinizi bilgilendirmeniz gerekir. Bunun yanında Gittigidiyor sitesini de bilgilendirirsiniz.

Müşteriniz iade sürecini başlattıktan 72 saat sonra ürünü kargoya teslim etmelidir. Eğer müşteriniz 72 saat süre sonunda hala kargo firmasına ürününüzü teslim etmemişse, Gittigidiyor bu kez müşterinize hatırlatma mesajı gönderir. Bu mesajın gönderildiği saatten itibaren 24 saat içerisinde müşteriniz kargo firmasına hala ürünü teslim etmemişse, Gittigidiyor tarafından satış onaylanır ve ürün bedeli hesabınıza aktarılır.

Ürün Değişim Talebi

Sattığınız ürün bazı zamanlarda müşterinize uygun bir ürün değildir. Beden, renk gibi değişken sebeplerden dolayı alıcılar ürün değişim talebinde bulunabilirler. Ürün değişim talebinde bulunan müşteriler, Çözüm Merkez üzerinden bu taleplerini bildirirler. Ürün değişimi sizin tarafınızdan gerçekleşene kadar Gittigidiyor sitesinin havuzunda alıcının ödemiş olduğu ürün bedeli bekletilir. Siz yeni bir ürün gönderdiğinizde alıcı ürünü teslim alır ve kontrol eder. Bu süreçte alıcı onay verirse, ürün bedeli komisyon kesilerek hesabınıza aktarılır.

Gittigidiyor Mağaza Türleri ve Özellikleri

Gittigidiyor sitesinde yapılan yeni bir düzenleme ile Standart Mağaza sistemi uygulamasına geçilmiştir. Bu mağaza türü tamamen ücretsiz bir şekilde tasarlanmıştır. Tüm satıcıların aynı koşullarda satış yapabilmesi için yeni düzenleme getiren Gittigidiyor, mağaza ve listeleme ücreti talep etmemektedir. Standart Mağaza sistemine abone olan kullanıcılar çeşitli avantajlar sağlamaktadır. Bu avantajlar kişiye göre değişmemekle birlikte, standart olarak tüm mağazalara uygulanır. Listelemede kullanılacak olan bazı özelliklerden ise ücret istenmektedir.

Eksta Özellik Ücretleri

Vitrin

 Vitrin sistemi satıcının satışa çıkarmış olduğu ürünleri “Akıllı Sıralama” kullanan müşteriler için üst sıralarda göstermesidir. Vitrin özelliği uygulanan ürünler diğer ürünlere göre daha fazla satıldığı biliniyor. 30 günlük vitrin için mağaza sahibinin ödemesi gereken ücret 4.99 TL’dir. 60 gün için 9,98 TL, 180 gün için 24,95 TL, 360 gün için ise 49,90 TL olarak fiyatlandırılmıştır. Ürünlerini ön plana çıkarmak ve daha fazla kitleye ulaşmak için kullanılabilecek bir reklam özelliği olarak tanımlanabilir.

Alt Başlık

Ürünü daha iyi tanımlamak için kullanılan alt başlık için de mağaza sahiplerinin ekstra ödeme yapması gerekiyor. Alt başlık kullanılan her ürün için 30 günlüğüne 0.79 TL, 60 günlüğüne 1,58 TL, 180 günlüğüne 3,95 TL, 360 günlüğüne ise 7,90 TL ödenmesi gerekiyor.

Kalın Yazı

 Ürünlerinin ön plana çıkmasını sağlamak isteyen satıcılara önerilen kalın yazı, potansiyel müşteriler tarafından dikkat edilen bir özellik. Ürünlerin dikkat çekici durmasının yanında mağazanın daha profesyonel gözükmesini sağlıyor. Kalın yazıyı kullanmanın bedeli ise 30 gün için 1,99 TL iken 60 günlüğüne 3.98 TL. 180 gün bu özellikten faydalanmak isteyen mağaza sahibi 9,95 TL öderken 360 gün için ödenmesi gereken miktar 19,90 TL.

Mağazaya Toplu Ürün Yükleme Nasıl Yapılır?

Çok fazla ürün satışı yapan bir işletme için Gittigidiyor Toplu Ürün Yükleme sistemi tanımlamıştır. İşletme tarafından oluşturulan Excel dosyası ve API servisleri aracılığıyla sistem üzerinden toplu bir şekilde ürün listeleme işlemi gerçekleştirilebilmekte. Böylelikle her ürün için hem excel dosyası oluşturup hem Gittigidiyor’a ürün girmenin zorluğu aşılmaya çalışılmış. Mağaza sahipleri Listeleme servisi üzerinden Toplu Ürün Yükleme platformuna ulaşarak kısa süre içerisinden binden fazla ürün listeleyebilirler.

Gittigidiyor Mağaza Satış Türleri

Sabit Fiyat Formatlı

Tek adet satış yapacağınız ya da çoklu ürünlerinizin satışını gerçekleştireceğiniz durumlarda “Hemen Al” fiyatı aracılığıyla sabit fiyattan satış yaparsınız. Ürün satışını sabit bir fiyatla gerçekleştirmek isteyen kişiler tarafından tercih edilmesi gereken bir formattır. Sabit fiyatlı ürün tanımlamalarını ise ürün satış formunda seçmeniz gerekmektedir.

Mağaza Formatı

Sadece mağaza sahipleri tarafından kullanabilen bu format, belirli günler boyunca ürünlerin sabit bir fiyat üzerinden satılmasını sağlar. Bu durum müşterinin güvenini kazanmanın bir diğer yoludur. Değişken fiyat sebebiyle bazı müşterilerin mağazaya olan güvenleri kırılabilmektedir. Mağaza sahipleri genellikle Mağaza Formatı ile satışlarını gerçekleştirmektedir. Bu durum satıcı için de değişken bir fiyatı sürekli güncellemek zorunda bırakmadığı için kolaylaştırıcı olarak görülebilir.

Çoklu Satış Formatı

Bazı durumlarda özellikleri aynı olan ürünleri farklı ilanlar üzerinden satmak satıcı için zorluk sebebi olabilir. Bunun önüne geçmek için Gittigidiyor çoklu satış formatı ile tüm özellikleri aynı olan ürünlerin tek bir ilan ile satılmasını sağlamaktadır. Tek bir ilan aracılığıyla satılacak ürünlerde tüm özelliklerin aynı olmasına dikkat edilmesi önemlidir. Markaları farklı olan, modelleri birbirinden ayrılan, renk seçenekleri bulunan ürünleri çoklu satış formatıyla satmak mümkün değildir. Bu sebeple mağaza sahibi çoklu satış formatını seçecekse mutlaka ürün özelliklerinin aynı olmasına dikkat etmelidir.

