Dünyanın geleceği her ne kadar kabul etmeyenler çıkacaksada artık çok net bir şekilde dijitalleşme ve endüstri 4.0 ile koşarak bize doğru geliyor ve daha fazlası gibi duruyor, şimdi bizde bu konuyu ele alarak bir yazı hazırladık, geleneksel pazarlama dijitalleşerek nereye gidecek ?
Dijital Pazarlama içinde birçok pazarlama çeşidinin olduğu, gelenekselden dijitale dönen bir ruha sahip olan ancak birçok teknik konununda içinde bulunduğu çalışmalar bütünü olarak kısaca ve üstten tanımlanabilir. Merak etmeyin aşağıda çoğu detaylı bilgiyide paylaşacağız.
Dijital Pazarlama Trendleri yada konuları nelerdir:
Yapay Zeka
Henüz fark etmediyseniz, 2020 yılı birçok insanın yapay zekanın işleri devralmasına uyanma yılı olabilecek gibi duruyor. Bir klişe ile "buraya yazıyorum", gelecekte küresel iş ve endüstrinin kalbinde olacağından emin olabilirsiniz ve bildiğimiz gibi şuan birçok basit işi de çoktan eline aldı sorunsuz götürüyor.
Yapay zeka bir tehdit mi yoksa işleri kolaylaştıracak bir sistem parçasımı ? Her kes bu soruya kendince bir yanıt verecektir, ama yapay zeka geleceğin ana gündemi olacağı kesin. Bu düşünce ile yapay zekaya dair bilgilerinizi güncellemenizi tavsiye edebiliriz.
Yapay Zeka Hakkında çok konuşulanlar
- Yapay zeka (artificial intelligence), çevresini algılayan ve hedeflerine başarılı bir şekilde ulaşma şansını en üst düzeye çıkaran herhangi bir cihaz. Konuşma diline göre, "yapay zeka" terimi genellikle "öğrenme" ve "problem çözme" gibi insanların insan zihniyle ilişkilendirdiği "bilişsel" işlevleri taklit eden makineleri (veya bilgisayarları) tanımlamak için kullanılır.
- Yapay zeka araştırmalarının geleneksel problemleri (veya hedefleri); akıl yürütme , bilgi temsili , planlama , öğrenme , doğal dil işleme , algılama ve nesneleri taşıma ve manipüle etme yeteneğini içerir. Genel zeka , alanın uzun vadeli hedefleri arasındadır. Yaklaşımlar istatistiksel yöntemleri , hesaplama zekasını ve geleneksel sembolik Yapay zekayı içerir . Yapay zeka da arama ve matematiksel optimizasyon , yapay sinir ağları ve istatistik, olasılık ve ekonomiye dayalı yöntemler olabilir. Yapay zeka alanında; bilgisayar bilimi , bilgi mühendisliği , matematik , psikoloji , dilbilim , felsefe ve diğer birçok alandan yararlanmaktadır.
Bu yazıyı bitirdiğinizde, son dijital pazarlama trendleri hakkında bilgi ve fikir sahibi olabilceksiniz, tüm maddeleri sizler için klavuz niteliğinde blog sayfalarımızda yayınlamaya devam ediyoruz. Dijital pazarlama ve diğer konularda bültenlerimizi takip etmek üzere bültene kaydolabilir ve tüm gelişmeler ile güncel kalabilirsiniz.
Yapay Zeka ve Dijital pazarlama :
Yapay zekayı, müşterilerin kişiselleştirilmiş promosyonlar ile ilişkilenmesini sağlamak veya müşteri hedeflerini otomatik olarak oluşturmak için dijital ayak izlerinden gelen davranışlarını tahmin etmek veya genelleştirmek için kullanmak mümkündür. Belgelenmiş bir vaka, çevrimiçi kumar şirketlerinin müşteri hedeflemesini iyileştirmek için Yapay Zeka AI kullandığını bildiriyor.
Dahası, Kişilik hesaplamalı Yapay Zeka AI modellerinin uygulanması, daha geleneksel sosyodemografik veya davranışsal hedeflemeye psikolojik hedefleme ekleyerek reklam kampanyalarının maliyetini azaltmaya yardımcı olabilir.
Potansiyeli Yüksek Lead leri Tanımlama
Mevcut devam eden reklam yada pazarlama çalışmalarınız var diyelim, şu anda olası satışla sonuçlanacak olanlara odaklanmak için önceliğe nasıl veriyorsunuz? Potansiyel müşteri yaşam döngüsü aşamaları ve trafik kaynağı etrafında oluşturulmuş manuel bir işleminiz varsa, teknolojinin yarattığı çözümü kullanmıyorsanız zamanı boşa harcıyorsunuz demektir.
