Dijital Pazarlama Nedir ?

Aralık 30, 2022 -

Dijital Pazarlama 2023

Arama motoru optimizasyonu (SEO): Arama motorlarında ürün ve hizmetlerinizin üst sıralarda görünmesini sağlamak için yapılan çalışmalardır. SEO, arama motorlarının kriterlerine uygun olarak ürün ve hizmetlerinizi tanıtır ve ilgili anahtar kelimeleri kullanarak arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanızı sağlar.

Sosyal medya pazarlama: Sosyal medya platformları üzerinden ürün ve hizmetlerinizi tanıtmak için yapılan çalışmalardır. Özelleştirilmiş reklamlar ve organik paylaşımlar ile hedef kitlenize ulaşılır.

İçerik pazarlama: Özelleştirilmiş ve hedef kitlenize hitap eden içerikler üreterek bu içerikler üzerinden ürün ve hizmetlerinizi tanıtmak için yapılan çalışmalardır.

E-posta pazarlama: Hedef kitlenize özelleştirilmiş e-postalar ile ürün ve hizmetlerinizi tanıtmak için yapılan çalışmalardır.

Reklam ağları: Google AdWords, Bing Ads gibi reklam ağları üzerinden özelleştirilmiş reklamlar ile hedef kitlenize ulaşılır.

Dijital pazarlama, günümüzde çok popüler olan bir pazarlama yöntemidir ve çeşitli platformlar üzerinden gerçekleştirilebilir. Önemli olan hedef kitlenize ulaşmak için doğru yöntemleri kullanarak etkin bir şekilde pazarlama yapabilmektir.

Bu içerik 30.12.2022 de güncellenmiştir.

ONLİNE (DİJİTAL) PAZARLAMA

İşleri büyütmek için artık internette yer almanın vakti geldiğini mi düşünüyorsunuz? Teknolojik gelişmelerden nasıl faydalanacağınıza karar verme aşamasında mısınız?…. Tüm bu dijital pazarlama sorularınıza karşı kısa bir değerlendirme yapalım..

Dünyanın neredeyse yarısının internete erişimi bulunmaktadır.
Bunun yanısıra internete erişimin ve internet kullanımının yoğun olarak mobil cihazlar üzerinden sağlandığı ve bu durumun günden güne artış gösterdiği görülmektedir.

Dijital Pazarlama

Bu kadar hızlı bir şekilde gelişen sanal dünyada yerinizi almak ve
online vitrininizi oluşturmak için öncelikle bir web sitesi tasarlatmanız, ancak bu web sitesinin de duyarlı tasarıma (responsive web tasarıma) sahip olması sizin en öncelikli ihtiyacınızdır.

Geleneksel pazarlama yöntemlerinde kullanılan reklam öğeleri ve etkileşimler, kulaktan kulağa yayılan şirketinizin, müşterilerin size ulaşmasına olanak sağlamaktaydı.

Şuan ise tüketiciler / kullanıcılar / müşteriler sınırlı zamanda kısa tanımlamalar kullanarak istedikleri ürüne ve hizmete ulaşmak istemektedirler. Arama motorlarında ilk sıralarda yer alabilmek için Dijital pazarlama evresinde, müşterilerinizin ne istediğini tahmin ederek hazırlanacak bir şirket web site ve bu sitenin mobil uyumlu web tasarımı koşullarını sağlaması da bir hayli önemlidir.

Dijital Pazarlamanın Önemi

Web sitenizin içeriği ürün ve hizmetinizi tanıtıcı bir dijital vitrindir. Dijital pazarlamada web siteniz; şirket profilinize uygun tasarlanmış görsellerle desteklenmiş olmasının yanı sıra müşteri kullanımına uygun (kullanıcı deneyimi yüksek), göz alıcılığından daha öte kullanım kolaylığına duyarlı (responsive) tasarım öğeleri taşımalıdır.

Dijital Pazarlama ile rekabete yönelik neler yapılabilir?

Gelişen dijital dünyada asla durgun bir internet pazar yerinden bahsedemeyiz. Rekabetin; ihtiyaçlar ve kolay erişim cazibesi ile birleşmesiyle, şirketler hızla dijital pazarda dönüşüm ve gelişime yönelmektedir. İnternet üzerinde ilk akla gelen marka olabilmek, ana cadde üzerinde olmak, kaynaklarınızı etkin ve verimli kullanarak ilgiyi üzerinize çekmek üzere, Arama Motoru Optimizasyonu ( SEO ) ve/veya Arama Ağı Reklamcılığı (SEM) araçlarını kullanabilirsiniz. Günlük yaşantımızda alışkanlık haline gelmiş bazı sosyal medya pazarlama stratejileri de dijital pazarlama çalışmalarında büyük fayda sağlamaktadır.

Dijital Pazarlama Stratejisi

Şirketinizi büyütmek, ürün ve hizmetinizi tüketiciye sunabilmek için arama motorunda ilk sıralarda yer almak günümüzde büyük önem taşır. Web sitenizin içeriğinin iyi tanımlanmış ve müşteri etkileşimine uygun tasarım öğeleri içermesi durumunda, arama motoru optimizasyonu (SEO) olarak adlandırılan bu işlevsellik, müşterilerinizin size ulaşmasını kolaylaştıracaktır. 

Web sitenizin trafiğini artırmak, tüketicilerin markanıza olan ilgisini çoğaltmak amacıyla arama motoru reklamcılığı (SEM) ile birlikte internet üzerinden reklam kampanyaları düzenleyerek harekete geçirici mesajlar kullanarak sonuca daha fazla ve hızla yaklaşabilirsiniz.

Mobil cihaz kullanımındaki artış ve sosyal medyanın gücünün birleşmesiyle birlikte tüketicilere daha kolay ulaşmanızı sağlayan ve onlardan hızlı geri dönüşler almanıza yarayacak bir diğer dijital pazarlama yöntemi de sosyal medya reklamları olarak karşımıza çıkmaktadır.

Kısaca bahsettiğimiz dijital dünyada var olmak, şirketleri tüketiciyle buluşturmak için aracısız bir yoldur. İhtiyaçların artması ve ulaşılabilir olmanın önemsenmesi ile birlikte şirketler ve tüketici arasında bağlantıları analiz etmek ve online stratejiler geliştirmek gereklidir, bunun içinde kendinize iyi bir dijital ajans seçmenizi tavsiye edebiliriz.

Daha fazla gecikmeden işletmenizi global dünya ile tanıştırmak için şimdi online olma zamanı vakit kaybetmeyin daha detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.

İnternet trafik akışında gündelik yaşamımıza alışkanlık olmuş sosyal medya pazarlama stratejileri de dijital pazarlama çalışmalarınızda büyük fayda sağlamaktadır. Sosyal medya nasıl kazandırır derseniz bu hizmet kalemimiz sizler için.

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.