Özel Satış Formatı

Bazı durumlarda satıcılar belirli kullanıcılara ürün satmak isteyebilirler. Siz de ürünlerinizi sadece belirli kullanıcıların almasını isteyen bir mağaza sahibiyseniz, ürününüzü satın alacak kişileri bu satış formatı aracılığıyla belirleyebilirsiniz. Bu format ile tek bir kullanıcıya ya da birden fazla kullanıcıya onlara özel bir biçimde satış yapmanız mümkündür.

Gittigidiyor’da Mağaza Açmak İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

Dört duvar arasından sıyrılıp, e-ticaretin geniş müşteri kitlesine ulaşmak istiyorsanız, mağazanızın adını tüm Türkiye’ye duyurmak ve güvenilir bir e-ticaret firması yolunda emin adımlarla ilerlemek sizin için artık vazgeçilmezse, şu evrakları tamamlamanız gerekiyor.

Kayıt Ol Formunda Doldurulması Gereken Alanlar

Güncel bir e-posta adresine sahip olmalısınız. Tüm bilgilendirmeler, satış işlemleri, iade süreçleri, iptal süreci ve çözüm merkezi alanları için e-posta adresi aracılığıyla iletişim sağlanıyor. Bu sebeple gittigidiyor dükkan açma aşamasına dahil olmak için yapmanız gereken ilk işlem mağazanız adına bir e-posta adresi oluşturmak.

İkinci işlem olarak mutlaka aktif olarak kullandığınız bir telefon numarasının bulunması. Günümüzde bu aşamayı kolaylıkla halletmek mümkün. Eğer kurumsal bir firma olmak için ilerliyorsanız GSM şirketlerinden bir işletme numarası talep edebilirsiniz. Böylelikle müşterilerinizin sizinle iletişime geçebilmesi için kurumsal bir telefon adresini sisteme tanımlayabileceksiniz.

Üçüncü olarak bir mağaza adı oluşturmanız gerekiyor. Mağaza adı oluştururken de dikkat edilmesi gereken bazı hususlar mevcut. Bunlar hususları şöyle sıralamak mümkün.

Mağaza adınızda özel karakter kullanmamanız gerekiyor.

Kullanıcı adınızı mağaza adı olarak kullanabilirsiniz.

En fazla 35 karakterden oluşan bir mağaza adı kullanmalısınız.

Mağaza adınızın www ile başlaması mümkün değildir.

Mağaza adınızı oluştururken içerisinde telefon numarası geçmemesine dikkat etmelisiniz.

Mağaza adınız benzersiz olmalıdır. Site içerisinde belirlemeye çalıştığınız mağaza isminizi başka bir mağaza hesabı kullanıyorsa, mağaza isminizi değiştirmeniz gerekiyor.

Ödeme alabileceğiniz bir banka hesabınız yoksa mutlaka mağaza açmadan önce bankalar ile iletişime geçerek bir banka hesabı oluşturmanız gerekiyor. Bu işlemi atlarsanız ödeme almanız mümkün değil. Bu sebeple eğer bir banka hesabınız yoksa, Gittigidiyor sitesinde bir mağaza açmadan önce hesap numarasını kullanabileceğiniz bir banka hesabı açmalısınız.

Yukarıdaki işlemleri tamamladıktan sonra kargolama işlemini yapmak istediğiniz bir kargo firması seçmelisiniz. Bu araştırmayı tamamen kendiniz yapabildiğiniz gibi Gittigidiyor’un anlaşmalı olduğu firmalar arasından da bir kargo firması tercih edebilirsiniz. Böylelikle kargo ücretleri sizin için daha uygun fiyatlar olarak tekrar yapılandırılacaktır.

Gittigidiyor Mağaza Komisyon Oranları

Gittigidiyor sitesinde geçmiş yıllarda mağaza açmak ücretliydi. 2019 yılının Eylül ayında yapılan bir düzenleme ile artık ücretsiz bir şekilde mağaza açmak mümkün. Bunun yanında Gittigidiyor, çeşitli kategorilerde satılan ürünler üzerinden komisyon bedeli ve pazarlama destek bedeli alıyor. Bu komisyon tutarlarının sabit olmadığını söylemek mümkün. Kategoriye göre değişebilen komisyonlar, yapılan satış bazında düşünüldüğünde çok yüksek oranlarda alınmıyor. Bu yönüyle Gittigidiyor sitesinin satıcıyı da koruduğunu söylemek mümkün. Komisyon oranlarını Ana Kategori, Alt Kategori bazında incelemek gerekiyor.

Kategori ve Alt Kategori Türüne Göre Alınan Komisyon Oranları

Bebek & Anne Genel Kategori: Bu kategori üzerinden genel olarak bir inceleme yapıldığında, Gittigidiyor komisyon oranı , Günün Fırsatı Hizmet Bedeli Yüzde2, Pazarlama Destek Bedeli Oranı ise Yüzde1,50 oranında görülüyor.

 

Bebek & Anne (Bebek Güvenliği): Bu kategoride Gittigidiyor Komisyon Oranı , Yüzde2 oranında ise Günün Fırsatı Hizmet Bedeli alınıyor. Pazarlama Destek Bedeli Oranı ise Yüzde1,50.

 

Bebek & Anne (Bebek Beslenme): Mağazanızda bebek beslenmesiyle ilgili bir ürün satacaksanız bu alt kategoriyi belirtmeniz gerekiyor. Gittigidiyor bebek beslenmesinden komisyon alıyor. Günün Fırsatı Hizmet Bedeli Yüzde1,30, Pazarlama Destek Oranı ise bu alt kategori için Yüzde0,75 olarak belirlenmiş.

 

Bebek & Anne (Bebek Bezi ve Islak Havlu, Alt Açma): Annelerin ve bebeklerin vazgeçilmezi olan bebek bezi, ıslak havlu ve alt açma minderleri için komisyon bedelleri ise şöyle belirlenmiş. Gittigidiyor’un bu alt kategoriden aldığı komisyon ’yken Günün Fırsatı Hizmet Bedeli Oranı ise Yüzde0,75 olarak belirlenmiş. Pazarlama ve Destek Oranı ise yine Yüzde0,75 oranında satılan ürün bedelinden kesiliyor.

 

Antika ve Sanat Genel Kategori: Gittigidiyor’un müşteri kitlesinin içerisinde Antika ve Sanat kategorisine ilgi duyan birçok alıcı bulunuyor. Bu kişilere hitap edecek ürünleriniz varsa Gittigidiyor ürün bedeli üzerinden , Pazarlama Destek Bedeli aracılığı ile ise Yüzde1,25 komisyon alıyor. Günün Fırsatı Hizmet Bedeli Oranı ise bu kategori için mevcut değil.

 

 Beyaz Eşya ve Küçük Ev Aletleri Genel Kategori: Bu kategoriye ait ürünler buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, fırın, blender, mikser gibi beyaz eşyalar ve küçük ev aletleri. Sizin mağazanızdaki ürünler bu kategoriye dahil ediliyorsa şu komisyon bedellerini ödemeyi göze almalısınız. Gittigidiyor Beyaz Eşya ve Küçük Ev Aletleri Genel Kategori bazında oranında bir komisyon kesiyor. Günün Fırsatı Hizmet Bedeli oranı Yüzde1,30’ken Pazarlama Destek Bedeli ise Yüzde1,00 oranında satılan ürün bedelinden kesinti yapılıyor. Eğer satacağınız ürün alt kategorilere dahil edilebilirse komisyon bedelleri kategoriye bağlı olarak değişiyor.

