E Ticaret SEO Nasıl Yapılır ?

Mart 02, 2021 -

Bu makale, E-ticaret SEO'su için en kapsamlı kılavuzlardan biridir.

Uzmanların yazdığı bu kılavuzda, anahtar kelime araştırmasından teknik SEO'ya ve bağlantı oluşturmaya kadar e-ticaret sitenizi optimize etme hakkında bilmeniz gereken her şeyi öğreneceksiniz.

Dolayısıyla, aramadan daha fazla hedeflenmiş trafik (ve müşteri) elde etmek istiyorsanız, bu kılavuzu takip edin.

E-ticaret Web Siteleri İçin SEO Neden Önemlidir?

Şimdi bazı ilginç istatistiklere hızlıca bakalım…

İnsanların Yüzde 44'ü online alışveriş yolculuklarına bir Google aramasıyla ( nChannel ) başlıyor .

Eticaret Arama Motoru optimizasyonu

E-ticaret sitelerine gelen tüm trafiğin7,5'i arama motorlarından ( SEMrush ) geliyor.

Eticaret Trafik Kaynağı Nereden Gelir

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

E-ticaret Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması , her e-ticaret SEO kampanyasının temelidir.

Neden mi ?

Çünkü anahtar kelime araştırması, web sitenizde yaptığınız diğer tüm SEO ile ilgili görevleri bilgilendirir .

(Örneğin, anahtar kelimeler olmadan, ürün ve kategori sayfalarınızı optimize etmek imkansızdır).

İster inanın ister inanmayın, ancak anahtar kelime listeniz teknik SEO'nuzu da etkiler. Bunun nedeni, site mimarinizin ve URL'lerinizin anahtar kelimeleri hesaba katması gerektiğidir.

Gördüğünüz gibi, anahtar kelime araştırması e-ticaret siteniz için ÇOK önemli.

Ve işte müşterilerinizin aradığı keşfedilmemiş terimleri nasıl bulacağınız… ve siteniz için en iyi anahtar kelimeleri nasıl seçeceğiniz.

E-ticaret Ürün ve Kategori Sayfaları İçin Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?

Anahtar kelime araştırma eğitimlerinin çoğu, "bilgilendirici anahtar kelimelere" odaklanır.

Bunlar, yararlı "nasıl yapılır" içeriğini keşfetmek için kullanıcıların arama motorlarına yazdıkları anahtar kelimelerdir.

("Kahve üzerine nasıl dökülür" gibi)

Bilgilendirici anahtar kelimelerin e-ticarette yeri olsa da, sitenizin anahtar kelimelerinin çoğu ürün aramalarına göre uyarlanacaktır .

("Chemex kahve filtreleri" gibi)

Bu, ürün odaklı anahtar kelimeleri göz önünde bulundurarak anahtar kelime araştırması yapmanız gerektiği anlamına gelir.

İşte tam olarak nasıl yapılacağı:

Amazon Anahtar Kelime Arama Önerilerine Odaklanın

Evet, Amazon muhtemelen rakibinizdir. Ama aynı zamanda çevrimiçi en büyük e-ticaret sitesidir… bu da onu bir ürün anahtar kelimesi altın madeni yapar.

Anahtar kelime araştırması için Amazon'dan nasıl yararlanılacağı aşağıda açıklanmıştır:

Öncelikle Amazon'a gidin ve ürünlerinizden birini tanımlayan bir anahtar kelime girin.

Bunu yaptığınızda, Amazon bu anahtar kelimeyle ilgili önerileri listeleyecektir.

Amazon Arama Motoru Optimizasyonu

Anahtar Kelime Aracı Dominator

Anahtar Kelime Aracı Dominator, Amazon'un arama önerilerini toplayan epey iş gören bir anahtar kelime aracıdır, bunun tabi alternatfilerini de arama motorundan bulabilirsiniz.

Kullanmak için, araca bir ana anahtar kelimesi girmeniz yeterlidir:

e-ticaret anahtar kelime bulucu

Evet, bu araç Amazon Suggest'ten uzun kuyruk anahtar kelimeleri bulmayı önemli ölçüde daha hızlı hale getiriyor. Ancak deneyimlerime göre size daha fazla anahtar kelime fikri de veriyor.

