E-ticaret sitesi günümüzde gerçekte var olan mağazaları olan kişiler için önemli bir sistemdir. Günümüzde eticaret dönüşümleri oranı, mağaza web sitesini ne kadar çok sayıda kişinin ziyaret ettiği ve de bu ziyaret etmekte olan kişilerin kaçının satın alma ya da bülteninize abone olduğunu bildiren istatistiki bir bilgidir.
Dönüşüm Oranı Nedir?
Günümüzde dönüşüm oranı, ilgili e-ticaret sitesini ziyaret eden ve de istenen davranış sistemini gerçekleştiren müşterilerin sayısı olarak tanımlanabilir. Genel olarak dönüşüm oranı yüzde şeklinde açıklanmaktadır. Bunun yanı sıra bu dönüşüm oranı ölçümü sadece reklamlar üzerinden gerçekleştirilmezler. Web sitenizi ya da e-ticaret sitenizi ziyaret eden kişiler ile web sitenizi aktif şekilde kullanan kişileri karşılaştırmaya çalışmaktadır. Dönüşüm oranı ayrıca, dönüşüm gerçekleştirebilecek olan toplam kişi sayısına kıyas ile istediğiniz işlemi gerçekleştirmekte olan müşterilerin yüzdesi olarak tanımlanmaktadır. Bu dönüşüm oranını bulabilmek için kullanılan formülü ise şöyledir.
(Dönüştürülen müşteri ziyaretçi sayısı / E-ticaret sitesini ziyaret eden kişiler sayısı) x 100
Örnek vermek gerekir ise 300 adet ziyaretçiden yaklaşık 100 dönüşümünüz olduğunu varsayarsak toplamda 100 dönüşümün 300 adet ziyaretçiye bölünmesi durumunda da 0.3333 oranı elde edersiniz. Bu oranı ise 100 ile çarptığınız zaman yaklaşık olarak 3,33’lük bir dönüşüm oranı yüzdesi elde edersiniz. Böylelikle bir tabloda e-ticaret sitesinin dönüşüm oranı yaklaşık olarak 3 şeklinde hesaplanmaktadır.
E-Ticaret Dönüşüm Oranı Neden Önemlidir?
E- ticaret sisteminde dönüşüm oranı optimizasyonunun bilinmekte olan asıl amacı web sitesinin ya da e- ticaret sitesinin trafiğini artırmak değildir. Var olan siteye gelen ziyaretçi sayısını artırmak ile birlikte dönüşüm oranları da arttırmak arasında fark bulunmaktadır. Conversion rate optimization yani CRO, e-ticaret ya da web sitenize gelen ziyaretçi sayısını dönüşüme çeviren bir optimizasyondur. Dönüşüm oranı optimizasyonu günümüzde reklam, satış, pazarlama gibi pek çok çeşitli süreçleri iyileştirmeye yönelik şekilde gerçekleştirilen optimizasyon çalışması olmaktadır. Bu yüzden de işletmelerin pazarlama departmanları adına oldukça değerli ve de önemli sistemlerdir.
E- ticaret sitelerinde yüksek dönüşüm oranı, bazı pazarlama stratejisinde başarılı gelişim göstermenin bir göstergesidir. Bu yüksek dönüşüm oranı durumu, ürün ve ya hizmetlerin değerlerinin müşterilerine uygun olacak bir şekilde sunulduğu ve ya talep gördüğünü ifade etmektedir. E-ticaret ile beraber dijital pazarlamada önemli bir yer alan dönüşüm oranı, genel manada online bir kampanyada bulunan işletme sonuçları ve ya kullanıcıların alışverişlerdeki tutumlarını da takip ederek dönüşüm oranları izlenebilir. Yapılacak olan takiplerde dönüşüm oranı yüksek ise, kampanyanın dönüşüm sağlama konusunda çok başarılı olduğu da net olarak anlaşılabilir.
E-Ticaret Sitelerinde Dönüşümü Etkileyen Faktörler Nelerdir?
LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.
LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.
Bunlar ;
- Sitedeki teknik problemler,
- Ürün fiyatları,
- Sitenin yavaş olması,
- Ürün görselleri,
- Mobil uyumsuzluk,
- Ödeme sisteminin bazı hatalar vermesi,
- Ürün bedenleri,
- Sepetin çalışmaması,
- Desteklenmeyen bazı cihaz çözünürlüğü,
- Ödeme seçeneklerinin kısır döngüye sahip olması,
- Yüksek kargo,
- Kapıda ödeme ücretleri ,
- Teslimat tarihinin belirsiz olması,
- İptal ve de İade süreçlerinin belirsiz bir şekilde olması,
- Üye olma gibi zorunlulukların bulunması,
- Kişisel bilgilerin detaylı bir şekilde istenilmesi,
- Ürün hakkında detaylı bir bilgi aktarılmaması,
- Müşterilerinizin genel olarak alım gücü,
- Müşterilerinizin genel olarak maaş günü ya da müşterilerinizin alışveriş yapma arzusu,
- Ürün görselleri,
- Site yavaşlığı,
- Mobil şekilde uyumsuzluklar,
- Desteklenmeyen bazı cihazların çözünürlüğü,
- Sipariş diagramı bozuklukları,
- Sektörde tasarımsal hatalar,
- Sepetlerin çalışmaması,
- Ödeme sisteminin hata vermesi
- Güven,
- Kısır ödeme seçenekleri ve de
Ürün hakkındaki bazı bilgi eksiklikleri genel olarak e-ticaret sitelerinin dönüşüm oranlarını etkileyen faktörlerden olmaktadır.