 

Beyaz Eşya ve Küçük Ev Aletleri (Ev Güvenlik Sistemleri): Bu kategoride Gittigidiyor’un almış olduğu komisyon oranı genel kategoriye göre daha yüksek. oranında olan bu komisyon bedelini Yüzde1,30 oranındaki Günün Fırsatı Hizmet Bedeli takip ediyor. Pazarlama Destek Bedeli bu kategori için Yüzde1 olarak belirlenmiş.

 

Beyaz Eşya ve Küçük Ev Aletleri (Beyaz Eşya): Satacağınız ürün buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi gibi beyaz eşya kategorisine giriyorsa, her sattığınız üründen Gittigidiyor’a Yüzde9 komisyon veriyorsunuz. Günün Fırsatı Hizmet Bedeli ise Yüzde1,30 oranında satıcıdan alınıyor. Yüzde1 oranındaki Pazarlama Destek Bedeli de satılan beyaz eşyadan kesilen komisyon arasında yer alıyor. 

 

Beyaz Eşya ve Küçük Ev Aletleri (Isıtma ve Soğutma): Bu kategoriye giren ürünler, kombi, klima gibi ürünler. Eğer mağaza sahibi olarak bu ürünleri satmayı düşünüyorsanız Gittigidiyor’a Yüzde9, Günün Fırsatı Hizmet Bedeli olarak Yüzde1,30, Pazarlama Destek Hizmeti olarak da Yüzde1 toplamda ,30 TL’lik komisyon ödemeyi göze almalısınız.

 

Bilgisayar, Tablet Genel Kategori: Çağımızın vazgeçilmezleri arasında yer alan bilgisayar ve tablet ürünlerini satıyorsanız kategori geneli bazında Gittigidiyor komisyonu ödeyeceğinizi söylemek mümkün. Yüzde1,30 oranında Günün Fırsatı Hizmet Bedeli alınırken, Yüzde1,00 oranında da Pazarlama Destek Hizmet Bedeli satılan her ürünün bedeli üzerinden kesinti yapılıyor.

 

Bilgisayar, Tablet (Dizüstü, Notebook Bilgisayar): Masaüstü bilgisayarların yerini alan Dizüstü ve Notebook bilgisayarlar daha fazla tercih ediliyor. Sizin mağazanız bu ürünleri satmak için tasarlanmış bir mağazaysa Gittigidiyor sizden Yüzde6 oranında genel bir komisyon alıyor. Bunun yanında 0,75 oranında Günün Fırsatı Hizmet Bedeli kesintisi gerçekleştiriliyor. Ayrıca bu kategoride de Pazarlama Destek Hizmet Bedeli satış yaptığınız ürün fiyatı üzerinden Yüzde0,75 oranında kesiliyor.

 

Bilgisayar, Tablet (Masaüstü (Desktop) Bilgisayar): Genellikle kullanıcılar tarafından yüksek hacimli işlemler için tercih edilen masaüstü bilgisayarlar, oyun severler tarafından da kullanılıyor. Yüksek işlem hacmine sahip olan masaüstü bilgisayar ürün yelpazenizde yer alıyorsa, sattığınız her ürün için Gittigidiyor’a Yüzde6 oranında komisyon ödüyorsunuz. 0,75 oranında ise Günün Fırsatı Hizmet Bedeli ve Pazarlama Destek Hizmet Bedeli satış miktarı üzerinden kesintiye uğruyor.

 

Bilgisayar, Tablet (Tablet): Öğrenciler ve dijital çizim yapan kullanıcılar tarafından satın alınan bu ürünün satışını gerçekleştiriyorsanız yine Yüzde6 oranında Gittigidiyor’a komisyon ödüyorsunuz. Günün Fırsatı Hizmet Bedeli ve Pazarlama Destek Hizmet Bedeli, masaüstü ve dizüstü satışlarında olduğu gibi Yüzde0,75 oranında kesiliyor.

 

Cep Telefonu ve Aksesuar Genel Kategori: Hayatımızın her alanına girmiş olan bu ürünler daha fazla yer edinmek için ürün yelpazesini genişleten kategoriye dahil oluyorlar. Bu ürünleri satmak için ise Gittigidiyor’a , Günün Fırsatı Hizmet Bedeli için Yüzde2, Pazarlama Destek Hizmet Bedeli için ise Yüzde1,50 oranında komisyon veriyorsunuz.

 

Cep Telefonu ve Aksesuar (Cep Telefonu): Yeni bir cep telefonu edinmek isteyen müşteri kitlesine hitap eden bir mağazanız varsa Gittigidiyor’un kendisine öncelikle Yüzde7 oranında bir komisyon ödemeyi göze almanız gerekiyor. Yüzde0,75 oranında ise Pazarlama Destek Hizmet Bedeli ve Günün Fırsatı Hizmet Bedeli satılan her üründen kesiliyor.

 

Cep Telefonu ve Aksesuar (Giyilebilir Teknoloji): Ülkemizde özellikle akıllı saatler bu konuda ön sıralarda yer alıyor. Ayrıca sanal gözlükler de bu kategori içerisinde değerlendirilen ürünler arasında. Giyilebilir teknoloji kategorisine dahil edebileceğiniz ürün yelpazeniz bulunuyorsa, oranında Gittigidiyor komisyonu ödüyorsunuz. Yüzde2 oranında Günün Fırsatı Hizmet Bedel, Yüzde1,50 oranında ise Pazarlama Destek Hizmet Bedeli ürün sattıkça, para size henüz ulaşmadan ürün bedeli üzerinden kesiliyor. 

 

Cep Telefonu ve Aksesuar (Hafıza Kartı / Sim Kart, Hat): Bu kategori içerisine dahil edebileceğiniz depolama ürünleriniz mebcutsa, Gittigidiyor sizden oranında komisyon kesmek zorunda. Yüzde2 oranında Günün Fırsatı Hizmet Bedeli için komisyon öderken, Yüzde1,50 oranında ise Pazarlama Destek Hizmet Bedeli ödüyorsunuz. 

 

Cep Telefonu ve Aksesuar (Sabit Telefon): Özellikle firmalar, ofisler tarafından günümüzde daha fazla tercih edilen sabit telefonlar, evlerden uzaklaşmasıyla biliniyor. Cep telefonunun daha fazla kullanılmasıyla evlerde raflara kaldırılan sabit telefonları, ofis ve firmalara satmak için ürün listelediyseniz, oranında komisyon ödeyeceksiniz demektir. Yüzde2 oranında Günün Fırsatı Hizmet Bedeli öderken Yüzde1,50 oranında ise Pazarlama ve Destek Hizmet Bedeli sattığınız sabit telefon fiyatı üzerinden düşülecek.

