Asırlardır devam eden bilgiyi edinme ve kullanma yarışı yeni yüzyıl teknoloji çağıyla beraber neredeyse her beş-on yılda devrim niteliğinde buluşlarla son hız devam ediyor. Bireyler, toplum, kurum-kuruluşlar ve devletler bu yarışın merkezinde yer alıp hem bu inanılmaz yenileşme serüvenine ortak olup hem de katkı sunarak çağımızı geleceğe taşıma vizyonuna ortak olmuş durumdalar.
Bu serüven öyle hızlı bir süreç geçiriyor ki bir 10-15 yıl geriye gidip bugün ile bir mukayese yapsak ne dediğimi daha iyi analiz edebilirsiniz. Şöyle ki giyilebilir teknoloji, yeni nesil iletişim araçları, kendi zekasına sahip obje, cihaz, araç ve donanımlar, yeni ulaşım teknolojileri ve piyasa değeri ortalama bir devlet bütçesinden çok çok daha yüksek teknoloji şirketlerinin varlığı gibi henüz evrimini tamamlamamış giriş seviyesinde olan bir gerçeklikten bahsediyoruz.
Bu haliyle bile bilgi ve yenileşme alanında yaşadığımız/şahit olduğumuz tüm bu değişimler sebebiyle, geleceğe dair öngörülerimiz gittikçe hayal dünyasının sınırlarını zorlamakta, gerçekleşen yenileşme eylemleri ise bireyden, topluma, toplumdan kültürler arasındaki etkileşimlere hemen her katmanın yaşantısına şekil vermekte, değiştirmektedir.
Bu çıkarımların ve gerçekliğin ışığında yenileşmenin ve bilginin topyekûn etki ettiği bir dönemde yaşamsal veya ticari olarak faaliyet gösteren tüm bireyler, tüm gerçek veya tüzel kişilikler bu değişimin yörüngesinde savrulup durmamak için ne yapmalı, nasıl hareket etmeli biraz da bu konuya değinelim istiyorum. Basit bir web sitesinin dünyanın en büyük devletinin bürokrasini nasıl yerle bir ettiğini, bir toplumsal olayda kısacık bir görüntünün nasıl yankılar yarattığını vb. onlarca örneği tasavvur ettiğinizde aklınıza gelen ilk eylem, olay ve olgular bu çağda yaşanan bilgi ve teknoloji süreçlerinin yaşamımıza nasıl etki ettiğinin birkaç örneği olabilir.
Sabah uyanıp gözlerimizi ilk açtığımız andan yine aynı şekilde tekrar gözlerimizi kapatana kadar sürekli bir teknolojik etkinin merkezinde olduğumuzu hatta uykudayken bile bir küçük uygulamanın tesirinde kendi bedenimizi ölçümlediğimiz bir olgudan yola çıkarak bireysel yahut kurumsal bütün hayatımızı çevreleyen bu bilişim ve yenileşme sürecinin tüm etkilerinden faydalanmak, korunmak ve bir şekilde mecazen bile olsa hayatta kalmak için almamız gereken tedbirleri yok saymadan yola devam etmemiz gerekmektedir.
Kurumsal olarak bakıldığında yaşayan bir evren ve bu evrende hemen hemen her nesne ve objenin bir değeri olduğunu, alınıp satılabildiğini bir defa çok iyi bilmek gerekir diye düşünüyorum. Bilgi bu sebepten değerlidir. Bu bilgi salt size de ait olabilir şirketinize de. Bu veri nasıl korunmalı, nasıl saklanmalı ve gerektiğinde nasıl yedeklenmeli bu gibi bilgiler çok önemli ve de hayatidir.
Bir diğer açıdan bakacak olursak aynı bilgi hem size ait olduğu için değerli olup aynı zamanda bir pazarlama verisi olarak bakıldığında ticari olarak da değerlidir. Yinelemek gerekirse bilgi, veri data adına ne derseniz deyin ister size ait ister kullanma hakkına sahip olduğunuz bir pazarlama verisi olsun güvenliği birinci önceliğiniz olmalıdır.
Bu pazarlama verisini örnekleyecek olursa bir mağazanız var ve gün boyunca farklı cinsiyet, farklı yaş, farklı din ve etnisiteye sahip birçok insan bir ürün almak yahut almak niyetiyle mağazanızı ziyaret ediyor.
Bu ziyaretçi kitlesinin sahip olduğu bütün karakteristik özellikler aslında sizin için çok değerli bir pazarlama verisidir. Tabi bu bilgiye sahipseniz. Eğer değilseniz bile bu bilgileri günümüz “bilgi”si ile kolaylıkla erişilebilir kılan birçok uygulama var. Bu noktada bilgi bir diğer açıdan bakıldığında aslında size katma değer yaratabilecek, işinizi büyütebilecek bir pazarlama verisi olarak karşınıza çıkabilir.
Tabi bu bilgiye sahip olmak tek başına değerli kılmaz elinizdeki veriyi. Onu kullanmak gerekir. Mailing, sms, sosyal medya reklamcılığı gibi direk hedef odaklı materyaller kullanarak elinizdeki hedef kitleye saniyeler içinde ulaşabilirsiniz. Yazımın girişinde bahsettiğim gibi inanılmaz bir değişim içerisinde inanılmaz araçlara sahibiz.
Bu bilgi sizde olmasa bile arama motoru pazarlama faaliyetleri yine aynı bilgiye ulaşmanızda en büyük yardımcınız olacaktır. Yeter ki bu araçları kullanmayı bilin. Ya da bilen birilerinden yardım alın.
İşinizi tanıtmak, ticari hacminizi büyütmek, daha fazla bir potansiyel kitleye erişmek için kullanacağınız araç sayısı bundan 10-15 yıl önceye göre hem daha çeşitli hem daha ekonomik. Bir web sitesi ile başlayıp, mobil uygulamalar ile devam edip hedefleriniz doğrultusunda kullanacağınız doğru araç, doğru uygulama ve doğru danışmanlıkla bugün dokunamayacağınız kendinizi gösteremeyeceğiniz hiçbir insan nerdeyse yok.
Sonuç olarak bu kadar yoğun bir gelişme ve değişimin yaşandığı bilişim ve yenileşme çağında kaybolmamak, hedeflerimizden sapmamak, büyümek ve tüm değişkenlere ayak uydurabilmek için bu dönemin tüm dinamiklerini iyi analiz etmek gerekir.
Bu sürece vakit ve enerji ayırmak bunlar olmuyorsa mutlaka destek almak, danışmanlık seviyesinde kendinizi, şirketinizi profesyonel olarak donatmanız gerekir. Gerek bilgi güvenliği ve bilişim danışmanlığına, gerek geleceğe dair bilişim ve yenileşme alanındaki iç görülerinize ve gerekse dijital dünyada var olmak, tanınabilmek, bulunabilmek anlamında alabileceğiniz her türlü desteği almanız sizi bu bilgi ve yenileşme yarışında bireysel yahut kurumsal anlamda hep bir adım önde ve güvende tutacaktır.
Daha fazla bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.