Yapay zeka ve makine öğrenimi son birkaç yılda inanılmaz gelişti ve bu işlevsel bir kullanımı ile yakın hedef potansiyel öngörüsü alabilir puanlama vb. sistemler kullanılmaya başlandı..
Etkin CRM yazılımları ile artık potansiyel müşteri hedef kitleleriniz arasında filtre uygulamanıza ve trendleri ve davranışları anlamanıza yardımcı olabilen sistemler aktif kullanmaya hazır duruma gelmiştir, yeterki yeniliğe açık olun.
Aşağıdaki örnekte satışa yakın olan olasılıkları yakalamak yerine diğer potansiyel leadler ile zaman geçirirseniz başarılı kapanan satış oranınız epey düşük olabilir.
- Satışlarınızı kapatmak için değerli öngörüler alın
- Tüm datalarınızı tek alanda yönetin
- Analizler ile detayları ortaya çıkartın
- Ekibinizin verimliliğini ölçekleyin
- Online Mesajlaşma vb. kurulumlar ile işinizi optimize edin
- Chatbot lar oluşturun
- E-posta pazarlamasını aktif edin
Eğer performans pazarlama hizmeti bir ajanstan alıyorsanız artık sizin konunuz lead almak değil alınan leadlerin kaliteleri arasında hangisine öncelik versek daha iyi bir satış kapama yüzdesi oluşturabiliriz bunu görebilmektir.
Vayes Dijital ile CRM uygulamalarına dair fikirler alın ve işinizi geliştirin.
Öngörülen potansiyel müşteri puanı yada benzeri sıralamalar, potansiyel satışlarınızı kapatma olasılığına göre derecelendirir ve hayatınızı kolaylaştırır. Bu puan nelerden oluşabilir, e-posta etkileşimi, sosyal katılım, spam, demografik bilgiler, davranış ve şirket bilgileri gibi faktörlere dayanmaktadır.
Stella, bir CRM kullanmaya başlayarak gelirini 10 milyon € artırdı.nasıl mı hemen izleyin.
[youtube::qmIzRMzsJaM]
Tahmini satış puanlaması içeren bir CRM veya kişi yönetimi yazılımı bulmak dijital satışlar için çok önemlidir, işinizi şimdi güçlendirin ve yeniden yapılanın dijital pazarlamanın ne olduğunu keşfedin.
Hadi şimdi tüm detaylara birlikte göz atalım!
Satış Süresince Kişiselleştirilmiş Video Kullanma
Potansiyel müşterileriniz ile iletişim kurmak için video kullanma kavramını daha evvel ele aldınız mı ?
günümüzde video araçlarının kullanımı kolaylaştıkça daha bu işler daha da popüler hale geliyor. Potansiyel müşterilerinizin günlük olarak aldığı e-postaların sayısı ile spanların arasında sizin doğru yada benzersiz tekliflerinizi duyması yada görmesi hiç kolay değil.
Şunu değerlendirin; kişiselleştirilmiş videolara sahip e-postalar ile, standart bir giden e-postaya kıyasla tıklama oranında ortalama 8-10 kat artırabilirsiniz. Güçlü bir dijital pazarlama ajansına sahipseniz size iyi bir içerik hazırlayarak bu işi nasıl yöneteceğinizi anlatacaktır.
Birçok ücretsiz araçlar ile, dizüstü bilgisayarınızın web kamerasını kullanarak hızlı ve kişisel videolar oluşturmasını sağlayabilirsiniz. Çoğu durumda, video oluşturmak bir e-posta yazmaktan çok daha hızlı olabilir.
Ücretsiz Video düzenleme araçları ile ilgili yazımıza buradan göz atabilirsiniz.
İlgili: Satışlar için kişiselleştirilmiş videonun nihai kılavuzu
Artan tıklama oranları, daha yüksek mail açma oranlarına ve daha fazla etkileşime ek olarak, video potansiyel müşterilerin yüzünüzü görmesine olanak tanır ve size karşı güvende artmış olur.
Bir dijital pazarlama adımını sadece e-posta görüşmesi yerine daha sıcak yüzle insancıllaştırmak, potansiyel müşterilerinizin sizi tanımasına yardımcı olur ve güçlü bir yanınızada ortaya koyar. Bu daha derin bağlantı düzeyi, satış ekibinizin gürültüyü aşmasına ve güven inşa etmesine olanak tanır.
Dijital Pazarlamanın temel amaçları ile, etkili crm yönetimi şu konularda güç aktarmayı amaçlamaktadır:
- Bilgi,
- Güven.
- Yakınlık,
- Destek.
- Nihai pozitif sonuç artışı
Ürün Odaklı Videolar
Tüketicilerin yüzde elli ikisi ürün videolarını izlemenin onları online satın alma kararlarında daha güvenli hale getirdiğini söylüyor ve alımlarını yapabilmek üzere pozitif oldukları görünüyor.