 

DVD, VCD, Blu-ray: Bilgisayarın hayatımıza girmesiyle birlikte çoğu yerde kullanılmayan bu cihazlar, koleksiyonerler tarafından daha fazla tercih ediliyor. Eğer geçmişe dönük yaşamayı seven müşterilerinize hizmet veriyorsanız Gittigidiyor’a oranında komisyon ödüyorsunuz. Popülerliğini yitiren bu cihazlar üzerinden Günün Fırsatı seçeneği kullanılamadığı için hizmet bedeli alınmıyor. Pazarlama ve Destek Hizmet Bedeli içinse Yüzde1,25 oranında bir kesintiye uğrayacağınızı söylemek mümkün.

 

 Ev, Dekorasyon, Bahçe Genel Kategori: Yaşamın her parçasında göz önünde bulundurmak isteyecekleri dekorasyon ürünleri, ev ve bahçe ürünlerinin satışını gerçekleştiriyorsanız bu ürünü sattıktan sonra Gittigidiyor’a oranında komisyon ödemeniz gerekiyor. Günün Fırsatı Hizmet Bedeli Yüzde2’yken Yüzde1,50 oranında ise Pazarlama ve Destek Hizmeti kesintisi sattığınız her ürün bedeli üzerinden Gittigidiyor tarafından kesiliyor.

 

Ev, Dekorasyon, Bahçe (Bahçe, Teras, Bitki): Bahçe ve teras ürünlerinin dahil edilmesi gereken alt kategoride çim biçme makineleri, çeşitli canlı çiçekler, bahçe ve teras dekorasyon ürünleri gibi geniş bir ürün yelpazesi yer alıyor. Komisyon oranı ise oranında. Gittigidiyor’un almış olduğu genel komisyon ’ken ürününüzü Günün Fırsatı olarak öne çıkarmak ve dikkat çekmek istiyorsanız Yüzde1,30 oranında komisyon ödemeyi göze almalısınız. Yüzde1 oranında ise Pazarlama ve Destek Hizmet Bedeli ödemelisiniz.

 

Ev, Dekorasyon, Bahçe (Aydınlatma): Aydınlatma ürünleri avizeler, ampuller, bahçe aydınlatma ürünleri gibi çeşitli ürünler için hazırlanan bir kategori. Ürün seçenekleriniz bu kategoriye yönelik olarak hazırlanmışsa, oranında Gittigidiyor genel komisyon bedeli kesintisi yapılıyor. Yüzde1,30 oranında Günün Fırsatı Hizmet Bedeli varken, Yüzde1 oranında ise Pazarlama Destek Hizmet Bedeli satıcının sattığı ürünlerden düşülüyor.

 

Ev, Dekorasyon, Bahçe (Halı, Kilim, Ev Tekstili Ürünleri): Örme halılar, eski halılar, klasik halılar, dokuma kilimler, ipek dokuma kilimler gibi çeşitli ürün yelpazesi için ise oranında bir komisyon ödemeniz gerekiyor. Yüzde1,30 oranında ise Günün Fırsatı seçeneği ile halı kilim ürünlerinizi öne çıkarmak için ödeyeceğiniz bedel. Yüzde1 oranında Pazarlama Destek Hizmeti ödemeniz gerekiyor. Yine ev tekstili ürünleri satışınız mevcutsa nevresim, yastık kılıfı, yastık, yorgan gibi ürünler satıyorsanız aynı komisyon oranlarını ödüyorsunuz.

 

Ev, Dekorasyon, Bahçe (Mobilya): Her türlü mobilya satışınız için Gittigidiyor oranında bir komisyon kesiyor. Bunun yanında Günün Fırsatı Hizmet Bedeli için Yüzde1,30, Pazarlama Destek Hizmeti için ise Yüzde1 oranında komisyon ödeyeceğinizi söyleyebiliriz.

 

Ev, Dekorasyon, Bahçe (Ev ve Dekor Objeleri): Tablolar, biblolar, saksılar, şamdanlar gibi çok geniş bir ürün yelpazesine sahip olan bu kategori üzerinden satış yapmak isteyen kişilerin ödeyeceği komisyon miktarı Yüzde20. Neredeyse en fazla tercih edilen bu kategori, hem fiyatların uygun olması hem de alıcılar tarafından sıklıkla tercih edildiği için komisyon bedelinin biraz yüksek olduğunu söylemek mümkün. Ürününüze güveniyor ve dikkat çekmek istiyorsanız, Günün Fırsatı Hizmet Bedeli için Yüzde2 oranında komisyon ödeyeceğinizi söylemek mümkün. Bunun yanında Yüzde1,50 oranında da Pazarlama Destek Hizmeti sattığınız her ürün için kesinti bedeli olarak alınıyor.

 

 

 Evcil Hayvan Ürünleri Genel Kategori: Köpek yastıkları, kedi evleri, evcil hayvan oyuncakları gibi genel kategoriye girebilecek tüm ürünler için Gittigidiyor’un sizden keseceği komisyon oranı oranında. Mamalarda ise komisyon oranının biraz düştüğünü söylemek mümkün. Kedi ve köpek mamaları üzerinden oranında kesinti uygulanıyor.

 

 Fotoğraf ve Kamera (Tüm Alt Kategoriler Dahil): Profesyonel olarak çekim yapan, eğlenceli anları ölümsüzleştirmeyi seven müşteri kitlesine hitap eden bir ürün yelpazesine sahipseniz, tüm alt kategoriler dahil olmak üzere Gittigidiyor’un genel anlamda sizden keseceği komisyon miktarı . Ürününüzü ön plana çıkarmak ve Günün Fırsatı kategorisinde daha fazla satılmasını sağlamak amacıyla ödeyeceğiniz komisyon ise Yüzde2 oranında. Yüzde1,50 oranında ise Pazarlama Destek Hizmet Bedeli ödüyorsunuz.

 

 Süpermarket (Tüm Alt Kategoriler Dahil): İnternet üzerinden süpermarket alışverişini rahatlıkla ve güvenle yapmak isteyen müşterilere ürün satmak isteyen bir işletme sahibiyseniz, tüm alt kategoriler dahil ödeyeceğiniz komisyon orannda. Yüzde0,75 oranında ise diğer komisyon miktarları göze çarpıyor.

 

 Giyim ve Aksesuar:  oranında bir komisyon kesintisi de Giyim ve Aksesuar kategorisine ait ürünler için gerçekleştiriliyor. Alt kategorileri içeren ayakkabılarda ise komisyon bedeli ödemek gerekiyor. Yüzde2 oranında Günün Fırsatı ile giyim ve aksesuar ürünlerini ön plana çıkarabilirsiniz. Pazarlama Destek Hizmet Bedeli ise tüm kategoriler için Yüzde1,50 olarak belirlenmiş.

