Daha Az Şey: Görsel İçerik için Minimalist Tasarım İlkeleri

Ekim 08, 2018 -

Çoğu pazarlamacı ve işletme uzmanı, mesajlarını etkili bir şekilde iletmek ve hedef kitlelerine bağlanmak için yüksek kalitede görsel içeriğe ihtiyaç duyduklarını bilirler. Bununla birlikte, tam zamanlı grafik tasarımcılardan oluşan bir ekip istihdam etmek pahalı olabilir. İyi haber, çok az veya hiç tasarım eğitiminiz olmasa bile kendi görsel içeriğinizi yaratmak mümkün.

Temel unsur, minimalizmin güzelliğini ve gücünü kucaklamaktır. Nicholas Burroughs’un açıkladığı gibi, “Minimalizm bir şeyin eksikliğidir ve bu sadece o birşeyin mükemmeliğini orataya çıkarır.”

Görsel içeriğinizin her şeyin mükemmel bir miktarına sahip olmasını sağlamak için 4 ipucu.

1. Kullanım kısıtlaması

Görsel içeriğinizi, görselle iletişim kurmaya çalıştığınız içerik miktarını sınırlayarak, karmaşalı bir halden koruyun. Bir sunum oluşturuyorsanız, Twitter'dan ilham almanızı ve içeriğinizi her slayt için 140 karakterden veya daha azına sınırlamanızı öneririm. Yazı içeriğinin uzunluğu ilk bakışta kullanıcılara sıkıcı gelmektedir. Bu yüzden karakterleri sınırlamak, kullanıcıların okumasını sağlama konusunda en önemli unsur olmaktadır.

Ayrıca, font ve renkler söz konusu olduğunda da kısıtlama kullanın. Renk paletinizi bir veya iki ana renkle sınırlayın. Ayrıca, üçten fazla yazı tipi kullanmamanız gerekiyor; ideal olanı iki font tipi kullanmaktır. Böylece tasarımdaki karmaşadan uzaklaşmış ve verilmesi gereken mesajdan başka hiçbir unsuru tasarımınızda bulundurmamış olursunuz.

2. Basit ve minimal tasarım öğeleri seçin

Minimal görseller oluşturmak için, düz renkler ve simgeler gibi basit tasarım öğelerini ve çok fazla beyaz alanlı yüksek çözünürlüklü fotoğrafları seçerek kendinizi başarıya ulaştırın. Beyaz alan dikkat çeker ve izleyiciler üzerinde sakinleştirici bir etkiye sahiptir.

Beyaz alandan en fazla etkiyi elde etmek için, düzeninizi üçlü kurallar kuralına göre tasarlayın. ‘Kılavuzlar , bir görüntünün, iki eşit aralıklı yatay çizgi ve iki eşit aralıklı dikey çizgi ile dokuz eşit parçaya bölünmesi gerektiğini ve bu çizgiler veya bunların kesişme noktaları boyunca önemli kompozisyon öğelerinin yerleştirilmesi gerektiğini önermektedir. Tekniğin savunucuları, bir öznenin bu noktalarla hizalanmasının, öznenin merkezlenmesinden ziyade bileşimde daha fazla gerilim, enerji ve ilgi yarattığını iddia eder.’

3. Tek bir stand elemanı seçin

Fotoğraf gibi minimalist tasarım öğelerini seçerken, bir tek öğeye sahip olan görüntüleri arayın. Standout öğesi, izleyicilere anlamlı bir odak noktası vermelidir.

Örnek olarak mavi tonlarının ağırlıklı olarak kullanıldığı bir fotoğraf hayal edelim. Fotoğrafın sağ kısmında denizin üzerinde salıncak ile sallanan bir insan olduğunu düşünelim. Bu kısımda önemli olan nasıl oluyor da beyaz renk olmadığı halde bu fotoğrafı minimal sınıfına katabiliyoruz? Cevabı fotoğraf üzerinde sadece mavi tonlarının ağırlıklı olarak kullanılması, o fotoğraftaki tonların beyaz renk kuralına eşit olmasıdır. Fotoğrafta hiçbir karmaşanın olmaması ve sadece insan silüetiyle birlikte salıncak bulunması, son olarak da mavi tonlarda gökyüzü ve deniz. İşte minimal tasarımın özeti diyebiliriz.

4. Çok yer aç

Minimalist görseller oluşturduğunuzda, en önemli öğelerin genellikle bir tasarıma sızan fazlalığını ortadan kaldırarak parlamasına izin verirsiniz. Tasarımınızın en önemli unsurlarını etkin bir şekilde vurgulamak için odak noktalara bol yer açın.

Sonuç:

Görsel içerik için tasarım yaklaşımınızı basitleştirerek hayatınızı kolaylaştırın. Sadece tasarımda değil hayatınızın her alanında karmaşadan, gereksiz yoğunluktan ve fazlalıktan uzak durun. Sade bir yaşam, huzurun odak noktasıdır.

 

 

 

Etiketler
  • Web Tasarım

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.