Dijital dünyada yer almaya karar verdiniz ve bir e-ticaret sitesi yada bir pazaryeri yazılımı yaptırmayı hedeflediniz bunun için yeterince araştırmalar yaparak bir sonuca ulaştınız ve şuan pazaryeri projeniz anahtar teslim hazırlandı.
Sizlere çok güzel bir soru ile geliyoruz,
peki şimdi sırada ne var ? çalışmalarınızı artık dönüşler aldırarak gelir modelinizin çalışmasını ve para kazanımını oluşması gerekli değil mi ?
Evet pazaryeri yazılımınız online şekilde yayın hayatına girdi şimdi ne yapmalıyız ?
Nasıl bir program ile ilerlemeliyiz ?
Aslında işler şimdi başlıyor,
Google Adwords Reklamları ?
Sosyal Medya Danışmanlığı yada Sosyal Medya Reklamları ?
Gazete, Dergi, İnternet haber siteleri vb.
Hangileri sizler için olmalı yada olmalı mı ?
İşte tamda bu soruların bir klavuzu olması adına bu yazıyı kaleme almayı düşündük.
Dijital Reklam Bütçem Ne olmalı ?
Neredeyse hergün yaptığımız toplantılarda bu soru karşımıza çıkmaktadır, bu sorunun aslında hedefe, projeye, genel bütçeye ve imkanlara göre çok fazla şekile alternatifli değerlendirmesi olacaktır.
Projenizi ve elinizdeki bütçeyi düşünün, sınırsız bütçeniz var ise o zaman işler başka..
Dijital Pazarlama çalışmalarını hayata geçirecekken önünüze çıkan en önemli alanlardan bir taneside hangi platforma, ne kadar para harcamalı yada bütçe planı yaparak hareket etmeliyim ?
Evet yukarıdaki belirttiğimiz birçok reklam kaleminden hangisini seçmeli yada ne kadar bir bütçe ayırmalısınız ?
Yani şunu diyebilirsiniz,
Benim Google Adwords Reklam Maliyetim Nedir ? veya SEO Maliyeti Nedir şeklinde bir soru aklınıza gelecektir.
Pazarlama gereçlerinden birkaçının örnekleri ile bu soruların yanıtını oluşturmaya çalışacağız;
Google Adwords Reklam yönetimi ile anahtar kelime analizi yaparak hareket etmek çok önemli boşa yapılan bir anahtar kelime seçimi sizlere sadece tık getirerek paranızı götürüyorsa soru şu, "doğru anahtar kelimeler ile mi bu işe başladık" olmalı..
Doğru Anahtar Kelime Seçimi Nasıl Yapılır ?
Google Adwords Reklamlarında yada SEO çalışamlarında doğru anahtar kelime kavramını duyacaksınız.
Anahtar kelimenin yanlışı olurmu demeyin sizlerde Google zengin etmeye devam edenler arasında olabilirsiniz, dikkat edin ve Google Adwords Reklamları yada SEO için müşterilerinizi dikkat ile dinlemeye başlayın!
Müşterileriniz Anahtar Kelimeleri Kulağınıza Fısıldıyor Değil mi?
İşletmelerimizin temel sorunu işlerini nasıl anlatmaları gerektiği konusunda kararsız kalmalarıdır.
Çok iyi bir kalem üretiyor olabilirsiniz, ancak bu kalemi diğerlerinde farklı şekilde öne çıkaramıyorsanız gereide kalan herhangi bir kalem üreticisi olarak ticaret hayatınıza devam etmek durumunda kalacaksınız demektir.
Satış - Pazarlama ekibinizi dinleyin neler ile müşteriler talep oluşturuyor bumları keşfedin.
İşte şimdi satışa dönecek anahtar kelimeleri bulmaya doğru yola koyuldunuz diyebiliriz.
"SEO ve Google Adwords Reklamlarında Satışa Dönen Anahtar Kelime Seçimi Hayat Kurtarıcıdır."
Google Adwords Reklamları na ek olarak SEO çalışmalarında nasıl bir bütçe maliyet ayırmalısınız ?
Dijital reklam platformlarından en popüleri biri için bizlere gelen en yoğun sorular arasında
SEO Fiyatlandırması, SEO Maliyeti veya SEO kaç paraya yapıyorsunuz gibi sorular gelmektedir.
Keşke bu soruların yanıtı şu kadar diyerek tamamlacanak kolaylıkta olsa..
SEO çalışmaları banner reklamı kampanyası oluşturarak belirli bir alanda yayınla iş tamamlansın şeklinde yapılan bir çalışma şekli neyazıkkı değildir.
Bu durumlardan dolayı SEO için fiks olarak bir maliyetler ne yazıkki oluşmamaktadır.
Dijital Pazarlama reklam çalışmalarından biri de E-posta pazarlamasıdır, eğer belirli bir kitleniz var ve canlı datalara sahipseniz e-posta pazarlamasınıda denemekte büyük fayda olacaktır.