 

 Kitap, Dergi: Gün geçtikçe okuma yazma oranı artıyor. Bu oranın artmasıyla birlikte kitap ve dergi satışı gerçekleştiren mağazaların sayısı da çoğalıyor. Siz de bu mağazalardan birini oluşturuyorsanız, tüm alt kategoriler dahil olmak üzere oranında komisyon ödemelisiniz. Daha fazla müşteriye ulaşmanızı sağlayan Gittigidiyor’a size verdiği hizmetlerden dolayı teşekkür etmenizin bir diğer yolu da Pazarlama Destek Hizmet Bedeli komisyonunuzun sattığınız ürünün bedeli üzerinden kesilmesini sağlamak.

 

 Koleksiyon: Genel bir kategori olarak açılan koleksiyon ürünlerine dahil edebileceğiniz tüm ürünler için ayrım yapılmadan yalnız oranında bir komisyon kesintisi yapılıyor. Pazarlama Destek Hizmet bedeli için ise Yüzde1,25 oranında bir bedel ödüyorsunuz.

 

 Kozmetik ve Kişisel Bakım: Çok fazla alt kategoriye ayrılan kozmetik ve kişisel bakım kategorisine dahil edebileceğiniz ürünlerin satışı gerçekleştikten sonra sistem tarafından sizden oranında kesinti yapılıyor. Gün geçtikçe kişisel bakımın önemini fark eden müşterilerinize mağazanızın farkını ve uygun fiyatlı ürünlerinizi göstermek için Günün Fırsatı ile ürünlerinizi ön plana çıkarabilirsiniz. Bu hizmet için ise Yüzde 1,30 oranında komisyon ödeyeceksiniz. Yüzde1 oranında ise Pazarlama Destek Hizmet Bedeli satılan ürünlerinizin bedeli hesabınıza aktarılmadan kesiliyor.

 

Mücevher, Takı, Saat: Şık görünümün parçası haline gelen mücevherler, takı ve saatler için Gittigidiyor’un ürünlerinizin satış bedeli üzerinden seçtikleri komisyon Yüzde 20 oranında. Yüzde 2 oranında bir bedel ödemeyi kabul ederek ürünlerinizi öne çıkarmanız da mümkün. Yüzde 1,50 oranında ise Gittigidiyor’a ürününüzü satın alan müşterinize daha kolay ulaşmanızı sağladığı için Pazarlama Destek Hizmet Bedeli ödüyorsunuz.

Gittigidiyor’da Başarılı ve Çok Başarılı Satıcı Sistemi

Gittigidiyor sitesinde geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olmak için mağaza açtınız. Satış yapıyor ve para kazanıyorsunuz. Bunun sonrasında mağazanızdan alışveriş yapan kullanıcılar tarafından başarılı veya çok başarılı satıcı olma şansı Gittigidiyor tarafından size sunulan bir avantaj olarak göze çarpıyor. Mağazanızdan alışveriş yapan müşterileriniz, bu noktada sizleri değerlendiriyor. Bu sebeple müşteri hizmetleri konusunda daha özenli davranmalı, kargo gönderimi, stok takibi gibi konularda da müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalar yapmanız gerekiyor. Siparişi aldıktan sonra ürünü kargoya teslim etmeden önce iki kez düşünmenizde fayda var. Güvenilir bir kargo firmasıyla çalışmanız bu noktada önemli. Zamanında ulaştırılamayan kargolar sebebiyle mağazanızın güvenilirliği düşebilir ve müşterileriniz değerlendirme sürecinde mağazanıza olumsuz yorumlarda bulunabilir. Kargo paketlemesini özenli bir şekilde yaptınız. Tüm önlemleri alarak ürününüzü kargoya teslim ettiniz. Ürününüz düzgün, özenli ve hasarsız bir şekilde alıcıya ulaştırıldı. Bu aşamadan sonra alıcı, Gittigidiyor sitesinde ürününüzün bulunduğu sayfa aracılığıyla ürününüze puan verebilir. Bu puanın yüksek olması durumunda Gittigidiyor tarafından bazı rozetlerle ödüllendirilebilirsiniz.

Başarılı Satıcı Rozeti ya da Çok Başarılı Satıcı Rozeti Almak İçin Ne Yapılmalı?

Müşterilerinizin vermiş olduğu puanlar, ürünlerin zamanında kargoya verilme süresi, ürünün iade edilip edilmediği, mağazanın kaç iade aldığı gibi oranlar sistem tarafından hesaplanır. Gittigdiyor Satıcı Gelişim Sistemi tarafından bu oranlar sıralamaya alınır ve sınıflandırılır. Aynı ürün yelpazesine sahip olan satıcılar arasından sıyrılan ve üst sıralarda yer alan mağaza sahipleri başarılı satıcı rozetiyle ödüllendirilir.

Satıcı Gelişim Sistemine Nasıl Girerim?

Satıcı gelişim sistemi kullanıcılardan herhangi bir başvuru talep etmemektedir. Bu sistem otomatik olarak site içerisinde işler. Satıcının platforma dahil olması için herhangi bir çaba göstermesine gerek yoktur. 30 günden fazla Gittigidiyor’da satış yapan ve son 90 gün içerisinde en az 20 adet ürün satmış olan satıcılar direkt olarak sistem tarafından algılanır. Böylece satıcı gelişim sistemine dahil edilir. Belirli skorları bulunan ve hesaplanan satıcıların üst sıralarda yer alması için 30 gün beklemesi gerekir. Her 30 günde bir hesaplanan bu skorlar 90 güne kadar sisteme dahil edilir. Alıcılar için referans noktası olan bu rozetler, müşteri memnuniyetini ön plana çıkaran firmaların daha fazla tercih edilmesini sağlamaktadır. Satıcı gelişim sistemi sayesinde hem alıcı hem de satıcı çeşitli avantajlarla alışveriş keyfini daha yüksek düzeylerde yaşamaktadır.

Başarılı ve Çok Başarılı Satıcı Rozetinin Satıcıya Olan Faydaları Nelerdir?

Skorlarınız sonucunda başarılı veya çok başarılı satıcı oldunuz. Bu durumun size olan faydalarını şöyle sıralamak mümkündür;

Ürünleriniz daha üst sıralarda görünür. Arama sayfasında sizin ürün yelpazenizde yer alan bir ürün aratılıyorsa, rozet almamış olan rakiplerinize oranla daha üst sıralarda yer alırsınız. Ayrıca rozetiniz bulunduğu için daha önceki sorunsuz siparişleriniz için bu durum müşterinize referans olacaktır. Bu da tercih edilme sıklığınızı artıran bir durum olarak karşımıza çıkmaktadır. Müşterilerin rozet sahibi satıcılardan daha fazla alışveriş yaptıkları da bilinen bir gerçektir. Ayrıca ürünlerinizin ulaşılabilirliği de bu sayede kolaylaştırılır.