E- Ticaret Dönüşüm Oranı Neden Düşük?
E-ticaret sitenize çok fazla trafik almanıza rağmen dönüşüm oranlarınız düşük olabilir. Bu yaşanmakta olan dönüşüm oranı düşüklüğü durumunun ise pek çok sebebi bulunabilir. Bunların en yaygın nedenleri ise şu şekilde aşağıda yer almaktadır. Bunlar ;
E- Ticaret Sitenizin İşlevselliği Ve Tasarımı
Sistemde dönüşüm oranını genel olarak en fazla etkileyen faktörler arasında e- ticaret sitenizin tasarımı ve de işlevselliği yer almaktadır. E-ticaret sitenize bilinen reklam çalışmalarınız sonrasında gelmekte olan potansiyel müşterileriniz çeşitli ürün satın alma davranışlarını gerçekleştirmeden ve de siteye üye olmadan çıktıkları zaman dönüşüm oranlarınız bu durum sonucu olarak gittikçe düşmektedir. Müşterilerin ürün satın almadan ilgili siteden çıkışları gerçekleştirmelerinin nedeni ise genelde ya sitenize güvenmemesi ya üyelik sistemi ya da satın alma işlemlerinin zor olmasından da kaynaklanmaktadır.
Reklam Metinleri ve Anahtar Kelimeler
E-ticaret sitesinde dönüşüm oranı yüksek bir şekilde elde edebilmek amacı ile bir reklam kampanyası hazırlamak gerekmektedir. Hazırlayacağınız bu reklam kampanyalarında anahtar kelimeleriniz ve de reklam metinleriniz her zaman için ürün almaya odaklı ya da ürününüz ile ilgili olmayabilir. Genel manada bir kavramdan bahsediyor iseniz eğer, müşteriler sitenizde yer almayan bir ürün içinde ziyaret sağlayabilmektedirler. Yani asık anahtar kelimeniz, siteniz ve ürünleriniz ile ilgili olan reklam metinleriniz ve de ürünleriniz uyuşmuyor ise dönüşüm oranlarınız da düşük olabilir.
Reklam Kampanyalarının Optimize Edilmesi
Genelde görüntülü reklam kampanyası çalışmaları yine aynı şekilde anahtar kelimeler ve reklam metinleri gibi çalışmaktadır. Hazırlanılan bannerların ürünler ile satmak istediğiniz ürünlerin birbirine uyum sağlaması gerekmektedir. İnsanlar e- ticaret sitenize gelsin amacı ile hemen hemen herkese yönelik bir çalışma gerçekleştirildiği taktirde de dönüşüm oranı yine yapılacak hesaplamalara göre düşük olacaktır.
E-Ticaret Sitelerinde Dönüşüm Oranı Arttırmak Nasıl Sağlanır?
Kaliteli Görsel Kullanımı
E-ticaret sitelerinin dönüşüm oranlarını artırmak için öncelikle kaliteli görseller hazırlanmalıdır. Dönüşüm oranlarınızı artırmak amacı ile hem site üzerinde kullanılan ürün fotoğraflarında hem reklam çalışmalarında kullanılan görsellerin kaliteli olmasına önem göstermelisiniz.
Açıklayıcı Ürün Bilgileri
İkinci olarak detaylı ve doyurucu olan ürün bilgileri ile açıklamaları yapılmalıdır. Tüketicileri e-ticaret sitenize çektikten sonra yapılan aşama dönüşüm oranlarınızı da bir hayli etkilemektedir. Günümüzde reklamlar aracılığı tüketicileri sitenize çektikten sonra bu kişileri sitenizde tutup, onları satın almaya yönlendirmeniz gerekir.
Ürün Videoları Hazırlama
Ürün videoları hazırlama bir diğer dönüşüm arttırıcı işlemdir. Dönüşüm oranlarınızı arttırmanıza yardımcı olacak diğer çalışma hiç kuşkusuz ki ürün videoları hazırlamak olacaktır. Bu işlemde videolar, yazılı açıklamalar ve de fotoğraflardan daha fazla ilgi çekecektir. Ayrıca videolar ürün hakkında detaylı bilgiler verecektir. Bu nedenle ürün videoları hazırladığınız zaman tüketicilere ürün ile ilgili daha fazla detaylı bilgi verebileceğiniz gibi, bunun yanı sıra ürünün kullanım alanlarını da gösterdiğinizde daha ilgi çekici olmasını sağlarsınız.
Ücretsiz Kargo Seçeneği
Ücretsiz kargo seçeneği sunulması imkanı, dönüşüm oranlarınızı arttırmanızı sağlayacak olan en önemli faktörlerden birisi de ücretsiz kargo seçeneği sunmanızdır. Tüketiciler internetten ödemeler yaptığı zaman kargo ücreti ödemek istemezler ve bu sebep ile öncelikle kargo fiyatlarına bakmak isterler. Sunduğunuz çeşitli olan ürünlerde tam olarak ücretsiz kargo seçeneği sunmuş olmanız ve de tüketicilerin ürün satın almalarındaki kararlarına da olumlu olacak bir şekilde yansıyacaktır.