Bütçesi de net bir şekilde örnekle;
50.000 adetli bir toplu mail gönderimi yapacaksanız bu işin bütçesi bellidir, toplu mail hedef kitleniz 50.000 den - 100 milyona çıkarsa toplu mail fiyatlandırmasında özel bir rakam alarak mail gönderileri düzenleyebilirsiniz.
SEO çalışmalarında ise maliyet ve bütçe oluşturma durumu gerçekten bu kadar kolay olamamaktadır.
SEO maliyeti doğrudan potansiyel anahtar kelime rekabet oranı ve yapılacak çalışma karşılığı olan emek ile bütçe, fiyat farklılığı oluşturabilmektedir.
Bu konuyu örnekle açıklamak gerekirse;
Dijital pazarlama kanalı olan Google Adwords Reklamları ile bu çalışmaları gözlemleyelim:
"Amana Yetkili Servis" anahtar kelimesinin bu makaleyi yazarken anahtar kelime tıklama başına maliyeti,
yani potansiyel müşterinizin size ulaşabilmesi için reklamınıza bir tık yapması ile, AdWords bütçenizden tıklama başına 22 TL alınabilmektedir.
Günlük olarak 100 tık isterseniz 22 x 100 = 2200 TL bütçe ayrılması gereklidir.
Örnek ile açıklamak gerekir ise;
Bu kısma lütfen dikkat edin..
“Cep Telefonu” anahtar kelimesi, ile
“Dokunmatik Ekranlı Cep Telefonu” kelimesi arasındaki önemli fark durumu benzeri.
diğer bir örnekle;
“Tatil” kelimesi ile
“Aile İçin Uygun Tatil” anahtar kelimesi şeklinde..
Şimdi detayları açıklamaya başlıyoruz işte SEO Maliyetini oluşturan parametreler..
Kısaca bahsetmek gerekirse iyi bir SEO bütçe analizi anahtar kelime rekabet oranına bağlıdır, ve SEO fiyatlamasınıda direkt olarak etkilemektedir.
Şimdi düşünmeye başladınız ve içinizden şunu geçiriyor olabilirsiniz,
İnternette reklamlarda bu iş için 3 paketten bahsediyorlardı, fiyatlarıda ona göre verilmiş örnekle
Birinci SEO paketine 1000 TL
İkinci SEO paketine 2500 TL
Üçüncü Pakete 5000 TL gibi bir rakam yazmışlar bir başka bilgi olarakta özel teklif isteyin demişler.
Şimdi nasıl oluyorda bu şekilde paketler oluşturularak size hiç anahtar kelimenizin durumuna bakmadan fiyatlar verilebiliyor yada internette bu şekilde SEO Paketleri olarak sunulabiliyor ?
İşte bu sorularınızın cevabı yukarıdaki paragraflarda saklı :)
Güçlü bir SEO mu yaptırmak istiyorsunuz ?
Paket şeklinde verilen hizmetler size nekadar uygun bunu bir düşünün.. her web sitesine benzer benzer yapılan işlemler rakibinize de yapılıyor ise sizin farkınız ne olabilir ?
SEO Paketlerinde anahtar kelime durumu ve rekabet oranı, geçmişte yapılan çalışmalar rakipler ne yapmış vs. vs. şekinde çoğu konu düşünülmemektedir.
Peki SEO paketleri sonuç verebilir mi ?
Ben bir SEO paketini deneyeyim diyor gibisiniz, ozaman iyi şanslar dileriz :)
SEO çalışmalarında ROI Nedir ?
Özetle : Return on Investment (ROI) yaptığınız yatırımın size geri dönüşünü gösteren bir dizilimidir.
ROI bir yatırımın size ne kadar getiri sağladığını yani verimliliğini ve bu yatırımın sürdürülmesi gerekip gerekmediğini gösterir analiz sistemidir.
SEO çalışmalarına aktaracağınız bütçeyide, size geri dönüşünün nasıl olacağını düşünerek hareket etmelisiniz ROI hesaplaması burada imdadınıza yetişiyor.
SEO Fiyatı : Hangi parametler SEO Maliyetinizi Oluşturur ?
SEO fiyatlandırması - Dijital Pazarlama bütçesini belirlerken dikkate alacağımız parametreler:
Web Siteniz Hangi Anahtar Kelimede Nasıl Bir Durumda : Şu an web siteniz hangi konumda ve sıralamada neredesiniz ?
SEO Çalışmaları İçin Nekadar Zamanımız Var : Hedeflerinize varmak üzere ne kadar zamanımız kaldı ? (bu soru genellikle şöyle cevaplanır hiç vaktimiz yok, siz bu durumda kalmayın)
Kendinize Bir Hedef Belirlediniz mi : Hangi Anahtar Kelimeler ile hangi sıralamalarda yer alamak istiyorsunuz ?
Evet kilit soruları sorduk cevapla sonrasında SEO ve Web ajansı olarak hızla çalışmalar yapılmalı ve sizlere teklif sunulması gereklidir.
Bir örneklerle ilerleyelim dilerseniz…
Örnek SEO Müşterimizin, lokal işletme web sitesi hedef anahtar kelime ve anahtar kelime varyasyonlarında 17. sırada bulunuyor olsun.