Filtreleme sisteminde rozetli satıcıların seçilmesi durumunda müşterileriniz ürünlerinize daha kolay erişim sağlayarak daha hızlı bir şekilde alışverişlerini tamamlarlar.

Kurumsal ve güvenilir bir firma olduğunuzu belirtmenin bir diğer yolu rozet sahibi olmaktır. Bu durum müşteri memnuniyetini önemsediğinizin bir diğer göstergesidir. Potansiyel müşterileriniz internet alışverişlerinde güven sorunu yaşayabilirler. Rozet sahibi olan bir mağaza olarak güven sorunu yaşayan müşterilerinizin mağazanızdan ürün satın almalarını sağlayabilirsiniz.

Rakipleriniz arasından bu rozetlerle sıyrılmanız mümkündür. İstatistiki verilere bakıldığında rozet sahibi olmayan bir mağaza ve rozet sahibi olan bir mağaza karşılaştırıldığında, alıcıların rozeti önemsediği ve o mağazadan alışveriş yapmayı tercih ettikleri görülmüştür.

Başarılı ve Çok Başarılı Rozeti Almayı Belirleyen Kriterler Nelerdir?

Bu rozeti almak isteyen satıcının son 3 aylık performans değerleri sistem tarafından önemsenen bir kriterdir. Son 3 aylık performansta ise aşağıdaki kriterler sistem tarafından incelenmektedir;

Kargolanan Ürünlerinizin Sayısı

Son 90 gün içerisinde kaç adet kargoyu yola çıkardığınız sistem tarafından gözlemlenen kriterlerden ilkidir. Kargoya verdiğiniz ürün sayısı ile toplam sattığınız ürün sayısının birbirine oranlanmasıyla elde edilen bir değer sistem tarafından referans alınır.

İadesiz Tamamlanan Satış Oranı

Bu kriterde de son 90 gün içerisinde mağazanızın yapmış olduğu işlemler kriter olarak belirlenmiştir. 90 günde kargoladığınız ürünlerin kaç tanesinin iade aldığı yine sistem tarafından belirlenir. Belirlenen bu sayı toplam satış sayınıza oranlanarak bir değer elde edilir.

Mağazanızın Önerilme Sayısı

Müşterilerinize ulaşan sorunsuz ürünlerin sonucunda elde edebileceğiniz bir diğer avantajda farklı kişilere önerilme durumunuzdur. Mağazanızdan alışveriş yapan müşteri, sistemden mağazanıza puan verir ve yorum yapar. Bu işlemi gerçekleştiren müşteriye “Bu mağazayı önerir misin?” sorusu yöneltilir. Bu soruyu cevaplayan ve mağazanızı başkalarına öneren müşteri sayınıza göre mağazanızın önerilme yüzdesi yine sistem tarafından belirlenir.

Hesaplama İşlemi Nasıl Yapılır?

Yukarıda sayılan tüm işlemler sistem tarafından gerçekleştirildikten sonra mağaza sahibinin puanı belirlenir. Bu puanın hesaplanması için kargolanan ürün oranı, iadesiz tamamlanan satışların oranı ve başka kullanıcılara önerilme yüzdeleri katsayılarla çarpılır. Kargolanan ürün oranı 5 ile, tamamlanan işlemler 3 ile önerilme yüzdesi ise 4 ile çarpılır ve toplanır. Bu oranlar toplandıktan sonra toplam puana bölünür ve oran belirlenir. Bu orana göre şu kategoriler sistem tarafından belirlenmiştir.

Çok Başarılı: Son 90 gün içinde yapmış olduğu işlemler sonucunda müşteri memnuniyeti kazanmış olan mağaza sahiplerinin sahip olacağı rozeti kazandırır. Çok başarılı rozeti kazanmak için mağazanın hesaplama formülü sonucunda 4 ve 4’ün üzerinde bir puan alması gerekmektedir.

Başarılı: Yine 90 gün içinde yeterli düzeyde sipariş göndererek olumlu dönüt alan, müşteri memnuniyetini önemseyen satıcıların sahip olacağı başarılı rozetini kazandırır. Bu rozeti kazanmak için hesaplama formülü sonucunda ortalama olarak 3’ten 4’e kadar bir puan elde edilmesi gerekir.

Standart: Son 90 gün içerisinde müşteri memnuniyetini çok üst düzeyde tutmayan satıcılara rozet verilmez. Hesaplama formülü sonucunda 2’den 3’e kadar puan alan mağazaların elde ettiği skordur.

Standart Altı: Son 90 gün içinde oldukça fazla iade almış ve müşteri memnuniyetini önemsemeyen satıcıların kategorilendirildiği bu segment, 1 ve altı skor alan satıcılara tanımlanır. Bu durumda satıcının ürünlerini, mağaza tanıtımını, stok durumlarını ve kargo firmasını gözden geçirmesi gerekir.

Gittigidiyor’da Mağaza Açmanın Avantajları Nelerdir?

Kurumsal bir firma olduğunuzu gösteren tüm faktörleri Gittigidiyor’da sergilemek mümkündür. Geniş bir müşteri yelpazesine ulaşmak amacıyla attığınız bu adım, tüm Türkiye tarafından bilinir bir marka olmanızı da sağlayabilecektir. Ayrıca bir e-ticaret sitesinde ürün satışı yapmak, fiziksel olarak bir mekânda ürün satışı yapmaktan daha fazla kar sağlayacaktır. Doğru bir strateji oluşturarak e-ticaret sitesinde potansiyel müşterilere ulaşarak satışlarınızı artırmak mümkündür.

Gittigidiyor'da Mağaza Tanıtım Yazısı ile Güvenilirliğinizi Artırabilirsiniz

Mağazanızı oluşturduktan sonra markanız ve mağazanız hakkında müşterilerinizi bilgilendirici bir tanıtım yazısı eklemeniz mümkün. Bu tanıtım yazısında hangi ürünleri sattığınızdan, hangi kargoyla çalıştığınıza kadar geniş çapta bilgi verebilir ve müşterilerinizin firmanızı tanımalarını sağlayabilirsiniz. Ayrıca iade, iptal ve değişim süreçlerini kolaylıkla çözümleyebilmeniz için bu tanıtım yazısında yapılması gereken işlemleri sıralayabilirsiniz. Müşterileriniz çözüm merkezine ulaşmadan önce bu tanıtım yazısını okur ve sürecin nasıl işleyeceğinden haberdar olurlar. Bu durum herhangi bir sebeple iptal ve iadesi gerçekleşecek ürünlerde müşterilerinizin paniklemelerini önleyecektir. Böylelikle mağazanızın güvenilirliği de büyük oranda artıracaktır. İlk satışı gerçekleştirdiğiniz müşteriniz, aynı kategoriye ait başka bir ürün alacağı zaman da sizi tercih edecektir.

