Facebook Katma Değer Vergisi Almaya Başladı ?

Mart 21, 2019 -

1 Nisan 2019 tarihi ile dijital pazarlama enstrumanlarından en popüleri Facebook Türkiye lokasyonunda KDV uygulamasına dahil oldu, internet reklamları ile ilgili vergisel uygulamaların tam oturmaması durumu çoğunlukla yaşanan bir gündem olmaktadır, konuyu blogumuzda yayınlayarak kdv uygulamalarından ziyaretçilerimizi haberdar etmek istedik. Sizlerde muhtemelen Facebook ekranlarınızda KDV konu şeklinde çıkan bir alan gözlemlemişsinizdir, bunun sebebi tam olarak yeni KDV uygulamasıdır.

Facebook - Instagram Katma Değer Vergisi Alıyor mu ?

Kısaca söylemek gerekirse Facebook ve Instagram Katma Değer Vergisine tabi oluyor.

Konuyu biraz daha açmamız gerekirse;

İşletmeniz var ve Facebook 'ta reklam yayını yapıyor yada bir dijital ajans ile çalışarak reklam yayını yapıyorsunuz, bahsi geçen bu vergiyi siz kendi beyannamenizde beyan ederek ödeyebiliyorsunuz yani Facebook’a ödemenize gerek yoktu. Belki daha önde duymuş olabileceğiniz beyanname 2 numaralı katma değer vergisi beyannamesi şeklinde adlandırılıyor. Çalıştığınız Mali müşavirinize Facebook, Instagram v.b.reklam gideri faturası veya ekstresini göndermenize rağmen 2 numaralı katma değer vergisi beyannamesi oluşmadı ise muhasebesel işleyişinizi kontrol etmeniz gerekmektedir. Muhasebeciniz bana sadece fatura gönderin ekstre bu işe yaramaz diyor ise ekstrelerin de fatura yerine geçtiği belirtebilirsiniz.

Bir işletmeniz yok ise; Facebook platfomuna giriş yaparak ödeme ekranında katma değer vergisi ödemesi yapmanız gerekmektedir. Bu konuda ilgili katma değer vergisi maddesi kanunun 9.maddesi

Şu kadar ki Türkiye’de ikametgâhı, işyeri, kanuni merkezi ve iş merkezi bulunmayanlar tarafından katma değer vergisi mükellefi olmayan gerçek kişilere elektronik ortamda sunulan hizmetlere ilişkin katma değer vergisi, bu hizmeti sunanlar tarafından beyan edilip ödenir

Facebook peki bu Kdv’ yi nasıl ödeyecek ?

Ciddi bir hacmi olan bu ve benzeri platformların Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından güzel bir uygulama ile;

Türkiyede vergi mükellefi olmayan Facebook, Google gibi büyük firmalara burada merkeziniz olmasa da vergi mükellefi olmak ile yükümlüsünüz şeklinde hareket etmişti. Türkiye deki müthiş büyük bu pastadan nemalanmak için konu hızla tamamlandı. Bu büyük dijital şirketler için yeni bir beyanname türü de oluşturuldu. Beyannamenin adı 3 numaralı katma değer vergisi beyannamesi. Örnek olarak facebook yukarıdaki resimde gördüğünüz katma değer vergisini 3 numaralı kdv beyannamesi ile ödüyor. İlgili madde aşağıdadır.

“Türkiye’de ikametgâhı, işyeri, kanuni merkezi ve iş merkezi bulunmayıp, Türkiye’de KDV mükellefi olmayan gerçek kişilere bir bedel karşılığında elektronik ortamda hizmet sunanlar, bu hizmetlere ilişkin KDV’yi, “Elektronik Hizmet Sunucularına Özel KDV Mükellefiyeti” tesis ettirmek suretiyle beyan ederler. Söz konusu hizmet sunucuları bu işlemlere ilişkin KDV’yi, 3 No.lu KDV beyannamesi ile elektronik ortamda beyan ederler.”

Konu ile ilgili facebook sayfasındaki açıklama nasıl ?

1 Nisan 2019 tarihinden itibaren, Türkiye vergi kanunlarında yakın zamanda yapılan değişiklik sebebiyle, Facebook Ireland Ltd. artık Türkiye’de yerleşik olmayan bir kurum olarak KDV’ye tabi olacaktır. İşletmesi Türkiye’de bulunan ve geçerli bir Türkiye KDV Numarası sağlamamış tüm reklam verenlerden, Facebook Ireland Ltd.’dan satın alınan reklam hizmetleri için KDV alınacaktır.

Facebook’ta reklam vermeye devam etmek için hesap ayarlarınıza gidin ve işletme adınızı, adresinizi güncellediğinizden ve Türkiye KDV numaranızı eklediğinizden emin olun. Reklamveren, KDV numarasını vererek Türkiye Katma Değer Vergisi (KDV) Kanunu’nun 9. Maddesi kapsamında KDV beyanında bulunacağını onaylar.

Not: KDV numaranızı vermezseniz, Size sunulan tüm reklam hizmetlerinden oranında KDV alınır. KDV, reklamlarınız için sizden alınan her ücrete dahil edilir. Facebook reklamlarınızın ödemesini manuel bir ödeme yöntemi ile yapıyorsanız, reklam hesabınıza para sağladığınızda KDV uygulanır.

Örneğin, 100 TL olarak belirlenmiş faturalandırma düzeyinize ulaştığınız için kısa süre önce sizden 100 TL ücret alındıysa, ücretin ara toplamı reklam maliyetleri için 100 TL olur. Bunun üzerine oranında KDV eklenir ve böylece bu ücret için toplamda 118,00 TL ödersiniz (100 TL + 18 TL = 118,00 TL). KDV çekiminiz nedeniyle faturalandırma düzeyinize daha hızlı ulaşmazsınız ancak sizden faturalandırma düzeyinizdeki tutardan daha fazla ücret alınabilir.

Facebook, vergi konusunda danışmanlık sunamaz. KDV ücreti alınmasına ilişkin sorularınız varsa, lütfen vergi danışmanınızla veya vergi dairenizle iletişime geçin.

Etiketler
  • Facebook Reklam

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.