Google anasayfa rakipler çok daha fazla bağlantıya ve daha yüksek otorite ölçümlerine sahip durumda olacaklardır. (Bazı balta girmemiş sektörler hariç, tabi kaldıysa)
Örnek rakiplerimiz lokal SEO ’da yüksek yatırım yapmış ve işi büyütmüş konumdalar
Şimde elimizdeki bu datalar ile kendi resmimizi çizmeye başlayalım :
Rakip analizi yaparak çok çok yanlışa gitmeden, bağlanacak en iyi backlinkleri sağlayabilmek.
Lokal SEO Stratejisi geliştirerek, rakiplerimizden daha iyi bir lokal SEO çalışması uygulamak.
En en en önemlisi ise bu bahsettiğimiz tüm çalışmaları yapabilmek adına stratejik bir planlama.
Arama motoru optimizasyınu SEO bütçesini öngörebilmek için müşterinin şuan içinde bulunduğu arama motoru sıralama durumu ve sektördeki rakiplerinin durumana oluşturulacak timeline, harcanacak iş gücü mesaisi ve harcanacak para konuları bir araya getilierek SEO çalışma fiyatları belirleyebilirsiniz.
NOT : SEO çalışamalarının ücretlendirilmesi konusunda birçok parametre bulunmaktadır ve çok sayıda değişken vardır diğer yandan rakiplerimizin durumuna da detaylı göz atmak gerekir, bu bağlamda konunun detaylı analiz sonrası fiyatlandırılması çok çok önemli bir etkendir akabinde net bir bütçe - maliyet alabilir durumda olursunuz.
Eğer bunlar yapılmıyorsa biraz tedirgin olarak firma seçiminizde dikkat etmenizde fayda olacaktır.
SEO = SABIR
SEO çalışmalarında birçok dikkat edilecek nokta bulunurken bunlardan biri de sabırsız davranmanın sonuçlarıdır, bu durum çoğu müşterimizin öncelikle yaşadığı genel hadiselerden oluşur,
"Biz sizi hızla yuları çıkarırız abi sorun yok sen kafanı takma" şeklinde bir mod varsa oradan hızla uzaklaşabilirsiniz.
Sorunuzu tekrar eder gibisiniz : SEO Fiyatları Ne Kadar?
Globale bakarak ilerlemek ve hedeflemeleri kontrol etmek açısından yapılan genel araştırmalar şunu diyor ;
SEO (arama motoru optimizasyonu) Bütçeleri / Fiyatları – Birleşik Krallık (United Kingdom)
Aylık Bütçeler : £200 - £350 — düşük rekabet anahtar kelimeler, küçük işletmeler firmalar için SEO
Aylık Bütçeler : £375 - £600 aylık — orta sınıf anahtar kelimeler, 2. düzey işletmeler firmalar için SEO
Aylık Bütçeler : £575 - £1.250 aylık — orta üst sınıf uluslararası rekabete sahip işletmeler için SEO
Aylık Bütçeler : £1.300-£2.500 aylık — yüksek rekabet anahtar kelimeleri olan işletmeler için SEO
Aylık Bütçeler : £2,500 üzeri aylık — Özel yüksek rekabet ve strateji şeklinde SEO çalışmaları, global ağ ve uluslararası hedeflemeler, site içii ve site dışı SEO çalışmaları.
SEO (arama motoru optimizasyonu) Bütçeleri / Fiyatları – Amerika
Yurtdışında yapılmış bir online anket ile gelen sonuçlar şu şekilde olmuş;
Aşağıdaki bütçeler aylık bütçelerdir.
Yüzde 10 : $600 ‘dan az
Yüzde 27 — $600 - 900
Yüzde 28 — $1,100 - 2,600
Yüzde 20 — $2,700 - 5,200
Yüzde 15 — $5,000 - 10,500
En kritik yere geldik, Türkiye’de SEO fiyatları nedir ?
Türkiyede özellikle büyük şehirlerde yer alan ajanslar yada bireysel SEO çalışmaları yapan kişilerin vermiş oldukları fiyatlar o kadar ilginç ki biz şaşırıyoruz.
En kapsamlı çalışmayı biz yapıyoruz çok kısa sürede yukarı çıkacaksınız diyen firmalardan 250 TL isteyenlerden kişilerden başlıyor,
kendini en büyüğüz şeklinde nitelendiren büyük ve sektör devi olan firmalar $15.000 TL x Ay olarak çalışabiliyor.
SEO çalışması her firmaya, işletmeye anahtar kelimeye göre özeldir,
kendinizi bu özel kategorinin içine alarak değerlendirmezseniz sonuçta her defasına kaybeden sizler olabilirsiniz.
Bu bilgiler beni kesmedi bana daha çok bilgi verin derseniz;
Daha detaylı bilgi almak, acaba benim bütçem ne olmalı diyorsanız sorularınızı yanıtlamak için hello@vayes.com.tr adresinden yada telefonlarımızdan ulaşabilirsiniz.