Gittigidiyor Aracılığı ile Geniş Kitlelere Ulaşırsınız

Gittigidiyor’un sunduğu avantajları takip eden müşterileriniz için özellikle “Günün Fırsatı” kategorisine ürün eklemeniz, marka bilinirliğini büyük oranda artıran etmenler arasında yer alır. Markanız ne kadar fazla bilinirse, Gittigidiyor sitesinde satış yapmanız da o oranda kolaylaşacaktır. Dört duvar arasından çıkardığınız bu ürünleri sadece bulunduğunuz şehirde değil tüm Türkiye’de satma imkanı kazanacaksınız. Daha fazla müşteriye ulaşmanızla birlikte daha fazla müşteri kitlesi edineceksiniz. Bu durum da kar etmenizi kolaylaştıracak etkenler arasında yer alıyor.

Gittigidiyor'da Rakip Firmaların Analizlerini Gerçekleştirerek Fiyatlarınızı Belirlersiniz

Çok geniş bir kitleye hitap eden Gittigidiyor’da birçok firma bulunuyor. Bu demektir ki, sizin mağazanızda bulunan ürün yelpazesine sahip olan bir o kadar çok rakibiniz site içerisinde aktif olarak satış yapıyor. Rakip firmaların yaptığı kampanyaları, ürün fiyatlarını, satış miktarlarını, ürün bilgilerini ve başlıklarını inceleyerek kendi satış stratejinizi geliştirmeniz mümkün. Bu sayede düzgün ve derinlemesine bir analiz gerçekleştirerek rakiplerinizin arasından sıyrılarak daha fazla satış yapabilme imkanınız da yüksek. Her gün milyonlarca insanın ziyaret ettiği site olan gittigidiyor mağaza açma ücretlerini de 2019’dan beri uygulamıyor. Böylece daha fazla insan siteyi tercih ederek satış yapma imkanı buluyor. Her geçen gün artan rakiplerinizden bir adım önde olmak için sık sık analizler gerçekleştirebilirsiniz.

Gittigidiyor'da Firmanızın Logosunu Kullanır ve Markanızın Akılda Kalıcılığını Artırırsınız

Çok fazla kullanıcıya sahip olan Gittigidiyor sitesinde akılda kalıcılığı artırmak için firmanızın logosunu kullanmanız da mümkün hale getirilmiş. Böylelikle Türkiye’de ürününüzü gören kullanıcılar için çarpıcı bir firma logosu hazırlamanız ve akılda kalıcı bir firma olmanız mümkün. Fiziksel olarak herhangi bir baskı maliyeti olmadan logonuzu kullanarak satışlarınızı artırabilirsiniz.

Gittigidiyor'da Dükkan ve Mağaza Kirasına Para Ödemezsiniz 

Ürün satışı gerçekleştirmek için öncelikle ürün stoğu yapılması gerekiyor. Bu ürün stoğu için ise fiziksel bir mağaza açılmalı. Gittigidiyor tüm bu fizikselliği ortadan kaldırıyor. Tamamen internet üzerinden yapılan satışlarda cüzi miktarlarda komisyon ödeyerek, dükkan ve mağaza kirası gibi satış yapmanız için gerekli fiziksel mekanlara para ödemenize gerek kalmıyor. Küçük çaplı bir işletmeyseniz odanızın bir bölümünü ayırarak da satış yapabilme imkanınız var. 

Gittigidiyor'da Mağaza Açmak İçin Ücret Ödemenize Gerek Yok

 2019 yılının Eylül ayında yapılan bir düzenlemeyle artık gittigidiyor mağaza çeşitleri kaldırıldı. 2019 Eylül’den önce Temel Mağaza açmak için 69 TL, Pro Mağaza Açmak için 189 TL, Mega Mağaza açmak için 499 TL, Özel Mağaza açmak için ise 299 TL ödeme yapmanız gerekiyordu. Eylül ayından sonra ise bu ödemeleri yapmaya gerek kalmadan ücretsiz bir şekilde mağaza açabiliyorsunuz. Listeleme sonrasında satılan her ürününüz için ise Gittigidiyor tarafından sattığınız ürünün kategorisine göre belirli oranlarda komisyon kesiliyor. Bu durum dışında ödeme yapmanıza gerek kalmıyor.

Gittigidiyor Ülke Çapında Satış Yapma İmkânı Sunuyor

Gittigidiyor’da mağaza açma işlemi sonrasında ülke çapında satış yapmanız da mümkün hale geliyor. Tek bir mağaza ve şehirde satış yapmak yerine ülke çapında tüm müşterilerinize hitap etmeniz Gittigidiyor aracılığıyla sunuluyor. Böylece daha fazla satış yaparak daha fazla para kazanmanız da mümkün hale geliyor.

Gittigidiyor Kullanıcı Yorumları Sayesinde Kendinizi Geliştirme İmkânı Sağlıyor

Fiziksel bir firmaya dönüş yapmak, dijital ortamda ve e-ticaret sitesinde satış yapan bir firmaya dönüş yapmaktan daha zor ve meşakkatli bir süreç. Bu sebeple fiziksel mağazanızda alamadığınız geri dönüşleri, Gittigidiyor sitesinin kullanıcı yorumları bölümünde alabilmeniz mümkün. Böylelikle hem olumlu dönüşler sayesinde satışlarınızı artırabilir hem de olumsuz geri dönüşler aldığınızda kendinizi geliştirme imkânı edinebilirsiniz. Bunun için sattığınız her üründen sonra kullanıcılardan yorum yapmalarını isteyebilirsiniz. Bu durumu olumlu olumsuz tüm eleştirilere açık olduğunuzu ve firmanıza güvendiğinizi alıcılara göstermek için kullanabilirsiniz.

Gittigidiyor’da Mağaza Açmanın Dezavantajları Nelerdir?

Gittigidiyor çok geniş alıcı ve satıcı kitlesine sahip olan e-ticaret firmasıdır. Bu sebeple avantajlarının yanında dezavantajları da beraberinde getiriyor.

Gittigidiyor'da Rekabet Ortamında Ayakta Kalmak İçin Kampanya Yapmalısınız

Mağaza ücretlerinin ortadan kalkmasıyla birlikte Gittigidiyor sitesinde mağaza sahibi olan kullanıcılar gün geçtikçe artmaya devam ediyor. Rekabet analizi doğru bir şekilde yürütülmediği taktirde firmanızın hiç satış yapamaması gibi durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Bu sebeple düzgün ve derinlemesine bir rakip analiz sistemi kullanmanız gerekiyor. Bu durum da oldukça vakit alıcı. Ayrıca ürün kampanyalarına ve indirimlere de sıklıkla yer vermeniz gerekiyor.

Gittigidiyor'da Reklam Ücretleri Ödemeyi Göze Almalısınız

Yazıları kalın yazmak, alt başlık eklemek, ürünlerinizi vitrinde göstermek gibi çeşitli özellikleri her bir ürününüze ayrı ayrı tanımlamanız gerekiyor. Bu ücretler başta düşük olarak tanımlansa da her bir ürün için yapıldığında fiyatlar da yükseliyor. Ayrıca rakiplerinizin fazla olması sebebiyle de sık sık reklam vermeniz gerekiyor. Aylık olarak belirli bir reklam bütçesi oluşturmadığınız taktirde hedeflediğiniz satış miktarının altında kalmanız olası. Bu sebeple Facebook, İnstagram reklamları gibi ürünlerinizi tanıtmak için reklam satın almanız gerekiyor.

