CMS: İçerik Yönetim Sistemi Nedir?

Kasım 12, 2020 -

Şirketler ve markalar için nasıl bir site yapılacağının keşfi sırasında, yakın bir alan adı kurmak ve web sitesi barındırma nelerin bilinmesi gerektiğine birlikte bakacağız.

Web site oluşumuna geçmeden önce, içeriğe ek olarak tasarım gibi öğelerin de etkin olarak hesaba katılması önemlidir.

Öncelikle düşünülmesi gereken cms yani içerik yönetim sisteminde hangi içeriğin web sitesi ile alakalı olduğudur. Şayet cms ile ilgili bir fikriniz yoksa yazımızın devamında cms nedir sorusunun cevabını kavrayabilirsiniz.

İçerik Yönetim Sistemi Ne Demektir?

Öncelikle bir içerik pazarlama sistemi nedir tam olarak inceleyecek olursak; cms, web içeriklerini yönetmek için kullanılan ve kullanıcıların tek bir yerde oluşması, düzenlenmesi ve yayınlanmasına olanak sunan bir uygulamadır. CMS iki bileşene ayrılır;

CMA – İçerik Yönetim Uygulaması: Sitelere içerik eklemeye ve bu içerikleri yönetmeye izin veren uygulamadır.

CDA – İçerik Dağıtım Uygulaması: CMA’dan içeriği alarak uygun formata dönüştürerek saklayıp ziyaretçilerin görmesine yarayan arka plan sürecidir.

Bir blok oluşturmak veya bir web sitesi oluşturmak istiyorsunuz. Ancak nasıl kod yazılacağı hakkında bir fikriniz yoksa veya emin değilseniz CMS tam olarak aranılan uygulamadır.

CMS Ne Yapar?

İçerik yönetim sistemi, kullanıcılara web sitesindeki içerikleri oluşturması ve yönetmesi konularında yardımcı olmak için özel olarak tasarlanmış uygulamadır.

Bu sitedeki resim, uygulama, ekran metni, video ve makale gibi herhangi bir şey olabilir. Tüm modern web sitelerinde html, css, javascript web site içeriğini oluşturan çeşitli resimlerdir. CMS olmadan bu kaynakların tek bir yerden düzenlemek oldukça zor bir uygulamadır.

Vstart CMS’nin Avantajları Nelerdir?

Bir web sitesi içeriğinde vstart cms avantajları oldukça fazladır. Yeni başlayanlara özel, CMS’ye önceden yerleştirilmiş öğeleri destekleyici üçüncü taraf eklentilerinin göz önüne alınmasıdır.

Bu sayede genişletilebilir özelliğe kavuşur. Yanı sıra web sitesini kodlamak yerine CMS, kullanarak teknik beceriye gerek duymadan kullanımı kolay bir arayüz sunar. Bir sorun ile karşılaşıldığında çözüm noktasında yardım gerektiğinde destek belgeleri ve kullanıcı topluluğu sayesinde sorunun çözümü sağlanır.

Web sitesinde özelleştirme fırsatları sunar. Cms platformu yüklenerek kolay ve çeşitli kullanıma hazır şablonlar kullanılabilir. Bu sayede site için dilediğiniz görünümü bu şablonlardan seçme olanağı tanır. İçlerinde sitenizi anlatan bir uygulama mutlaka bulunacaktır.

İçerikler SEO’yu destekleyici özelliğe sahiptir. CMS’ler SEO dostu olabilir. Ayarlanabilir URL’lerin eklenmesi kolaylaşır. Özel sayfa başlıkları, meta verileri ayarlanabilir.

Optimizasyon sırasında ek ipuçları ile yararlı eklenti kullanımı sunar. Birden fazla oturum açarak mevcut içeriğe katkı sağlayan düzenlemelere olanak sunar.

CMS’nin Dezavantajları Nelerdir?

Profesyonel CMS kullanımlarında şayet çok popüler bir uygulama ise güvenlik sorunları yaşanabilir. Bilgisayar korsanları şayet uğraşırsa CMS platformuna girişi çözebilir. İki faktörlü kimlik doğrulma gibi ekstra güvenlik önlemleri alarak geçici çözümleri elbette ki mümkündür.

İçerik yönetim sistemleri bir sayfa bölümünü ayrı ayrı saklama eğiliminde olduğu için bazı gecikmeler yaşanabilir. Etkili belleğe alma işlemi ile bu tür gecikmelerin önüne geçilir. Bir çok CMS pek çok çeşitte tasarıma sahip olsa da hiç birisi aklınızdakine benzemeyebilir.

CMS Seçerken Nelere Dikkat Edilir?

Hangi CMS’nin firma işlevinizi veya bloğunuzu yansıtma ihtiyacınızı karşılayacağına karar verirken göz önünde bulundurmanız gereken pek çok şey bulunur. Örneğin,

Çözümü gereken iş sorunlarını düşünerek başlayabilirsiniz.

