E-Ticaret Yazılımı Nedir, Nasıl Olmalıdır?

Mayıs 09, 2019 -

E-Ticaret Nedir?

Dijital dünyada tüketici ile firmaları tek bir noktada birleştiren ve online alışveriş yapılmasına imkan sağlayan web sitelerine E-Ticaret siteleri adı verilir. E-Ticaret sitelerinde reel bir mağazada bulunan her şeyi bulabilirsiniz. Bu siteler sayesinde online ortamda bulunan tüm ürün ve hizmetleri, online ödeme seçenekleriyle satın alabilirsiniz. E-Ticaret sitelerinin oluşturulmasında ise E-Ticaret yazılımı rol oynar.

E-Ticaret Yazılımının Modülleri Nasıl Olmalıdır?

Firmanın gereksinimlerine ve hangi satış eylemlerinde kullanılacağına göre E-Ticaret yazılım farklılık gösterir. Genel hatlarıyla E-Ticaret siteleri oluşturulurken kullanılacak yöntem ve yazılım modülleri şöyledir;

  1. E-Ticaret sitesinde markanıza özgü, profesyonel ve isterseniz mobil uyumlu bir tasarım
  2. Filtreleme Modülü
  3. Stok Takip Modülü
  4. Sipariş Takip Modülü
  5. E-Ticaret sitesi içerisinde iade, satış, gizlilik ve güvenlik adına oluşturulmuş alışveriş sözleşmeleri
  6. Haber ve Duyuru Modülü
  7. 3D Güvenli Alışveriş
  8. SSL ve 128bit şifreleme yöntemiyle oluşturulmuş güvenilir alışverişin sağlanması
  9. Kupon Modülü
  10. Hediye Çeki Modülü
  11. Sınırsız Ürün Ekleme
  12. Sınırsız Kategori Ekleme
  13. Üyelik Oluşturma Sistemi
  14. Üye Takip Modülü
  15. Kargo Takip Modülü

E-Ticaret Yazılımı Nasıl Olmalıdır?

  1. Güvenli Olmalıdır: E-Ticaret sitelerindeki en önemli nokta sitenin güvenilirliğidir. Sunucularda herhangi bir problemle karşılaşmamak adına site altyapısı sağlam olmalıdır. Oluşabilecek saldırı, tehdit vb. siteye zarar veren etkilere karşı anında çözüm sunabilecek programların kullanılması gerekmektedir. Ayrıca sunucuda sadece saldırı, tehdit vb. sorunlar için değil, yedekleme için de uygun programların bulunması gerekmektedir. Böylelikle oluşabilecek veri kayıplarının önüne geçilmiş olur. Bunların yanında ödeme noktalarında müşterilerin kart bilgilerinin güvenliği için de 128bit ya da 256bit SSL şifreleme sistemi kullanılmalıdır.
  2. Arama Motorlarına Yönelik Olmalıdır: E-Ticaret siteleri arama motorlarına uygun yazılımlardan oluşmalıdır. Otomatik site haritası oluşturulmalı ve bu site haritası tüm arama motorlarında tanınabilir hale getirilmelidir. Ayrıca web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını analiz edebilmeniz açısından arama motorlarının analitik eklentilerinin kurulmuş olması gerekmektedir. Özellikle bir SEO eklentisine sahip olunması gerekmektedir. SEO, arama motorlarında etkili bir sıralamaya gelmenizde en kilit noktadır.
  3. Geliştirilebilir Tasarım Özelliklerine Sahip Olmalıdır: Bugün yaptığınız tasarımlar birkaç sene sonra demode hale gelebilir. Bu yüzden E-Ticaret yazılımının geliştirilebilir ve son teknolojiye uyarlanabilir hale gelmesini sağlayınız.
  4. Yönetim Paneli Rahat ve Kullanılabilir Olmalıdır: E-Ticaret sitelerinde en fazla kullanılan 3 alan vardır. Bu alanlar; ürün ekleme, sipariş kontrolü ve kargo takiptir. Öncelikle bu alanların rahat ve kolay kullanılabilir olmasını sağlamalısınız. Çünkü müşterilerin ürün ekleyip, çıkarabilmeleri, kargolarının nerede olduğunu öğrenebilmeleri gibi işlemlerini kolay ve rahat bir şekilde yapabilmeleri gerekir.
  5. Sanal Pos ve Alternatif Ödeme Seçenekleri: E-Ticaret sitelerinde ödeme seçeneklerinin çeşitli olması en önem verilen noktalardandır. Eğer sitenizden yapılacak alışverişlerde kredi kartı ödeme seçeneği sunuyorsanız sanal pos ve 3D secure E-Ticaret yazılımının problemsiz olması gerekir.
  6. Kullanılacak E-Ticaret Yazılımının Ayrıcalıkları Olmalıdır: E-Ticaret yazılımında bütün detayların olmasına özen gösterilmelidir. Gelişmiş opsiyon yönetimi, müşteri sipariş analizi, toplu mail gönderimi, aktif kullanıcılar, sanal pos detayları, kullanıcı güvenliği, anlaşmalı banka ve kargo şirketleri vb. tüm özelliklerin olmasına dikkat etmelisiniz.

 

Etiketler
  • Web Yazılım

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.