Gittigidiyor'da Komisyon Ücreti Ödemeniz Gerekiyor

Her ne kadar mağaza ve dükkan kirası ödemeseniz de her satış üzerinden Gittigidiyor’a belirli oranlarda komisyon ödemeniz gerekiyor. Bu ödemeler sattığınız ürün başına, para sizin hesabınıza aktarılmadan sistem tarafından kesinti yapılıyor. Paranın hesabınıza yatmış hali üzerinden ise herhangi bir ücret talep edilmiyor. Kategorilere ve alt kategorilere göre değişen komisyon miktarını her satışınız için ödemeniz gerekiyor.

Gittigidiyor'da Ürün Değişimi ve İade Talebi Aşamasında Zorluklar Yaşayabilirsiniz

Her alıcı maalesef size karşı anlayışlı davranmayabiliyor. Bazı durumlarda yanlışlıkla verilen ürün siparişleriyle karşı karşıya kalınabiliyor, bazı zamanlarda ise müşteriniz kendine gönderilen ürünü beğenmediği için değişiklik talep edebiliyor. Gittigidiyor sitesinde bu aşamalar için belirli günler tanımlanmış olsa da şehir içerisinde yapılan bir ticaret olmadığı için fiziksel ürün gönderimlerinde zorluklarla karşılaşmanız mümkün. Kargo firmalarıyla çalışmanız sonucunda geç teslim edilebilecek bir ürün alıcıya ulaşmadan iptalle karşılaşabiliyor. Böyle durumlarda zorlanmamak için mutlaka Çözüm Merkezi sayfasını aktif olarak kullanmalısınız. Tüm iade, değişim ve iptal işlemleri için bu alan kullanıldığı için en çok bilmeniz gereken alanlar arasında Çözüm Merkezi yer alıyor.

Gittigidiyor’da Vergilendirme Sistemi  

Gittigidiyor’da satıcı olarak bir hesap açtınız ve ürün satmaya başladınız. Türkiye Cumhuriyeti’nde satış yapan her bireyin vergi yükümlülükleri bulunur. Bu sebeple vergi ödemeniz gereken durumlar olabilir. Gittigidiyor, sağlamış olduğu hizmetler karşılığında satıcılardan belirli oranlarda komisyon almaktadır. KDV (Katma Değer Vergisi) ise alınmamaktadır. Bu durum tamamen kullanıcının yükümlülüğü olarak belirlenmiştir. Gittigidiyor sitesinde satış yapan kimseler, mali müşavirler ve uzman kişilerle görüşerek bu vergi yükümlülükleri hakkında bilgi almalıdır. Eğer satıcının yapmış olduğu ürün satışlarının ticari bir nitelik taşıyıp taşımadığını belirlemek, www.egirisimci.gov.tr üzerinden Gelirler İdaresi Başkanlığı’na başvurarak analiz yaptırabilirler. Gittigidiyor bir e-ticaret sitesi olması dolayısıyla genel kural bazında ticari amaç taşımaktadır. Bu sebeple bütün satıcıların Gittigidiyor’da yaptıkları satışlar üzerinden doğabilecek her türlü vergiyi (KDV, Gelir Vergisi vb.) ödemeleri gerekmektedir.

Fatura Bilgileri 

Ürünlerinizin faturalarının düzenli bir biçimde kesilebilmesi için Hesabım/Ayarlarım bölümünde yer alan Fatura bilgilerimi tanımla/güncelle linkini kullanmanız gerekir. Buradaki bilgilerin güncel olması kesilecek fatura açısından önem taşımaktadır. Gittigidiyor ayrıca almış olduğu komisyonlar için de satıcılarına 5 günde bir fatura keser. Satıcılar fatura bilgilerini tanımlamadan önce üyelik tipini belirlemelidir. Gittigidiyor’da tanımlanabilecek üyelik tipleri şunlardır;

Esnaf 

TCK’da tacir kapsamına girmemektedir. Eğer işletme tipiniz esnaf kategorisine uyuyorsa bu kısım işaretlenmelidir.

Tacir

Bir ticari işletmeyi kendi adınıza işletiyorsanız ve gerçek bir kişi olarak satış yapmayı planlıyorsanız Tacir tanımına uyuyorsunuz demektir. Bu kısımda tacir kısmını işaretlemeniz önemlidir.

Gittigidiyor’da Esnaf veya Tacir Olan Kişilerden İstenen Bilgiler Nelerdir?

Ticaret Unvanı: TCK’ya göre her tacirin işletmenin açıldığı günden itibaren 15 gün içerisinde işletme merkezinin bulunduğu yerde ticaret siciline tacirliğini tescil etmesi gerekmektedir. Bu bilgi Gittigidiyor sitesinde yer alan fatura bilgilerinizde güncel durumda olmalıdır. Bunun yanında işletme adı ve marka adı bilgilerinden birinin faturada bulunması zorunludur. Fakat mağaza açarken belirlenen isim fatura için de kullanılabilmektedir.

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP): Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun sitesinden başvuru yapılması gerekmektedir. Yasal olarak geçerli olan bu e-posta adresi teknik olarak diğer e-posta adresinden daha güvenilirdir. Bu bilgi fatura bilgileriniz arasında yer alması gereken bir bilgi olarak sayılmaktadır.

Vergi Kimlik Numarası: Üyelik tipinizi esnaf olarak işaretlediyseniz, fatura bilgilerinize dahil etmeniz gereken bir diğer bilgi de vergi kimlik numarasıdır. Vergi numarasını bilmeyen satıcılar için vergi levhasından veya vergi dairesinden bu numarayı öğrenmek mümkündür.

MERSİS Numarası: Üyelik tipinizi tacir olarak işaretlediyseniz fatura bilgilerinizde bulunması gereken bilgi MERSİS numaranızdır. Bu numarayı bilmeyen tacirler, https://mersis.gtb.gov.tr/ adresinden MERSİS numaralarına ulaşabilirler. İnternet sitesinden erişim sağlayamayan kullanıcılar için ise bağlı bulunulan ticaret sicil müdürlüğünden bu numarayı öğrenmek mümkündür. Bu bilgiler firmanızın güvenilirliğini artırmanız için gerekli olan bilgiler arasındadır ve Gittigidiyor’da yer alan profil sayfanızı ziyaret eden kullanıcılar tarafından görüntülenecektir.

İşletme Sahibi Olmayan Bireysel Satıcıların Hangi Bilgileri Bulundurması Gerekir? 

Satış yapacak kişinin adı ve soyadı

Satış yapacak kişinin ikamet ettiği şehir

Adresi

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.