Gerilla pazarlama, alışılmışın dışında taktiklerle ve beklenmeyen yerlerde, beklenmeyen zamanlarda yürütülen pazarlama kampanyalarına verilen isimdir. Aynı zamanda bu kavram, geleneksel olmayan pazarlama ve promosyon kampanyaları için kullanılan genel bir isim olmuştur.
"gerilla" sözcüğü çok yoğun şekilde bir isyan ve çatışma görüntülerini çağrıştırıyor değil mi ? "Pazarlama" kelimesinin yanına koyulduğunda birçok insan nasıl yani diyor. Aslında tam olarak o şekilde değil.
Gerilla pazarlaması bir tür savaşçı iletişim biçimi değildir. Büyük kitleler arasında marka bilinirliğini dikkat çeken şekilde artırması, aslında alışılmadık gelen bir pazarlama türüdür.
Sıra dışı, bir iş olduğu için yazı ile açıklamak çok çok kolay değildir. Gerilla pazarlaması genellikle gözlemlendiğinde en iyi şekilde anlaşılır, bu yüzden burada en iyi kullanımlarından görüntüler ekleyeceğiz.
Gerilla Pazarlama Türleri Nelerdir :
- Açık Gerilla Pazarlama
- Kapalı Gerilla Pazarlama
- Olay Pusu Gerilla Pazarlama.
- Deneyimsel Gerilla Pazarlama
Bütçe Dostu
Gerilla pazarlama inanılmaz bütçe dostudur, işin şeklini değiştirir ve farklı bir yere getirmekte üstüne yoktur. Çünkü standart dışıdır yani herkesin bildiğini okumazsınız, bu işin avantajı ve dezavantajıda vardır çünkü dikkat çeken farklı bir iş yapıyorsanız o zaman bu işin altına elimizi koymamızda gerekiyor diye düşünebilirsiniz.
Açık Gerilla Pazarlama :
Önceden var olan kentsel sayılabilecek alanlara , bir heykel vb. dikkat çeken bir yapı koymak veya kaldırımlara ve sokaklara geçici sanat eserleri koymak şeklinde çalışma yapısıdır.
Yani burada açık şekilde dikkati üzerine çekecek büyük objeler kullanılır.
Kapalı Gerilla Pazarlama.
Dış mekan aksine bu gerilla pazarlaması iç mekanlarda gerçekleştirilmektedir. Yalnızca tren istasyonları, mağazalar ve üniversite kampüs binaları gibi iç mekanlarda gerçekleşir diye düşünebiliriz.
Olay Pusu Gerilla Pazarlama.
Bir konser veya spor müsabakatı gibi anlık devam eden bir etkinliğin izleyicisini, genellikle etkinlik sponsorlarının izni olmadan aniden bir ürünü veya hizmeti belirgin bir şekilde tanıtmak için kullanma şeklidir.
Deneyimsel Gerilla Pazarlama.
Yukarıdakilerin tümü, ancak halkın marka ile etkileşim kurmasınıhalinde yürütülür ve devam eder.
Biliyoruz ki bağlantı olmadan, bu gerilla pazarlaması fikri biraz kafa karıştırıcı olabilir, bu yüzden bunun birkaç başka marka tarafından nasıl yürütüldüğüne şimdi birlikte bakalım.
[youtube::FTK4m040whA]