CMS’de ne yazılması istediğiniz düşünün. Blok yazmak için ideal olanları, küçük işletmelere ait blog yazıları için ideal olanları, blog odak olmayacaksa e-ticaret açısından işlevselliğin uygun hale getirilip getirilemediği sorgulanabilir.

Bütçeye bakarak hangi CMS teknoloji desteklenmesi gerektiği de hesaplanır.

İçerik düzenlemeyi ve oluşturmayı ne kadar kolaylaştırıp kolaylaştırmadığını, platformun seo dostu olup olmadığını ve bir geliştirici topluluğu olup olmadığını aklınızda bulundurmanız yararlı olacaktır.

Neden Vayes Vstart Tercih Etmeliyiz?

Sitenizi güçlendirmek için iyi bir içerik yönetiminin gerekli olduğu konusuna değindik.

Kısaca anlatmaya çalıştığımız ise bir CMS kullanarak dijital varlığınıza ve işinize en değerli yatırımı yapabileceğiniz olmuştur.

Bu doğrultuda işletmelerin adeta geleceği haline gelen internet ortamında hangi cms’nin kullanılması gerektiği noktasında neden vayes vstart tercih etmeliyiz sorusunun cevabına da beraber bakalım.

İşletmelerin vitrin tasarımı konusunda arayüzü web sitelerin en önemli parçalarından bir tanesidir. Bu bakımdan sitemiz aracılığı ile sunulan dijital pazarlama stratejileri açısından iş alanlarının tümünde destek veren bir cms kullanmak için tercih edebilirsiniz.

İşletmelerin çalışma alanı ne olursa olsun, müşterilerin ve kullanıcıların her zaman teknik uyumu elzemdir. Vayes vstart sayesinde estetik ve tasarım açısından mükemmel bir arayüz sunumu gerçekleştirebilirsiniz. Dijital pazarlama ekipleri aracılığı ile destek veren firmamız eğlenceli bir kullanıcı deneyimine odaklanmıştır.

Profesyonel bir içerik yönetim sistemi olan vayes ile keyifli, kullanıcı odaklı, sağlam ve hedefe kilitlenmiş bir web tasarımına sahip olabilirsiniz.

Kullanıcı açısından önemli olan arayüzün kolaylığı ve kullanımıdır. Google açısından arama motoru dostudur. Medya, içerik ve web sitesi ile alakalı düzenlemelerin hiç birinde kodlama yapılandırması istemez. Böylelikle siz de web sitenizin kolaylıkla yönetimini sağlarsınız.

  • Teknik bilgi gerektirmez
  • Birden çok kullanıcı rahatlıkla kullanır
  • Planlanan içeriğin pazarlama planlamasına kolay entegrasyonu sağlanır
  • Kolay site bakımı sunar
  • Tasarımda değişikliğe gidilmek istendiğinde bu işlemin kolaylıkla yapılmasına destek sunar
  • İçeriklerin etkin ve kolay biçimde yönetimi açısından kolaylıkla eski içeriklerin kaldırılmasına olanak sunar
  • Kontrol tamamen sizdedir. Üstelik bunu yapmak için de herhangi bir kod bilgisine ihtiyacınız yoktur.

Kurumsal CMS’lerde Bulunması Gereken Özellikler Nelerdir?

Öncelikle bilmemiz gereken her organizasyonun farklı olduğudur. Bu nedenle de her işletmeye faydalı özellik sunan içeriklere erişmek gerekir. Bir cms de bulunması gereken özelliklere kısaca göz atarsak;

  • Kolay yönetim açısından yönetici panosu ile içerik ve iş akışının idare edilebilmesi
  • Güçlü yayıncılık araçlarının bulunması, bu sayede içerik etiketleme, video ve resim uygulamalarını bilmeyen kullanıcılar için bile kolay hale getirme
  • Yerleşik seo araçları sayesinde meta açıklamaları, başlıkların kolay eklenmesini sağlama
  • Sosyal medya entegrasyonu açısından kitlelere ulaşmak için etkileşim kurma olanağı sunma
  • Ayrıntılı analiz yapabilme, platformların izlenebilmesi ve bu sayede içerik stratejisi geliştirebilme olanağı sunma
  • Basit iş akışları, kontrol yayınları sayesinde kıdemli personele inceleme sunma

Güvenlik

  • Çoklu platform yeteneği ile birkaç başvurusuna izin verme
  • Örnek destek uygulamaları sayesinde sorunla karşılaşılması halinde çözümü için anlaşılır bir dille anlatım
  • Lisanslara uygun içerikte lisanslı izin süreci verilebilir kontrol sağlanmasına yönelik kullanımda bulunma
  • Güçlü içerik ile zamandan tasarrufa destek sağlama
  • Mikro veri desteği ile sesle arama özelliği sayesinde google'ın okuyup yazmasına izin verme
  • Yüksek bir dönüşüm oranı elde etmek için kapsamlı aramaya izin verme

Eğer güçlü ve sürdürülebilir bir site yaratmak istiyorsanız bize buradan ulaşın. Birlikte fark yaratan siteler oluşturalım.

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.