Örneğin, "organik köpek maması" anahtar kelimesini kullandığımda, Amazon önerisi bana 8 anahtar kelime fikri verdi. bu sistem 49 olarak çıkarabildi.

İşleri düzenli tutmak için en iyi anahtar kelimeleri bir listeye kaydedin ve ilerleyin.

Büyük Pazaryeri yada Rakip Kategorilerine Odaklanın

Düzinelerce e-ticaret işletmesi için danışılan biri olarak, size ilk elden söyleyebilirim ki birçok e-ticaret sitesi sahibi, kategori sayfalarını rastgele anahtar kelimeler etrafında optimize ediyor.

Elbette, müşterilerinin bu kategorideki ürünleri bulmak için ne kullanabilecekleri konusunda biraz düşünecekler. Ancak kullandıkları anahtar kelimeler genellikle idealden daha az diyelim.

Bu büyük bir hata. Kategori sayfaları, ürün sayfaları kadar iyi dönüştürülemese de, yine de satış yaratırlar. Bu nedenle, kategori sayfalarınız için anahtar kelimeler bulmak için zaman harcamak mantıklıdır.

Peki bunu yapmanın en iyi yolu nedir ?

Rakiplerinizin hazırladığı ve doğru olan kategorileri atlamadan hemen kontrol edin.

Amazon ile rekabet ediyorsanız, ana sayfanın üst kısmındaki "Kategoriler" sekmesinin üzerine gelin. Bu Amazon'un ana kategorilerini listeleyecek.

Bunların hepsi, e-ticaret kategori sayfalarınız için kullanmayı düşünmeniz gereken HARİKA anahtar kelimelerdir.

Uzmanın Taktiği : Kategoriniz bir şekilde benzersizse, bu benzersiz özelliği anahtar kelimenize eklediğinizden emin olun. Örneğin, Amazon "kuru köpek maması" anahtar kelimesini "sağlıklı kuru köpek maması" veya "çiğ kuru köpek maması" na dönüştürebilirsiniz. Bu anahtar kelimeler, bu terimlerin geniş sürümlerinden daha az rekabetçi ve daha hedefli olacaktır.

Wikipedia ile e-ticaret arama motoru optimizasyonu

Wikipedia, ürün ve kategori sayfaları için anahtar kelime bulmak için EN İYİ yerlerden biridir.

İşte nedeni:

E-ticaret rakip sitelerinizdeki kategori sayfalarında olduğu gibi, Wikipedia da işleri anahtar kelimelere ve kategorilere göre düzenler. Başka bir deyişle: Zor işi sizin için yaptılar!

Wikipedia'yı e-ticaret anahtar kelime araştırması için nasıl kullanabileceğinizin bir örneğine bakalım.

İlk olarak, sitenizin sattığı bir ürünü veya kategoriyi tanımlayan bir anahtar kelime girin:

Ardından, sitenizdeki ürünler için anlamlı olan sözcükler ve ifadeler için Wikipedia girişini tarayın:

İçindekiler kutusuna bir göz attığınızdan emin olun. Bunlar bazen mükemmel kategori sayfası anahtar kelimelerini ortaya çıkarabilir.

SEMrush ile e-ticaret seo çalışması

Şimdiye kadar özetlediğim stratejiler, kapsamlı bir anahtar kelime fikirleri listesi elde etmenize yardımcı olmalıydı.

Ancak SEMRush biraz farklıdır. SEMrush, tohum anahtar kelimelere dayalı yeni anahtar kelime fikirleri üretmez. Bunun yerine, size rakiplerinizin halihazırda sıralandığı anahtar kelimeleri gösterir.

E-ticaret siteniz için anahtar kelimeleri bulmak için bu aracı nasıl kullanabileceğinize bir göz atalım.

İlk önce, SEMrush'ın arama alanına bir rakip girin:

 

 

Etiketler
  • SEO

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.