Müşterilerinizin online sattığınız ürünleri tamamı ile anladığını düşünmeyin hep aklınızda şu da olabilir mi diye sorduklarını değerlendirin, ürün videoları, yazılı spesifikasyonların ayrıntılarının ve fiyatlandırmasının yapamayacağını daha fazla açıklayabilir. Ürünler için videolar da neler olabilir :
- Bu nedir ?
- Kimler için iyi / kimler için iyi değil?
- Bu ürüne neden ihtiyacım var?
- Fiyatı ne kadar?
- Ne zaman satın almalıyım?
- Nasıl satın alabilirim?
İyi bir dijital pazarlama yolculuğu kendini müşterisi yerine koyabilen ve tüm ihtiyaçlarına yanıt verebilendir unutmayın sizde bir müşterisiniz kendiniz ne düşünürseniz buradan yola çıkarak diğer müşterilerinde bunları soracağını hayal edin ve onları yanıtlayın.
Yaptığımız dijital pazarlama çalışmalarında gördük ki bu aksiyon potansiye müşteri dönüşünü inanılmaz yüksellti ve satışları pozitif etkiledi.
Uzun kayıt süreli videolar
Genel olarak platformlardaki videoların büyük çoğunluğu (yüzde 80) beş dakika veya daha da kısa sürdüğü görünüyor, bu kısa videolar, tüm video içeriğinin toplam sayısının üçte birinden azını oluşturmaktadır.
Konu anlatan yada bilgi sunan videolarda 15 dakika veya daha uzun videolar izleyicilerin Yüzde 50'sine ulaşması ile aslında kısa videolara göre işin içinde alım satım var ise yada bu yolsa ise konu süreci değiştiren bir adım oldu.
Bir içerik ortamı olarak videodaki her etki - tepki artışı, yani etkileşime odaklanmanın video stratejinizin merkezinde olması gereken öncelikler arasındadır. Beğeniler ve görüntüleme sayıları gibi özel ölçümler size fikir verecektir.
Kısa süreli videolar daha çok sosyal medya sitelerinde etkili olduğu kanıtlanırken, web sitenizde ve video kanallarınızda uzun süreli video beklenmekte ve detaylar aranmaktadır.
Uzun süreli videolarla bir video serisi oluşturmak, Netflix gibi isteğe bağlı akış hizmetlerinin içerik tüketim alışkanlıklarına uyum sağlamak ile işi değiştirebilirsiniz.
Ayrıca, genellikle bir izleyicinin videoda izlemek istediği uzunluk, sağlanan değerle doğrudan ilişkilidir. Örneğin, birinin beş dakikadan daha uzun bir sosyal video izleme olasılığı daha düşük olabilirken bununla birlikte, hizmetler sayfasında yer alan 10 dakikalık bir videoyu izlemeye daha istekli olabilirler, çünkü alım yapacakken potansiyel müşteri elinden geldiğince soru sorarak yanıtlar almak ister.
Video içeriğiniz gerçekten iyi ise bir alıcının sorusunu video yoluyla iyice ele alarak ve dürüst bir şekilde yanıtlamak isterseniz gerçekten bu 5 dakikadan daha uzun sürecektir , bu nedenle planladığınız işin içeriğinin videonuzun uzunluğunu belirlemesine izin verin.
Daha uzun videoları, potansiyel alıcılarınıza uzun bir blog gönderisi okumalarına gerek kalmadan bilmeleri gerekenleri öğretmenin harika bir yolu olarak düşünün.
Arama ve SEO Trendleri
Yerel SEO'nun sürekli önemi
Giderek artan sayıda araştırma sonucu şunu ortaya koyuyor, "yakınımda" aramaları olarak kabul edilen, onlara yakın işletmeleri arıyor.
son 3 yılda "yakınımdaki" aramalarda yüzde 800 artış görünüyor. Son iki yılda, "şimdi" + "yakınımdaki" gibi ifadeler için de yüzde 200'lük bir büyüme oldu.
Yerel düzeyde faaliyet gösteren işletmeler için, hemen ihtiyaç olarak bir ortaya çıkan alıcıların aramalarını yakalamak bu işletmeler için büyük bir fırsattır.
Yerel SEO için optimizasyon, Google My Business'taki girişinizi oluşturmak ve optimize etmekle başlar . Google My Business'tan bu yerel girişler, organik girişten önce gösterilir.
Google My Business girişinizi web sitenizin yerel uzantısı olarak düşünün. İşletmeniz yerel düzeyde çalışıyorsa, web sitenizi ve Google My Business'ı yerel SEO için optimize etmek çok önemlidir.
