E-Ticaret Ürün Sayfalarını Optimize Etmek İçin 6 Taktik

Nisan 08, 2020 -

E-Ticaret alanında rekabet gücünüzü korumak için işletmenizin alışverişi olabildiğince kolaylaştırması gerekir. Bu, çevrimiçi mağazanızı hem masaüstü hem de mobil cihazlarda kolayca bulunabilecek, gezinilebileceği ve satın alınabileceği şekilde tasarlamak anlamına gelir.

Müşteriler kategorilerinizi gözden geçirdiğinde, bir satın alma işlemi gerçekleştirmeden önce tek tek ürün sayfalarınıza ulaşırlar. Bu sayfalar, müşterileri bir şey satın almaya ikna etmenin son adımı olduğundan, görsel olarak çekici olmaları, faydalı bilgiler vermeleri, müşteri yorumları sunmaları ve müşterilerin son sorularına cevap vermeleri önemlidir.

İşte e-ticaret ürün sayfalarınızı geliştirmek ve müşterileri işletmenize sadık kalmaya ikna etmek için kullanabileceğiniz altı ipucu.

1. Renk Seçeneklerinizi Gösterin

Ürününüz farklı renklerdeyse, müşteriler kolaylıkla farklı renkleri seçebilmelidir. Renk seçeneklerini ürünün hemen yanına yerleştirin ve müşteriler tıkladığında fotoğrafın renginin değiştiğinden emin olun.

Örneğin, Hepsiburada sitesinde yer alan ürünün renk seçenek sistemini kendi sisteminiz için kullanabilirsiniz . Ziyaretçilerin seçtikleri boyutta istedikleri renk yoksa o rengin seçilebilir olması mantıklı değildir.

Yatak Örtüsü Renk Seçeneği

2. Fotoğraf Seçeneklerini Artırın

Bir fotoğraf, bir ürün sayfası için çok az yeterli olacaktır. Birden fazla fotoğraf yerleştirmenin yanı sıra, müşterilere bu fotoğraflara yakınlaştırma ve ürünlere farklı şekillerde bakma seçeneği sunmalısınız.

Ürünü bizzat göremedikleri için, onu hareket halinde görme ve yaşamlarına nasıl uyacağını görselleştirme gücüne sahip olduklarını hissetmeleri gerekir. Müşteriler ürününüzün tek bir araçla neye benzediğini görmek için her yönden yakınlaştırabilirler. Zum yeterli değilse, 360 derecelik ürün inceleme özelliğini aktif edin.

3. Boyutlandırma Widget'larını Kullanın

Müşteriler, bir ürünün yaşam ve çalışma alanlarında nasıl görüneceğini görselleştirmek için yardıma ihtiyaç duyarlar. Ürün kıyafetse eğer üstünde nasıl görüneceğini merak edecektir.

Her zaman, ürünü çeşitli açılardan gösteren fotoğraflar ekleyin, böylece müşteriler geldiklerinde ürünün doğru bir temsiline sahip olurlar. Ayrıca giyim ve ayakkabı için bir boyutlandırma çizelgesine ve diğer ürünler için ölçümlere ihtiyacınız vardır.

Fotoğraf ve açıklamalarıyla Boynerin sitesinde yer alan Tommy Hilfiger Omuz Çantası boyutunu mükemmel bir şekilde göstermektedir . Ölçüm bilgilerinin yanı sıra, önden, arkadan ve yandan çantanın resimlerini ve düz bir masaya yatırıldığında veya bir kişi tarafından taşındığında neye benzediğini net olarak sunmaktadır.

Boyner Çanta Görsel Açıları

4. Video Ekleyin

Video, herhangi bir e-Ticaret pazarlama stratejisinin önemli bir parçasıdır. Müşteriler satın alırken genellikle bir ürünü okumaktan ziyade görmek isterler. Bazen resimler yeterli olmaz ve müşterilerin bir e-ticaret mağazasında ürünün bir videosunu görmesi gerekir.

Hubspot ve Hyperfine Media'ya göre, kullanıcıların yüzde 90'ı ürün videolarının karar sürecinde yararlı olduğunu bildiriyor . Erkekler ve kadınlar, satın almadan önce vücut tiplerine sahip bir modelde giysinin neye benzediğini bilmek ister. Müşteriler, bir ürünü satın almadan önce nasıl kullanacaklarını bileceklerinden emin olmak ister. Videoların kullanışlı olduğu yer burasıdır.

İlham almak için Rus Eticaret sitesi olan gepur.com'da ürün tanıtım videosu içeren ürün detaylarına göz atın . Dönüşümlerinizi artırmak istiyorsanız kesinlikle videolara ürün sayfasında yer vermelisiniz.

Gepur E-Ticaret Sitesi

5. Müşterilerin sorularını sormadan önce cevaplayın

Müşteriler, ürünler ve nasıl çalıştıkları hakkında bilgi sahibi olmanın yanı sıra, şirketlerden satın alma lojistiğini de merak ediyorlar.

Örneğin, kargo nasıl çalışır? İade nasıl olur? Bu ürün hakkında başka yorumlar var mı?

Müşterilerin aklında bulunan soruları önceden cevaplamanızı müşterinin firmanıza olan güvenini artırır. Müşterinin satın almaya karar verirken karşılaşabileceği engelleri ortadan kaldırır.

6. Müşterilerin Görüntülediği Benzer Ürünleri Dahil Edin

Müşteriler her zaman belirli bir ürünle ilgilenmezler. Ancak, diğer müşterilerin görüntülediği ve satın aldığı benzer ürünleri görmek isteyebilirler.

Bu klasik bir pazarlama hamlesidir - görmek istedikleri içerikle kitlenize hitap etmelisiniz. Belki de bu gömleğe ilgi duymuyorlar, ama yine de başka bir gömleğin hedef demografisinde.

E-Ticaret ürün sayfalarınızda, bu benzer ürünleri en altta listeleyin. Aşağıdaki görselde görüldüğü gibi, vatanbilgisayar.com sitesine göz atın. Ürünlerin sayfalarını inceleyin.

Vatan Bilgisayar

Ürün Sayfalarınızı Değiştirmek Büyük Kazanımlar Sağlıyor

Müşteriler bugünlerde çevrimiçi olarak hemen hemen her şeyi satın alabilir, neden sizden satın alsınlar?

Müşteriler e-Ticaret ürün sayfalarınızda harika bir deneyim sunarak sizden tekrar tekrar satın almak isteyeceklerdir. Online alışverişi mümkün olduğunca uygun hale getirmek anahtardır.

Profesyonel destek almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

https://www.vayes.com.tr/tr/iletisim

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.