Sesli Arama
2020 de, internetteki tüm aramalarınP'si ses tabanlı olacak ve daha da hızla artacaktır, bunu whatsapp sesli yazımdan da düşünebilirsiniz, yazmak yerine yazdırmak her zaman daha kolay ve kullanışlıdır.
Siri, Alexa ve diğer sesli asistanlarda aramaların ortaya çıkması ile bu işi devralıyorlar. Burada önemli ve akılda tutulması gereken, insanların konuşma sırasında yazmaktan farklı arama yapmasıdır.
Google'da yapılan geleneksel bir klavye aramasında, “iPhone 11 ne kadar” gibi bir arama terimi görmek yaygın olurken, ancak birisi sesli arama yaptığında sorgular daha etkileşimli ve genellikle daha uzun olabilmektedir, örnekle;
Sesli arama daha çok “iPhone 11 fiyatları nelerdir?” Sesli aramalar, klavye aramalarına kıyasla daha sık soru biçimindedir.
Neil Patel'e göre, sesli aramayı yakalamak için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri, müşteri sorularını bloglarla yanıtlamaktır.
Google Keşfet
Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz
İçeriğinizin arama yapmadan organik olarak kullanıcılarınız ile karşılaşabilceğini biliyor muydunuz?
Google Discover, tarayıcı geçmişine, Yapay Zeka ile ve belirgin ilgi alanlarına göre kullanıcıya özel bir feed ler oluşturmaktadır.
Web sitenizin trafiğine yakından bakarsanız, Googleapis.com adresinden Yönlendirme Trafiği olarak ilişkilendirilmiş trafiği görmüş olabilirsiniz.
Şu anda, bu uygulama yalnızca Android cihazlarda mevcuttur ve Google Pixel telefonlarda kolaylıkla erişilebilir durumdadır. Yakında Google Keşfet işlevselliği tüm Google mobil tarayıcılarında mevcut olacaktır.
Bu müthiş bir sistemdir, içeriğinizi doğrudan ilgili potansiyel müşterilere iletebileceğini bir düşünsenize, yaklaşan büyük bir yönlendirme trafiği kaynağı üzerinize doğru gelecek bunu nasıl karşılayacaksınız şimdi bunu hesap etmeye başlayın.
Orada fazla Google Discover kullanarak 800 milyon kişi yeni içeriği bulmak için, ve bu sadece bir başlangıçtır.
Kullanıcı Amacına Yönelik İçerik
Anahtar kelime odaklı içerik hızla kullanımdan kaldırılıyor.
Google BERT güncellemesiyle , arayanın amacına uygun içerik sunmaya çok daha fazla odaklanılıyor. Google'ın odağı, arayanın bulmaya çalıştığı şeyin arkasındaki anlamı gerçekten anlamaktır.
Anahtar kelime odaklı ve bu işe odaklanmış içerik, organik trafiği hızla kaybeder. Şirketlerin iyi sıralanabilmesi ve Google'da bulunabilmesi için şirketlerin içeriği arama yapan kişinin amacına odaklamaya başlaması gerekir.
Google şunları söyledi:
“Bu iyileştirmeler, özellikle daha doğal dil / konuşma sorguları için dil anlayışını geliştirmeye odaklanmıştır, çünkü BERT Arama'da Arama'daki kelimelerin nüansını ve içeriğini daha iyi anlamasına yardımcı olabilir ve bu sorguları yararlı sonuçlarla daha iyi eşleştirebilir.
Özellikle daha uzun, daha fazla konuşma sorgusu veya “for” ve “to” gibi edatların anlam için çok önemli olduğu aramalar için Search, sorgunuzdaki kelimelerin içeriğini anlayabilecektir. Sizin için doğal gelen bir şekilde arama yapabilirsiniz.
Mobil SEO
Mobil cihazlar için optimizasyon artık olmaz ise olmazımız eski sitelerden sayfalardan kurtulmalı ve yepyeni içerikler ve mobil arayüzler ile kullanıcılara hizmet vermeye odaklanışmaktadır. Google, 2018'de mobil cihazlarda ilk dizin oluşturma siteleri olacağını ve mobil aramaların bir süre masaüstü aramalarından daha ağır bastığını duyurmuştu.
Web sitenizin mobil sayfasının daha önemli olduğu kanıtlanmış olsa da, mobil sürümün önceliği kaldırılma eğiliminde olmaları da gözden kaçmıyor değil.
Web siteniz mobile uyumlu şekilde yanıt vermez şekilde oluşturulduysa, muhtemelen trafik düşüşünüz olduğunu görürsünüz.
Sayfa hızı, yanıt hızı ve görüntülerin tıklanabilir alanların doğru boyutlandırılması gibi mobil cihazlar için UX girişimlerine odaklanın.